WGM?! Part 26

2K 175 4
                                    

Chanyeol sandar ke sofa. Rasanya Jira keluar dari bilik mandi sejam yang lalu tapi takkan sampai sekarang tak siap-siap lagi?

"Oppa"

"What?"

"Baju Jira.. dah tak muat"

Chanyeol tunduk. Tak tahu nak kesian kan Jira atau nak gelakkan Jira. Dia bangun dan masuk ke bilik. Jira berdiri di depan cermin. "Nasib baik oppa ada belikan baju mengandung untuk Jira semalam. Tunggu kejap. Oppa pergi ambil kat kereta" Kata Chanyeol. Jira angguk.

Sementara tunggu Chanyeol, Jira bersolek. Dah lama rasanya dia tak ber'make-up' . Kali terakhir kalau tak silap waktu majlis graduasi. Itu pun beberapa bulan yang lepas. 

"Chagi-ah. Nah"

Jira sambut beg kertas yang dihulur Chanyeol dan berlalu ke bilik air. Chanyeol duduk atas katil sambil tersengih seorang diri. Bila tengok badan dan muka Jira yang dah semakin 'berisi', entah kenapa dia rasa seronok. Terbayang kehidupan dia, Jira dan anak-anak mereka nanti. 

"Oppa, jom!"




"Hari ni kita shopping macam orang gila. Oppa dah buat plan. Mula-mula kita pergi Times Square, lepas tu Lotte Mall then D-Cube City. Okay tak? Ke nak tambah lagi?" Kata Chanyeol. Tangan masih tetap di stereng kereta cuma mata je yang kekadang gatal curi pandang pada si isteri.

Jira geleng. Tiga shopping mall dalam satu hari? Gila ke apa si yoda ni?

  Titt Titt Titt Titt Titt Titttttttttttttt

Chanyeol matikan enjin kereta. Muka Jira ditenung. 

"Jom mulakan operasi kita!"




-Kedai Pertama-

"Jira, okay tak botol baby ni? Nak ambik berapa? Warna apa? Nak design yang macam mana?"

"Ambik je lah mana-mana oppa" jawab Jira malas. Dia perhatikan aje tindak-tanduk Chanyeol dari tadi. Macam lipas. Kejap sana kejap sini.

"Mana-mana je? Macam tu oppa ambik warna biru dua, pink dua, hijau dua, kuning dua, putih dua, purple dua, oren dua and hitam dua. Oh, ada macam-macam size? Ambik je lah semua size" bebel Chanyeol seorang diri. Bulat mata Jira tengok perangai Chanyeol. Satu bakul yang Chanyeol pengang tu penuh dengan botol susu je!

"Oppa nak belikan untuk baby atau oppa nak jual balik botol tu semua?"

"Nak bagi baby pakai lah. Wae?"

"Ambik lah banyak-banyak lagi. Tak cukup tu" Sindir Jira. Chanyeol mencebik. 

"Anak oppa. Suka hati oppa lah. Jom, kita tengok barang penjagaan baby pula"

Jira mengomel bila Chanyeol main heret je dia. 



-Kedai Kedua-

 "Waa! Banyak nya barang baby! Jira, tengok ni! Banyak lotion. Kalah lotion Jira"  komen Chanyeol. Laju tangan dia ambil setiap botol yang ada dan masukkan ke dalam bakul. Dua botol setiap satu produk. Kemudian dia beralih ke set mandian. 

Pun sama juga! 

Habis semua botol yang ada kat situ dia ambil. 

"Jira, botol yang ni lagi comel dari kedai tadi punya lah" kata Chanyeol. Botol susu yang ada mainan di bahagian penutup ditayangkan di depan muka Jira. "Suka hati oppa lah" Chanyeol angguk. Dia ambil dua set dan bergerak ke bahagian lain. Terkejut kejap cashier yang tengok barang Chanyeol. 

We Got Married?!Where stories live. Discover now