CHAPTER 8 [ PRE-END ]

2.6K 247 6
                                    

• SKIP •

Woozi mengambil tuala di almari Jaehyrin lalu menghampiri Jaehyrin yang kini duduk tertunduk dibirai katil. Jaehyrin sudah bertukar baju dan mandi. Rambut basah dan belum dikeringkan. Woozi duduk disebelah Jaehyrin dan tangan diangkat ke kepala Jaehyrin.

" Biar aku buat sendiri.. kau keluar sekarang.. " arah Jaehyrin tanpa memandang Woozi. Woozi mengeleng dan tersenyum.

" Biar aku je buat.. Jangan nak membantah.. Just duduk dan diam. " arah Woozi dan tangan yang beralaskan tuala sedang mengelap rambut Jaehyrin dengan lembut. Jaehyrin mendiamkan diri. Dia masih berfikir tentang hal tadi. Hatinya sangat² takut. Dia bagaikan dirasuk syaitan sahaja tadi semasa memukul lelaki itu. Tidak mengingati apa², yang dia ingat marah. Itu sahaja. Dia betul² tidak sedar masa tu. Tidak sangka perangai yang sudah dia kuburkan, timbul semula.

" Kenapa.. " kata Jaehyrin kecil. Woozi terhenti dan memandang Jaehyrin.

" Kenapa apa? " soal Woozi sedikit kehairanan. Dia sebenarnya boleh baca fikiran orang lain. Tapi fikiran Jaehyrin masa tu, sangat susah Woozi nak baca dan tafsirkan. Bagaikan Jaehyrin ketika itu dilanda masalah yang besar.

" Woozi.. kau nak tahu tak? Aku dah buat lagi " kata² Jaehyrin membuat Woozi sedikit terkejut.

" Bu-buat apa? "

" A-Aku dah bunuh orang.. " bagaikan ada batu menhempap badan Woozi je masa tu. Dia betul² tak percaya.

" Mworago? "

" Tch.. Aku dah buat lagi macam dulu.. Hampir bunuh orang.. ingat tak dulu masa umur aku 9 tahun? Aku pukul Kyungsoo masa dekat sekolah.. sampai masuk hospital budak tu.. Aku pula? Kena jumpa guru besar.. Kau ingat lagi tak? Kau masa tu ada.. " kata Jaehyrin sambil memandang Woozi. Woozi angguk kecil.

" Kyungsoo.. Do Kyungsoo? " Jaehyrin angguk tanda mengiyakannya. Woozi menghelakan nafasnya.

" Ahh.. dia.. aku ingat.. btw.. Jaehyrin.. Aku minta maaf pasal aku tengking kau tadi kat sekolah.. Aku tak tahu kenapa aku boleh marah sampai macam tu sekali. Jeongmal mianhae.. " kata Woozi sambil melutut depan Jaehyrin.

" Takpe la.. aku ok.. "

" Jeongmal? "

" Nae :) "

" Kamsa, Jaehyrin.. Friend? "

" Nae ~ always friend, bro.. " Jaehyrin menumbuk perlahan pipi Woozi. Woozi hanya ketawa. Tanpa disedari mereka, Hongbin ada disebalik pintu bilik Jaehyrin. Dia terdengar semua perbualan Jaehyrin dan Woozi.

" Seolma.. Jaehyrin-ah.. " Hongbin melepaskan keluhan berat.

• SKIP •

Selepas kejadian itu, Jaehyrin semakin lama, semakin melupai perkara itu. Rupanya lelaki yang dibelasah oleh Jaehyrin itu sudah dijumpai. Tetapi tidak mati, dia cuma pengsan. Ada orang awam menjumpainya. Sampaikan masuk kedalam berita. Jaehyrin berasa sedikit lega.

Beberapa minggu lebih sudah berlalu, hubungan antara Yoongi dan Jaehyrin semakin lama semakin rapat. Woozi pula makin menghalang hubungan mereka .. Kini Jaehyrin ada seorang kawan perempuan. Seorang sahaja. Iaitu Jung Eunji. Budak yang Jaehyrin selamatkan dari ditampar oleh pembuli tempoh hari. Tetapi Eunji ni seorang yang agak nerd sedikit.

***

- Halloween Day

- Rumah Jaehyrin -

Jaehyrin telah membawa Eunji datang kerumahnya. Pada mulanya Eunji tidak mahu sebab segan. Tapi dipaksa juga oleh Jaehyrin. Eunji hanya menurut sahaja.

[C] He Is A Vampire || m.y.gWhere stories live. Discover now