My Mate , That's Diavolo Crim...

Autorstwa danedheera

232K 16.9K 20.2K

" She's my girl . Don't touch her . Nobody can steal her from me . I don't care who both of you are . Even th... Więcej

↭One
↭ Two
↭Three
↭ Four
↭Five
↭ Six
↭ Seven
↭ Eight
⇜Nine
↭Ten
↭ Eleven
↭Twelve
↭ Thirteen
↭ Fourteen
↭Fifteen
↭Sixteen
↭Seventeen
↭Eighteen
↭ Nineteen
↭Twenty
↭Twenty One
↭ Twenty Two
↭ Twenty Three
↭Twenty Four
↭ Twenty Six
↭ Twenty Seven
↭ Twenty Eight
↭ Twenty Nine
↭ Thirty
↭ Thirty One
↭ Thirty Two
↭ Thirty Three
↭ Thirty Four
↭ Thirty Five
↭ Thirty Six
↭Thirty Seven
↭ Thirty Eight ✨
↭Thirty Nine ✨
↭ Forty
↭Forty One
↭ Forty Two
↭ Forty Three
↭ Forty Four
↭ Forty Five
↭ Forty Six
↭ Forty Seven
↭ Forty Eight
↭ Forty Nine
↭ Fifty
↭ Fifty one
↭ Fifty Two
↭ Fifty Three
↭ Fifty Four
↭ Fifty Five
↭ Fifty Six

↭ Twenty Five

3.8K 290 470
Autorstwa danedheera

'Don't be afraid , Love is the way, Shawty I got it , You can call me monster. '

_____________________



Loceng sekolah berbunyi menandakan berakhirnya waktu sekolah untuk hari ini . Semua berpusu-pusu keluar dari kelas. Kizz Calvien sekadar melihat . Tidak kuasa dia mahu marah .

Siap kemas, tinggal dia seorang sahaja dalam kelas . Beg disandang malas di bahu kiri lalu keluar daripada kelas . Motosikal miliknya dia parkir di sedikit jauh. Jadi , untuk ke sana dia perlu melalui kelas Aisha .

Sewaktu kepalanya menoleh ke kelas 5 Euphoria , ada seorang gadis masih belum pulang menyebabkan langkahnya terhenti di sekerat jalan .

Kizz Calvien mengorak masuk setelah pintu kelas ditolak luas sedikit . Susuk tubuh yang enak dibuai mimpi didekati . Sedikit mudah untuk melihat muka gadis itu apabila dia meletakkan muka di atas lengan dan memandang ke kanan .

Rambut gadis itu diselak ke tepi . Tidak semena-mena bibirnya menyinggung senyum tipis .

" Aisha... " intonasinya meleret .

Kerusi di hadapan Aisha , dipusing ke belakang . Dan Kizz Calvien melabuhkan punggung di hadapan Aisha . Turut melakukan perkara sama seperti Aisha , kepala diletakkan di atas lengan . Kini , anak mata Kizz Calvien menentang wajah Aisha secara berdepan .

She's one my mind .

Telefon milik Aisha di atas meja menarik perhatian . Kepala diangkat. Phone diraih dan ikon di skrin dileret ke tepi.

No password ?

Nice .

Ikon panggilan disentuh, kemudian menekan nombornya di atas keypad dan mendail nombor sendiri. Panggilan diputuskan setelah ada getaran telefon di dalam poket .

Di phone Aisha, Kizz Calvien menekan ikon jam . Bahagian alarm . Masa disetkan pada pukul 2 tepat . Sekarang pukul 1;30 petang . Aisha ada masa 30 minit lagi . Phone Aisha diletak semula di tepi Aisha .

Kizz Calvien menolak kerusi ke belakang , kalau ikutkan hati ingin sahaja dia duduk lama-lama dekat sini bersama Aisha , tetapi ada hal pula dengan Ice Royale . Terpaksa niatnya ditangguhkan .

" Pai Pai, dear . " Bisik Kizz Calvien di telinga Aisha sebelum beredar keluar .






• ♕ • ♕ •






Senyum senget terukir . Langkah kaki laju merapati Aisha yang berjalan seorang diri , melepasi kawasan sekolah tanpa Kizz Calvien . Mungkin adiknya ada hal perlu diselesaikan .

Peluang di depan mata tidak akan dia lepaskan . Lengan gadis itu segera digapai dan ditarik mengikut jejak langkahnya .

