Part 2

2.3K 101 0
                                    

Tao memandu laju ke lokasi yang diberitahu oleh bawahannya tadi.
Tidak lama kemudian,mereka pun tiba dilokasi tersebut.kelihatan orang-orangnya sedang bergaduh dengan orang-orang kris.Yoona segera mencapai barreta92 miliknya dan keluar dari perut kereta seusainya enjin kereta itu berhenti.Tao juga sempat mencapai samurai yang dihadiahkan oleh Mr.park setelah dia menamatkan persekolahannya dulu.Kedengaran bunyi das tembakan.Tao segera pergi membantu yoona dan orang-orang mereka.Setelah beberapa minit kemudian,mereka akhirnya berjaya menumpaskan orang-orang kris yang banyak itu.Ada yang mati ditembak oleh yoona dan dihunus samurai tao.Yang selebihnya pula terbaring lemah.Orang-orang bawahan yoona juga banyak yang cedera.Yoona memandang satu persatu orang-orang bawahan kris yang terbaring di tanah.
"F""k!!!Makin bangang pula namja kepala batu tu!Tao oppa,call ambulans.Aku nak pergi jumpa namja bodoh tu sekarang!"kata yoona bengang dan wajah yang bengis.
"No!!Saeng tak boleh pergi sorang-sorang kat sana.Kalau yeol hyung tahu oppa biarkan yoona jumpa bajingan tu sorang diri,tak ke nayah  nanti oppa dikerjakannya.So,my answer is no!"bantah tao sekeras-kerasnya.
"Kalau yeol oppa kerjakan tao oppa nanti,tahu lah yoona kerjakan Yeol oppa tu nanti.Anyeong"kata yoona berlalu segera menuju ke kereta dan memandu kereta itu laju pergi meninggalkan tempat itu dan tao yang tidak mampu menghalangnya.
Tao hanya mampu menggeleng dan kemudianya menghubungi ambulans.

Situasi di Kediaman Wu

Yoona tiba diperkarangan rumah agam milik kris,satu-satunya pewaris tunggal keluarga Wu.Yoona mencapai senjatanya dan keluar dari perut kereta.Pengawal-pengawal kris mula menyerang yoona namun yoona lebih pantas.Dia menembak satu persatu pengawal kris yang lebih kurang 10 orang itu.
"Daebakk!my beautifull future wife is coming!"kata satu suara dari arah dalam rumah sambil bertepuk tangan.
Yoona menoleh kebelakang.Kelihatan kris yang sedang memandangnya dengan pandangan byuntaenya.
"Apesal kau cari masalah kat kawasan aku?"soal yoona sedikit keras.
"Kawasan tu,tak lama lagi akan jadi milik aku.Kalau kau nak kawasan tu always jadi milik kau,kau kawin dengan aku"kata kris sambil perlahan-lahan melangkah menghampiri yoona.
"Kau datang dekat aku selangkah lagi,aku tembak"ugut yoona dengan beraninya.
"Yeoja cantik dan ganas sekalipun macam kau ni,kau takkan berani tembak aku"kata kris yakin sambil tertawa sinis

Bangg!!!

Yoona menembak lengan kris kemudian tersenyum kecil melihat kris yang mengerang kesakitan sambil memegang lengannya yang berlumuran darah.
"Don't mess with me!!Tu warning pertama aku untuk kau.Lepas ni,kau macam-macam lagi,aku takkan teragak-agak nak bunuh kau!"Warning yoona kepada kris sebelum melangkah pergi dari kawasan itu.
"You mess with a wrong person,Miss yoona!Wait and see"Kata kris dalam hati.

Yoona memandu ferarinya menuju ke rumahnya.Sesampainya saja dirumahnya, yoona segera mencapai telepon bimbit dan pistolnya masuk ke dalam rumah.
"Dari mana??"sapa satu suara dari arah ruang tamu.
Yoona menoleh kearah suara itu.Sedikit terkejut yoona bila melihat gerangan yang menyapanya itu ialah chanyeol.
"Oppa?Bukan oppa balik esok lusa ke?"kata yoona sengaja mengubah topic kerana dia tahu,oppanya itu sudah tahu akan ulah nya kerana tao kelihatan berdiri disudut ruangan itu sambil menunduk.
"Tak payah nak ubah topik lah!Oppa dah banyak kali cakapkan,kalau saeng nak pergi kat kediaman wu tu,ajak Tao pergi skali.Oppa tahu,saeng mampu jaga diri sendiri tapi kris tu licik.Bila-bila masa saja dia boleh buat saeng terperangkap dan...........Hmmm,Lain kali jangan buat macam ni lagi,arraseo?"kata kris tegas.
Yoona mengangguk perlahan sambil meletakkan pistolnya keatas meja diruangan itu.
"Tao,dah lah tu.Hyung tak marah pun kat kau.Tak payah nak tunjuk muka sedih sangat"Kata chanyeol yang sudah menghampiri tao dan memeluk bahu tao sambil tertawa kecil.
"Aku pura-pura je.Nak kau pujuk"kata tao sambil tertawa juga.
"Emmm,jom naik bilik aku.Aku nak tunjuk barang baik punya dari japan.
Saeng,kajja.Kita naik kat bilik sama-sama.Oppa nak tunjuk something"kata chanyeol kepada yoona dan tao.
Mereka pun beriringan menuju keatas.

