16

406 10 0
                                    

Penantian amat menyeksakan. Itu yang aku rasakan. Sehari tanpa sebarang chat mahupun call daripada Wen ibarat sebulan. Sakit yang bersarang dihati aku bagai tak mampu ditahan.

Aku langsung tak mampu berfikir dengan betul. Semua yang aku nampak cuma Wen. Sampai nak makan pun nampak dia.

Malam tu, keluargaku telah keluar ke rumah makcikku di Semenyih. Aku menggunakan alasan study Pt3 untuk kekal dirumah. Rumah yang sunyi tanpa suara adik adik mahupun ibuku membuatkan aku lebih khayal. Pintu utama aku kunci sebelum masuk kebilikku. Lampu bilik kubiarkan tertutup. Kerusi di meja belajar aku duduki dan kain berwarna biru tua aku letak diatas meja.

Aku mencapai sebuah bekas kecil yang menyimpan beberapa bilah pisau poket dan blade sharpener. Tisu yang berada di kiri meja belajar juga ditarik mendekatiku.

Aku menekan bahagian depan pisau ke jariku, untuk memastikan tahap ketajamannya. Setelah memilih pisau yang paling baru, aku merenung lenganku yang masih terdapat banyak kesan torehan dan luka yang kecil namun dalam. Aku tersenyum tanpa perasaan.

Pisau kecil itu ditekan diatas kulitku. Aku menarik pisau itu kebawah, menyebabkan kulit itu terpotong dan darah mula berlumba keluar dari luka itu. Tanpa menghiraukan darah yang memancut keluar, aku meletakkan hujung pisau itu di kawasan yang bersih tanpa luka lalu mengelar lagi. Aku mengelar lenganku lagi dan lagi, menyebabkan banyak luka yang terhasil. Ada yang panjang, pendek, rapat, bersilang dan dalam.

Gambar Wen yang terletak di dalam bingkai, atas meja, aku tenung. Dalam kegelapan malam, hanya cahaya lampu dari luar sahaja yang menjadi penemanku. Gambarnya sedang tersenyum bersama aku disisi menjadi penyebab pehaku juga menerima kesan kelar. Darah yang menitik di lantai, aku lap dengan kain basah. Darah di lengan dan pehaku juga dilap dengan tisu.

Kepalaku mula berpinar. Mungkin kerana darah yang keluar secara banyak. Tekakku mula berasa loya, bau darah yang pekat membuatkan aku berlari ke tandas secara tergesa gesa. Setelah mengeluarkan isi perut, aku membalut lennganku, untuk mengelakkan jangkitan kuman selain mengelak dari pengetahuan keluargaku.

Botol air yang berada di hujung katil aku capai dan meneguknya perlahan. Kepalaku masih sakit, akibat dari fobia darah yang aku hadapi. Aku meletakkan kepala diatas bantal, menarik selimut dan menutup mata. Berharap agar semua kesakitan ini akan berakhir apabila aku bangun esok pagi dan semuanya kembali seperti sedia kala.

KesalahanDonde viven las historias. Descúbrelo ahora