My Mate , That's Diavolo Crim...

By danedheera

232K 16.9K 20.2K

" She's my girl . Don't touch her . Nobody can steal her from me . I don't care who both of you are . Even th... More

โ†ญOne
โ†ญ Two
โ†ญThree
โ†ญ Four
โ†ญFive
โ†ญ Six
โ†ญ Seven
โ†ญ Eight
โ‡œNine
โ†ญTen
โ†ญ Eleven
โ†ญTwelve
โ†ญ Thirteen
โ†ญ Fourteen
โ†ญFifteen
โ†ญSixteen
โ†ญSeventeen
โ†ญEighteen
โ†ญ Nineteen
โ†ญTwenty
โ†ญTwenty One
โ†ญ Twenty Two
โ†ญ Twenty Three
โ†ญTwenty Four
โ†ญ Twenty Five
โ†ญ Twenty Six
โ†ญ Twenty Seven
โ†ญ Twenty Eight
โ†ญ Twenty Nine
โ†ญ Thirty
โ†ญ Thirty Two
โ†ญ Thirty Three
โ†ญ Thirty Four
โ†ญ Thirty Five
โ†ญ Thirty Six
โ†ญThirty Seven
โ†ญ Thirty Eight โœจ
โ†ญThirty Nine โœจ
โ†ญ Forty
โ†ญForty One
โ†ญ Forty Two
โ†ญ Forty Three
โ†ญ Forty Four
โ†ญ Forty Five
โ†ญ Forty Six
โ†ญ Forty Seven
โ†ญ Forty Eight
โ†ญ Forty Nine
โ†ญ Fifty
โ†ญ Fifty one
โ†ญ Fifty Two
โ†ญ Fifty Three
โ†ญ Fifty Four
โ†ญ Fifty Five
โ†ญ Fifty Six

โ†ญ Thirty One

3.2K 272 580
By danedheera

' A king isn't born, He is made. '

__________________


" Hah yang kamu ni Irfan duduk sini tak ada girlfriend ke ? " Soal Alvin selamba .

Dari tepi telinga Kizz Calvien terdengar Irfan yang sedang memakan pizza itu tersedak . Hujung bibir tersenyum senget . Ceh! Irfan nak ada girlfriend? Tunggu dia tua dululah jawabnya .

" Tak ada yang berkenan di hati . "

Kizz Calvien mencebik .

Tak berkenan di hati lah sangat! Padahal ramai je yang minat Irfan ni termasuklah mak cik mak cik di kawasan sini .

" Tak berkenan ke jual mahal ? " Sambung Eirna pula . Sengaja main tarik tali . Irfan mengemam bibir . Lama berdiam diri . Aduh ! Dia kalau bab ini , memang jadi gelabah habis .

" Ada tapi itu dulu . Tak perlulah kita bercerita ya Auntie-Auntie . Dah jadi sejarah . Tak penting pun. "

" Kalau Auntie Avrin nak tahu , Irfan ni ada satu kisah yang buat dia jadi malas nak ada girlfriend . Itu sampai hari ni berkepit je dengan Kizz . " Celah Kizz Calvien , memecahkan rahsia Irfan yang sebenar-benarnya .

" Weh Irfan. Ceritalah ! " Gesa Rayqal yang makin teruja seperti tidak percaya Irfan ada girlfriend tika dahulu .

" Ceritalah . Auntie Hana pun nak dengar . "

" Just tell them and just don't lie . "

Sokongan daripada Kizz Calvien menyebabkan Irfan mengalah jua . Dia angguk kepala. Bersedia untuk bercerita .

" Urm . Dua tahun lepas , Irfan ada pergi satu kafe ni dan order air, tak ingat dah air apa . Minum dekat situ . So, nak dijadikan cerita perempuan sebaya Irfan yang hantar air. In the same time, Irfan minta nombor dia nak berkenalan . Just untuk berkawan . And dia pun bagi nombor telefon . Jadi, lama-lama tu Irfan dah jatuh cinta dengan dia . One day... "

Terhenti ayat Irfan sejenak kerana tika itu dia menoleh memandang Kizz Calvien di sisinya .

" One day ? " Celah Rayqal , tidak sabar .

" One day , Irfan call Vien . I told him everything and about my feeling . Nak minta pendapat dia lah kiranya . Irfan ingat Vien cakap apa . " Bebola mata masih kekal pandang Kizz Calvien yang turut membalas pandangannya secara bersahaja .

