[KELVIN POV]
Hi,nama aku Kelvin Alvaro. Orang pangil aku Kel je,Aku berumur 26 dan aku masih bujang. Aku kerja kat salah satu kafe yg berdekatan dengan rumah aku,kafe ni kecil je sebab tu la tak ramai pelanggan yang datang tapi boleh kata kafe ni bayar Satu jam boleh mencapai RM20 . aku nak tolong parents aku cari duit sebab cari kerja ni susah dah lagi pula aku nak tolong parents cari kerja.
Time aku balik kerja tu aku ada nampak kereta mewah yang berjenama *insert jenama kereta*. Tapi tak tau lah siapa punya. aku kan orang agak susah bukan mampu nak beli kereta macam ni. Lepas perhatikan kereta tu aku pun masuk rumah pastu bukalah kasut yang aku tengah pakai tu.
Aku ternampak seorang lelaki hensem betul dengan jas hitam dan gaya yang elengan . Ia menambahkan kesan yang membuat lelaki yersebut lebih handsome.
"Ma,dorang ni siapa?" Tanya Kelvin.Ibu Kelvin baru menyadari yang anak dia baru masuk rumah. "Eh anakku,sini dudk sebelah mama." Kelvin kemudian berjalan ke arah ibunya."ha ni anak saya,macammana? Jadi tak?" tak selang kemudian,wanita didepannya pun menjawab"Tentu la,memandangkan anak kita berdua sudah disini, bagaimana kita mulai sahaja ke acaranya?" ibunya Kelvin mengangguk dan wanitan itu menyambung percakapannya"Jadi,kami disini untuk menjodohkan kamu berdua." "HAH!?" jawabku bersema lelaki tersebut.
[AUTHOR POV]
"baiklah,korang berdua boleh pergi ke bilik anak saya.Kel, bawa tunangan kamu ke bilik kamu." suruh ibunya Kelvin."Tapi Ibu!-"Kelvin ingin membantah tetapi ibunya memotong percakapannya,"takde tapi tapi! sana pergi bawa menantu baru mama!" Kelvin akhirnya menyerah dan membawa pemuda tersebut.
"Nama kau siapa? aku tak tau lagi. Aku Kelvin." "Ray.""Sejuknya.."Kemudian kelvin kembali bertanya"eh,umur kau berapa?""29.""eh aku baru umur 26,beza 4 tahun je . Kau series ke nak lanjutkan perjodohan ni?""...." tiada jawaban daripada Ray. "mak aku suruh."''' sambung Ray.
mereka sampai ke biliknya Kelvin. "Selamat datang ke bilik aku!!" bilik yanjg kecil tetapi selesa dapat diliat disana."betul ke ni bilik kau dan bukan bilik stor?""eh,jaga sikit ucapan tu.ni bilik kesayangan aku""ye lah.Mak aku suruh kau ikut aku pergi mall besok"''eh untuk apa?""cari gaun untuk kau la apa lagi?"
Kelvin agak terkejut apabila ia mendengar yang ia perlu mermakai gaun perempuan tetapi ia masih bersantai tanpa menyadari bahawa minggu hadapan ialah perkahwinan mereka. "Ala lagi kita kahwin.'' "Minggu depan kita kahwin."
Betapa terkejutnya Kelvin apabila ia mendengar yang mereka kahwin minggu hadapan kemudian Kelvin meliat Ray dengan muka tidak percaya"eh,kau gila apa?bertunang aja belum ni dah main kahwin je?At least bertunang la dulu!""mak kau suruh kahwin terus tak yah bertunang. dan satu hall lagi ,kalau kau nak kahwin dengan aku,aku kena ikut peraturan aku."
"hah apa die?""First,kau tak boleh masuk bili aku. Second,jangan sentuh barang milik aku. Third, aku nak kita cerai setelah 1 tahun mau atau tak mau. And Last,ko akan tidur di ruang tamu."hah ye lah tu aku akan ikut cakap kau tapi yang last last tu tak boeh,aku mau tidur di bilik tidur tetamu"" ha yelah."
T.B.C.
Yeah only this for now babies! Probably upload if I got any ideas ...GIVE ME IDEA :(
YOU ARE READING
kawin dengan seorang mafia
Romance"Dia siapa hah? Apa dia sangat penting kat kau sampai kau rela tak nak selamatkan suami kau sendiri? Aku husband kau. Aku jaga kau time kau sakit,aku ada time kau sebatang karat dan aku rela serah kan semua untuk kau tapi ini balasan untuk aku?" "ba...
