U Can Love Me

By unknownwriter0-0

12.7K 463 23

Gadis gay terjatuh cinte dengan gadis homophobic sejak dibangku sekolah menengah. Tetap menjadi kawan yang te... More

episode 1
episod 2
episode 3
episode 4
episode 5
episode 6
episode 7
episode 8
episode 10
episode 11
episode 12
episode 13
excuse
episode 15
episode 14
excuse
episode 16
episode 17
episode 18
episode 19
episode 20
episode 21
episode 22
P.O.V
FINAL

episode 9

432 16 0
By unknownwriter0-0

Jue memberhentikan kerete dihadapan pintu masuk Uitm untuk menurunkan Maya. "May nanti kau balik rumah naik grab boleh,hari ni aku busy sikit la dekat butik" kata Jue sambil mengira wang di dalam wallet nye. Kemudian menghulurkan 5 keping wang kertas Rm50 kepada Maya. "Nanti kau makan dekat luar eh,kau mkn la dengan kawan kau ke" kata Jue lagi. Maya memandang wang kertas di tangan Jue. Kemudian menggulingkan matanya. Wang itu disambut dan terus melangkah keluar dari kereta. Selepas memastikan Maya telah melepasi gate university barulah Jue meninggalkan kawasan itu.

Maya memasuki kelasnya dan duduk di tempat yang selalu didudukinya. Seat sebelah yang kosong di pandang, kemudian bermain dengan telephone nya. Orang yang hadir ke kelas semakin ramai, Maya mengjeling ke arah jam di screen telephone nya. 7:56. Kelas akan bermula pada pukul lapan. "Kau ade mase lagi 4 minit sebelum the class begin" kata Maya seorang diri. Kata kata nya itu sebenarnya ditujukan kepada Aliff Azreen kawan rapatnya sejak memasuki University itu pada 3 tahun lepas. Mereka memjadi kawan hanya kerana Azreen secara tidak sengaja terjatuh cinta pada penjaga Maya yang disangka kakak kepada Maya. Jue. Dalam usaha mengenali Jue,Azreen mendekatkan dirinya dengan Maya dengan harapan Maya dapat membantunya mengenali Jue dengan lebih mendalam,hari berganti minggu,minggu berganti bulan dan sehingga kini mereka masih berkawan malah hubungan mereka semakin rapat.

"Good morning everyone" kata lecturer. Melihat lecturer yang sudah muncul Maya terus menekan screen telephone nya,nama Azreen di cari di contact WhatsApp nya.

--------------------------------------------------------------
Reen

"Dude,where r u?"
"

Why aren't u here yet?"

"R u dumb? stupid or dumb huh?!🎶🎵"


"Yow,sorry"
"

Aku ingat nk datang,tapi mood aku hilang la"

"So aku lari heh😚"

"😑 Where the f r u now?"

"Where do u think?😁"

"Kalau aku tau aku x tanya dumbass"

"Hehe aku dekat butik Juena🤩😍"
"She seems so busy so i offer her some help😆😆❤️"

"😀🖕"
Seen.

--------------------------------------------------------------

"Okay,lets end the class here, jangan lupa siapkan assignment kamu dengan segera sebab hari rabu ni saya nak kutip" kata lecturer bg subject account.

Maya terus mengemas barang barangnya, fail assignment nya dipegang untuk di hantar pada lecturer tersebut, dia telah siapkan assignment itu hampir seminggu yang lepas kerana terlalu bosan duduk di rumah sendirian. Sejak dua menjak ini, selalu saja Jue meninggalkan Maya sendirian di rumah kerana sibuk dengan kerja. Hairan betul die dengan Jue yang terlalu sibuk dengan kerje,apa yang sibuk pon dia tak tau,sedangkan Jue ada ramai pekerje mengapa pulak Jue perlu menjadi orang yang paling busy. Maya menggelengkan kepalenye "haish masalah orang tue betul" kata Maya sendirian.