" Irfan, if you don't tell her about your feeling now , you might lose her for good . "

" Then ? " Tanya Auntie Avrin .

" Irfan call perempuan tu and said I think I like you . Do you wanna date with me ? Nak tahu perempuan tu jawab apa ? Irfan , you might've gotten the wrong idea . I had boyfriend . Lepas tu , Irfan delete nombor perempuan tu . Irfan tak cakap langsung dengan Vien seminggu . Semua Vien punya pasal . "

Kizz Calvien dijeling tajam . Dalam masa yang sama , tangan Kizz Calvien dicapai dan digigit . Tiadalah kasar mana namun mampu buatkan Kizz Calvien tampar kepalanya .

Tidak serik-serik , Irfan tumbuk dada Kizz Calvien . Saat Kizz Calvien ingin menyiku kepalanya , cepat-cepat Irfan menghadang dengan tangan dia .

Ketiga-tiga wanita itu menggeleng kepala . Dah tahu sangat dengan perangai Irfan . Suka berbalah dengan Kizz Calvien . Kadang-kadang mereka berdua bergaduh sampai pukul 1 ke 2 pagi . Hana pun dah penat nak membising . Semua dah besar, pandai-pandailah fikir .

" Ya Allah ! Budak-budak ni tak ada kerja ke nak dibuat? Asyik bergaduh tak ingat dunia . " Jerkah Luis dari belakang . Shen menggeleng kepala lalu mengambil tempat di sisi Eirna . Ditolak Avrin dengan badannya ke tepi .

Avrin mengetap bibir.

Mata Luis membulat. Tidak tunggu lama kepala Shen pula diketuknya .

" Eh mangkuk !Bini aku tu kau tolak !"

" La memanglah bini kau . Takkanlah aku tolak kakak aku . "

Qaz menggeleng kepala seraya menyandar kepala di bahu Hana . Rambutnya diraup ke belakang . Eloklah tu . Perangai ayah saudara dengan anak saudara sama sahaja . Mana tak tumpah ke kuah kalau bukan ke nasi .

" Uncle Qaz . Apa cerita ? " Soal Rayqal . Dia tidak masuk campur dalam pertengkaran ayah dengan kawan ayahnya . Lebih berminat untuk mengetahui perkembangan terkini tentang Black Rose .

Kini, semua mata tertumpu kepada Qaz . Qaz mengangkat kepala . Teringat permintaan Hafine sebentar tadi . Bingung dia memikir . Terus iris matanya bertembung dengan iris mata Kizz Calvien .

" Hafine nak kahwin . "

" Apa ? "

Bergegar satu rumah dengan gabungan suara Auntie Hana , Auntie Eirna , Auntie Avrin , Irfan dan Rayqal . Jantung Kizz Calvien berdegup kencang .

Abangnya nak kahwin dengan siapa ? Aisha ? Hati semakin dirundung tasa tidak enak . Lagi- lagi mata Qaz masih kekal merenung Kizz Calvien .



•♕•♕•



Prangg!

" Kau ni menyusahkan aku lah ! Dah buat pinggan pecah , kutiplah ! Takkan benda kecil pun aku kena ajar ! Mari sini kau ! Biar aku ajar kau cukup-cukup . "

Telinga budak perempuan itu ditarik kuat oleh seorang wanita yakni ibu kandungnya hingga budak perempuan itu meringis kesakitan . Meronta-ronta minta dilepaskan , namun tidak diendahkan .

Raessa Kim mencapai rotan buluh persis bulu ayam , lalu melibas di belakang badan budak perempuan itu berkali-kali .

" Ibu! Sakit , bu! "

Zapp !

" Ibu , sakit ! Tak nak dah , ibu . Aisha janji Aisha tak buat lagi . "

" Kau tak nak buat lagi , tapi kau buat juga ! Menyusahkan ! Malang! "

Zapp !

Menyusahkan ! Perkataan itu bergema di dalam otaknya . Suaranya tidak terkeluar kali ini . Sakit lagi hatinya berbanding lukanya . Dia menangis teresak-esak mengenangkan nasibnya .

Sampai hati ibu melakukan diri dia sebegitu . Apa salah dia hingga dihukum berat sekali .

Zapp!

" Ibu ! "

Zapp!

