TANIA

By divalescious

4.8K 353 8

Alert !!! Cerita ini hanyalah rekaan semata-mata. Tiada kaitan antara yang hidup ataupun yang telah meninggal... More

TANIA 1
TANIA 2
TANIA 3
TANIA 4
TANIA 5
TANIA 6
TANIA 7
TANIA 8
TANIA 9
TANIA 10
TANIA 11
TANIA 12
TANIA 13
TANIA 14
TANIA 15
TANIA 16
TANIA 17
TANIA 18
TANIA 19
TANIA 20
TANIA 21
TANIA 22
TANIA 23
TANIA 24
TANIA 25
TANIA 26
TANIA 27
TANIA 28
TANIA 29
TANIA 30
TANIA 31
TANIA 32
TANIA 33
TANIA 34
TANIA 35
TANIA 36
TANIA 37
TANIA 38
TANIA 39
TANIA 40
TANIA 41
TANIA 42
TANIA 43
TANIA 44
TANIA 45
TANIA 46
TANIA 47
TANIA 48
TANIA 49
TANIA 50
The New Chapter In Life
TANIA 51
TANIA 52
TANIA 53
TANIA 54
TANIA 55
TANIA 56
TANIA 57
TANIA 58
TANIA 59
TANIA 60
TANIA 61
TANIA 62

TANIA 63

76 4 0
By divalescious

EPISODE 63

Perlahan kaki mereka jejak semula ke lantai. Tanpa melengahkan masa  Tania segera mengemas semua barangan, pakaian, duit dan barang kemasnya.

" Dimension space," kata Tania membuka ruangan dimensi tempat penyimpanan barangan dengan kuasa  magisnya.

Dia segera mencampakkan barang- barangnya ke dalam lohong hitam ruang dimensi yang diciptanya itu. Ruang penyimpanan itu hanya boleh digunakan oleh orang-orang yang mempunyai kemampuan magis yang tinggi.

Berkat usahanya yang tanpa jemu mempelajari mentera itu dia akhirnya  berjaya menguasainya. Setakat ini  "Dimension space" yang berjaya  diciptanya cuma sebesar ruangan bilik tidur.

Taehyung hanya memandang apa yang dilakukan noonanya. Tiada apa lagi yang menjadi kejutan buatnya kerana dia tahu noonanya  bukannya wanita biasa. Jadi semestinya dia akan melakukan perkara-perkara yang pelik.

Tania memasukkan tangannya ke dalam lohong hitam itu dan mengeluarkan dua pasang baju lelaki  rakyat biasa.

"Nah,  tukar baju sekarang. Kita perlu bergerak pantas."arah Tania kepada hansung.

" Dekat sini? Sekarang?!," Soal Hansung panik.

"Shhhhhhhhh.., perlahankan suara kamu, nanti orang dengar. " Tania menekup mulut Taehyung mengarahkannya diam dan Taehyung hanya  mengangguk faham. Tania melepaskan tangannya semula.

"Ke kamu nak noona yang tukarkan baju kamu."  Kata Tania sengaja mengusik adik angkatnya.

"Tak perlu !.... saya boleh tukar baju sendiri. Lebih baik noona risaukan diri noona sendiri, noona  dah lah  pakai pakaian seksi. Menjolok mata pulak tu. Cepat tukar baju."  Katanya sambil memeluk tubuhnya dalam posisi berjaga-jaga agar noonanya tidak berbuat yang bukan-bukan. Wajah putih gebunya merona merah jambu, malu kerana diusik noonanya sebegitu.

Tania hanya tergelak kecil melihat tingkah laku Taehyung.
______________________________________

Sebaik sahaja selesai menukar pakaian mereka, Tania menggunakan kuasa teleportasinya sekali lagi untuk bergerak ke tempat lain, jauh dari istana.

Sebaik sahaja sampai di destinasi yang dituju, kedua mereka  singgah di salah satu  kedai makan di dalam pekan tersebut untuk mengisi perut yang lapar.

Selesai makan, mereka berdua mencari tempat untuk bermalam.  Setelah puas mencari, akhirnya mereka terjumpa sebuah rumah tumpangan di hujung pekan tersebut.

Pemilik rumah tumpangan itu adalah seorang wanita, dan Tania sangat mengenalinya.  Mereka saling berpandangan.

