SAYANG CIKGU PRAKTIKAL!! [edi...

By qissrazaak

387K 14.9K 1.9K

~ SAYA AKAN JAGA AWAK ROSEREEN❗~ [Syed Irfan & Nisrena Rosereen Love Story] -ORIGINALLY STORY FROM WATTPAD.CO... More

SCP-1✅
SCP-2 ✅
SCP-3.✅
SCP-4✅
SCP-5✅
SCP-6✅
SCP-7✅
SCP-8 ✅
SCP-9✅
SCP-10✅
SCP-11✅
SCP-12✅
SCP-13✅
SCP-14💖✅
SCP-15✅
SCP-16❤✅
SCP-17✅
SCP-18✅
SCP-19✅
SCP 20✅
SCP-21✅
SCP-22✅
SCP-23✅
SCP-24
SCP-25
SCP-26
END THIS?
SCP-27
SCP-28
SCP-29
SCP-30
SCP-31
SCP-32:(
SCP-33 -SIR POV
SCP-34
SCP-35
SCP-36
SCP-37.
SCP-38
SCP-39
SCP-40
SCP-41
SCP-42
SCP-43
SCP-44
SCP-45
SCP-46
Luahan Hati author")
SCP-47
SCP-48
SCP-49
SCP-50
SCP-51
SCP-52
SCP-53
SCP-54
SCP-55
SCP-56
SCP-57
SCP-58
SCP-59
SCP-60
UNDI
SCP-61
SCP-62
SCP-63
SCP-65
raya-specialbab1
raya-specialbab2
raya-specialbab3
HAI
SCP BOOK 2

SCP-64

4.9K 191 69
By qissrazaak

Petang ni kak Lina dan aku masak nasi ayam! Makanan kegemaran aku sejak berbadan tiga ni. Harini semua ada. Mummy dan daddy pun ada. Diikuti dengan walid dan ummi.

"pandai Lina masak. Lepasni boleh la ummi belajar. Sedap" ummi bahasakan dirinya sebagai 'ummi'. Tak kira pada siapa pun.

"Er irfan nak cakap sikit." tiba tiba sir mencelah.

"macam semua tau apa hukuman yang akan dikenakan untuk Adira, hukuman tu akan dijatuhkan dalam masa sebulan. Yang kedua, Irfan dah Ceraikan Adira dua hari lepas."

"huk huk huk" tersedak aku bila dengar ayat yang keluar dari mulut sir.

Maknanya lepas ni Sir milik aku seorang? Aku boleh bermanja dengan sir semula? Ya allah!  Inilah berkat aku bersabar selama ini! Semua doaku didengari! Terima kasih ya allah! Kegembiraan yang aku rasa sekarang tak mampu aku ungkapkan.

Anak di dalam perut tak henti henti bergerak. Ya sayang mummy tau awak gembira walid kembali dekat kita semula.

"baguslah. Nis pun dah nak bersalin. Bolehla kamu tumpukan perhatian pada dia" ujar walid pada Sir.

Selepas makan, semua orang berkumpul di depan tv untuk menonton movie. Tetapi aku masuk ke bilik untuk berehat.

TOK TOK TOK

Sir masuk dan duduk di sebelah aku. "sayang.. Abang dah ceraikan dia." kata sir untuk menarih perhatian aku.

"tau, kan dah bagitau tadi." 

"Sayang. I'm sorry" aku hanya diam. Sekian lama aku tunggu, baru hari ini dia nak meminta maaf atas apa yang dia lakukan?

"Look like i lost everything in my life. Please sayang forgive me" hati ini terus rasa sebak. Semua kesalahan sir bermain di depan mata seperni ada seseorang yang menayangkan filem.

" abang tau. Semua ni salah abang. Abang macam dipukau. Abang tak sedar apa yang abang buat." dia masih lagi menunggu jawapan dari aku.

"abang terlepas saat saat indah dengan sayang sepanjang sayang mengandung. Abang lepaskan tanggungjawab abang sebagai seorang ayah dah suami pada sayang." dia terus pujuk dan pujuk tanpa henti.

"sayang, i won't be happy anymore if you don't want to forgive me. Please." aku tak mampu bersuara.

Segala kesakitan yang aku rasa dahulu aku terbayang. Parut lama kembali terluka bila aku teringat apa yang sir dah lakukan pada aku.

"saya tawar hati dengan abang. Segala apa yang abang lakukan dekat saya dulu tak mudah untuk saya terima. Lama saya tunggu abang minta maaf. Tapi?  Tak ada. Sudahlah abang. Saya dah cukup terluka dengan abang. " aku melangkah keluar dari bilik. Aku tak mahu menangis. Jika aku terus berada di dalam bilik ini bersama dia, mungkin air mata aku akan mengalir lagi.

***

"Nis, sini jap." Hazril mengajak aku lepak bersamanya di luar rumah.