" Eh - "

" Ikut aku sekejap . "

Cengkaman tangan lelaki itu sedikit kuat hingga Aisha mengerut kening , meringis kesakitan . Sisi wajah jejaka itu dikerling melalui ekor mata .

Senior Hafine .

Tapi dia tidak bersuara .

Tiba di kereta Hafine , lelaki itu membuka pintu dan menolak Aisha masuk ke dalam perut kereta . Setelah pintu ditutup kemas , dia berlalu ke bahagian pemandu . Hafine lekas menghidupkan enjin sebelum memecut laju di atas jalan raya .

Cara Hafine memandu , menakutkan sedikit kepada Aisha . Dia cuba bertenang dengan melihat pemandangan luar biarpun dihalang oleh tingkap kereta .

Satu patah perkataan pun tidak keluar dari mulut Aisha mahupun Hafine . Cuma yang menjadi tanda tanya , kenapa seniornya itu tiba-tiba menyuruh untuk mengikuti dia .

Lebih kurang sepuluh minit , kereta itu diberhentikan di tepi jalan . Berhampiran taman permainan . Aisha memanjangkan leher , kemudian matanya mula meneroka ke sekeliling .

Patutlah dia dapat mengecam tempat ini , kawasan perumahan dia rupanya . Tapi kenapa lelaki ini bawa dia ke sini ? Mahu hantar dia ke ?

" Turun . "

Serentak Aisha dan Hafine membuka pintu , keluar dari perut kereta . Langkah Hafine menuju ke bangku di taman permainan cuba dia jejaki . Kening terjongket sebelah apabila melihat Hafine menghenyakkan punggung di atas bangku dan menepuk tempat duduk di sebelahnya kepada Aisha .

Tidak bercakap banyak , Aisha mengambil tempat duduk di sebelah Hafine tapi jarak mereka masih kekal jauh . Dari dalam kereta lagi , kepala Aisha mahu meletup dengan pelbagai persoalan kepada Hafine .

" Kenapa Senior Hafine nak jumpa saya ? " Kekok . Ya . Itulah dia rasa sekarang . Takut pun ada kerana Hafine ini ketua kumpulan Black Rose, kumpulan berbahaya di sekolah .

Manalah tahu ini hanya perangkap untuknya seperti mana Hafine pernah buat kepada perempuan lain . Jadi , Aisha ambil tindakan untuk berhati-hati .

Kepala Hafine memaling ke tepi . Sebelum mendekati Aisha , belakang leher diusap berkali-kali tanda gelisah dan malu . Nafas ditarik dalam dalam dan dihembus perlahan .

" Aku... Cintakan kau . "

" Hah ? "

Riak muka Aisha tergamam . Terkebil-kebil dia memandang Hafine lalu sebuah letusan ketawa terkeluar dari bibir .

" Senior Hafine ni lawak hambar betul . "

" Aku tak buat lawak . Aku betul-betul maksudkannya . Dari hari pertama kau masuk sekolah sampai sekarang , hati aku selalu tergugat dengan personaliti kau berbanding perempuan-perempuan lain --" Hafine makin rapat .

Luahan hati Hafine yang tiba-tiba membuatkan dia terkedu .

" Will you be my girlfriend? "

Untuk sekian kalinya , riak wajah Aisha berubah . Bibir dikemam , tidak tahu nak bagi reaksi apa . Hafine melamarnya untuk menjadi teman wanita , bagaimana dia tidak terkejut. Lagi-lagi dia tidak ada sedikit pun perasaan kepada seniornya itu . Tidak tahu pula seniornya jatuh cinta kepada dia.

Kini, Aisha bangkit daripada bangku dan mengundurkan langkah perlahan-lahan ke belakang .

" Terima kasih senior sebab senior berani berterus terang tapi saya tak dapat terima permintaan Senior . Saya tak layak - Saya dah anggap Senior seperti abang saya sendiri . Maafkan saya . "

Aisha menolak lamaran Hafine secara baik . Tidak sempat Hafine membuka mulut, Aisha terlebih dahulu berlari ke seberang jalan , menuju ke rumah .

Penolakan daripada Aisha secara tidak langsung menaikkan amarah Hafine . Sanggup dia rendahkan ego untuk meluahkan isi hati semata -mata kepada Aisha .

Penolakan Aisha dia tidak boleh terima . Rambut sendiri diramas geram . Kelibat Aisha semakin hilang , direnung tajam .

" You coerce me to use the bad ways , Aisha Kim . Aku nak tengok siapa akan selamatkan kau daripada aku ."