" Maaf tapi kami cuma ada 1 sahaja lagi bilik yang kosong dan haiwan peliharaan tidak dibenarkan masuk ke kawasan ini." Kata Jang Man wol tegas.
______________________________________

Mereka saling berpandangan.

" Baik, kalau macam tu saya ambil bilik tu. Terima kasih. Dan ini duitnya. Mari kita pergi  Taehyung " Tania membayar duit sewa bilik untuk mereka bermalam. Tania buat-buat tidak faham  dengan apa yang dikatakan Jang Man Wol dan pergi dari situ. Baru sahaja melangkah beberapa tapak, Jang Man Wol tiba-tiba muncul dihadapannya.

" Aku kata, haiwan peliharaan tidak dibenarkan masuk.," Jang Man Wol tiba- tiba muncul di hadapannya. Dia tanpa berselindung mempamerkan kuasanya kepada Tania.

Tania merapatinya.

" Kami hanya tumpang bermalam satu malam saja di sini. Dan aku jamin, tiada perkara buruk-buruk akan terjadi sepanjang kami di sini. Lagipula aku kan bakal pemilik rumah tumpangan ni jugak nanti. Jadi aku harap kau jaga  istana kita ini sebaiknya ya. Kerana akan tiba  suatu masa di masa hadapan nanti aku akan menuntutnya. Jang. Man. wol. " Kata Tania selamba. Jang Man Wol terkejut mendengarkan ucapannya.

"Si..si..siapa kau? Bagaimana kau tahu nama aku." Soalnya lagi. Tania hanya tersenyum sinis.

"Sampaikan salam aku pada pokok bulan." Jawab Tania sambil tersenyum manis. Dia menarik lengan Taehyung agar mengikutnya dan berlalu dari situ.
______________________________________

Jang Man Wol tidak dapat melelapkan matanya. Dia tidak sedap hati mengenangkan pertemuannya dengan penginap rumah tumpangannya sebentar tadi.

Makanya dia berjalan pergi menemui Pokok Bulan.

"Siapa orang itu tadi?! Macam mana dia  boleh kenal aku?! Apa hubungan Kau dengan dia ?!," Tanya Jang Man Wol kepadanya. Tapi tiada jawapan. Dia akhirnya putus asa dan balik semula ke biliknya.

______________________________________

Tania berbaring di sebelah Taehyung usai mandi dan memakai baju tidurnya.  Letih. Ya dia sangat letih. Terlalu banyak perkara yang  terjadi  hari ini.

Tania menoleh ke arah Taehyung yang terlelap tidur lebih awal daripadanya. Dia memakai baju tidur Tania. Tania menarik  selimut menutupi tubuh Taehyung, wajah tampan itu ditatap  penuh kasih sayang. Dia merapikan rambutnnya  yang menutupi sebahagian matanya, pipi gebu Taehyung diusap lembut. Melihat wajah dihadapannya itu membuatnya tenang. Tania memeluknya lalu ikut sama tertidur.

Jang Man Wol berjalan semula meninggalkan bilik Tania dan Taehyung. Tingkap bilik tidur mereka yang terbuka membolehkan Jang Man  Wol melihat kedua mereka dengan jelas. Dia melihat Tania mengelus lembut pipi lelaki separuh manusia separuh haiwan mistik itu.  Dia dapat melihat Tania  memandang ke arahnya dengan penuh kasih sayang. Mereka akhirnya terlelap tidur berpelukan.

Malam itu berlalu dengan ketenangan  dan tanpa ada perkara buruk yang berlaku.

______________________________________

Taehyung membuka matanya.  Dia terkebil-kebil memandang wajah noonanya yang berada betul-betul dekat dengannya. Masih mamai. Hembusan lembut nafas noonanya menyapa pipinya.

Mata Taehyung membulat besar. Dia bergerak perlahan  menjarakkan tubuh mereka.  Namun Tania semakin erat memeluknya. Dan tubuh mereka semakin rapat.

" Few minutes more winter bear, lets just cuddle like this. It's so so so so comfortable cuddling with you in the morning, like this,mmmmph...nomu chuwa..lets sleep more winter bear." wajah Taehyung mula merona merah jambu mendengar kata-kata noonanya.

