Bab 2

202 26 40
                                    


Direka oleh : Sasuke_kun26

"Hiyyyahh!!!" Rai berdesup laju memasuki perkarangan AniCon yang sedang berlangsung di Aeon Mall

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hiyyyahh!!!" Rai berdesup laju memasuki perkarangan AniCon yang sedang berlangsung di Aeon Mall. Dengan semangatnya dia berlari gaya ala-ala Naruto.

"Sasuke!!" Snap. Tangkap gambar dengan cosplayer.

"Dazai! Kirito! Naruto! Akutagawa! Snap! Snap!!!" Dengan terujanya butang klik ditekan berkali-kali. Si cosplayer terpaksa bergaya beberapa kali akibat keterujaan Rai yang tak menyabo. Akibat terlalu jadi otaku.

Lepas itu dia beralih ke booth komik pula. Figura....games.. Tak lupa juga dengan penyanyi yang datang dari Jepun yang buat konsert di festival iaitu SCREEN Mode, Aoi Shouta dan Supercell! Semua diterajang....oi oi! Diterjah la woi!

Dalam dia berlari-lari.....aduhai terlanggar pula duhai Si Tukang Penyapu Sampah dengan Rai...

Apalagi kedegang lah bunyi nya...

"Maaf cik..." Rai membetul-betulkan rambutnya yang terserabai akibat pelanggaran tadi. Rai agak terkesima sebentar melihat wajah {CTPS} singkatan kepada Cik Tukang Penyapu Sampah yang ayu.

"Tak mengapa." Cik Tukang Penyapu Sampah Ayu mengambil tin penyek yang melekat pada rambut Rai lalu membuangnya ke dalam tong sampah.

"Lawo." Rai pandang atas bawah CTPS tu. Siap ada telinga arnab kat topi dia pakai. Dilihat teg nama.....'Inzer' tertulis di situ.

"Lawo??" Cik Inzer memandangnya pelik. Apa-apa sajalah....

Inzer kemudiannya berlalu pergi....meninggalkan Rai yang terpinga sebentar sebelum memulakan larian Naruto dia kembali.

🌚

"Arghh!!" Braak brukk braakk brukk bunyinya mendengar Ryhan yang jatuh dari langit berguling-guling menuruni bukit selepas melepasi pintu.

Dah braak brukk braakk brukk tu.....dia terlanggar pokok pula pada hujungnya....auch...apakah perasaan anda wahai Ryhan saat batang hidung anda mengenai pokok.....wakakaka.

Dirinya bangun, menepis segala daun dan kotoran yang melekat serta siput babi di bajunya.

"Mana yang lain?" Ryhan memandang sekeliling. Rakannya yang lain tiada.

"Hmm...mungkin kita terpecah...kerana pasangan mereka berada di tempat lain..." Katanya sambil berjalan melepasi hutan yang tak seberapa rimba itu.

Selepas merempuh beberapa dahan kayu kecik yang dapat menzras zras muka dan badan Ryhan, akhirnya dia sampai di sebuah pekan.

Sebuah taman yang tidak jauh daripada jalan besar...sunyi di siang hari mungkin kerana kanak-kanak sekalian sibuk ke sekolah.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 15, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

7 Legenda Alam SatriaWhere stories live. Discover now