Deringan telefon di dalam poket meragut renungannya . Rengusan kecil terkeluar dari bibir . Poket diseluk untuk mengambil telefon . Tanpa melihat nama pemanggil , telefon miliknya terus dilekap pada telinga .

" Hah ! Siapa ni ? "

" Woi ! Akulah Rayqal . Sepupu sendiri pun tak kenal ke ? "

" Ouh . Kau ... Ada apa ? "

" Dellia Jasmien . Target kau . I found her in school cafe . Dia tak jauh pun dengan kita . And for your information , she's our junior . "

Automatik bibir jejaka itu mengukir senyum senget . Well well . Sama sekolah rupanya . Tak susahlah aku nak cari kau , perempuan . Desis hati Hafine .

" So. What you wanna do ? "

" Stick with our plans . First and seconds . "






• ♕ • ♕ •






Karl mengerutkan kening tatkala ada sebuah motor berkuasa tinggi tersadai di hadapan kawasan rumah . Sehingga kaki tanpa sedar , mendekati motor tersebut .

Dekat dan dekat . Saat kepala menjenguk ke bawah , di sisi motor itu, ada satu figura bangun mengejut dari mencangkung .

Membuatkan langkah Karl spontan ke belakang. Terjegil bebola matanya melihat gerangan di hadapan yang menayang muka selamba . Perasaan geram berbuku di hati . Mujur dia tidak ada serangan jantung .

" Kau memang nak aku mati ke apa ? "

" Aik . Pak cik ni dah kenapa ? Pak cik yang menghendap saya dulu . "

" Kau bukan perempuan , aku nak hendap pun . " Kedua-dua tangan Karl mencekak pinggang dengan bengang . Eh budak ni ! Dah lama tak gaduh ke apa ?

Perlian halus Uncle Karl membuatkan Kizz Calvien menjulingkan mata ke atas . Tidak membalas , dia mencangkung semula . Mencari di mana punca enjin motorsikalnya tidak boleh hidup .

Karl menunduk kepala , mengangkat kening melihat pergerakan lincah Kizz Calvien .

" Kau buat apa tu ? "

" Basuh pinggan . "

" Basuh pinggan dengan spanar . Menarik . Lepas ni aku boleh try . "

" Boleh Pak cik Karl . Tapi lagi lengkap kalau Pak cik Karl basuh dengan minyak enjin sekali . Mana tahu lagi bersih . "

Seloroh dibalas dengan seloroh . Kizz Calvien dijeling dan wajahnya yang tengah sibuk direnung dalam . Kenapa muka budak ini familiar ? Karl menurunkan tangan ke sisi .

" Full name kau apa ? "

" Kizz Calvien bin Qaz Aldine . "

Habis Kizz Calvien berkata tanpa memandang ke arah muka lelaki yang sebaya ayahnya , mulut Karl terasa digam . Mata membulat , tidak percaya .

" Qaz Aldine , ayah kau ?! Yang kuat cemburu tu ? "

Serta-merta Kizz Calvien mengangkat kepala . Pak cik Carl dipandang hairan . Lekas dia berdiri menghadap lelaki itu .

" Pak cik kenal papa ? "

" Kenallah . Aku ni bestfriend ayah kau yang kuat cemburu dari sekolah lagi . Haih . Malaslah aku cakap pasal ayah kau . Ni motor kau ni kalau tak okay, letak saja di sini . Nanti aku suruh anak buah aku hantar motor kau dekat bengkel. "

" Tak susahkan pak cik ? "

" Small matter . Hari tu kau tolong anak aku , hari ni aku tolong kau pulak. " Bahu Kizz Calvien sengaja ditepuk kuat . Pergh ! Sasa budak ni . Workout ke apa ?

" Terima kasih Pak cik . Saya balik dulu " Tangan Karl dicium dan seperti hari itu , Karl mengusap ubun-ubun Kizz Calvien .

" Hurm . Hati-hati . "

Lamunan Karl pecah berderai sebaik sahaja anaknya Aisha memanggil dia kuat di luar rumah . Karl mengguling bebola mata ke atas .

Eh budak ni ! Terpekik macam pontianak .

" Ayah ada dekat dapur . " Jawab Karl dengan suara sedikit meninggi . Dia yang tengah mengacau lauk di dalam kuali, memaling ke belakang . Membulat matanya mengekori gerak geri Aisha yang menghampirinya . Sudip di tangan diangkat.

