[LONG HIAT/EDITING] Bloody Lo...

By joongie_kim

8.1K 939 425

⊱┊you're mine , forever and after --------------------------------------------------------- [15+] kanak-kana... More

❝ prolog;
❝ 01;
❝ 03;
❝ 04;
❝ 05;
❝ 06;
❝ 07;
❝ 08;
❝ 09;
❝ 10;
❝ 11;
❝ 12;
author notes

❝ 02;

537 84 21
By joongie_kim

10 September 2018

" omma .. kenapa tinggalkan kami ? " kata iseul yang sedang teresak-esak menangis .

" iseul .. kamu jangan risau , okay . appa akan ada dengan iseul " ujar ayah iseul sambil memeluk erat anak tunggalnya itu .

" forever ? " iseul melihat ayahnya dengan penuh harapan .

" forever " jawab ayahnya sambil tersenyum kecil .

" dah , jangan nangis-nangis .. jom appa belanja iseul ais-krim nak ? "

" nak ! "


24 September 2018

" appa , iseul dah balik ! " namun sahutan iseul tidak dibalas oleh ayahnya . iseul pelik . dia menyangkut vest sekolahnya di tiang jaket dan menuju ke ruang tamu untuk mencari ayahnya .

tiba sahaja di ruang tamu , iseul menerkup mulutnya . dia terkejut dengan apa yang dilihatnya . keadaan ruang tamu itu tunggang langgang . terdapat kesan cakaran pada dinding dan sofa . habis televisyen pecah berkecai di atas lantai . langsir pada tingkap habis terkoyak akibat ditarik . terdapat juga kesan darah pada permukaan lantai .

tapi , hanya satu benda sahaja menarik perhatian iseul . dia menuju ke arah bingkai gambar yang sudah pecah . pada gambar itu , terdapat kedua-dua ibu bapanya memeluk erat anak kesayangan mereka . tetapi , gambar itu telah rosak akibat diconteng oleh seseorang . pada muka ibu bapanya ditandakan dengan simbol ' x ' dan pada gambar iseul ditandakan simbol ' o ' .

iseul seperti memahami maksud contengan pada gambar itu . terus dia menggenggamnya dan mula mencari ayahnya . appa ! jeritnya berulang kali . masih tiada jawapan . dia memeriksa setiap bilik di dalam rumah itu . kelibat ayahnya masih lagi tidak dijumpai .

" appa .. " ujarnya lemah . iseul terduduk di atas lantai tangannya menutup mukanya . air mata mula mengalir membasahi mukanya .


10 Januari 2019

" sekarang kamu akan tinggal dengan kami " ujar ibu saudara iseul . iseul hanya tersenyum mendengar berita itu.

" tapi .. ada syaratnya . kamu akan duduk serumah dengan keluarga aunty tapi , sebagai orang gaji . bilik kamu di bilik stor dan kamu perlu buat semua kerja rumah . fasal sekolah , aunty akan fikirkan tentangnya nanti  " sambungnya lagi . senyuman iseul mula pudar .

great , now i will be like a cinderella without a prince






-ˋˏ ༻❁༺ ˎˊ-






" yah , park iseul ! dah masuk kali ke berapa kamu pecahkan pinggan ni ! lain kali buat kerja tu elok-elok ! " bentak ibu saudara iseul .

" maaf , aunty kim " iseul menundukkan badannya ke bawah dan mengutip serpihan-serpihan kaca yang bertaburan itu .

" lepas buat semua kerja dapur ni , kamu pergi basuh baju pula . oh , and .. disebabkan kamu pecahkan pinggan aunty , tak ada makan malam untuk kamu hari ni " kata puan kim lalu beredar dari situ . iseul hanya terdiam , dia sudah biasa didenda . kadangkala , iseul tak buat apa-apa kesalahan pun tetap didenda .

setelah selesai melalukan semua kerja rumah itu , dia menuju ke biliknya . badannya dibaringkan di atas katil yang tak seberapa empuk itu . tangannya mula menggapai bingkai gambar kedua-dua ibu bapanya di hujung katil . iseul memerhati setiap inci dari gambar itu .

" omma .. appa .. iseul penat "


4 August 2020

iseul menghempas pintu biliknya setelah bertengkaran dengan ibu saudaranya . dia mencapai beg yang besar di atas almari dan segera menyumbatkan semua bajunya ke dalam beg itu . setelah selesai mengemas beg , dia melangkah keluar dari bilik .

" kamu nak pergi mana tu iseul ?! " soal ibu saudaranya dengan nadanya marah .

" keluar dari rumah yang penuh dengan manusia bertopengkan syaitan ni " jawab iseul selamba .

" rude , huh ? pergi lah ! pergi dari rumah ni ! kami tak perlukan kamu dah ! jangan kamu datang semula ke rumah ni ! " bentak puan kim .

" memang tak kan datang pun " iseul tersenyum sinis dan melangkah keluar dari rumah ibu saudaranya itu .


5 August 2020

iseul berjalan sendirian di satu jalannya agak terpencil . kiri kanannya dipenuhi dengan pokok-pokok hijau . kemudian , dia ternampak satu rumah agam di sebelah kanannya . tanpa berfikir panjang dia menuju ke rumah agam itu .

dia mengetuk-ngetuk pintu rumah itu . tetapi tiada siapa yang membukanya.

" hello ? open the door please " rayu iseul setelah dia melihat keadaan langit semakin mendung . secara tiba-tiba , pintu itu terbuka sendiri .






-ˋˏ ༻❁༺ ˎˊ-






" macam mana awak boleh datang sini ? "

iseul tersedak .

" apa ? saya ada salah cakap ke ? " ujar hongjoong dengan perasaan bersalah .

" takde lah .. saya cuma tak tahu nak ceritakan macam mana kat korang semua ni . panjang ceritanya " jelas iseul selepas habis minum air akibat tersedak tadi .

" pendekkan "

" eh- um .. omma saya meninggal , appa saya hilang , aunty saya seksa saya , saya lari dari rumah , saya jumpa rumah ni , saya masuk . tamat " iseul kembali menyuap pancake ke dalam mulutnya .

semua seperti tidak percaya apa yang dikatakan oleh Iseul .

" kenapa aunty awak seksa awak ? "

" macam mana appa awak hilang ? "

" awak tahu tak , perempuan secantik awak ni bahaya lari dari rumah sorang-sorang ? "

" omma awak meninggal masa awak umur berapa ? " 

bertubi-tubi soalan dilontarkan kepada iseul . iseul hanya tergelak kecil melihat karenah mereka semua .




" so , this is that girl , hm ? she grow up now . look how beautiful she are .. mesti ketua akan suka fasal berita ni , haha "

Continue Reading

You'll Also Like

110K 11.5K 89
Ali, baru sahaja mendapat tahu yang dia memiliki sepupu, iaitu anak kepada kakak tiri ayahnya. Boboiboy, turut menghadapi perkara yang sama, bila ma...
350K 26.2K 80
Sebelum menyertai TAPOPS,BoBoiBoy merupakan salah seorang daripada ejen muda MATA dan merupakan ejen muda paling hebat dalam MATA kerana dia mampu me...
25.2K 480 27
[ KARYA PERTAMA ] -Amnesia -Balas dendam Singkat dan padat hehe Total words :
17.9K 2.5K 48
[Babymonster story #1] la.fam-i-lle la/ˈfam(ə)lē/ -a group of all the descendants of the common parents living together as a unit. *** Perihal sekisa...