part 1

1 0 0
                                    

Hyunri masih berdiri disebelah Chanwoo . dia melihat Chanwoo dengan rasa sedih kerana Chanwoo tidak berhenti menangis sejak pagi tadi .

Hyunri faham perasaan Chanwoo . kehilangan orang yang berharga dalam dirinya , namun itu semua takdir .

Daripada bertiga , kini mereka tinggal berdua sahaja . nenek Chanwoo telah meninggal dunia akibat daripada kemalangan . Hyunri tahu yang Chanwoo masih tidak boleh terima , malah Hyunri berasa semua kejadian ini diakibatkan olehnya .

-throwback-

" nenek tunggu sini dulu , Hyunri nak pergi seberang sana , nak beli barang " hyunri menyuruh nenek Chanwoo tunggu di tepi jalan . dia tidak mahu nenek tersebut ikut sekali kerana dia risau jika kaki nenek Chanwoo sakit kerana asyik berjalan .

Baru sahaja sampai di tengah jalan , Hyunri terdengar bunyi dentuman yang kuat lalu dia toleh ke belakang dan terlihat nenek Chanwoo terbaring di atas jalan . Hyunri amat terkejut dan terus mendapatkan nenek .

Rupa rupanya nenek Chanwoo mahu ikut Hyunri tetapi baru sahaja beberapa langkah melintas , dia telah dilanggar oleh sebuah kereta , namun yang paling kejam apabila pemandu kereta tersebut terus melarikan dirinya .

- end -

" ni semua salah kau ! Memang dari dulu aku tak boleh percayakan kau . " chanwoo menyalahi Hyunri .

Hyunri hanya mampu mendiamkan diri dan terima apa sahaja yang Chanwoo cakap . dia tidak mahu bergaduh dengan Chanwoo . memang dari dulu Chanwoo tidak menyukainya tetapi pada masa yang sama Chanwoo jugalah yang banyak menolongnya .

" maaf " perkataan yang mampu Hyunri cakap .

" aku dah tiada sesiapa dah . aku hilang semuanya . semuanya ! Aku takut " chanwoo kelihatan tertekan dengan apa yang berlaku terhadap dirinya .

Hyunri terus memeluk chanwoo . " semuanya akan okay " hyunru cuba menahan daripada menangis tetapi tidak boleh . chanwoo terus membalas pelukan hyunri . dia terus menangis .

- skip-

Setelah beberapa hari kejadian itu berlaku , chanwoo kelihatan sudah mula terima takdir .

Pada pagi dingin , hyunri terus keluar rumah untuk mengambil surat di dalam peti surat .

Hyunri amat terkejut apabila melihat sepucuk surat yang tertulis namanya , yelahh , dia hilang begitu sahaja , siapa sahaja yang tahu dia ada di sini melainkan joohyuk dan seojoon oppa .

Tetapi yang peliknya surat itu tertulis ' important ' . hyunri terus duduk di bangku yang terdapat di hadapan rumah . dia terus membuka surat tersebut .

" puan oh " hyunri cuba untuk ingat kbali siapa Puan Oh . beliau merukan peguam kepada ayah hyunri . Hyunri terus membaca surat tersebut . di dalam surat tersebut tertulis beberapa petunjuk tentang apa yang berlaku kepada ayah dan ibu hyunri .

Namun , hanya sedikit sahaja yang Hyunri dapat mengetahuinya .

Di dalam surat tersebut memberitahu jika dia ingin tahu hal ini dengan lebih lanjut , dia terpaksa ke Jepun kerana perkara ini terjadi ada kena mengena dengan syarikat ayah nya di Jepun .

Hyunri juga telah mendapat tiket penerbangan percuma . dia tidak tahu apa yang mahu dibuat .

Dia mahu pergi , tetapi pada masa yang sama dia tidak sampai hati untuk meninggalkan chanwoo .

- bersambung -

Kalau ada typo sorry 😂

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 17, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

blind - malay ver Where stories live. Discover now