" Kenapa kamu berlari-lari ni ? Praktis untuk hari sukan ? "

" Bukanlah ayah . "

" Then ? " Karl memusing badan , dengan sudip sekali , menyambung kerjanya semula . Aisha menyandar badan di sinki , sambil memeluk tubuh sendiri .

Keluhan yang terkeluar dari mulut Aisha menyebabkan Karl mengerling sekilas . Pelik dengan tingkah laku anaknya .

" Ayah , tadi ada senior Aisha luah perasaan dekat Aisha . Tapi Aisha tolak . Bagi ayah , Aisha kejam ke ? "

" Nope la . Aisha tak kejam . Betullah Aisha buat tu . Padan muka dia siapa suruh usha anak ayah lagi . Kalau Vien , ayah bagi . " Ujar Karl . Tapi ayat akhir dia perlahankan suara , hanya dia sahaja dengar .

" Apa dia, ayah ? "

" Tak ada apa-apa . Ayah cakap ayah masak sedap . "



• ♕ • ♕ •




Hampir lima belas minit menunggu ketibaan bas , akhirnya muncul di depan mata . Penat dia menunggu. Balik nanti mesti mama dan papa bising sebab pulang lewat . Dia sendiri tahu mereka berdua risaukannya .

Tetapi jangan risau . Dia dah besar.

Dia, Vien .

Tiada perasaan gentar mahupun kecut perut .

Sedang masuk ke dalam perut bas dan membayar tambang , matanya menangkap satu figura yang menyengih kepada dia . Kizz Calvien menatap malas .

" Kau lagi . "

" Kita memang berjodoh . "

" Diam .

Akibat tempat duduk penuh , Kizz Calvien terpaksa berdiri di Irfan . Menghadap ke luar tingkap .

Tatkala pemandu bas terbrek mengejut , Irfan secara tidak langsung terkedepankan badan , namun Kizz Calvien selamba menarik rambut jejaka itu ke belakang . Tanpa sengaja, tertarik kuat .

" Yaish ! Sakitlah Vien . "

" Sorry. Aku ingat aku tarik bahu kau . Rupanya kepala . "

Rambut hitamnya diusap perlahan , menghilangkan rasa sakit . Kizz Calvien dijeling tajam .

Tunggu kau !

Akhirnya, Kizz Calvien tiba di destinasi . Tangga bas diturun . Tidak sedar Irfan membuntutinya sekali dari belakang . Perlahan dan perlahan .

Hingga dia betul-betul di belakang Kizz Calvien . Badan jejaka itu dilompat , kakinya melilit pinggang Kizz Calvien.

" Yaish ! Mampus kau ! Rasakan sakit aku balik ! Eyyy ! " Ucap Irfan sambil menarik rambut Kizz Calvien sehingga berserabut . Tapi dia tidak tahu telinga Kizz Calvien sudah berasap . Menunggu Irfan puas membulinya. Dan kemudian , barulah dia membalas .




Tbc .

Votes and comments as always.

Mianhae ') late updated! ❤️

Min Yoongi as Firash Xayyen

Lee Kwangsoo as Irfan






- Cinderella or Maleficent?

- Pernah confess pada seseorang or seseorang confess dekat anda ?

- Andai kata, anda terjumpa lelaki nerd dan dia sombong. Pastu tak putus asa tegur , one day dia bercakap jugak dengan anda. Tapi rupa-rupanya anda sudah terperangkap dengan kebaikan dia yang sebenarnya dia jahat . Apa yang anda akan buat ?

- Dress or Baju Kurung ?

- Beg tangan or Beg galas ?



Unlock new chapter ; 100 stars & 150 comments. ❤️

Czytaj Dalej

To Też Polubisz

1.2M 61.6K 133
Segalanya adalah sebuah kebetulan.Takdir mereka telah pun bermula dengan pertemuan pertama tanpa sengaja antara mereka. Sejak pertemuan tragis itu...
5.6M 95.1K 39
"Excuse me. Can I help?" "Apa yang kau boleh tolong?" "Boleh cakap Melayu ke?" "Dah tu ada nampak aku cakap bahasa alien?" Andi dan Nasya. Pertemua...
250K 1.1K 10
Kisah tentang kakak kandung n kakak ipar nye yg terjebak dalam dunia pelancuran
261K 18K 58
MAFIA SERIES || BAD BOY SERIES Disebabkan satu peristiwa, dua hati bersatu. Dari musuh menjadi pasangan. Menentang peristiwa yang akan mendatang. Te...