Bab 16

5.5K 136 4
                                    

"Maaflah bang, tadi adik tak nampak pun ada orang kat sini. " "takpe takpe. Adik... Abang nak tanya sikit. Ada maktab agama tak dekat kawasan sini. "

"ouh maktab agama ada kat depan tu... Jalan depan sikit je akan nampak maktab tu. Assalamualaikum. " "waalaikumsalam. " Faqih meneruskan perjalanan dengan penuh harapan. Dai berjumpa dengan seorang perempuan yang sedang berborak dengan rakannya.

"Hmm encik ni siapa. Apa yang encik buat dekat sini." "sebenarnya saya ke sini untuk cari Puan Zahra. " "maaflah cik... Ramai kat sini nama Zahra. Zahra yang mana satu ni?"

"Zahra An Nisa." "Zahra An Nisa! Encik ni siapa? Apa kaitan encik dengan Zahra. zahra kawan saya. " "Saya suami Zahra. " "tipu! Saya tak prnah nampak encik dengan Zahra pun. Dan atu lagi zahra tiada di sini... Dia ada dekat khemah de... " "oh... Ok tq sooo muchh. " Faqih terus pergi. " eh encik!! "

Zahra p.o.v

Sudah genap 2 tahun aku berada di sini. Semasa aku berada di sini tiada sesiapapun datang mencariku termasuk suamiku. Aku tenang berada di sini. Banyak pengalaman hidup yang aku pelajari di sini."

"Cuma aku rindu... Pada orang yang tidak prnah merinduiku. Angin bertiup kencang. Sesungguhnya aku tahu kadangkala Allah sengaja beri kita kesunyian dan keseorangan walaupun ada insan di sekeliling kita. Allah rindu nak dengar suara kita menangis, mengadu dan bersujud padanya... Terima kasih ya Allah.

Tiba tiba Zahra terkenang masa lalu...
(Throwback)
Aku melihat suamiku sambil tersenyum. Dia mengemop lantai... Berpeluh jadinya." kenapa sayang senyum? " "kenapa tak boleh ke? " "hmm boleh. Tapi mesti ada sebab kan sayang tersenyum je tengok abang. Kenapa? " "saja tengok abang cute je mop lantai. " " bukan cutelah... Abang handsome lah. " "hahha perasan lah abang ni. "

(End throwback)
Aku terlalu rindu... Terlalu rindu dengan senyuman manisnya. Kata katanya. Panahan matanya dan semua tentangnya. Walaupun sudah 2 tahun berlalu... Cintaku padanya tidak langsung berkurang. Cinta... Sungguh manis apabila bersama.

Air mata Zahra mengalir laju@deras. "Ya allah aku rindukannya. " 'Apa yang jadi kat iman... Dia ok tak. Anak dia mesti cantik. Yelah maa aku pergi pun dia mengandung 4 minggu. Sekarang pasti anak dia dah besar. Teringin pulak nak tengok anak buah aku tu.

Faqih ternampak seorang wanita berpurdah duduk keseorangan di padang pasir. "Assalamualaikum... " "waalaikummusal... "

BERSAMBUNG...

SORRY BAB NI PENDEK SIKIT
BAB SETERUSNYA AKAN SAYA UPDATE INSYAALLAH HARINI ATAU ESOK...

Kekasih Halalku ❤Where stories live. Discover now