Milk Tea + jjk

By -channa

155K 27.2K 14.8K

2020 [completed] + between same gurl More

one
two
three
four
five
six
seven
eight
nine
ten
eleven
twelve
thirteen
fourteen
fifteen
sixteen
seventeen
eighteen
nineteen
twenty
twenty one
twenty two
twenty three
twenty four
twenty five
twenty six
twenty seven
twenty eight
twenty nine
thirty
thirty one
thirty two
thirty three
thirty four
thirty five
thirty six
thirty seven
thirty eight
forty
forty one
forty two
forty three
forty four
forty five
forty six
forty seven
forty eight
forty nine
final chapter! ♡
♡ milk tea novel : a cup of love ♡

thirty nine

2.6K 534 501
By -channa


♡ : lepas ni just one chapter per update sebab leceh kekadang chan pub tu dia keluar satu noti je. stres. sebelum ni kan chan cadang nak buat ff ni short chapter. but lepas ni per update chapter akan panjang terus. OK! 🚔

***********

hari sabtu, seperti yang dijanjikan jungkook dan raehee bertemu. mereka berjumpa di sunny's cafe, lelaki itu sudah tahu minuman kegemaran raehee jadi dia siap siap order latte dan americano untuknya sendiri.

sementara areum sedang berjalan tenang seraya menyeluk kedua belah tangannya ke dalam poket, hoodienya ditarik menyelubung rambut. tekak terasa nak minum milk tea, sempat dia bergaduh dengan kyung sebab budak tu tak nak tolong dia pergi beli jadi dia keluar sendirian.

pintu cafe ditolak, sebaik sahaja gadis itu melangkah masuk matanya tertancap pada kedua figura yang amat dikenali. lagak cuba tenang macam tak ada apa apa yang berlaku walaupun dalam otak penuh tanda tanya.

dorang, dating ke?

areum endahkan seketika untuk memesan milk tea. kebetulan raehee berpaling ke belakang disebabkan mata jungkook cuma fokus dekat areum sejak dia masuk tadi. maklum lah, budak lelaki paling peka melibatkan crush.

"areum!" panggil raehee.

muka areum dah cemberut habis. dia baru je lepas bayar dan dapatkan air dia. kalau boleh dia nak lari dari tempat tu secepat yang mungkin tapi raehee pulak dah sedar kehadiran dia.

"eoh.." areum berlakon seperti baru tersedar kewujudan 'pasangan' tersebut.

"yah kenapa tak tegur?"

"aa.. mian, aku tak perasan." ujar areum seraya memasukkan straw ke dalam mulutnya.

"oh ya jungkook, areum pun dijemputkan?"

"eoh?"

"huh?"

serentak mereka berdua bingung, cuma raehee yang tertawa halus. mata jungkook dah terkebil kebil sambil pandang raehee. gadis yang sedang berdiri tu pulak dah tertanya tanya ketahian apakah yang sedang berlaku?

"lah birthday party jimin nanti! kau mesti dah jemput areum kan?" raehee menghadap rakannya pula, "nanti kita gerak sama sama nak?"

"err.." areum tak tahu nak jawab apa memandangkan dia 'tak diundang'.

"jebal...?"

pergelangan tangannya dikerling, "aku kena pergi. nanti apa apa kita chat. korang berdua teruskan lah. have fun."

areum terus melambai dan perlahan lahan berlalu pergi dari tempat tersebut. jungkook masih setia memerhati tanpa mengejar, untuk apa dia kejar kalau dah berulang kali ditolak. takut kalau budak perempuan tu rimas.

tapak tangan ditekap pada dada, detak jantung yang berdegup dua kali lebih pantas. areum basahkan tekak dengan milk tea. tapi tetap rasa manis tu tak mampu nak ubatkan rasa pahit yang barusan dia rasa.

"kenapa.. ugh."

***********

15:43 pm

jeymean
▸ areum!! nanti datang
tau birthday party!! ajak
kyung sekali sebab jin
hyung teringin nak jumpa
dia acewah

milktea
▸ kyung je kot, wakil

jeymean
▸ ASAL LAK

▸ ALA DATANG LAH

▸ NANTI JK SENDU

milktea
▸ hm?

jeymean
▸ ish datang jelah tau

▸ kalau tak datang...
nak merajuk! 😤

▸ befday ni benda yang
tak boleh buat dua kali,
kena tunggu next year

milktea
▸ em.. arraseo

jeymean
▸ okay paipai •3•

**********

kyung dan areum bersiap siap untuk ke majlis hari jadi park jimin. tapi entah kenapa langkah kaki terasa berat semacam. areum tak sanggup nak bertembung dengan jungkook lagi sejak dia sendiri yang buat keputusan untuk lukakan hati budak lelaki tu demi kawan baik dia.

tapi sekarang, dia sendiri rasa sakit bila tengok jungkook bersama dengan perempuan lain.