"laki kau pun dah ceraikan isteri kedua dia. Sekarang laki kau, kau punya soranglah." kata Hazril. Dia bercakap tanpa memandang wajahku.

"haah. So kenapa?"  aku belum faham apa yang dia maksudkan.

"Thanks sebab happykan aku selama beberapa bulan ni. Jujur aku sayang kau walaupun kita baru jumpa." tiba tiba pula dia meluahkan perasaan pada aku

"aku tak faham la. Straight to the point please" aku paling tak suka bila orang cakap dan hanya bagi hint.

"aku dapat tawaran belajar. Jauh dan mungkin lepas aku belajar aku akan kerja dekat sana. Aku tak akan balik sini dah." aku terdiam memikirkan apa yang Hazril maksudkan.

"hahaha tak ada apalah. Aku cuma dapat belajar jauh. Dan mungkin lepas tu aku akan kerja dekat sana terus. Aku tak akan balik sini dah. Jadi kau pun tak akan jumpa aku lagi" mata aku terus berkaca.

Tak dapat nak tahan air mata, aku pun menangis."kau kata kau takkan tinggalkan aku. Kau kata kau akan jaga aku" aku menyeka air mata yang turun.

"jangan la menangis. Aku minta maaf aku tak dapat kotakan janji aku. Mungkin aku ditakdirkan untuk hadir seketika dalam hidup kau. Kehadiran aku hanya waktu kau sedih. Sekarang kau dah gembira dengan suami kau." Hazril kesat air mata aku dengan lembut.

"tapi aku tak bahagia dengan suami aku. Aku dah tawar hati dekat dia. Aku tak sayang dia lagi. Aku sayang kau" aku tak tahu sama ada apa yang aku katakan ini betul atau salah. Mengaku menyayangi orang lain selain suami sendiri.

"kalau kau sayang akuu, kau janji dengan aku. Kau balik semula pada suami kau. Kau cuba untuk sayang dia semula. Dia suami kau. Dia ada hak untuk dapat kasih sayang daripada kau. Sayangilah dia walaupun bnda tu memaksa kau. Move on dengan aku. Aku tak apa. Aku boleh cari kebahagiaan lain. Aku tak ada sesiapa. Tapi kau ada suami kau. Anak anak kau. Kesian lah dekat anak anak kau kalau diorang tak dapat kasih sayang dari ayah kandung dorang." kata kata hazril membuatkan aku menangis teresak esak.

"maafkan aku Nisrena Rosereen. Aku tak mampu jaga kau macam yang aku janjikan.  Aku pergi esok. Barang semua aku dah pack. Maafkan aku tak dapat jenguk kau masa kau bersalin nanti. Iman ada. Iman bakal abang ipar kau. Iman akan jagakan kau untuk aku. Jangan menangis bila aku pergi. Aku sayang kau Nisrena Rosereen. Aku naik atas dulu." mata Hazril juga berkaca.

Hati aku bagai diguris sekali lagi. Orang yang selama ni jaga aku seperti seorang Puteri akan pergi. Kata katanya lain sungguh. Aku kesat air mata aku. Aku perlu kuat. Aku perlu kurangkan ego aku untuk terus menyayangi sir seperti Hazril minta.

**

Hari ni aky menghantar Hazril ke airport. Aku tak mampu menahan sebak. Air mata terua menitis tanpa henti.

"sayang, kita keluar makan eh? Dah lama abang tak bawa sayang keluar makan." cubaan sir untuk memujuk aku masih diteruskan.

"okey." emosi aku masih belum stabil. Aku masih lagi memikirkan tentang Hazril yang entah pergi ke mana. Destinasi dia belajar juga dia rahsiakan daripada aku. Tak apalah. Mungkin itu yang terbaik untuk aku.

Sir membawa aku ke sebuah Hotel yang sangat mewah. Sir memimpin tangan aku erat. Aku dibawa ke satu meja yang dihiasi dengan bunga rose. Aku tersenyum melihat bunga rose bertaburan di atas meja. Satu satunya bunga kesukaan aku.

"sayang duduk" kerusi aku ditarik dan aku duduk di kerusi.

Sir berjalan terus ke depan menuju ke sebuah pentas yang disediakan. Kemudian muzik mula kedengaran.  Namun aku masih belum tangkap lagu apa yang sir akan nyanyikan.

"sayang, lagu inilah yang abang nyanyikan sewaktu sayang terlantar di katil hospital atas perbuatan bodoh abang."

KEGELISAHAN, DIDALAM KEDINGINAN,
MENITIS SEPI KESEORANGAN.
SEBUAH KEMATIAN YANG TIADA BERNISAN,
SENDU MENGIRINGI PERPISAHAN.

RUANG NAN LUAS, DIRI BERGERAK BEBAS.
NAMUN KEUPAYAANKU TERBATAS.
SEGALA MIMPI, MENJADI API PERIT MEMBAKAR DIRI..

