A promise of loyalty

By asyazaty

727 98 47

Kenangan lalu memberi ketakutan kepada Alysya untuk terus mempercayai apa itu cinta. Kematian abang kembarny... More

Bab 1 ✨
Bab 2 ✨
Bab 3 ✨
Bab 4 ✨
Bab 5 ✨
Bab 6 ✨
Bab 7✨
Bab 8✨
Bab 9 ✨
Bab 10 ✨
Bab 12 ✨
Bab 13 ✨
Bab 14 ✨

Bab 11 ✨

29 5 5
By asyazaty

Pang..

"Ya Allah iza..apa kau buat dekat anak aku ni ,"

"Ini balasannya kau dah sakitkan anak aku. Kau sedar diri Kau Tu perempuan. Aiman bersusah payah sediakan persediaan untuk sambut birthday kau. Ini Yang dia dapat. Kau ingat dia apa ha. Ish benci Aku tengok muka perempuan Yang tak guna macam kau ni la.. berambus Dari sini. Kau Dan keluarga Malang kau pergi Dari sini. Mulai saat ni anggap kitorang tak pernah kenal kau. Aiman takkan berkawan dengan keluarga pembawa Bala ni lagi." Puan iza menghalau keluarga Alysya Dan aisy.

Alysya pengsan selepas mendengar kata - kata puan iza.

"Alhamdulillah Alysya dah sedar nak ."

"Aiman macam mana ? Alysya nak pergi tengok dia. Alysya berdosa dengan dia. " Kata Alysya terus terhenti apabila pintu biliknya dibuka.

"Aisy.. macam mana dengan aiman? Dia okay Kan ? "

"Maafkan abang Alysya. Keluarga aiman dah bawa dia pindah ke hospital lain. " Aisy menunduk bila melihat riak Alysya yang terlalu lemah Di Dalam perlukan ibunya.

"Ini semua Salah Aku. Aku tak patut jalan terburu - buru. Ya Allah , Aku dah jauh dengan orang Yang Aku sayang. Aku dah sakitkan dia ya Allah. Aku tak dapat Jaga dia sekarang. Aku berdosa ya Allah. Ya Allah kau lindungilah mereka sekeluarga. Aku redha dengan ketentuanmu. Andai ini jalan terbaik. Aku lepaskan dia." Kata Alysya Di Dalam hati. Dia tidur dengan menemani air Mata.

Aisy membuka Telefon bimbit miliknya. Mesej terakhir dia dengan aiman menunjukkan pengakuan aiman Yang mencintai Alysya.

Aiman:
Weyh aisy.. Aku Ada benda nak luah NIH hihihi tapi Aku segan la dengan kau.. yerla kau mesti Akan gelakkan Aku hm.

Aisy:
Apa? Belum luah belum tahu..hahaha kau cita jerla apa kau nak gitau. Aku janji tak Akan gelakkan kau.

Aiman:
Aku sukakan Alysya. Dah lama perasaan Aku ni. Sebab Tu la Aku nak sangat sambut birthday korang tapi Alysya la special lagi.

Aisy:
Kau serious la gila?

Aiman:
Yerla benda macam ni mana boleh bawak main aisy.

Aiman:
Kau tolong jagakan dia tau. Aku sayangkan dia. Tapi Aku tak tahu bila Aku boleh luah perasaan ni aisy.

Aiman:
Aku nak dia bahagia walaupun Aku tak Ada disisi dia.

Aisy:
Okay Aku janji man. Tapi Aku nak kau tahu Yang Alysya sayangkan kau juga.

Massage terakhir Aisy tidak dibaca oleh aiman. Aisy kecewa dengan dirinya Yang terlewat hantar pesanan tersebut. Aisy melihat adik kembarnya dengan perasaan sedih Dan pilu.

"Adik.. kau kena kuat ya.." bisik Aisy sambil membelai rambut Alysya.

Keesokkan harinya, Alysya dah dibenarkan pulang ke rumah untuk berehat. Alysya hanya diamkan diri sejak pagi. Aisy berasa tidak senang Hati melihat Alysya yang banyak berubah.

Tok.tok.tok..

