t h r e e

5.9K 431 6
                                    

Moving In Without Me Knowing [REPOST]


Baekhyun

"THIS CAN'T BE TRUE" Baekhyun menjerit dengan wajah seperti lukisan lelaki yang kehilangan biri-birinya. Orang yang lalu lalang di kawasan tu semua pandang dengan pelik. Who won't?

"Aku akan tinggal kat sini(imagine rumah tu macam dalam gambar atas)?! OH MY GOSH BANYAK SANGAT KE KEBAIKAN YANG AKU DAH LAKUKAN KAT DUNIA NI???!!" Baekhyun sujud syukur. Yelah, dia ni bukannya orang kaya, tinggal kat rumah serupa pondok je. Haha lol manade.

"Mak saudara ni, kata tak kaya! HAHAHAHAHAHAAH" Baekhyun gelak macam orang kene sawan.

"Eh eh eh takde jiran? INI PENGALAMAN BARU! Duduk sesorang, takde jiran yang bising macam Yaakob ahjussi, and TAKDE BENZY! YIPEEEEEE!" Baekhyun mengeluarkan kunci dari koceknya sambil berlari-lari anak ke pintu rumah. Kunci rumah dijolok berkali-kali ke tombol pintu sebab asyik tak masuk-masuk. Mana taknya, tergopoh-gapah Baekhyun ni.

Baekhyun masuk dan terpana dengan ruang tamu yang luas macam ruang tamu plus dapur plus bilik air plus bilik dia kat rumah lama dulu. My gosh wangi pulak tu! Bless my mak saudara!

Sujin

Waktu balik tiba, tapi aku rasa macam tak nak balik. Aku dapat rasakan, kalau aku balik macam ada bala yang akan menimpa. Fikiran aku serabot lepas Cikgu Kim kata dia dah buat sesuatu untuk tolong aku. Pft, tolong lah sangat. Macam aku nak.

So, aku pergi amik jalan yang bertentangan dan menuju ke satu-satunya tempat yang sesuai iaitu rumah Oh Sehun.

Sesampai je aku ke depan rumah dia, aku call dia. Yelah orang zaman sekarang, ada bell tak nak tekan, ada pintu taknak ketuk, ada suara tak nak jerit. Nak jugak call. Tapi kesah hape aku, kredit aku, bukan kau.

Lepas tiga dering, satu suara yang aku kenal gila babun muncul.

"Hm." Sehun balas. Macam baru bangun tidur je. Mesti tak pergi kerja.

"Kau tak pergi kerja ke samdol? Kau bangun bukak pintu sekarang." Aku balas, marah. Siapa yang tak marah. Mak bapak aku tengah takde, dia lah yang kene bagi duit belanja, iron baju, beli makanan dan datang ke rumah aku sekali sekala. Pastu tak pergi kerja pulak.

"Hm." Mati.

Bodoh betul pergi letak telefon sebelum aku.

Aku menyumpah seranah Sehun- telefon. Aku memang pantang betul kalau orang hang up sebelum aku.

"Hm." Suara serak basah tu datang mengetuk gegendang telinga aku. Pintu dah dibuka.

Aku memandang Sehun dengan pandangan tak puas hati. Lepas tu, aku sepak tulang kaki dia.

"OUCH! WHAT THE HELLO!" Sehun jerit histeria. Lembik, aku poke kaki kau je, bukannya patahkan.

Then, aku tolak dia and masuk. Alah bukan sesiapa, Sehun je pun. Dia ni sepupu aku belah mak.

"Aku nak tumpang sehari. Thank you." Aku terus pergi ke bilik dia. Lantak kau lah Sehun, kau kene jadi gentleman untuk hari ni. Lagi.

"Oh ya! Macam biasa kau tidur kat sofa!" Aku jerit dari dalam bilik.

"Cis kau! Herh!!" Aku dengar suara Sehun menyalak kat luar tanda protes. Ah kesah hape aku. Kau kene lah pikul tanggungjawab kau dengan patuh wahai Encik Oh. Ho ho ho ho

Baekhyun

"Kamu punya bilik yang pintu putih. Ingat, jangan masuk bilik pintu hitam tu. Kalau tak, mak cik halau kamu keluar dan haramkan kamu pijak kawasan rumah tu lagi."

Aku bersyukur sekali lagi sebab aku masih ingat apa yang Mak Saudara aku cakap. Fuh kalau tak mampos aku kene halau dari Syurga ni.

Aku ikut cakap dia. Aku masuk bilik pintu putih. Fuh rumah ni memang style aku! Jap nak test katil.

Aku terus berlari ke arah katil dan lompat atas katil tu. Empuk! Spring dia kemain! Kalau aku letak kertas pun boleh melantun terus! Sebab-

"OUCH!" Hah tulah sebab dia. Aku jatuh mencium lantai. Sakit bah.

"Adui.. Nasib kau empuk, kalau tak aku lepuk kau!" Aku marah dengan perkataan yang tak masuk akal. Ah kesah hape aku, bukannya orang dengar pun. Aku je kat sini.

Aku mengesotkan badan ke katil semula dan baring. Empuk gila, sampai aku lupa aku marah kau tadi. Ye, aku marah kepada katil yang tidak berdosa malah tidak juga bernyawa.

"Em esok kerja. Cikgu matematik. Alah senang je. Kan?" Senang je sebab math tu senang je bagi aku.

Byun baekhyun, memanglah senang bagi kau math. Tapi kau tak sepatutnya fikir pasal subjek yang kau akan ajar, kau sepatutnya fikir siapa yang kau akan ajar.

__________

Aku tukar cara menulis sikit. Buat macam POV(Point Of View) gitu. Anyway, I'm back fellas.

Minor-Oh Sehun
^ dia akan selalu lah jugak muncul

mr babysitter | baekhyunWhere stories live. Discover now