" Sakit , ibu ! "

Saat rotan buluh itu diangkat tinggi, ingin menghinggap di belakang badan untuk kesekian kalinya , suara garang Karl menghalang Raeesa Kim untuk menyambung memukulnya .

" Raeesa Kim ! "

Pandangan mata menjadi berbalam dan kelam . Segaris senyum menghiasi muka dia sebelum semuanya gelap .

Aisha bangkit serta-merta . Jantungnya galak berdegup kencang . Mata dikatup seketika . Mimpi itu datang semula . Mimpi ngeri itu !

Air mata mengalir laju dikesat dengan belakang tapak tangan . Kenapalah mimpi ngeri itu datang semula setelah sekian lama menghilang .

Ya. Dia Aisha Kim .

Didera oleh ibu kandungnya sendiri . Dimasukkan ke dalam hospital akibat kecederaannya yang serius . Hanya Karl sahaja menemaninya. Tidak tahu apa berlaku kepada ibunya .

Mungkin ada sekelumit perasaan benci di dalam hati kepada ibunya . Apabila difikir semula , kalau tiada ibunya , dia tidak lahir ke dunia .

Cuma hatinya terkesan dengan kelakuan ibunya kepada dia . Sehingga kini dia tidak dapat memaafkan ibunya tetapi dia tidaklah berdendam .

Sakit dek pukulan masih terasa sampai sekarang .

Aisha bangun dan melunjur kaki ke bawah lalu menghayun langkah mendekati cermin besar . Badan memusing ke belakang . Baju pijama satin biru muda diselak sampai ke atas .

Ada empat garisan yang panjang yang telah menjadi parut kekal . Parut itu diusap perlahan . Parut ini akan dia ingat sampai bila-bila .

Dia tersenyum nipis . Agak-agak jika ada bakal suami nanti adakah dia menerima aku seadanya dengan adanya parut ini ? Soalan itu berlegar-legar di dalam otaknya . Yelah.

Dia pernah bertanya tentang ideal wanita kepada semua rakan lelaki di dalam kelasnya tetapi apabila mendapat balasan , keseluruhan mereka memilih kecantikan luaran . Kesempurnaan .

Aisha tersenyum pahit .

Oleh hal demikian , dia hanya berani simpan perasaan suka terhadap Kizz Calvien di dalam hati .

Dia takut.
Kizz Calvien tidak dapat menerima dia seadanya kalau mereka ada jodoh yang panjang .





•♕•♕•




Ketukan bertalu-talu di pintu mengejutkan lena Dellia Jasmien di atas katil . Dia dilemma dan ketakutan . Badan terundur ke belakang . Nak buka pintu ke tak nak ?

" Dellia , Buka pintu ni , bodoh ! Cepatlah woi ! "

Suara Dazrin Jay , abangnya memekik di luar rumah . Pagi-pagi buta dah buat bising . Mujurlah rumah-rumah jiran semuanya jauh-jauh . Tapi itu bukanlah satu kebaikan kepadanya .

Dellia berjalan keluar daripada bilik. Perlahan-lahan menghampiri pintu . Sekali lagi abangnya menjerit kuat .

" Woi ! Buka pintu ni cepatlah perempuan ! "

Lekas Dellia Jasmien membuka pintu . Tersegam satu tubuh tegap dan tinggi hampir tumbang ke arahnya namun sempat Dellia Jasmine menahan . Bau busuk daripada badan abangnya menusuk ke dalam hidung . Pasti abangnya mabuk lagi !

" Buka pintu pun lembab! "

Tanpa berlengah, Dellia Jasmien meletakkan lengan Dazrin di bahu sebelum menutup dan mengunci pintu . Pergh ! Berat ! Dia menampung abangnya namun terhenti seketika apabila ada satu tangan melilit pada pinggangnya . Tangan abangnya!

Agak pelik tetapi dia mengendahkan sahaja perlakuan abangnya . Tubuh badan Dazrin dibawa masuk ke dalam bilik milik jejaka itu dan dihempas di atas katil sekali dengan dia memandangkan Dazrin tidak melepaskan tangan dari pinggang .

" Apa main tolak kasar ni? Tak sabar, ya sayang ? " Omel Dazrin dengan muka mamai . Dellia Jasmine menayang air muka jijik saat Dazrin memanggilnya sayang .

