Part 1

49 1 0
                                        

~ benarkah hotel itu memakan orang yg telah check in hotel itu ? Adakah ia fakta atau cuma khabar angin ? Banyak org tidak pernah lagi dilihat setelah check in hotel itu , sperti telah lenyap sebaik sahaja memasuki hotel itu . Penyelia hotel mngkin mengetahui nya tetapi tiada siapa yg pernah melihat kelibat penyelia hotel itu apalagi pemiliknya , bagaimana dengan pelancong yg tidak kembali dari hotel itu ? ~

Bunyi seorang wartawan yg bercakap tentang hotel itu dan mengenakan banyak persoalan yg turut mnjadi persoalan orang ramai , hotel seri mawar , didalam berita harian televisyen .

" ahh khabar angin syk beituu ,, mungkin tu urg yg suda checkout tu hotel nda kna nmpk klii , drg checkout lewat mlm kali pun boleh jadi juga .... " belum sempat azri menghabiskan kata² nya

" oii jan jua kau bgitu mnatau mmng tu benda betul sbb kn ,, tida mustahil juga bh klau betul kan sbb mmng benda gini ni wujud " kata balqis selepas memotong percakapan azri

" deii yalah bha kau mnng huh " balas azri smbil menjeling balqis

Sekumpulan budak remaja berumur 18-19 tahun tinggal didalam serumah , mereka semua bersepupu , ibu bapa mereka juga mengetahui nya , sekumpulan ini terdiri dlm 7 orang bernama azri , balqis , aina , lia , meimei , azlan dan kennedy . Mereka sangat menggemari paranormal , apabila ada masa , bajet dan idea tempat yg dipercayai berhantu , mereka akn merancang untuk membuat paranormal disana . Akan tetapi , kebanyakan tempat yg dijelajahi mereka sebelum ini , tiada yg berhantu menyebabkan azri tidak lagi berpa percaya dgn benda bgini namun ia tetap menjadi hobinya .

" bah kamurang apalagi daripada jadi persoalan orang ramai knpa nda kita nda mnjadi satu² nya yg menjawab persoalan itu " kata lia yg baru keluar dapur smbil mmbawa mkanan untuk mkn malam

" kau ni gila kah bodoh , kau nda dgr debilang selepas check in hotel tu tiada yg kembali ? Jadi bermakna ini antara hidup dan mati kalau kita mau buat paranormal disana " jawab kennedy

" uii nah lek bha kau jan lha kau memanas bha , bha mari makan " balas lia

Semua org pun trus duduk di kerusi meja makan dan menikmati masakan lia yg sungguh sedap itu dan membuat kerja masing² hingga keesokan nya

8:21 pagi ,,

" uii boring gilaa apa mau buat ni heihh " cakap meimei

" mari bha kita pgi tnguk sna sekitar hotel " balas aina

" hotel mna lgini " meimei

" apalagi, hotel yg trending skrg laaa " aina

" bha buli jugaa hehehheh " bls meimei yg sprti kluar tanduk dikepala krana teruja

Mereka bersiap dn ingin jalan ke bandar terletak nya hotel itu , ia tidak lah terlalu jauh sgt , dlm 15 km

" p mna kmu ? " kata azlan yg trnmpk meimei dan aina bersiap

" pgi hotel seri mawar , pgi tngu sekitar sna , bosan kn , pstu jln² la sna mall " balas aina

" ikutttt " sampuk balqis yg bru kluar dri tnds

" sa pun mauuu " ckp azlan

" baa jum lah capat " balas meimei yg bru bersiap

Meimei , aina , azlan dan balqis sudah bersiap dan bertolak ke hotel ituu

" Drrrr " bunyi enjin kreta yg bru dimatikan kerana sudah smpai ke destinasi

' Hotel Seri Mawar ' terpapar di papan tanda di pintu gerbang hotel tersebut .

Angin bertiup sepoi² bahasa , ia agak dalam sedikit dari bandar dalam 2/3 km

" kembang bulu roma sa tiba² ni budu " kata aina

" steady syk bah " balas azlan berlagak berani

Mereka pun berjalan sekitar disana , ia amat indah dikenakan dengan bunga² mawar pelbagai warna , semua nya mekar , tiba tiba ...

" Hai selamat datang ke Hotel Seri Mawar " seorang perempuan berkata , semua pun toleh belakang dengan perasaan yg terkejut

" ahh haii , terima kasih , kami mau tngk² sini sekitar bah , cntik ni kmi rncang untuk check in hotel ini nnt " balas meimei

Seorang pekerja hotel itu pun trus tersenyum dan berkata " ohh ok bha tngu² lah sekitar ahh , sa msuk dlmm dlu "

Semua pun mengiyakan kata pekerja itu

" naa tngu teda apapa jga bha trjadi mngkin khabar angin ja beituu " azlan

" jum p sanaa " cakap meimei smbil menuding jari belakang bangunan hotel itu

4 remaja ini terus berjalan dan melihat keindahan bunga mawar disana patutlah ia dinamakn seri mawar tetapi nasib malang berlaku , Balqis yg tadi hanya mendiamkan diri tiba tiba

" ARHHHHHH JANGANNN JANGANNNN !!!!! " teriak balqis sambil terduduk diatas rumput itu menutup telinganya

" oi knpaaa niii balqisss " kata azlan

" balqisss ksi kuattt imann " aina

" shhhh " kata meimei smbl mmeluk balqis

" ARHHH "

Balqis tiba tiba terapung seperti dicekik seseorang dan sedaya upaya memegang lehernya sperti ingin melepaskan diri

Meimei dan aina terkaku manakala azlan sperti tahu dan menolong balqis untuk menurunkan nya tapi azlan seperti terbuang dan terhempas di tanah

Aina trus tersedar dan menolong balqis juga bgitu juga dgn meimei yg bru tersedar , balqis semakin lemah dan pucat , kakinya hnya berkapai ingin diturunkan

Azlan yg terbaring ditanah membaca ayat² suci menyebabkn balqis sperti terlepas dan terus jatuh ke tanah kembali , Aina dan meimei  mnolongnya

Buih putih terkeluar dari mulut balqis , biji matanya mnjadi putih terkena sawann

" TOLONGGGGG SESIAPAAAA ADAKAAAAA ???!! " teriak aina tetapi tiada seorang pun yg menolong apalagi pekerja atau pekebun di hotel itu

Azlan bangkit dan mencuba angkat sepupunya balqis yg bergegar² dgn buih mulut nya itu masuk ke kereta turut diikuti meimei dan aina

Enjin kereta trus dihidupkan dan pecut kereta ke hospital bandar ...

Emergencyyyy ! Nurse² mngambil balqis dan trus mmbawa masukk untuk rawatan , balqis mungkin diberikan injection ...

Selepas 30 minit kemudian

" Qis , kau okay ? " kata seorang perempuan yg masih tidak dicam oleh balqis kerana pandangan kaburnya

" Siapa kau ? " balas nya






Hotel Siapa ? #COMPLETEDStories to obsess over. Discover now