Athletes [ COMPLETE ]

By jiminklein_

32.4K 5K 1.5K

Semuanya bermula dari situ, Sukan Awal Tahun SAHS 2020. Dimana Jungkook mula menjadi crush aku. More

Athletes
[ 2020 ]
[ Wish me ]
[ Sorry ]
[ Hate ]
[ Training ]
[ Mommy ]
[ Lips ]
[ Damn ]
[ Okay ]
[ Mood ]
[ Dinner ]
[ Hot Pack ]
[ Heal ]
[ Can't ]
[ Midnight ]
[ D-Day ]
[ Cramp ]
[ It's Okay ]
[ Sus ]
[ Transfer ]
[ Hurt ]
[ Fever ]
[ I Miss Him ]
[ Hearttrobs ]
[ Jealous ]
[ Roselle ]
[ Fever 2.0 ]
[ Transfer 2.0 ]
[ Past ]
[ Lunch ]
[ EX ]
[ ISLY ]
[ Jimin's ]
[ Hardship ]
[ KTX ]
[ 2020 AUGUST 29 ]
[ Half Day ]
[ A Day ]
[ Truth ]
[ Stuck With U ]
[ 2026 ]
[ New Boss ]
[ Semi Final ]
[ Final ]
[ Epilogue ]

[ Don't ]

585 102 64
By jiminklein_

Jungkook tersengih melihat Roselle yang sedang membuka pagarnya. Sebaik sahaja pagar terbuka, dia terus melangkah masuk dan menunggu Roselle menutup pagar semula sebelum berjalan masuk mengikut gadis itu. Telefonnya disimpan ke dalam poket seluar.

"Mommy dengan daddy kau mana?"

"Daddy outstation. Mommy dalam bilik." Jungkook mengangguk. Punggungnya dilabuhkan di atas katil, duduk bersila berhadapan dengan Roselle. Plastik makanan dibuka dan makanan yang dibelinya dibawa keluar. Bersinar mata Roselle dibuatnya bila nampak makanan yang dibeli Jungkook merupakan ayam goreng.

"Nah," ayam goreng bahagian peha yang dihulur Jungkook dicapai dan dia menggigit sambil tersengih.

"Sorry datang lambat. Aku ada training dengan Naomi." Roselle mengangguk tanpa ada rasa ingin bertanya. Bukan apa, setakat ini lelaki itu tak pernah menipunya untuk berselindung. Dia jujur je kalau lambat sebab apa, tak boleh datang sebab apa tapi tak pernah menipu dan dia sendiri yang bagitahu.

"Roselle, buku yang aku tulis haritu buku yang kau guna untuk luahkan perasaan ke?" Soalnya ingin tahu sambil mengunyah ayam di dalam mulut. Tanpa ada rasa ingin berahsia, Roselle mengangguk. Sebenarnya hal depression yang dia hidap kalau boleh nak simpan dari pengetahuan Jungkook.

Tapi rakannya yang lain dah tahu, kesian pula Jungkook tak tahu menahu walaupun benda ni tak penting.

"Hm, dah lama dah doktor sahkan aku menghidap depression. Lepas kes eomma bercerai dengan daddy, lepastu unnie kahwin dengan daddy dan diorang ambil aku bawah jagaan diorang." Jungkook tekun mendengar sampai terhenti makan.

"Dekat sekolah aku okay je sebab sekolah kita semua budak okay so aku happy je. Cuma aku memang benci unnie sangat-sangat lepas kejadian tu. Birthday aku diorang lupa, daddy asyik marah-marah. Tapi sejak jumpa kau, aku makin okay. Aku tak sentuh dah ubat. Sebelum tidur aku layan dulu video kau dengan Taehyung." Roselle tersenyum.

"Thank you, Jungkook." Mereka berdua berbalas senyuman.

—🌹—

"Hati-hati." Belum sempat Roselle berkalih untuk masuk ke dalam rumahnya semula, Jungkook menahan lengan gadis itu. Jarak mereka dirapatkan sedikit.

"Kenapa?"

"Aku nak cakap sesuatu." Roselle mengangguk.

"Aku tahu kau jauhkan diri dari aku sebab Naomi." Roselle tersentak. Dadanya berdegup semakin kencang. Dah tu sekarang lelaki tu nak puji dia bagus ke sebab pandai jauhkan diri sendiri tanpa perlu diminta?

"Jangan." Matanya bekerdip.

"Aku tak ada apa pun dengan Naomi okay? Ya aku tahu sebab aku sendiri sedar yang dia dekat dengan aku tu sebab dia suka aku tapi aku tak nak friendship kita musnah sebab dia je. Jangan jauhkan diri dari aku." Genggaman Jungkook di lengannya terasa sangat meyakinkan.

"O-okay."

Tanpa membalas, Jungkook terus menarik Roselle ke dalam pelukan. Selepas beberapa saat, pelukan dieratkan lagi sambil memejam mata. Kalaulah dia peluk Roselle sekarang sebagai girlfriend haih. Bibirnya makin melebar bila terasa pinggangnya turut dirangkul.

"Lepasni kalau nak meluah, tak perlu guna buku tu lagi. Bagitahu je aku terus. Aku akan tolong kau. Boleh?"

"Hmm." Roselle mengangguk kecil. Pelukan lelaki itu tika ini benar-benar menenangkannya.

"Uhm kau taknak balik ke?" Soal Roselle setelah terasa agak lama mereka tak lepas dari berpelukan. Jungkook menjauhkan diri dan tanpa memandang Roselle terus sahaja dia bergerak ke motornya dihidupkan enjin.

