Part 3~Omma..appa

1.6K 204 2
                                    


Aku terus melangkah keluar dari rumah tanda merajuk . " Jihyo~ahh !! " Appa dan omma mengejarku dari belakang . Apa aku peduli ! .

Tiba² seekor zombie menyerangku . dari arah kanan . Aku lupa tentang zombie² ni tadi . Aku cuba melawan .

Bukkk

Tumbukan aku lepaskan di muka zombie tu . Tapi still lagi dia nak gigit . Taguna .

BUKKKK

Akhirnya zombie tu jatuh ke jalan . Rupanya appa yang menumbuk kepala zombie tu . " Andwae , mereka datang ke arah kita !! " Omma menunjuk ke arah simpang . Beberapa zombie berlari menghampiri kami .

" Jihyo !! pergi ambil pistol dalam rumah !! PALLI !!! " Dengan badan yang menggigil aku terus masuk ke dalam rumah . Tombol pintu bilik appa aku pulas laju . Pistol yang berada di atas meja aku ambil . " No..Noona..waeyo " Aku tengok muka dyo sudah pucat . Aku biarkan sahaja . Kaki ku pantas menuruni anak tangga . Aku melangkah keluar rumah dengan membawa pistol ditangan . Tapi.....

" A..appa...o..omma "

Kelibat appa dan omma langsung tiada . Hanya ada sekumpulan zombie yang sedang mengigit sesuatu.

" Noona !!! ...appa ngan omma dah kena..."

Aku terus menerkup mulut dyo . Sekumpulan zombie tadi memandang ke arah kami berdua . Aku terkaku . Zombie² tu mula menghala ke arah kami . Pantas tangan aku menarik dyo ke dalam rumah lalu menguci pintu .

BAKK BAKK BAKK

Aku memggigil ketakutan . Disebabkan kaki ku sudah lemah..aku terduduk di lantai . " Noona macam mana ni ? " Dyo memelok tubuh ku . Aku dapat rasa badannya menggigil ." Ottokhae , unnie tak tahu nak buat apa dah " Air mata aku mula jatuh . Omma dan appa sudah dijangkiti virus zombie. Ini semua salah aku , kalau aku tak keluar dari rumah tadi mesti tak jadi macam ni .

BAKK BAKK BAKK

Aku tenung pistol yang berada di tangan ku . Appa aku seorang polis . Nasib appa ada mengajarku cara menembak semasa aku kecik . Aku memejamkan mataku ingin mendapatkan ketenangan .

~Bersambung~

(c) Kill The Zombie [DIBUKUKAN]Where stories live. Discover now