Video sir menyanyikan lagu ni semasa aku terlantar di hospital ditayangkan. Aku nampak air mata sir yang mengalir satu persatu dalam video itu.

Dia menyesal dengan apa yang dia telah lakukan. Kemudian satu lagi muzik dimainkan.

"lagu ini sewaktu sayang tahu kebenarannya.

MAAF, ANDAI KAU TERLUKA MAAFKU TAK SENGAJA TANPA SEDAR SAKITIMU
SESALKU,

MAAF, KERNA AKU PUN TERLUKA PINTAKU HANYA PELUANG KEDUA,

RASA CINTA DARI MU.

hati ini semakin sebak. Perasaan dan ego bercampur baur. Perasaan sedih dan ego yang menggunung.

"abang tau salah abang. Walaupun banyak dugaan rumah tangga yang sayang hadapi seorang diri, sayang masih kuat.hadapi semuanya tanpa abang disisi. Ampunkan abang sayang." air mata lelaki sir mengalir.

"i lost Adira. I left you alone for a long time. Abang menyesal. Forgive me"  aku terkejut dengan keberanian sir berkata begitu di hadapan orang ramai.

"come on people make mistakes dik. Maafkan dia." kata seorang perempuan berpangkat kakak.

"ni rumah tangga dik. Ada pasang surut.walau sebesar mana pun salah dia, adik berhak bagi peluang kedua." kakak sebelah meja aku pula menyampuk.

"yes! Forgive him!" tiba tiba semua orang bersatu untuk memujuk aku memaafkan sir.

"tak semua orang mampu berikan peluang kedua. Tak semua isteri boleh tahan dengan segala dugaan rumah tangga yang saya hadapi. Saya tak boleh maafkan awak. Tapi.. Saya lakukan demi anak kita. Dan untuk Hazril. " semua orang menepuk tangan.

Sir turun dari lentas kecil itu dan terus peluk aku. 

***

Beberapa hari kemudian aku mengajak sir ke ceramah Ustaz Ebit Lew. Ceramah tentang rumah tangga.

Sir bertuah kerana dipilih untuk bersuara. "Saya banyak buat salah Ustaz. Walaupun semua orang cakap manusia buat salah, kesalahan saya besar. Isteri saya sabar dan hadapi semua dugaan ni seorang diri. Saya duakan dia, sakitkan hati dia, tapi dia masih setia dengan saya dan dia tak pernah mintak untuk saya ceraikan dia. Saya tak kuat Ustaz bila ingatkan apa yang saya dah buat." aku menangis bila sir menangis.

Walau ramai yang mungkin fikir kenapa aku tak pernah untuk minta cerai kepada sir. Masalah dalam rumah tangga adalah ujian untuk sebuah pasangan itu terus kuat. Dugaan itu juga adalah ujian sepanjang perjalanan sebelum ke akhirat. Jika aku meminta cerai, maknanya aku gagal untuk hadapi dugaan itu.

"isteri abang datang? Mana dia. Peluk dia. Minta maaf. Allah sayang abang. Lepasni jangan ulang lagi kesalahan abang."  sir terus datang dan peluk aku.

"maafkan abang. Abang banyak salah." sir bisik ditelinga ungkapan yang aku tunggu selama ini.

"kakak, ada apa kakak nak cakap pada suami kakak?" soal ustaz Ebit Lew.

"saya maafkan abang. Walaupun dugaan yang saya hadapi besar, saya tau saya mampu hadapi semua ni." sir usap air mata aku yang mengalir.

"saya doakan supaya kakak lahirkan anak yang cerdik, yang soleh, solehah dan semoga kakak dan abang selamat dunia akhirat dan juga hubungan rumah tangga yang dibina kekal sepanjang hayat."

Aku turunkan ego aku dan maafkan sir ")











Author nangis ni hm")
Okey last bab esok.
Special bab inshaalllah!

Continue Reading

You'll Also Like

82.1K 9K 16
"Airis dah terlanjur dan sekarang Airis mengandung." Siapakah yang menanggung semua ini jikalau bukan gadis muda ni. Belum sempat Airis memberitahu p...
367K 13.3K 80
1𝓼𝓽 𝓼𝓽𝓸𝓻𝔂 𝓫𝔂 𝓯𝓵𝓸𝓵𝓮𝓼𝔂𝓪 𝐀𝐋𝐄𝐄𝐒𝐀 𝐙𝐔𝐋𝐀𝐈𝐊𝐇𝐀 Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
131K 11.9K 55
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
420K 15.3K 68
Zafiey Adlie - Kamu tak boleh jatuh cinta dengan saya Dayana.Awak sendiri dah sedia maklum yang saya ne guru kamu ! Ezz Dayana -Saya cintakan cikgu i...