PART 9

2.2K 101 11
                                    

Tak boleh jadi ni. Aku rasa diorang akan cari cara juga untuk bunuh family Hanny secepat mungkin. Siapa diorang ni? Apa kaitannya dengan keluarga Tam Sri? Apa yang diorang nak?

Izz berdiri sambil bersandar pada dinding. Menunggu Hanny yang masih di bilik kecemasan. Afie mula mendekati Izz.

"So kau nak buat apa sekarang? Aku tak tahu kau ni siapa. Yang aku tahu Hanny dalam bahaya. Aku tak boleh biarkan Hanny dalam keadaan ni. Aku dah pegang amanah. Kalau kau ada plan, aku join."

Kata Afie serius. Dengar je ayat tu, wajah Izz terus diangkat memandang Afie bersama kerutan di dahi.

"Cuma nak cakap, yang aku ni bodyguard Hanny. Kau ni siapa? Cara kau cakap macam ada agenda lain je. Baik kau bagitau aku."

Keluhan berat dilepaskan. Tubuhnya kembali dihempas di atas kerusi. Dahi yang terasa seakan berdenyut diurutnya perlahan.

"Okay. Macam ni lah. Sepatutnya aku tak boleh bagitau tapi aku terpaksa. Aku sebenarnya... "

Pintu bilik rawatan terbuka dan mereka sama-sama memandang ke arah doktor lelaki yang baru saja keluar dari balik tersebut. Doktor tu nampak macam teragak-agak nak sampaikan berita kepada siapa.

"Err.. Keluarga pesakit? "

Mata masih memandang kedua-dua manusia di depannya. Setia menunggu jawapan.

"Saya, doktor. "

Jawab Afie dan Izz serentak. Kedua-duanya saling berpandangan. Masing-masing buat muka tak puas hati. Doktor muda tu yang seakan faham dengan ketegangan keadaan tersebut terus mencelah.

"Um it's okay. I'll explain about her conditions to both of you."

Akhirnya dua-dua mengangguk setuju. Sorang-sorang tenung muka macam nak telan. Takut pula doktor tu nak bagitau keadaan Hanny.

"Tak ada apa-apa yang serius and luckily encik bawa dia cepat ke hospital. Sebab kalau lambat sikit tadi, cik tu mungkin akan kehilangan banyak darah. Buat masa ni, pastikan dia kurang menggunakan tangan kirinya, banyakkan berehat dan jangan terlalu banyak sentuh luka. Kalau tak mudah untuk dia dapat infection. And make sure she take her medicine."

Afie dan Izz mengangguk faham. Doktor muda itu tersenyum manis sebelum meninggalkan mereka berdua.

"Fuh. Macam atuk aku je dia membebel. Panjang nak mampus. "

Kata Izz sambil menggelengkan kepalanya. Anak mata masih memerhatikan doktor tadi tanpa sedar yang dia bercakap seorang diri. Pusing badan je Afie dah hilang.

Dah masuk dalam kot. Tak guna kau biarkan aku cakap sorang.

Langkah kaki diatur masuk ke dalam wad Hanny. Kelihatan Hanny duduk di atas katil,  membelakangi Afie yang sedang berdiri di sisi katil dengan muka bersalah+blur. Nak tergelak pun ada bila tengok muka Afie.

Izz mula mendekati Hanny dengan muka straight macam biasa. Tapi belum sempat Izz tegur, Hanny dah tutup mata dengan tangan kanannya sambil terjerit kecil.

"Arghh! Kenapa la aku ada kaitan dengan korang."

Mukanya diraup lembut sebelum memandang Afie dan Izz.

"Err.. "

Kedua-duanya hanya mampu sebut 'err' sambil menggaru belakang tengkuk yang tak gatal pun sebenarnya.

"Apa err err? Aku marah lagi tau kat korang ni. Dah la nak balik."

Afie pandang Izz, Izz pandang Afie. Masing-masing bagi pandangan apa-nak-buat-ni. Sedangkan Hanny dah pun turun dari katil dan terus cuba menyarung kasutnya.

BODYGUARDWhere stories live. Discover now