Minah Sewel

319 14 0
                                    

Kringg kringg ~~

Loceng waktu rehat berbunyi. Semua pelajar mengemas keluar dari kelas dan menuju ke kantin. Ada juga yang masih belajar, especially girls. Diet la katakan.

Sarah dan Alisa menuju kearah pintu kelas untuk pergi ke kantin. Tiba-tiba..

"Sarah dan Akim tunggu sebentar. Cikgu nak bincang" kata Cikgu Amili.

"Lisa awak pergi la makan dulu yaa, cikgu panggil saya" kata Sarah kepada Alisa.

Alisa mengangguk "nanti kalau dah abis bincang cari la saya kat meja makan ya." Alisa meninggalkan Sarah nak menuju ke kantin seorang diri.

Sarah menjeling Akim yang sedang memerhatikannya. Sarah menjelirkan lidah kepada Akim apabila dia sedar yang Akim mengejeknya dengan gelaran yang tidak pernah hilang dari mulut Akim. ""Sewel"" Yes tu la gelaran yang Akim gelarkan kepada Sarah.

Cikgu Amili yang tekun menulid tidak sedar akan perkara itu. "Okay, saya nak kamu berdua uruskan jadual bertugas untuk kelas ni. Pastikan kelas sentiasa bersih and blaaa blaaa blaa blaa"

Mereka hanya mendengar arahan guru kelas mereka itu.

'Ishh, ni yang aku tk suka jadi penolong ni. Apatah lagi bila ketuanya orang yang aku benci' omel Sarah dalam hati.

'Banyaknya aku kena uruskan. Malasnyaa! Lagi-lagi bila kena hadap muka minah sewel ni! Bolej gila aku hari-hari.' Omel hati Akim.

"Dan kamu berdua masa sekolah rendah satu sekolah kan? So kamu kenal sesama sendiri tak? Kalau kenal senang la kamu nk buat kerja bersama nanti." Tanya cikgu Amili

Mereka berdua pantas menggeleng. Cikgu Amili memandang mereka dengan muka yang berkerut. "Amboi lajuya geleng" kata Cikgu Amili.

Mereka hanya tersenyum paksa.

'Cikgu! Susah cikgu bukan senang cikgu!!' Jerit Sarah di dalam hati.

"Okay kamu berdua boleh keluar rehat" Kata cikgu Amili. Mereka berjalan keluar dari kelas.

(On Going, Slow Update) Si Gila & Si SewelWhere stories live. Discover now