Jun Part 16

9.3K 432 26
                                    

" God, Jun! What the hell is wrong with you?!" Tersentak bahu Jun bila disergah dari belakang. Di saat itu juga ada rasa perit menggigit pain receptor jarinya. Terus jarinya digenggam. Ada basah darah membasahi tangannya, mengalir hingga ke pergelangan tangan. Pisau terlepas ke sinki. Dia tak sengaja.

" No.. no I'm fine. I'm okay. I'm.. I'm sorry. "
" This is not okay Jun! You need help"

Tangan Jun direntap, Nena mengeluh. Matanya dinaikkan merenung wajah Jun yang pucat. Kawannya sakit, dia tahu itu. Not physically but mentally sick.

" Stay here, don't move. I'll bring the first aid. "

Bila mendengar tapak kaki Nena yang menghilang ke luar dapur, terus terhambur air mata Jun keluar. Bagai semua yang ditahan meletup dalam dadanya. Perlahan dia jatuh tersandar pada kabinet dapur. Terus tenggelam rasa sakit jarinya, ada luka yang lebih dalam dalam hatinya.

Dia penat. Penat sangat.

Tempoh seminggu berlalu seakan setiap minit mencarik seluruh nyawanya. Sedaya upaya dia menafikan kekosongan dalam jiwanya dengan berpura pura sibuk. Ya dia hampir berjaya sampai satu saat dia rasa seperti langsung tidak punya perasaan, hingga satu tahap dia terfikir untuk melukakan diri sendiri untuk memahami rasa sakit semula.

I need pain to feel alive again.

Guess it's right. You only learn to appreciate something until it's no longer around.

It's funny when it takes absence for us to value presence.

Adam.

" Sini. " tangannya ditarik Nena ke sinki. Perlahan rasa perit menyengat bila air dilalukan pada lukanya, tapi dia memilih untuk cuma diam, tanpa ada niat mengadu. Ada rasa perit bila Nena menyapu sesuatu pada kulitnya.

" Jun, what really happened to you? "

" nothing.. "

" You lied Jun! I'm not that someone who you can comfort with your lies. So just don't. " potong Nena. Dia dah masak dengan perangai Jun.

" See, this is not the first time you hurt yourself! Not even the second time. Jun, kau tak okay Jun! Kau tak sihat. Ni-"

Tupperware pink di dalam sinki Nena ambil.

" Donut dalam ni. Kau nak bagi siapa? Lelaki tu lagi? Junnn, apa ni? "

" I told you! It's not him-"

" Jangan nak tipu aku, kononnya kau bagi makcik cleaner tu lagi. Semalam aku dah tanya dia. Dan dia cakap dia tak pernah terima apa apa dari kau, kebelakangan ini. So kau bagi siapa lagi donut donut ni Jun? Kau masih hantar donut ni kat Adam lagi kan? Sampai bila kau nak tipu aku - No, sampai bila nak tipu diri kau Jun? Move on Jun. Dia dah pergi. Lama dah. "

" Nena, aku.. Aku nak balik. Aku penat sangat. " Jun ambil tongkat di dinding.

" Jun, I care about you, please let me help you" tangan Jun direntap laju.

" Nena, I'm exhausted. I just want to go back home. Please"

" Jun.. you need some help!"

" I don't need any help Nena, the only one I need is him! But can you make it happen? No, you can't! So please, I just need some time for myself "

Tak tunggu lama, dia keluar dari pintu belakang. Laju air mata membasahi pipinya. Adam, kenapa tipu Jun? Adam tak kisah kat Jun lagi ke? Adam kata, Adam nak stay lama, nak karaoke sama sama lagi. Tapi Adam tipu, you left me, you really left me like everyone did.

Langkahnya dibawa longlai, kakinya terasa lembik untuk terus menapak, tapi dia cuba teruskan. Ada bunyi kenderaan di sana sini, kali ini dia akan pulang sendiri ke rumah. Berkurung di dalam bilik seperti selalu.

HONNNNKKKKK!!

Pap, Jun jatuh terduduk, betul betul di tengah jalan, dadanya berdegup kencang disergah bunyi horn kereta. Dia cuba bangun, namun kakinya seakan tidak mampu menampung berat tubuhnya.

HONNKKKKKKKK!!

" Tt.. tolong.. " dia duduk memeluk lutut, terlalu takut untuk bergerak.

Masa seakan terhenti bila ada tangan mencempung dia dari tanah, membawa dia rapat ke dada. Bau ni.. Bubblegum. Dia kenal!

"Adam! Adam! Ini Adam kan! Adammmm!"

"Please answer Adam, I know it's you. " Dia sedaya upaya memaksa lelaki yang memegangnya menjawab. Nalurinya terlalu kuat mengatakan itu Adamnya. She can't be wrong. Sentuhan Adam, bau dari tubuh Adam, dia terlalu mahir tentang Adam untuk menafikan dakwaannya.

Tapi lelaki itu hanya diam.

" Adamm! Please! Saya merayu! Please jawab! Ini Adam kan? "

Tangannya kejap memeluk tubuh lelaki itu.

Dia tak tahu dia dibawa ke mana, tapi lelaki itu terus berjalan, sebelum tiba tiba berhenti. Tubuhnya diboloskan kesebuah kereta. Dia cuba berpaut pada tubuh lelaki itu kembali, tapi dia diletakkan ke kerusi penumpang.

" Ya teksi, nak pergi mana? " ada suara lelaki Melayu dari tempat pemandu.

Teksi? Ini teksi?

" Adamm! Saya nak ikut awak! Please! Saya taknak balik! Jangan tinggalkan saya, Adamm. Saya takut Adamm. " Beria dia menangis, merayu dan merayu.

Jun cuba bukak pintu teksi tapi dikunci.

" I'm sorry. " perlahan sahaja suara itu menyapa deria pendengarannya, sebelum teksi mula bergerak .

" Sampai hati Adam. "

Follow my wattpad account for updates! Korang Nak depa kahwin tak? Hah cepat drop your comments

Silhouette CintaOù les histoires vivent. Découvrez maintenant