"Miss" panggil Maya. Lecturer itu menoleh ke arah Maya. Maya menghulurkan file assignment nya. "Wah cepat pulak u siapkan,biasenya nak i membebel baru u nak hantar" kata Lecturer itu. "Hehe, i dah berubah😅" kata Maya sambil menggaru kepala yang tidak gatal. "U dah double check? Make sure xde masalah?" Tanya lecturer itu meminta kepastian. "Over than twice" kata Maya. "Okay,i'll let u know if there's any mistake" kata Lecturer itu. "Okay thanks you miss,if xde apa apa lagi i balik dulu ye,bye" kata Maya lalu melangkah meninggalkan lecturer itu.

Langkah Maya terhenti saat dia tiba diharapan gate university. "May nanti kau balik rumah naik grab boleh,hari ni aku busy sikit la dekaf butik" "Nanti kau makan dekat luar eh,kau mkn la dengan kawan kau ke" kata kata Jue pagi tadi berputar di kepalenya. "Grab? Makan? Kawan?" Maya melepaskan keluhan dalam masa yang sama menundukkan kepalanya, "kawan? Reen?" Panggil Maya sambil memanding ke sisinya kemudian kembali mengeluh. Azreen sahaja kawan yang dia suka berkawan kerana Azreen seorang yang easy going, dan  kenal dengan perangainya yang kuat mencarut dan tidak mengambil hati dengan kata kata nya.

--------------------------------------------------------------

Reen
Last seen at 8:03 A.M.

"Dude,where r u?"

"Still dekat butik Juena"
"Why?"
"Dont tell me u miss me already 😆"

"😀🖕"

"Haha kau dekat mane?"
Seen

Maya
Last seen at 2:44 P.M.

--------------------------------------------------------------

"Ehh die bluetick aku🙃" kata Azreen
"Apa die?" Tanya Jue,dengar seperti Azreen berkata seauatu
"Eh xde ape 😅"
"Em okay" kata Jue lalu menyambung kerje nye. Azreen menopang dagu, hanya memerhati Jue yang sedang membuat kerjenya. Suka benar dia melihat gadis itu tekun membuat kerje nya, lebih lebih lagi saat gadis itu membetulkan cermin matanya dan menolak rambutnya ke belakang, terasa seperti hendak terkeluar jantungnya. Sedang asyik merenung Jue tiba tiba

DINGG DONGGG!..

kedengaran bunyi lonceng pintu Butik QueJuena SDN.BHD. "eh" Jue dan Azreen saling berpandangan, siapa pulak yang datang di hari kedai tutup. "Biar Reen tengok, Jue buatlah kerje" tawar Azreen. "Oh okay, thanks Reen" balas Jue lalu menyambung kerje nya. Azreen memandang tubuh gadis tinggi lampai dari jauh, kemudian menghampiri pintu, kunci di capai untuk membuka pintu.

