BÀB 7

5.4K 250 6
                                    


Akhirnya hari sudah tiba. Aku keluar dari kereta milik Joongki. Dia memeluk tubuh aku dari belakang. Aku kaku.

"Hati-hati..kalau ada masalah apa-apa Call je Oppa atau My girlfriend. Ok? "Soal Joongki. Aku mngangguk tanda faham.

"Nk oppa masuk jugak ke? "Soal dia. Aku yang memerhati sekeliling diam sekejap. Aku diluar pintu pagar sekolah.

"Tak payah la..sampai sini je..lagipun keluarga tak dibenarkan masuk..lagi satu..Oppa pun..ada pembdahan nak dibuatkan nanti.." Kata aku. Dia tersenyum. Joongki berjalan ke kereta. Dia mngeluarkan sesuatu.

"Nah.." dia memberi aku selimut yang masih di dalam bungkusan. Aku tersenyum manis. Memang ada tertulis Cadar dan selimut mesti bawa sendiri. Mujur la bantal tak..

"Kalau macam tu..bye" Balas Dia. Aku tunduk 90° lalu brlari masuk ke Kawasan Asrama dan sekolah.

---

Aku letakkan semua barang di Tepi Tangga. Kami dikehendaki berada di kawasan sekolah sebelum masuk ke kawasan Asrama. Aku merenung sekeliling. Cantik. Bangunan yang cukup tinggi diperbuat 90% kaca. Dan memandang tepat ke Kawasan Hutan.

Semua pelajar dikehendaki berada di Dewan Sekolah Sekarang juga.

Dengan sekelip mata aku mlangkah menuju ke Dewan Sekolah yang berada di hadapanku. Cemburu terbit apabila aku melihat Ada yang berbual brsama Rakan baru. Fufufufufu.. biar la..

---

"Baiklah...cikgu di sekolah ni tak dapat hadirkan diri.. saya GD senior Kamu..saya Adalah ketua Asrama dan Ketua peljar. Sekrang saya akan kenalkan dengan Senior-senior yang ada jawatan. Yang tak ada..kamu kenal nanti je.." Jelas GD.

Selepas satu persatu nama disebut. Akhirnya tiba giliran seorang lelaki yang agak putih mukanya. Dia memakai baju Kuning bertopi dan juga brcermin mata. Segak orangnya.

"Baekhyun..Senior kamu semua.." Jantung aku bagai terhenti. Ya. Ini takdir. Aku memandang kanan seorang perempuan tersenyum manis kepada aku.
Aku membalas senyuman itu.

Selepas itu, kami terpaksa menunggu giliran untuk mngetahui bilik. Aku dengar di Asrama ini hanya terdapat 2 Blok Asrama. Dan Kedua-duanya asrama Bercampur.

"Korang dengar sini..Asrama bercampur...bukan bilik.." Jelas Yura. Senior Displin. Aku mngangguk.

Zupp..badan aku terasa dicucuk. Aku berpaling ke belakang. Dia gadis yang senyum kepadaku.

"Hye....HyunAh." Dia Cantik. Aku tersenyum sempat aku perhatikan pakaiannya. Wow..Seksi. Aku rasa di antara Yura dan HyunAh. Mereka memang Seksi tiada tandingan. Adik.beradik ke apa? .

"Oo..Kim Ara..ara jee" Aku tersenyum. Akhirnya aku dah mula berbual. Dia juga turut tersenyum manis.

"Nah kunci. Asrama 1 . Bilik 016. " jelas Senior Gd. Aku mngangguk

"Berdiri dekat sana tau..nanti kita pergi ramai2." Aku mngangguk. Dia Senior Taeyeon. Ketua Bahagikan bilik.

Selepas semuanya kami bergerak ke Asrama yang jaraknya dalam 600meter. Oh No!! .

Tapi laluannya sungguh cantik. Ya. Memang cantik. Maksudnya Kawasan Sekolah ni memang menarik.

Akhirnya kami tiba. Aku meletakkan beg di bawah. Berat.

"Baiklah..dekat sini..Kafe. Dia buka siang dan malam..kalau nak buat apa-apa datang sini..kedai pun ada.. 7Eleven 24Jam pun Ada situ" Jelas GD. Aku memandang 7e yang tidak jauh mana dari Kafe.

"Yang dekat situ. Dewan Sukan. Dalam Dewan tu.. Ada Gym. Gym tu buka 24 Jam.. nakk dtang..dtang.. situ pintu masuk dia.. Kolam renang pun ada..sama 24 Jam dia buka.. dan bla bla bla bla.." GD mula menunjukkan Semua bangunan yang ada di Kawasan 1.

BE MY LAST MEMORY 🔞?!Where stories live. Discover now