Bahasa asing itu sepertinya  sangat difahaminya sejak dia bergabung satu tubuh dengan naga Barra.

Pantas saja tidurnya lena. Tanpa mimpi ngeri. Selesa, hangat dan tenteram. Dia merasa selamat.  Adakah semuanya kerana noonanya ada di sisisnya?

Taehyung tanpa berfikir panjang memejam kembali matanya.

______________________________________

Selesai mandi dan menukar pakaian, kedua  mereka mula bersiap untuk meneruskan ekspedisi penjelajahan yang dirancang noonanya.

Baru sahaja mahu melangkah pergi. Jang Man Wol menegur mereka.

" Kau betul-betul pergi? " Soalnya kepada Tania.

" Ya, terima kasih. Kami sangat selesa bermalam di sini. Sepertinya kami harus bergerak sekarang, kami perlu sampai ke destinasi kami sebelum matahari terbenam." Jawab Tania.

Pekerja rumah tumpangan itu menghulurkan bungkusan makanan kepada mereka.

" Rumah tumpangan kami ada menyediakan sarapan pagi. Sepertinya kamu berdua perlu cepat pergi jadi pekerja aku bungkuskan makanan korang makan  dalam perjalanan nanti," kata Jang Man Wol kepada mereka berdua.

" Oh..terima kasih banyak-banyak. Kalau macam tu, kami gerak dulu." Kata Tania  lalu melangkah pergi meninggalkannya.
____________________________________

Beberapa bulan kemudian.

"Taehyung watch your back! ,"  Jerit Tania kepadanya.

Klank.

Pedangnya berlaga dengan pedang musuh.

Slashhhh

Taehyung melibas pedangnya  mencederakan musuh terakhirnya. Begitu juga Tania.

Tania merapati Ketua Jeneral angkatan perang itu.

"Where's the King?," Soalnya sambil menarik baju kebal Jeneral itu.
______________________________________

Dosa terbesar Tania ialah melakukan kekejaman dan meragut nyawa-nyawa yang tidak berdosa.

Suatu ketika dahulu, dia pernah dihipnosis dan memorinya telah  dimanipulasi. Dia melakukannya tanpa rela. Tubuhnya dikawal dan digerakkan oleh orang lain. Dia diperlakukan seperti patung bernyawa. Jiwanya kosong.

Oleh kerana  dia berasa berdosa  dan  bersalah terhadap nyawa-nyawa tidak berdosa yang diragutnya, dia mula menjadi pendendam dan sukar memaafkan dirinya. Jiwanya mula menghitam dan menggelap.

Dia tekad. Tekad untuk membunuh kesemua mereka yang mengawalnya.

Tujuannya hanya satu, iaitu untuk mencari ketenangan dan kebebasan. Setidaknya itulah tindakan yang wajar yang dapat difikirkannya agar dia bisa kembali normal seperti biasanya.

Namun begitu, tindakannya hanyalah  sia-sia. Kesan hipnosis itu terlalu kuat dan masih belum hilang sepenuhnya yang mana adakalanya dia bertindak di luar kawalan.

Disebabkan pengalaman yang menyakitkan itu dia tidak pernah percaya pada peluang kedua. Dia membunuh musuhnya tanpa sebarang keraguan.

Dalam pada masa itu juga, bermulalah episod kehidupan  baru Hansung dan Barra  sebagai Taehyung.

Warna anak matanya sebelah berwarna coklat gelap, sebelah lagi berwarna kuning keemasan.

Kekacakkannya sangat luar biasa dan menjadi kegilaan setiap wanita negara yang mereka tawani. 

Setiap negara yang mereka jajahi akan diperintahkan memotret gambar kedua mereka, membuktikan negara itu adalah miliknya dan tawanannya.

Walaupun negara itu dijajah Tania tapi Raja masih diperbolehkan untuk memerintah.  Namun atas daripada pemerintahan beraja, Tania adalah penguasanya.

Tania mengajar mereka cara memajukan  negara mereka dengan bertani,  menghasilkan produk tekstil,  perusahaan tenusu dan penghasilan marjerin, pemprosesan kacang soya  sebagai minuman dan tauhu, pemprosesan makanan dan pengawetan agar tahan lama, perdagangan rempah ratus, penternakan, pemprosesan rumpai laut, penghasilan barang kemas, minyak wangi dan banyak lagi. Setiap satu negara kecil itu ada satu daripada sumber penjanaan ekonomi utama seperti berikut.