" Sayang kepala hotak engkau ! Aku adik kau lah ! "

" Adik... " Dazrin tergelak kecil. Lebih kepada sinis .

" Kau bukan adik aku. Aku tak ada adik ! " Sambung Dazrin lagi . Dellia Jasmien menelan air liur . You're in danger !

Kali ini Dazrin pegunkan badan agar Dellia Jasmien tidak boleh melepaskan diri. Tangan Dazrin ditolak jauh dengan kekuatan yang dia ada . Tenaga lelaki lebih kuat berbanding perempuan .

" Lepaslah ! Abang , kau ni gila ke ? "

Dia cuba sekali lagi . Tetap tidak berjaya . Kali ketiga , sebaik dia berjaya meloloskan diri daripada dakapan abangnya, dia berlari ke pintu.

Namun , Dazrin menyentap tubuhnya dan menghempas ke atas katil . Waktu itu Dazrin shirtless , tinggal seluar jeans sahaja di badan . Sejak bila dia tanggalkan , Dellia Jasmien tidak tahu .

Sepantas kilat , Dazrin angkat tangan Dellia ke atas dan mencengkamnya kuat . Leher jinjang Dellia Jasmien dihidu dan dikucup lembut . Tidak pedulikan dengan rontaan Dellia Jasmien yang makin kasar . Dada dia berombak kuat. Takut dan cemas!

" Abang , tolonglah ! Aku tak nak ! Aku adik kau ! Sedarlah weh ! " Dellia Jasmien membentak kasar . Dazrin mendengus sebelum mengoyak t-shirt Dellia Jasmien . Tubuh badan Dellia Jasmien diratah dengan bebola matanya .

" Beautiful. " Bisik Dazrin perlahan , seperti dirasuk syaitan .

Untuk kesian kalinya , dia cuba melarikan diri dengan menendang tempat sensitif Dazrin .

" Bodoh ! "

Setelah tangannya mendapatkan tombol pintu , lagi sekali dia ditarik dengan kasar dan dipengsankan terus . Perlahan-lahan matanya tertutup rapat. Dan tidak tahu apa yang terjadi kemudian .






•♕•♕•





Badan menyandar lemah pada dinding . Rayshen Darl dan Yeff Aziq yang memekak dari tadi tidak dihiraukan . Mata dipejam rapat . Dia tertanya-tanya pada diri sendiri , benarkah apa yang dia lakukan sekarang ?

Langsung tidak terfikir untuk menuturkan sepotong ayat yang dapat mengejutkan semua orang .

Ayat tersebut spontan keluar dari bibirnya . Dia nak kata lain , lain pula diucapnya .

" Hafine nak kahwin dengan Dellia Jasmien . "

Semua kelihatan diam membisu . Qaz mengerutkan kening . Hafine sendiri rasa nak tampar mulutnya , selamba sahaja berbicara tanpa memikir dahulu .

" Siapa Dellia Jasmien ? " Shen mencelah melihat suasana suram .

" Seorang gadis - erk "

" Takkanlah kau nak kahwin dengan jantan pula . " Radin menepuk dahi. Anif dan Afin geleng kepala . Sahlah otaknya biul !

" Siapa dia ? " Soal Qaz bersama nada keras . Iris mata merenung Hafine tajam . Ada agenda sendiri ke sampai Nak kahwin bagai ? Pelik .

" You'll know soon . "

" Okay . " Dan kemudian mereka beredar dari kurungan bawah tanah . Hafine memutarkan bebola mata . Ceh ! Ingatkan keluarkan mereka daripada penjara .

Hafine membuka mata apabila satu suara menyapa mereka bertiga . Kelibat Irfan berjalan ke arah mereka dengan pizza di tangan dan dimasuk ke dalam mulut .

" Kau buat apa dekat sini ? "

" Nyum nyum . Sedapnya ! Kau orang nak ? " Irfan menunjuk pizza di tangan buatkan Yeff Aziq dan Rayshen Darl menelan air liur . Soalan Rayshen Darl dibalas dengan soalan .

Hafine menghela nafas kecil .

Irfan ni kenapa tayang pizza depan mereka bertiga ? Hafine menyentuh perutnya . Kempis . Perut masih kosong . Masih belum diisi dari petang tadi .

Kau tunggulah Irfan ! Aku keluar nanti , memang aku kenakan kau pulak . Jerit hati Hafine .

