5* Kau Tertulis Untukku

246 2 0
                                    

28/04/2016

Dedicate to miss_ever_blue

Excellent!!

Kristal Nadia dan Amar Asyraf bersahabat karib sejak dari zaman U lagi..bila kedua parents telah memberi ultimatum untuk berkahwin dengan pilihan mereka, sahabat berdua ni mengambil keputusan untuk berkahwin.Semua berjalan ngan lancar. Kehidupan mereka tak banyak berubah kecuali pangilan manja dan seorang anak angkat bernama Damia yg di adopted di rumah Kasih. 

Lebih kurang sebulan, anak angkat mereka died akibat barah otak stage 4. Kemurungan merundung sepasang suami isteri ini kerana mereka mmg ingin mempunyai anak. Belum declare lagi bab ni. After 7 mths, kalau tak silap baru mereka pergi honeymoon. From here, they made declarations of love. Rupanya dari dulu lagi sudah jatuh cinta cuma di pendam je. Dan telah siap dipesan kalau ada perasaan ragu atau curiga tolong discuss..Langit tidak selalu cerah. Fitnah datang melanda dari rakan seuniversiti dan juga dari business rival. 

Akibat ego yg tinggi melangit kepercayaan mulai hilang hingga Asyraf meninggalkan isteri yg sedang mengandung kembar berbulan lamanya. Kejadian terserempak dihospital membawa padah dan Kris keguguran and went into coma for 6mths. While there, tembelang pecah dan orang yg membuat onar telah ditangkap. Kris sedar dari coma. Kerana hampa kehilangan zuriat kembarnya dia minta dilepaskan. Asyraf kesal.

Apa kesudahannya..what happen to pembuat onar setelah ditangkap dan disebabkan apa..kembali pulihkah hubungan pasangan yg suatu ketika penuh kecerian, romantik dan persefahaman ini??

Sebab tu ustaz/ustazah selalu berpesan : 

Jgn terlalu mencintai sesuatu kerana kamu akan kecewa. Bercintalah dengan Allah kerana kamu akan sentiasa tenang dalam ujian.

Persoalannya sekarang :

Dunia yg tinggalkan kamu atau kamu yg tinggalkan dunia??

My Personal Thoughts (Malay Wattpad Novels)Where stories live. Discover now