Tania juga menyarankan  sesama mereka untuk menjalinkan hubungan akrab sesama negara di bawah jajahannya dan saling menjalankan hubungan diplomatik bagi menjana ekonomi yang mampan dan memenuhi  permintaan sumber keperluan yang dibutuhkan antara satu sama lain. Mereka juga diwajibkan untuk menghantar bantuan ketenteraan untuk perang bagi negara-negara yang memerlukan dan terancam.

Negara-negara di bawah  jajahannya itu  disatukan dan dikenali sebagai  "Negara-Negara Bersatu Kerajaan   Oracle". Taehyung ditugaskan untuk memantau kesemua negara-negara ini dan mengutip 30% cukai  daripada sumber dalam negara setiap tahun.

Tania juga melantik seorang pegawai untuk menilai hasil kesemua hasil  asetnya. Oleh kerana jumlahnya terlalu banyak dan masih menggunakan syiling-syiling emas Tania telah menciptakan satu sistem menggunakan plat platinum emas dan berlian.

I kotak kecil Syiling Emas : 1 Plat Platinum Emas berukir naga dengan dua butir berlian.

10 Plat Platinum Emas berukir naga dengan dua butir berlian : 1 Plat Platinum Berlian berukir naga emas.

1 Plat Platinum Berlian berukir naga emas : 10 bidang tanah x10 hektar persegi.

Dengan itu maka kedua Plat Platinum itu secara  rasminya telah didaftarkan untuk kegunaan sedunia tanpa tarikh luput dan ketetapan yang bersamaan  harga semasa 10 hektar persegi kali 10 bidang tanah.

Tania juga mengajar  Taehyung ilmu matematik, diplomatik dan cara menguruskan negara-negara jajahannya agar Taehyung bisa menguruskan hartanya sepanjang ketiadaannya.

______________________________________

"Taehyung, noona don't know when  will noona disappear so I'll teach you everything. So I'll put all the responsibility on you. You'll live longer. Longer until my death.," Kata Tania kepadanya ketika mereka sedang santai minum kopi.

" I'm sorry if that day come, I won't be by your side and you have to live in a lonely life over hundreds years."katanya lagi, Taehyung hanya diam mencerna segala apa yang dikatakan noonanya.

" If that day come when I left, let's meet again in 17th November 2015, 4pm at Emergency Care Unit, Kaedo Hospital, Japan." Tania menghulurkan sekeping kertas kepadanya. Tarikh temujanji mereka di masa hadapan. Taehyung mengambilnya dan menyimpannya ke dalam buku diarinya.

"  If I'm suddenly gone burried all the gold coin  and all the platinum plate. Make sure you burried it

somewhere in Japan near the Hospital I told you. Burried them after you receive the last tax coin after all of the current King death." Jelasnya lagi. Dia mengeluh panjang.

" Masa kamu jumpa noona nanti mungkin noona akan dalam keadaan emosi yang tidak stabil

Seperti yang kamu dapat lihat tatoo yang ada di belakang telinga noona ini, itu adalah tanda yang noona adalah "Demon Bride". 

"Dan pada malam pernikahan noona nanti, noona akan secara rasminya menjadi Permaisuri Kerajaan Bima Sakti. Noona sudah nekad." Katanya kepada Taehyung, dan Taehyung hanya terdiam dan menganggguk.

Selang beberapa bulan kemudiannya Tania menghilang.

Season 1 : End ✔️

Season 2 : Tania the Legendary
                    (The continuation...)

Continue Reading

You'll Also Like

60.9K 230 13
HANYA SEKADAR HIBURAN SEMATA-MATA
743K 16.6K 21
Nadhira Sofea Bertahun lamanya dia menyimpan perasaan. Rasa yang membungakan hatinya. Rasa yang sangat indah hingga dia mencatat segalanya di setiap...
294K 1K 8
Kisah rekaan. Nasib malang menimpa Fyra Amira apabila rumah nya dimasuki seseorang.
126K 1.4K 15
Selamat Datang Ke Kampung Celah Bedah Siri 4 , Adault Malay Scandel Story , kesinambungan dari siri siri sediada . Banyak berkisar peristiwa yang ber...