CH5 + Masih Tak Terima

353 19 1
                                    

Pada keesokkannya , Taehyung terjaga dari tidurnya pukul 6.30 pagi . Dia memisat misat matanya yang gatal lalu menyerabutkan rambutnya . Dia berdiri sambil meregangkan tubuh badannya yang tegap itu . Tanpa membuang masa , dia pergi ke bilik yang isterinya sedang tidur . Dia membuka pintu bilik dengan perlahan supaya isterinya tak terjaga .

Kemudian dia masuk dan duduk di birai katil . Ditilik wajah isterinya yang putih gebu lalu tersenyum . Tangannya perlahan lahan mula mengusap pipi isterinya lembut .

" Mianhae "

" Tae tau Tae salah . Kalau Tae tak paksa Yeong ikut Tae malam itu..mesti impian Yeong dah tercapai , tapi..Tae dah hancurkan impian Yeong . Maafkan Tae , Kim Shinyeong "

" Iloveyou " ucap Taehyung lalu mengucup ubun ubun isterinya lama . Kemudian , dia bangun dari birai katil lalu mengambil tuala yang tergantung di belakang pintu . Lantas dia keluar dari bilik itu dan ke bilik air untuk membersihkan diri .

×××

" Mana halmeoni nie ? " soal Taehyung sambil matanya melilau mencari neneknya .

Selepas saja sarapan , dia mula berjalan ke depan di pintu rumah . Dia berdiri depan tu lalu membuka pintu itu . Langkahnya terus ke luar dan mula mencari neneknya .

" Dia pergi man-- "

" Ouhh tu "

Taehyung nampak sesusuk tubuh sedang menanam pokok pokok tumbuhan di hujung halaman rumah .

" Halmeoni ! " laung Taehyung . Neneknya tak pandang sebab kurang pendengaran . (erkk -_-)

" Halmeoni !! " laung Taehyung lebih kuat tapi tetap tak pandang juga . Malah neneknya berjalan beberapa tapak ke depan . Makin jauh pula . Taehyung mengeluh . Dia berdehem untuk menguatkan suaranya lagi .

" HALMEONI ! " jerit Taehyung sehinggakan suara garaunya kedengaran . Perlahan lahan neneknya menoleh ke belakang . Taehyung tergelak .

×××

Shinyeong mula terjaga dari tidurnya . Faktor gangguan daripada suara garau Taehyung 😌 Dia menyelak selimut yang menutupi badannya lalu keluar dari bilik . Rambutnya sunggih serabai dengan wajah yang pucat . Bukan demam atau apa tetapi tidur lama sangat . Dia mengerling ke arah jam dinding sudah menunjukkan pukul 9.30 pagi . Dia sedikit terkejut .

" Aku tidur terlalu lama ke ? Ishh apa aku nie dah beristeri bangun lambat malu je-- " dia tersedar yang dia baru saja tersebut ' isteri '

Terus dia memikirkan pasal Taehyung . Dia mengeluh .

×××

" Halmeoni buat apa ? " soal Taehyung dengan laungan .

" Bercucuk tanam ! Dah sarapan ? "

Taehyung mengangguk dan tersengih .

" Shinyeong dah sarapan ? "

Taehyung terdiam sejenak .

" Dia belum bangun lagi ! "

Neneknya menggeleng . Taehyung merenung bibir neneknya yang berkata ishh-anak-dara-tu . Taehyung tergelak kecil .

" Takpa laa , nenek nak sambung buat kerja ! "

[OG] Destiny In Love (K.T.H 김태형)Where stories live. Discover now