Sebaik sahaja pintu dibuka dari dalam, Maya mendongak memandang orang yang membuka pintu,sangkanya Jue ruoenya Azreen,terus sahaja muka kosong dilemparkan kearah Azreen. "Kau buat apa kat sini" tanya Azreen, Maya tidak menjawab malah menolak tubuh Azreen ketepi agar dia dapat lalu. Hampir terjatuh lelaki itu dibuatnya. "JUEE!!" jerit Maya. Jue yang berada di belakang terkejut apabila terdengar suara Maya. Tanpa sedar kaki nya terus membawanya kearah bunyi suara Maya. "M-May" panggil Jue. "HI!" Sapa Maya sambil tersengih😁. "Kau buat apa kat sini?" Tanya Jue kepada Maya yang sudah duduk di sofa yang berada di butik itu bersama Azreen. "Hee aku malas nk balik, bukan ada orang pon dekat rumah,so aku decided to come here,and i can tell that u haven't eat anything since morning so here i bought u TADAAAAA!"  kata Maya sambil mengeluarkan bungkusan McDonald dan dihulurkan kepada Jue. "Wahhhhh u bought me this,and here i thought u would buy me something heavy😆" kata Jue. "🙃Emmm aku malas" balas Maya ringkas. "Oh never mind thank youuuu!" Kata Jue lalu menyambut bungkusan itu dan duduk di sebelah Maya. "Eh what about u?" Tanya Jue pada Maya. "Oh aku punya dh habis dlm grab mase on the way here." Jelas Maya. "Ehh what about me?🥺" Tanya Azreen. Maya dan Jue memandang kearah Azreen. "I haven't eat anything since morning too🥺" sambung Azreen. "How would i know that?,kau nak makan cari sendiri la😒" kata Maya "ehh🥺" kata Azreen lalu memandang Jue meminta belas kasihan. Jue memandang Azreen kemudian pura pura tidak nampak Azreen yang sedang membuat muka sedih. "There's no way aku nk share,aku lapar ni" kata Jue dalam hati
"Ehhh you two r so cruel😑" kata Azreen. Maya dan Jue berpura pura seperti Azreen tiada disitu. Maya memandang keadaan sekeliling, "emm pelik,kenapa sunyi? Mana pekerje perempuan ni ramai ramai? And mane pergi patung patung berhala dalam butik ni?" Kata Maya dalam hati, dia menggelar patung model pakaian butik sebagai patung berhala. Maya menepuk perlahan peha Jue yang sedang makan burger McDonald itu. "Emm?" Jue memandang Maya dengan mulut yang penuh,matanya dibesarkan dan ada sedikit sos di tepi bibirnya. Maya dan Azreen yang memandang Jue tergamam. Maya mengalihkan pandangannya, Azreen pula tersengih sehingga telinga memandang Jue, "kenapa?" Tanya Jue,melihat reaksi mereka membuat Jue hairan sendirian. "Jue kenapa comel sangattt" kata Azreen dengan suara yang tertahan geram dengan kecomelan Jue sambil memicit kepalanya. Muka Jue yang bertukar merah membuatkan Maya dan Azreen tertawa,seronok benar agaknya membuli Jue. "Hah by the way Jue, mane semue berhala kau? And mana  wokers kau?" Tanya Maya. Jue tidak menjawab, Maya masih memandangnya, begitu juga Azreen. Jue menghabiskan burger di dalam mulutnya,kemudian meneguk air milo dari McDonald yang dibeli oleh Maya tadi. "Sebab semalam aku dh suruh diornag semue simpan semue baju and patung dekat store belakang, sebab lusa ada renovation,memandangkan hari ni dh xde apa yang diorang boleh buat so aku suruh diorang cuti je" jelas Jue. Maya dan Azreen menggangguk anggukkan kepala. Jue sambung makan burgernya. Manakala Maya dan Azreen sudah kehabisan topic. Tiba tiba "Well, memandangkan aku dh ada kat sini,apa kata kau pergi balik kau kata kau lapa kan, aku boleh teman Jue kau balik la" kata Maya pada Azreen. Azreen hanya memandang Maya 😑. "Kau ni memang x sayang aku kan! Aku ni kawan kau tau x!" Marah Azreen pada Maya. "Ehhhh tiberr, nak aku sayang kau? go eat shit, kau ingat kau sape aku nak sayang!" Balas Maya. "😑Hey kalau aku x datang class tau pulak kau nak rindu!" Kata Azreen pula. "Eee x kuasalah aku nak rindu kau! Xyah berangan boleh" balas Maya pula. Maka terjadilah perang dingin di antara Azreen dan Maya. Pergaduhan mereka sedikit pon tidak mengganggu Jue yang sedang makan, dari pagi td dia tidak makan kerana sakit perut, tahu tahu sudah lambat untuk Maya ke class, sebab itu dia tidak sempah menjamah sarapannya. Hanya sempat meneguk air milo lebihan Maya yang tidak habis sebelum cawan itu dibawa ke singki.

Continue Reading

You'll Also Like

15.9K 864 20
"Bila cinta seakan sebuah mimpi" Farah tidak pasti kemana haluan hidupnya akan pergi. Dia hanya terus melangkah berharap ada jawapan disebalik penan...
113K 1.1K 56
permulaannya CINTA. pengakhirannya HAKIKAT. Tiada siapa akan pernah menduga cinta. Tiada siapa pun pernah menduga, apa yang akan kita jumpa sepanjang...
7.1K 177 18
bukan kisah cinta biasa read it fellow..n vote.😁
38.5K 1.9K 32
idk how to do a summary and title. Cuma cerita ni pasal naik turun kehidupan, Nayla, budak baru sekolah asrama dengan kawan-kawan dan love-interestny...