#10

235 14 0
                                    

Semuanya menjadi gelap...

------------------------------------------------------------

Aku membuka mataku sedikit. Mata aku menjadi kabur. Aku tersedar yang aku dalam bilik ku sendiri. Aku terus melihat muka ku di cermin, takde kesan lebam pun. Fuhhh.. Mimpi je kut. 😌

Aku pergi ke bilik mandi dan mandi. Habis sahaja aku bersiap, aku terus turun ke bawah untuk sarapan. Aku kelaparan. Mama dan papa sedang makan dekat meja makan. “morning!" sapa ku gembira. “morning too” jawab mereka serentak. Mama buatkan roti bakar dan jem. Dia menyediakan aku secawan air milo. Aku terus duduk dan menjamu selera.

*skip*

11:52 pagi. Pukul 12:00 kelas piano aku bermula. Aku terus pergi bersiap memakai cardigan aku yang bergambar bulu burung merak(?). “ma! Pa! Saya pergi dulu!” aku terus meninggalkan rumah. Mereka just senyum.

*skip*

Sampai saja aku ke tempat piano itu. Ada seorang perempuan berdiri di depan pintu. Sekarang tepat pada pukul 12.

“Hi! Kamu Camila Cabello ke?” aku hanya mengangguk. Dia menjemput ku masuk. Wah banyak alat musik. Tapi dia bawak aku ke bilik piano, memang khas untuk piano.

*skip*

Aku berjumpa dengan Alex sebab dia suruh.

"hi! Dalam 2 bulan kita kahwin?" aku yamg baru sahaja mahu duduk, berdiri lagi."wowwoww! Aku baru je datang" aku menunding jari ke mukanya. " will you marry me?" lamar nya sambil menghulur kotak yang berisi cincin. "alex! Ape ni? Malu la!" aku terus menolak cincin itu. “Jawab ye atau tidak" aku jawab ye tanpa membuang masa. Muka aku dah jadi merah.

Dia menyarungkan cincin ke jari ku. "blushing" bisik nya sambil mencuit hidungku.

2 months later..

Aku sudah mengahwini nya. Terasa happy apabila mama dan papa terima nya. "termenung ape tu" kata Alex yang tetibe muncul. “erghh takde ape” dia tersengih. “Saya dah bincang dengan mama dan papa sayang, dua hari kita tidur rumah sayang dan lepas tu kita pindah rumah kita sendiri,okey?" aku mengangguk lalu senyum manis.

Tbc

Sorry lambat update.. Sebab dah takde idea sangat dalam otak ni. Tiba tiba hari ni ade idea.. Hehehe.. Akan sambung.. Jangan lupa untuk vot dan comment👌

Psycho Boy[Malay]Where stories live. Discover now