"Alysya.. abang masuk tau.." aisy lalu membuka pintu bilik adiknya. Dia melihat keadaan Alysya yang Pucat Dan lemah. Bilik Alysya berselerak dengan kertas ucapan untuk aiman.

"Ya Allah adik.. adik Jangan la macam ni.. adik tahu Kan ujian tak Akan hadir melebihi kemampuan Kita. Adik kena kuat untuk terus hidup. Kalau aiman Ada mesti dia tak suka tengok adik macam ni."

"Keluar la aisy. Aku nak tidur." Kata Alysya yang Masih Dalam keadaan terbaring di atas katil.

"Sejak bila adik pandai bahasakan diri adik sebagai Aku ni? " Aisy Yang terkilan dengan sikap Alysya terus keluar Dari bilik tersebut.

"Maafkan adik..adik tak nak abang Pula jadi mangsa dengan diri adik Yang Malang ni." Monolog Alysya.

Gambar aiman Di ambil lalu disimpan Di Dalam kotak Yang istimewa. Alysya menyimpan semua tentang aiman Di dalam kotak tersebut. Alysya tekenang semua kenangannya dengan aiman.

Orang Yang Aku sayang dah jauh Dari aku. Alysya doa agar aiman bahagia ya.

Selepas beberapa bulan kemudian , aiman tersedar Dari lenanya Yang sangat lama.

"Hey anak mama dah sedar." Puan iza bersyukur akhirnya aiman tersedar Dari koma.

"Kau sapa ?" Terkedu puan iza Dan encik haris.

"Aiman tak kenal Kami Ka? "

"Tak Aku tak kenal sapa korang ni."

Doktor Yang terdengar bunyi bising lalu memasuki bilik aiman.

"Alhamdulillah aiman dah sedar ya.. " doktor alif tersenyum bila melihat pesakitnya telah sedar. Tetapi dia agak sedih kerana aiman mengalami amnesia.

"Maafkan saya puan tuan.. aiman mengalami penyakit hilang ingatan akibat hentukan kepala Yang kuat. Hilang ingatan disebut juga dengan amnesia, iaitu kondisi di mana seseorang kesulitan mengingat fakta atau pengalaman masa lalu. Penderita hilang ingatan juga dapat mengalami kesulitan dalam membentuk ingatan baru.

Hilang ingatan (amnesia) tidak hanya sering dikaitkan dengan benturan pada kepala atau kecelakaan, tetapi juga bisa disebabkan oleh ragam kondisi" terang doktor alif kepada mereka. So readers faham Kan apa Tu amnesia.

"Allahuakhbar.." luluh hati puan iza mendengar penjelasan tersebut.

"Aiman.. ini ibu Dan ayah Kamu. Ya kamu tak ingat tapi ini la kebenarannya. Jangan risau. Kamu Masih boleh sembuh. Tetapi mengambil masa. "

"Baik doktor.. terima kasih." Aiman lega mendengar penerangan doktor alif.

Aiman termenung mengenang nasibnya. Banyak perkara Yang dia tidak dapat ingat membuatkan dia berasa sedih. Kehadiran ibu bapa Yang dia tidak kenali menambah lagi kesedihan Dalam dirinya.

"Ya Allah berikanlah Aku kesembuhan agar Aku dapat mengingati kenangan lalu Dan mengingati orang disekelilingku. Aku hanya hambamu Yang lemah ya Allah. Kau ampunilah segala dosaku Yang lalu agar Aku dapat kembali sihat. Kau lembutkanlah hati ibubapaku Dari sifat kejam. Sesunggguhnya Aku merasakan sesuatu Yang tidak baik. Aamiin ya rabbal aalamin. " Aiman berdoa dengan bertemankan air Mata mengalir.

Keadaan bilik wad hospital Yang sunyi itu memberi ketenangan buat aiman. Ibu bapa aiman pulang kerumah bagi menyegarkan badan.

"Assalamualaikum aiman.."

"Eh waalaikumussalam doktor.." Balas aiman sambil tersenyum Manis dengan kemanisan lesung pipit dipipinya.