"Goodnight. Bye." Sempat Jungkook mengerling Roselle sekilas sebelum bergerak meninggalkan Roselle yang sedari tadi asyik tersengih memandangnya. Bibirnya mengukir senyuman. Kakinya melangkah masuk ke dalam rumah semula untuk tidur memandangkan hari boleh di katakan sudah lewat malam. Rasanya dia ada semangat nak ke sekolah esok.

—🌹—

"Morning." Roselle mengangkat kepala, memandang ke kanannya sambil mengukir senyuman manis buat Jungkook yang sedang bersandar di dinding. Dah dua hari sejak kejadian malamtu, nampaknya Jungkook betul-betul berusaha untuk luangkan masa mereka seperti dulu buatkan Roselle berat hati untuk berjauhan.

"Morning. Awal kau datang harini?" Jungkook tersengih sebelum melangkah ke tempat Youjin. Punggungnya dilabuhkan di kerusi gadis itu sebelum bertongkat dagu memandang Roselle.

"Terbangun awal. Lagipun aku tahu, setiap pagi kau mesti lonely sebab Youjin suka teman Taehyung jaga pagar sekolah." Roselle mengangguk tak menafikan. Sememangnya dia dan Youjin datang ke sekolah awal sama-sama. Tapi bila dah awal dia bersendirian sebab Youjin teman si presiden jaga pagar setiap pagi.

"Harini teman aku pergi bookshop boleh? Nak beli buku latihan. Yang haritu dah habis buat." Roselle mengangguk setuju. Dia sendiri ada juga nak tambah koleksi buku latihan. Maklumlah tahun ni tahun senior diorang. Kena lah kerja keras sikit.

"Semalam Naomi ada confess dekat aku." Suara Jungkook yang agak perlahan buatkan Roselle kurang jelas. Namun riak wajah lelaki itu agak muram bila dia nyatakan ayat tersebut.

"Apa dia?"

"Uhm takde apalah."

"Haa haa, kau tahu kan aku tak suka kalau orang nak bercerita tapi tak jadi ni? Apa dia tadi tu? Aku terdengar Naomi apa tah?" Soal Roselle kini memberi sepenuh perhatian pada Jungkook. Telefonnya disimpan ke dalam poket blazer sekolah.

"Naomi, dia ada terus terang dengan aku. Dia cakap dia sukakan aku." Roselle mengangguk perlahan walaupun hati terasa kecewa.

"Lepastu?"

"Aku tak terima." Jungkook menunduk buatkan Roselle mengangkat kening.

"Aku suka orang lain. Tapi aku tak seronok la sebab Naomi mesti kecewa dengan aku. Lepasni mesti dia taknak dekat dengan aku lagi. Harini pun aku rasa dia tak datang." Walaupun panjang Jungkook membebel, namun Roselle lebih fokus pada ayat pertama yang lelaki itu ungkapkan.

Jungkook suka orang lain?

Adakah bermaksud selama Jungkook berkawan dengannya, lelaki itu dah pun punyai crush tanpa pengetahuannya?

"Ish termenung pula." Roselle tersentak saat lututnya dilaga oleh lutut Jungkook. Matanya memandang raut wajah lelaki yang diminatinya. Hatinya tertanya-tanya siapakah gerangan wanita yang berada di dalam hati Jungkook? Kalau Naomi yang baginya sempurna pun ditolak apatah lagi dia?

Atau..

Lelaki itu masih menaruh harapan pada gadis yang dia selalu nampak di ruangan komen video Jungkook? Adakah lelaki itu masih berharap pada kekasih lamanya?

"Roselle."

"Ya ya?" Kepalanya digeleng perlahan.

"Kau dengar tak aku cakap ni?"

"Apa?"

"Jom pergi kafe." Jungkook bangkit dari kerusi Youjin dan tangan Roselle ditarik. Mereka berdua keluar dari kelas dan berjalan bersama untuk ke kafe sekolah. Disebabkan hari masih awal dan Jungkook pula belum sarapan, ada baiknya dia makan dulu.

Sedang mereka berdua berjalan, tak sedar pula yang tangan dia sedari tadi memegang pergelangan tangan Roselle. Wajah gadis itu dikerling dengan hujung mata. Nampaknya Roselle pun macam tak sedar. Asyik termenung ja dia ni.

Disebabkan tiada penolakan Jungkook tak melepaskan malah mengemaskan pegangan tangannya pada pergelangan tangan Roselle. Sebelah lagi tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar. Walaupun perbuatan mereka berdua menarik perhatian pelajar lain, Jungkook langsung tak kisah.

Apa kau ingat senang ke nak pegang tangan pun?

[ To be continue ]

Continue Reading

You'll Also Like

70.9K 348 24
Shownu merupakan Seorang usahawan yg terkenal dan berjaya. Walaupun di usia yg masih muda dia berjaya membangunkan sebuah syarikat yg mempunyai banya...
43.5K 5K 41
[Completed] Bagi Jimin anak tunggalnya adalah segalanya. Namun ibunya beria mahu dia berkahwin semula tetapi tidak bagi Jimin. Sehinggalah muncul Cho...
37.6K 2.7K 48
Kisah cinta bersaksikan sehelai kertas. "Kontrak tuh perjanjian. Bukan kontrak cinta" Kata Baekhyun tanpa memandang wajah Yeri sebaliknya hanya mema...
142K 21.5K 48
[2019] BOOK #1 (What if we...) "prince charming or silent knight?" start : 27/3/2019 end : 25/7/2019 [HIGH RANKING] #1 in fanfiction #1 in Jungkook ...