8

7.4K 454 7
                                    

Lelaki tu tersengih malu apabila menjadi perhatian. Serious ni lelaki paling comel Sarah pernah jumpa. Kalah Darwish.

"Kenapa korang tengok kitaorang mcm tu. Di sini, saya Hanafi dan Sarah meminta maaf kerana lewat" lalu menunduk. Hanafi!!??!?!?!?

Hanafi pun duduk di sebelah Hakim dan di meja tu jugalah ada Darwish. Apa sudah kejadian...

Tengah mereka sibuk makan dan menonton persembahan pelajar tingkatan 1, Miss Julie mengambil mic.

"Seperti yang anda semua sedia maklum.. harini akan ada satu pasangan yang akan menang. Pasangan yang bertuah itu adalah.." semua lampu terpadam. Hanya ada satu lampu sahaja yg menghala ke pasangan bertuah itu.... "Hanafi Dan Sarah!!!"

Aisyah tak puas hati. "Dipersilakan pasangan pyjama kita untuk naik ke pentas mengambil hadiah dan memberi sepatah dua kata" Hanafi pun menarik tangan Sarah dan naik ke atas. Lampu pun dibuka semula.

"Thank you.. semua ni kebetulan je. Saya nampak dia keseorangan kat luar tu.. dan saya pun matching dengan dia. Saya pun terus tarik dia masuk. Tak sangka pulak menang. Tapi rasanya.. macam ada yang kuranglah. Sarah! Berdiri tegak-tegak! Jangan bergerak! Kalau gerak aku geletek!" Sarah pun dengan meluatnya berdiri jelah.

Hanafi terus menarik getah rambut Sarah dan menggosok rambut Sarah hingga serabut. " Baru matching". Selepas Hanafi memberi ucapan, terus ada orang meletkkan Crown betul khas untuk king and queen dinner night itu. Tulah hadiah misteri tu.

© | 𝙂𝙀𝙏𝘼𝙃 𝙍𝘼𝙈𝘽𝙐𝙏 𝘼𝙉𝘿 𝙂𝙇𝘼𝙎𝙎𝙀𝙎Where stories live. Discover now