"Nah,ni ole-ole dari japan untuk tao.Ketua group yakuza dari sana merangkap sahabat baik oppa,Mr miura,dia hadiahkan samurai ni untuk tao.Yang ini pula untuk yoona.Sepasang glock 7 khas untuk yoona"kata chanyeol sambil menyerahkan ole-ole itu kepada yoona dan tao.

"Wah!!Daebak!This one will be my new favourite"kata yoona sambil mengacu-acukan salah satu dari glock 7 itu.
"Yahh!!paboya??Bahaya tau buat macam tu.Dah lah,simpan bendatu elok-elok"kata chanyeol kepada yoona.
"Hyung,gumawo"Kata tao yang membelek-belek samurai yang dipegangnya itu.
"Dae,tak usahlah nak berterima kasih sangat.Kau pun saeng aku juga.Dah-dah,keluarlah.Aku nak rehat"kata chanyeol mengusir tao dan yoona keluar dari biliknya.

Yoona dan tao pun keluar dari bilik chanyeol.Mereka faham akan keadaan chanyeol yang agak penat itu.
"Apesal yeol oppa balik awal eh?"Soal yoona kepada tao.
"Entahlah.Tapi,kerja siap awal katanya tadi"kata tao.
"Oppa,cafe baru yang kita pergi pagi tadi tu buka sampai jam berape eh?"soal yoona tiba-tiba.
"Eohh?Apesal tanya pasal tu tiba-tiba ni?Dah rindu kat namja waiter tu ke?"usik tao.
"Aa-aniya..Makanan kat sana sedap.Jadi,yoona nak ajak yeol oppa datang sana esok"kata yooan tergagap-gagap.
"Ye lah tu.Cafe tu tutup jam10 malam.Emm...Oppa masuk bilik dulu eh.Nak rehat kejap"kata tao
"Arraseo.Saeng nak keluar kejap nanti"kata yoona pula.
"Ehh..nak pergi mana pula??Jangan pergi sorang.Nanti kejutkan oppa.Tak pasal-pasal pula nanti yeol tu penggal kepala oppa sebab biar saeng pergi sorang lagi"kata tao serius.
"Hmm..banyak songeh.Yelah.Nanti saeng kejutkan oppa"kata yoona sedikit malas.
Tao pun tersenyum kecil kearah yoona sambil melangkah masuk kedalam biliknya.
"Hmmm..bosannya"kata yoona yang sedang menuju ke ruang tamj di bahagian bawah.
Yoona membuka televisyen dan mencari saluran tv kegemarannya.
"Ahhhhhhh!!!!!!Bosannya" kata yoona tiba-tiba menjerit.
"Kenapa ni cik yoona"soal D.o,Ketua tukang masak kat rumah yoona itu yang tergesa-gesa keluar dari dapur sambil memegang senduk selepas mendengar jeritan dari arah ruang tamu.
"D.o oppa(tersenyum nakal).Mianhae,yoona cuma bosan"kata yoona sambil pout kearah D.o.
"Ingatkan ada apa-apa jadi tadi.Oppa ada buatkan brownies kat dapur.Jomlah makan brownies tu"ajak D.o dengan wajah tersenyum.
Sesungguhnya,sudah 3tahun lebih dia bekerja sebagai ketua tukang masak di rumah tu dan dia juga kenal dengan Mr.park sendiri.Selain itu,dia juga rapat dengan anak-anak Mr.park termasuk anak angkat Mr.park iaitu tao.Dia sudah masak dengan perangai anak-anak bosnya itu dan yoona juga sangat manja dengannya terutamanya dalam bab-bab makan.
Yoona yang teruja mendengar pasal brownies yang keluar dari mulut D.o terus menuju ke dapur dengan pantas.D.o hanya tersenyum dan menggeleng melihat gelagat yoona itu.

(COMPLETE)Mafia Love StoryWhere stories live. Discover now