"noona? kau okay tak?"

"e..eoh. kaja."

sementara di rumah jimin, yang lain sibuk mempersiapkan rumah dengan hiasan dan makanan. yoongi menaiki tangga untuk menggantung belon 'happy birthday' berserta muka jimin yang besar namampus dia order dekat mana lah natang ni. nak tak nak yoongi tayang muka redho pasang benda tu.

"yAH HAJIMA! aku sebarkan gas dekat muka korang tahu lah!" jerit si abang suwek seraya berpeluk pada tangga apabila hoseok dan namjoon dengki dengan menggoyangkannya sekuat hati.

"HAHAHA amik gambar dia cepat burowk gila muka dia! boleh buat sticker!"

jin dengan pakaian chefnya menghidang lauk pauk di atas meja dan dibantu oleh jimin si tuan rumah. mereka tergelak bangga dengan hasil yang dipersembahkan.

"lauk pun handsome ikut tuan. Ha Ha Ha."

jungkook pulak dengan bibirnya yang menjuih sedikit fokus bermain dengan guli yang dia jumpa dekat sebelah sofa rumah si pendek tu.

"kook buat apa tu?" taehyung melabuhkan punggung disebelah. tapi soalan tak dijawab, lelaki tu faham yang jungkook mesti tengah marah pasal kes hari tu.

dia mencebik sedih apabila budak lelaki tu tak layan. nak peluk tapi takut jungkook mengamuk, nanti rosak pulak majlis jadi taehyung buat keputusan untuk bantu yoongi yang berada dalam kesulitan dibuli berjemaah.

tepat jam 8 malam. ramai hadir memeriahkan lagi suasana. si penyambut tetamu sudah tentu si jimin, bukan setakat menyambut tetamu malah menyambut hadiah dekat depan pintu. kemain.

"eoh raehee!" panggil jungkook dengan senyuman lebar, tapi areum yang menoleh. dia bukan tertarik disebabkan nama yang disebut tapi disebabkan 'suara' yang dia dah biasa dengar.

"gila." cemuh areum dalam diam, memaki diri sendiri.

"apa noona?"

"tak ada apa apa. makan."

"kenapa jungkook hyung tak tegur kau hari ni? lain macam lah. korang berdua bergaduh ea~" soal kyung seraya berkerut bingung, mulut penuh dengan makanan.

"diam."

taehyung yang tenang duduk di bahu sofa cuma memerhati dari jauh. dia tak nak dekat dengan areum sebab takut jungkook makin merajuk tapi dia sakit hati bila tengok jungkook mesra dengan perempuan lain berbanding gadis yang disukainya sendiri.

"test test. ehe, aterima kasih semua sebab sudi datang party kecil kecilan ni. and gomawo sebab bagi hadiah. shshs! okay so lepas korang makan kita main game tau!" ucapan ringkas dari jimin yang dah tersengih sengih gembira.

kyung dah balik awal disebabkan dia ada kerja sekolah yang bertimbun, tapi bila areum pun dah nak bertolak balik sempat tangannya ditahan oleh jungkook di muka pintu.

perit liur ditelan, sentuhan dari jungkook jarang tak buat dia terpaku untuk beberapa saat.

cepat cepat jungkook lepaskan tangan budak perempuan tu. belakang tengkuknya digaru.

"eoh?"

"game."

"huh?"

jungkook menunding ke arah jimin yang sudah melambai lambai suruh masuk balik. mereka cuma nak areum untuk join party tu lebih lama dan main game. tapi areum enggan sebab dia rasa janggal dan ada raehee.

"aku ada hal. mian."

jungkook tak tahu nak buat apa. dia cuma membeku dan matanya membiarkan areum pergi.

kali ini tangannya dipaut kemas oleh lelaki lain, sudah tentu kim taehyung. tapi pegangannya tidak dilepaskan walaupun areum sudah menoleh. jungkook sempat mengguling bola mata sebal sebelum dia masuk ke ruang tamu.

"jangan balik dulu, semua panggil."

"gwaenchana, aku.. betul betul ada hal."

hidungnya dicuit, "yah kalau kau pinocchio mesti hidung kau dah panjang sebab selalu sangat menipu. arra?"

akhirnya pujukan taehyung berhasil, gadis itu berjalan masuk semula tetapi dia menyorok di belakang taehyung seperti berlindung dek kerana segan melampau. sementara yang lain dah tertawa sebab areum nampak lucu, kecuali jungkook.

mereka duduk dalam bulatan luas, raehee duduk di sebelah jungkook dan di sebelah jungkook ada areum dan di sebelah areum pula taehyung.

"okay! game kalini aku panggil caught in a lie!" kata jimin semangat tapi semua orang pandang dia krik krik.