"Aiman.. saya sebagai doktor saya faham apa Yang aiman Rasa sekarang. Dengan usia aiman Yang Masih muda. Tetapi aiman. Kita sebagai manusia kena terima ketentuan ilahi. Aiman kena berusaha untuk kembalikan ingatan aiman. Aiman kena kuat harungi semua ini. Aiman nak ke tengok ibu bapa aiman sedih tengok aiman macam ni. Doktor faham aiman Masih tidak dapat terima kenyataan ini tapi aiman kena tahu Ada hikmah disebalik apa Yang jadi ya.."

" Saya faham doktor.. tapi doktor saya rasa Ada sesuatu Yang berlaku. Ada seseorang Yang tengah sedih dengan apa Yang jadi sekarang. Hati saya jadi sakit bila Saya Rasa orang Tu tengah sedih. Saya pun tak faham kenapa saya Rasa macam ni sedangkan saya tak ingat apa Yang berlaku ." Kata aiman dengan nada yang sebak.

Perbualan mereka diteruskan sehingga tengah malam. Aiman meluahkan segala Yang dia Rasa. Doktor alif turut memberi semangat kepada aiman.

Ketika Di dapur rumah Alysya. Alysya membancuh air kepada aisy setelah dia dipaksa dengan teruk sekali. Alysya semakin pulih Dari kemurungan Yang dia alami .

"Hey adik abang ni bancuh air ke Gali air Dalam tanah."

"Arhhhhhh panasnya..." Alysya terjerit bila tangannya terkena air panas.

"Ya Allah adik...adik okay tak ni? " Aisy Yang terdengar jeritan Alysya terus bergegas ke dapur.

"Alysya okay ja... Kena sikit ja ni.. Alysya pergi masuk bilik dulu...sorry nanti Alysya ganti balik air aisy.. Alysya Rasa kurang sihat.." Alysya berlalu pergi meninggalkan Abang kembarnya.

"Abang tahu Alysya Masih ingatkan aiman.." kata Aisy Dalam hati dengan perasaan Yang sebak melihat adik kembarnya itu.

"Aku benci kau aiman.. Aku benci kau.. disebabkan kau Aku jadi macam ni.. kenapa kau kena hadir Dalam mimpi Aku setiap malam harh.. kau dah lama mati la Dalam hidup Aku.. Aku benci kau aiman.. Aku benci kau.. Aku dah tak sayangkan kau... Tapi Aku rindukan Kau. Kenapa semua ini kena jadi jugak." Kata Alysya sambil membaling semua gambar dia bersama aiman dulu.

Aisy Yang mendengar semua apa Yang dikatakan Alysya lalu menelefon seseorang untuk memberitahu keadaan Alysya.

"Hello..saya Rasa Alysya dah kembali dengan penyakitnya... Saya risau dengan keadaannya.. saya Rasa lebih baik Kita bawa dia ke tempat sebelum ni balik."

"Saya Rasa dia dah alami..."kata-kata seseorang Di Telefon itu membuatkan Aisy menangis teresak - esak.

"Abang janji.. abang Akan Jaga adik sampai adik bahagia Dan kembali sihat.."

Thank you so much readers ❤️ Cuba teka apa penyakit Alysya 😢

Continue Reading

You'll Also Like

247K 14.7K 16
"ဘေးခြံကလာပြောတယ် ငလျှင်လှုပ်သွားလို့တဲ့.... မဟုတ်ရပါဘူးဗျာ...... ကျွန်တော် နှလုံးသားက သူ့နာမည်လေးကြွေကျတာပါ.... ကျွန်တော်ရင်ခုန်သံတွေက...
1.4M 126K 44
✫ 𝐁𝐨𝐨𝐤 𝐎𝐧𝐞 𝐈𝐧 𝐑𝐚𝐭𝐡𝐨𝐫𝐞 𝐆𝐞𝐧'𝐬 𝐋𝐨𝐯𝐞 𝐒𝐚𝐠𝐚 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 ⁎⁎⁎⁎⁎⁎⁎⁎⁎⁎⁎ She is shy He is outspoken She is clumsy He is graceful...
570K 46.8K 22
Indian Chronicles Book III My Husband, My Tyrant. When Peace Becomes Suffocation. Jahnvi Khanna has everything in her life, a supporting family, a hi...
4.1M 169K 63
The story of Abeer Singh Rathore and Chandni Sharma continue.............. when Destiny bond two strangers in holy bond accidentally ❣️ Cover credit...