BAB16

3.2K 192 8
                                    

Rancangan ingin bercuti pergi honeymoon tak jadi. Sebab Aku masih terlantar dekat hospital. Actually memang betul² rasa bersalah pada suami. Ye laa dah lah dia beli ticket flight. Siap buat surprise lagi untuk aku.

Huaaa sedihnyaa... even tho dia kata
"Tak pe la Ayang.. banyak hari lain lagi boleh pi. Yang penting Ayang sihat"

Tapi still ticket tu bukan murah ok Abang. Tapi bila duk pikiaq... sweet en suami aku nie.. Ahahahaha

Untuk balas balik jada suami. I kena buat sesuatu. Luckly besok dh boleh discharge and aku pun dah sihat dh. HUHUHUUUUU i miss home.

"Sikit lagi.. sikit lagi" kata si suami sambil memberi ku sesudu bubur.

"Alaaa tak naak.. dah kenyang.. selera hilang" aku menidakkan. Serius aku tk de selera.

"Alaaa ni tinggal sikit jee Yangg~" mengadu si suami.

"Abang je laa habeskan. Serius zaujah mu ini kenyang" renung wajah suami. Renung mata suami. Dalam..

"Eish suka renung mcm tu. Ni yang buat Abang dibuai keindahan ni. Yelaaa yelaa"

Huhuhu I menang...

Aku capai tangan suami. Main2 ngan jari dia.

"Abang~" Testing lembutkan suara.

"Yer adindaku" ececece ni boleh masuk drama teruih nie.

"Adinda ingin meminta maaf kepada kekanda. Sebab tak dapat pi Honeymoon which is supose to be semalam. Abang tak marah enn?" Buat suara manja sikit. Hehe tengan pujuk suami lah tu namanya. Ahahaha

"Ahahaha tak de papelah Yang oi~ small matter ok. Dh dh tk yh duk pikiaq nnti serabut kepala tuh. Yang penting sekarang Abang Happy sebab besok Ayang dh boleh discharge!" Terserlah kegembiraan di raut wajah Razdan. Aku pun tersenyum senang.

Ya Allah terima kasih kepada mu mengurniakan suami yang Soleh dan Lembut. Semoga Jannah bagimu wahai suamiku :)

Scroll Punya scroll..
Aku tertarik dengan satu gambar ni

Aku tertarik dengan satu gambar ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yaaa... ku renung pada diri ini. Fikir sejenak. Dulu aku memang sangat Jauh dari Sang Pencipta. Tersungkur jauh di dalam gua yang dalam. Menikmati keindahan diri sendiri. Tidak kesah pada Tiang Agama. Tidak kesah pada Syariat. Hanya lebih senang bersendiri yang dipenuhi dengan kemaksiatan.

Ku renung ke luar jendela. Meneliti keindahan alam.

Terfikir sejenak. Waktu itu.. dimanakah Iman ku? Hati ku di waktu itu dipenuhi dengan dawat titik hitam yang semakin bertambah. Ya memang aku tidak sedar dan tidak tahu. Sebab aku sudah leka dengan kehidupan Dunia. Sudah leka dengan maksiat yang di lakukan. Saat itu agama aku sudah pupus.

Lalu hidayah mula meresap ke tubuh. Hidayah ni'mat. Rahmat Allah beri kepadaku. Tanpa aku sedari. Allah sentiasa menyayangi Hambanya. Even tho Hati dia Hitam macam mana pun. Bila kita kembali padanya, Allah still menerima kita. Hebat sungguh!. Mashaa Allah. Alhamdulillah Allah still beri ni'mat kepada kita.

Waktu itu aku pun mengejar keindahan ni'mat. Ku kejar tanpa lelah. Semua tentang solat apa tu aku sudah pun mengetahui nya. Lalu tinggal aku mengamalkannya dan terus istiqomah. Even tho waktu permulaan itu agak kekok dan tidaj terbiasa. But bila kita nuhawil (cuba) then akan menjadi kebiasaan.

Sekarang diri ini rasa sangat dekat padanya. Bahasa rindu itu tidak dapat diungkapkan. Pernahkah kita merasakan kerinduan pada Dia? Pernahkah kita berfikir sejenak?

Nowadays.... Ramai yang ingin berubah. Alhamdulillah. Aku sebagai Umat islam ini bersyukur. Tapi bila sudah berubah tu... dia kembali pada hidup dulu. Niat mu sebenar apa?

Sudah banyak Allah beri ni'mat kebahagiaan kepada kita.. ni'mat rezki.. tapi still kita tak dpt fikir.

Bila tahu ru rezki Allah beri tapi still tak peduli. Malah buat tak tahu. Apa yang sebenarnya yang kamu inginkn? Kembalilah kepadaNya. Kembalilah ke jalanNya. Gapailah keredhaanNya. Kamu kata Allah tak rindu? Itu salah. Allah sentiasa merindukan kita.

Allah rindu akan Hambanya yang bangun Malam hanya untuk menyembahnya. Menangis teresak2. Bangun malam dimana yang lain masih lagi tidur. Allah sangat rindu. Allah rindu bila kita memanggilkan yakni solat. Allah rindu. Takkan kita tak terfikir?.

Yaa sekarang ramai yang terleka pada kehidupan dunia. Malah lupa akan akhirat. Ingat masih Rukun Iman? Tak ke takut pada Hari Qiamat? Sekarang pun boleh je berlaku pda mada terdekat. Kita tak tahu. Due date kita pun kita tk tahu. Haa kot2 besok kita accident. Dah tak sempat nak bertaubat. Seram kn?

Jadi marilah bangkit dari tanah yang kotor. Kembalilah ke jalanNya. Taubat itu perlu.

Aku pun kembali merenung fon aku. Melihat jam telefon. Sudahpun masuk waktu Zohor.

Aku pun kejutkan suami ku untuk solat Zohor.

"Bang mai la bangun. Nak masok Zohor nie. Jom la kita solat dekat surau bwah"
lembut jer aku kejutkan. Nanti kuat2 dia terkejut pengsan teruih nanti. Ahahaha.

"Meh meh jom" kami pun jalan berinring. Berpegang tangan. Hello Halal ok ahahaha.

Sis dah solat? Belom... pi solat :)


































Mashaa Allah😍😍 Assalammualaikum! Siapa sini pembaca setia angkat tangan... huhu terharu nyaaa... terima kasih kepada semua and sekarang viewers dah semakin banyak mencecah 1k dah. Mashaa Allah😍. Kita ada baca comment sebelom. Rasa bersyukur sngat sbb dua orng tu suruh sy update. JEng2 ni dh update. Tq sudi baca cerita saya. And teruskan vote! Syang smua🌹

Suamiku BerqasidahWhere stories live. Discover now