#2

298 15 7
                                    

Dah pagi. Hari ni aku tak ada kelas. So aku rilek je dekat rumah. Homework tak ada. "Aku kemas barang aku lah untuk dibawa ke sana nanti" desis hatiku. 

Aku pun menyediakan beg untuk meletak barang aku.  Aku rasa 2/3 beg ni baru cukup.  Barang papa dan mama pun dah 3 buah beg.  Papa nak sediakan beg untuk barang kerja dia jugak yang dari ofis dia.

Mereka update segala benda yang penting dan rumah kami ni akan dijual sebanyak RM90k. Papa ada beli rumah di sana tapi barang perabot belum dibeli lagi.  Katil pun belum hanya untuk papa dan mama je. Kunci rumah sana ada 3 jadi cukup untuk kami bertiga. Kereta aku pun ayah dah beli.

Aku akan belajar muzik di sekolah sana nanti, piano. Harganya 35 ringgit sebulan, setiap hari Sabtu dan Ahad pagi, 9-11 pagi. 
Hari ni dan esok untuk mengemas barang dan rumah.  Tapi esok aku ada kelas malam jugak. 

MONDAY

*MALAM*

"Ngantok lah kelas malam" ngeluh ku.  Cikgu pun mengantuk juga. Kalau mengantuk,  kenapa tak buat kelas siang.

"Gaiss!  Buka buku muka surat 54 please!!" Kata Cikgu Awg. Aku buka buku aku lalu membuka telefon ku sebab aku nak mesej papa suruh dia ambik aku awal sikit.

"Erm!  Erm! Boleh saya panggil Cikgu Awg? " kata Guru Besar. "Ye kenapa?" Tanya Cikgu Awg pula. "Ada hal yang saya nak bagitahu kamu" kata Guru Besat pula. 

Tolong  vote and comment!
Akan bersambung #3.

Psycho Boy[Malay]Where stories live. Discover now