"alo capot ah."

"wuUUUUUUU." jin dan hoseok paling support siap dengan ayunan tangan.

"okay so dekat dalam botol ni ada soalan tau. kalau botol dekat tengah tu untuk kita pilih siapa yang terkono! dan korang akan connected dengan orang kiri atau kanan SAHAJA. korang boleh pilih sendiri lah nanti masa nak jawab." jelas jimin lagi seraya menayang botol ditangannya.

"kenapa tajuk dia caught in a lie?" soal namjoon seraya berpeluk tubuh. tak faham.

"game ni korang langsung tak boleh menipu! kalau korang menipu, mungkin korang akan dihantui~" kata jimin kemudian acacah seram kan suara dia.

tapi tak ada sesiapa yang takut kecuali hoseok. lelaki tu dah peluk lengan yoongi yang dah tayang muka redho.

"okay let's start!"

pusingan pertama picu botol menghala ke arah taehyung, dan soalan pertama dikeluarkan oleh jimin. jin sebagai pembantu kanan tolong budak jari pendek tu keluarkan soalan sebab lambert sangat.

"okay, antara kiri atau kanan. kau kena katakan sesuatu dekat dia yang dia tak tahu dan kau tak pernah bagitahu. ashila." kata jin dengan jelas.

di sebelah kanan taehyung sekarang areum dan kirinya yoongi. jadi dia memilih untuk memandang areum, senyuman menggoda diukir.

"kau cantik."

"wOOOOO!!" riuh suasana manusia manusia dalam rumah tu sebaik sahaja pujian diluahkan. jungkook pulak buat muka tak kisah.

"okay lagi lagi! amacam best je!" kata hoseok dengan suara lantangnya, teringin nak kena puji dengan yoongi memandangkan dorang sebelah sebelah. heh muka yoongi nak puji engko? memang lambert lah.

"okay next, jungkook!"

"antara kiri atau kanan. soalan, sekiranya kalian bercinta apa perkara pertama yang kau akan buat untuk dia?"

semua dah buat muka tak sabar, confirm jungkook nak pilih areum untuk jawab.

tapi semua orang terdiam membisu apabila budak lelaki tu menoleh ke arah raehee dengan senyuman kecil.

"aku akan pegang tangan kau, dan cium."

"....."

mulut semua orang terkunci dengan nada manis jungkook yang menggoda diucap straight ke arah raehee yang sudah tidak keruan. seperti dipanah. taehyung memandang areum yang cuma membisu, bawah bibir gadis itu ketap kuat. kepala menunduk ke lantai.

"b..bAIKLAH. kita akan ke manusia seterusnya, akenapa botol ni asyik pusing belah sana? bila dia nak hadap kita?!" jerit namjoon untuk hilangkan rasa janggal.

"ha areum!"

"antara kiri atau kanan. hokey soalannya.. buat sesuatu untuk gambarkan perasaan awak terhadap dia. like tepuk pipi maksudnya alolo comel, kalau tendang maksudnya awak tak suka dia acemtu lah contoh." terang jin lebar.

taehyung atau jungkook.

areum menoleh ke arah budak lelaki yang berpakaian hitam itu.

nama diberi jeon jungkook.

mereka semua fokus, tak tahu kenapa permainan dah pergi sejauh ni. apa yang penting memang memberansangkan. namjoon dari tarik rambut jin. hoseok masih setia memeluk yoongi dan jimin dah ketip kuku kuat, cuma taehyung jadi dua kali lebih fokus walaupun yang lain rasa berdebar.

areum mendekatkan dirinya sejarak dari jungkook lalu mencium lembut bibir lelaki itu sekilas. bukan setakat jungkook yang terkejut malahan semua orang dalam rumah dah tak tentu arah seperti beruk terlepas. menahan suara dari terletus sebelum areum menyambung ayatnya dengan tenang.

"kalau macam ni maksudnya.. aku suka kau?"

__________________________

.

Continue Reading

You'll Also Like

225K 18.1K 41
• apabila seorang perempuan yang baik bertembung dengan lelaki yang jahat • • jimin × readers •
113K 8.5K 25
✎ Aku mencintaimu bukan kerana siapa kamu,tetapi kerana siapa aku ketika bersamamu ⇴start:3/2/2019 ⇴end:26/11/2019 ⇴status: completed
41.8K 4.7K 56
"Kenapa kau percaya aku ?" "Sebab awak seorang manusia juga dan layak dapat kepercayaan dari orang lain" "Tapi awak sendiri yang hancurkannya" ______...
119K 10.6K 22
Setiap Malam , Dia mesti akan berbisik ayat yang akan bagi kau meremang . Status ; HIATUS [ ] ON - GOING [ ] SLOW UPDATE [ ] COMPLETED [ 🙋 ]