WGM?! Part 36

2.3K 151 21
                                    

Dia berhenti berlari. Rambut yang serabai dikemaskan. Dah serupa perempuan gila. Sesekali dia menoleh ke belakang. Manalah tahu kalau-kalau lelaki tadi masih mengejarnya. Jira ketawa sendirian. Rasa macam orang bodoh lari tengah-tengah kawasan perumahan macam ni.

"Unnie!"

Mulut budak perempuan yang jerit tak tentu pasal ditekup. Jira mencangkung di depan budak yang mungkin dalam lingkungan umur Chunji dan Yeolji. "Nak pergi mana ni? Merayau seorang diri. Tak takut ke kalau kena culik?" Soal Jira. Budak perempuan itu mencebik. 

"Yang unnie lari-lari dari tadi kenapa? Join running man ke?"

Dahi Jira berkerut. Eh Eh budak ni. Tak padan dengan kecik!

"Aah. Unnie join running man. Ni umur berapa ni? Mulut tu kalah ahjuma allkpop."

"Nama saya Jung Ahreum. Umur saya 5 tahun. Walaupun umur saya muda lagi, tapi pemikiran saya lagi matang dari unnie. Kalau ada orang kejar, saya pukul orang tu. Saya tak lari."

Mulut Jira hampir ternganga. Suka hati je mengutuk aku! Mulut macam.. alahai. Macam loji kumbahan!

"Unnie nak pergi mana sebenarnya ni?" 

"Balik rumah."

"Jom lah saya teman. Rumah unnie kat mana?" Soal Ahreum. Laju je dia tarik tangan Jira. Nak tak nak, terpaksalah dia beritahu arah ke rumah Chanyeol. Sampai di depan pagar rumahnya, Ahreum tercengang. "Ni.. ni rumah unnie?" Jira angguk. "Kenapa?" 

"Saya tak tahu pula Chunji dengan Yeolji ada noona."

"Nama 'unnie' Song Jira. Umur unnie 27 tahun."

Ahreum ternganga. "Song.. song Jira? Omma Chunji?!" Jira angguk. Riak mukanya sengaja di-serius-kan.  Ahreum tertelan air liur. "Ahreum balik dulu lah. Bye." Belum sempat dia nak lari, Jira tarik kolar baju Ahreum ke belakang. "Relaks lah. Jom minum dulu."

Loceng ditekan tiga kali. Beberapa saat kemudian, suara Yeolji menyapa gegendang telinga mereka berdua. Jira beri isyarat mata pada Ahreum, menyuruh agar budak perempuan itu bersuara. 

"Hey jerk! Open the door!"

"Oh, kau. Berambus la. Semak je."

Jira tak berkelip. Terkejut dengan cara perbualan anak dia dan Ahreum. Haih budak-budak zaman sekarang. Nak kena diorang ni.

"Bukak la bodoh. Ada someone nak jumpa korang ni."

Yeolji mendengus. Tak lama kemudian, pintu pagar dibuka secara automatik dari dalam. "Kau nak apa?!" Kepala Yeolji dipukul Ahreum. "Kau ni memang kurang ajar kan? Eh kejap. Mana prince charming aku?"

"Siapa prince charming kau?"

"Chunji la. Takkan appa kau pula."

Baru Yeolji nak menjawab, dia terpandang perempuan yang berdiri di  sebelah Ahreum, berdiri sambil membelakanginya. 

"Ni, kau bawa unnie kau ke?"

Bila Jira pusing, Chunji jatuh terduduk. Kemudian dia bangun semula dan melompat ke arah Jira. Air mata dia mengalir laju tanpa disuruh. Langsung tak dilepaskan tubuh ommanya. Begitu juga dengan Jira. Rindu yang menebal buatkan dia tak dapat nak tahan air mata dia. 

"Mana omma pergi? Omma langsung tak telefon kami. Omma tak rindu Yeol dengan hyung ke?"

"Maaflah sayang. Omma lupa save nombor rumah. Nak telefon appa.."

"Yeol faham." Rambut Jira diserabaikan. "Yahh!" Mereka ketawa. Ahreum yang dari tadi memerhati, turut menyeka air mata. "Mana Chunji?"

"Hyung demam sebab dia omma!"

We Got Married?!Where stories live. Discover now