" Kau orang nak tak ? "

" Nak nak . "

Suara Yeff Aziq dan Rayshen Darl bergabung menjadi satu . Mulut mereka terbuka luas saat Irfan menerbangkan pizza menghampiri mulut mereka berdua namun dia memusing pizza itu semula ke dalam mulutnya.

Irfan mengunyah pizza dengan kadar segera . Wah! Dia memang buat orang kempunan . Automatik mulut mereka berdua terkatup geram .

Tanpa sedar , dua pasang mata memerhati tingkah laku Irfan dari awal sambil menggeleng kepala . Kizz Calvien menghampiri Irfan .

Kepala Irfan diluku selamba buatkan irfan mengaduh sakit . Dia memusing badan . Gayanya ura-ura nak cari gaduh .

" Eh kau ni apahal ? " Dia mendapatkan Kizz Calvien lalu rambut Kizz Calvien ditarik geram . Black Rose menggeleng kepala . Dua ekor ni macam budak-budak kecil .

Rayqal Shen bawa sekotak pizza di tangannya . Sebelum beri mereka makan , Rayqal Shen menyeluk poket seluar . Dikeluarkan berhati-hati . Sekeliling dilihatnya . Kunci pintu penjara dibuka dengan sekali cubaan .

" Apa kau orang buat ni ? "

" Save the three of you . " Ucap Kizz Calvien pula dengan rambut berserabai . Irfan menayang muka tidak puas hati . Sesekali terdengar Irfan mengerling sekilas ke Kizz Calvien .

" How - "

" Thanks to your little brother , bro . Ini semua plan dia . "

Hafine tersenyum senang . Dia bangun daripada duduknya untuk mendapatkan Kizz Calvien . Bahu Kizz Calvien dipeluk sebelum dilepaskan.

" Thank you , Kizz . "

" My pleasure . Ak- "

" Eh ! Enough with all your acting . Playboy konon ! Ceh ! Lakonan anda dah tamat . "

Huh! Berdrama pula Irfan ni . Kizz Calvien dari tadi geram , mendekati Irfan . Hilang sabar sebab Irfan potong bicaranya buatkan Kizz Calvien tidak teragak-agak menampar mulut Irfa . Tidak kuat . Dan tidak lembut . Mampu menutup mulut Irfan .

Irfan diam terkutik . Urgh ! Siaplah kau Vien !

Kizz Calvien menoleh ke Hafine .

" I wanna talk about Firash Xayyen . Fire beast . "





Tbc .

Votes and comments as always.

Sorry for late update '(

Promote 🍒

Sayang kau gengster sekolah @pesanpadahaty

- Miss me ?

- One words for Hafine?

- One words for Aisha ?

- Umur anda ?

- Agak-agak apa terjadi pada Dellia Jasmien ?

- Who wanna be Irfan's ?


Unlock new chapter : 250 Comments. ❤️

Continue Reading

You'll Also Like

128K 4.4K 40
By: yanaablossom Take note! -Imaginasi semata-mata -asli dari otak saya -jangan lah tiru,karya saya mana lah hebat mana sampai orang nak tiru -baca j...
1.2M 51.3K 77
( ๐“’๐“ธ๐“ถ๐“น๐“ต๐“ฎ๐“ฝ๐“ฎ ๐“ข๐“ฝ๐“ธ๐“ป๐”‚ ) ( ๐“‘๐“ธ๐“ธ๐“ด 1 ) ๐Ÿ…RANKING NO 1 MAFIA ( 20/8/2020 ) ๐Ÿ…RANKING NO 2 MAFIA ( 28/02/2021) ๐Ÿ…RANKING NO 2 SAD ( 20/12/2020...
660K 27.4K 54
Noor Dahlia seorang gadis polos, hanya bekerja sebagai seorang cashier di sebuah kedai serbaneka tetapi amat gembira dengan kehidupannya yang amat se...
414K 19.4K 60
( ๐“’๐“ธ๐“ถ๐“น๐“ต๐“ฎ๐“ฝ๐“ฎ ๐“ข๐“ฝ๐“ธ๐“ป๐”‚ ) ( ๐“‘๐“ธ๐“ธ๐“ด 2 ) RANKING NO 3 ACTION ๐Ÿ… RANKING NO 1 DINGIN๐Ÿ… Tengku Ikmal Hakimi anak kepada Tengku Irfansyah dan Putr...