Masihkah Ada Cinta βœ”οΈ

By _aneesahlan

425K 13.2K 580

Beautiful Cover by DE BEAUTY GRAPHIC. ARIQ ILHAN, ketidakrelaan dirinya memperisterikan NAJWA NABILLA telah m... More

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
E P I L O G
🌼 NEW STORY 🌼

21

8.8K 292 6
By _aneesahlan

"Jangan pernah berputus asa jika menghadapi kesusahan, kerana setiap setitis air hujan yang jernih berasal daripada awan yang gelap."

ARIQ memegang kemas kedua bahu Alina cuba menenangkannya.

"Hei kenapa ni? Cuba beritahu I apa salah I?" soal Ariq bingung. Rudi yang terkejut hanya diam menjadi pemerhati.

"I dah tahu semuanya! You tipu I. Sebenarnya yang dekat rumah you tu bukan maid you tapi isteri you, kan!"  bentak Alina. Rudi memandang Ariq yang juga terkejut mendengar kenyataan yang keluar dari mulut Alina. Bagaimana gadis itu boleh tahu?

Perlahan Ariq meleraikan pegangan pada bahu Alina. Dia melepaskan keluhan berat sebelum terduduk di kerusi. Airmata Alina yang mengalir membasahi pipinya pantas di seka.

"Kenapa you diam? Jawablah!"  jerit Alina. Rudi hanya diam melihat Ariq dan menggaru kepalanya.

"Yes! She is my wife!" balas Ariq geram. Kepalanya sudah cukup serabut memikirkan hal Najwa.

"Sampai hati you, Ilhan!"  ujar Alina. Airmata mengalir lebat menuruni pipinya. Dia berbaring membelakangi Ariq.

"Pergilah. I taknak jumpa you buat masa sekarang"   tambah Alina lagi sebelum memejamkan matanya.

Ariq tiada pilihan lain. Dia bangun dan keluar dari ruangan ward Alina diikuti Rudi.

Ariq dihimpit rasa bersalah kerana tidak memberitahu hal sebenar kepada Alina. Tetapi persoalannya, siapa yang memberitahu Alina mengenai perkara ini?

Ariq menoleh memandang Rudi disebelahnya. "HAHAHA bukan aku eh!"  ujar Rudi terlebih dahulu. Dia tahu Ariq pasti akan menuduhnya.

Rudi memandang Ariq yang sperti orang hilang arah berlegar-legar di depan pintu bilik ward Alina.

Muka Rudi seolah-olah ada perkara yang ingin disampaikan tetapi dia memilih untuk mengunci rapat mulutnya. Serta-merta dia teringat perbualannya dengan Alina sebelum Ariq datang tadi.

"Doktor beritahu yang you keguguran. Baik you cakap dengan I siapa lelaki yang tidur dengan you?!"  soal Rudi tegas. Walaupun dia masih duduk di kerusi tapi riak ketegasannya terserlah.

Dia memandang tajam wajah Alina yang terkejut. Dia tidak mampu untuk melarikan diri daeipada menjawab soalan yang diajukan oleh Rudi.

"I tak ingat. Masa tu I mabuk!"  balas Alina lemah. Ditahan sisa sakit di perutnya.

Rudi meraup kasar. "Patutlah you beriya nak kahwin dengan Ariq. You takut you mengandung? You nak jadikan Ariq Pak Sanggup?"  tuduh Rudi. Memang itu pun rancangannya. Tapi sebaik sahaja mendengar kenyataan sebenar mengenai status Ariq, dia buntu.

"Tapi sekarang I dah keguguran. Please jangan beritahu Ilhan. I taknak dia tinggalkan I. Sampai masanya nanti I akan beritahu dia sendiri"  balas Alina sambil memegang sekejap tangan Rudi.

"Suka hati youlah. I taknak masuk campur. Sekarang you dah tahu Ariq tu suami orang, I harap you dapat lepaskan dia"  ujar Rudi. Dia bangkit sebelum memegang bahu Alina sekejap.

"I tahu you sayangkan Ariq. Dan you kena tahu juga, tak semua yang kita sayang akan jadi milik kita"  tambah Rudi. Dia senyum nipis.

"I sedar I dengan Ilhan tak berjodoh. I akan cuba lepaskan dia"  balas Alina seraya turut senyum. Rudi mengangguk lega dan meninggalkan Alina.

'Lepaskan Ilhan? Never! He is mine and always be mine!'  bentak Alina apabila susuk tubuh Rudi hilang dari pandangannya.

Tak semudah itu Alina akan melepaskan Ariq Ilhan. Apa yang sudah jadi miliknya akan tetap jadi miliknya!




AQIL tersadai disofa panjang. Diurut perlahan bahunya yang terasa lenguh. Sejak Ariq mengambil cuti semingu, Aqil yang menguruskan semua hal syarikat.

Husna datang mendekati suaminya dari arah dapur.

"Kasihan dia penat sangat ya?!"  tegur Husna mesra. Dia menghadiahkan segaris senyuman buat suami tercinta.

Perlahan tangannya naik mengurut bahu Aqil. Terasa hilang semua lenguh-lenguhnya bila melihat senyuman isterinya. Ditambah lagi dengan sentuhan hangat isterinya sememangnya aktiviti kegemaran Aqil.

"Mana Hafiey?"  soal Aqil seraya menarik tangan Husna perlahan agar dia duduk disebelah Aqil.

"Hafiey dah tidur. Lepas Husna bagi makan tadi, bagi minum susu terus tidur"  balas Husna.

Mata Aqil tertancap pada bibir Husna yang pucat. Tangannya naik menyentuh dagu isyerinya.

"Husna okay ke tak ni? Kenapa pucat sangat bibir ni? Ada muntah-muntah lagi ya?"  soal Aqil prihatin. Dia sedar alahan mengandung isterinya kali ini bertambah teruk jika dibandingkan sewaktu mengandungkan Hafiey.

"Biasalah tu muntah. Nama pun orang mengandung. Abang nak air? Husna boleh buatkan"  ujar Husna sambil memegang tangan suaminya erat.

"Abang nak naik mandi dulu. Nanti kalau Abang nak air biar abang buat sendiri. Husna tidur lah dulu. Ibu mengandung kena banyak berehat"  sejurus itu dicuit lembut hidung Husna. Husna mengangguk tanda mengerti. Dia senyum melihat keprihatinan suaminya.




CUACA petang yang cerah itu menarik perhatian Nisa. Selepas siap semua kerjanya, sementara tunggu waktu shiftnya tamat, Nisa duduk di bangku di laman hospital. Nisa memerhati gelagat keluarga pesakit yang datang melawat mereka.

Dia melepaskan keluhan kecil. Andai saja ibu dan ayahnya masih hidup. Pasti dia ada tempat mengadu dan bergantung harap.

Lamunanya mati dikejutkan dengan teguran dari Doktor Haqim yang mengambil tempat dihadapannya.

"Please, Nisa. Dengar dulu penjelasan saya!"  ujar Doktor Haqim laju apabila melihat Nisa yang bersedia untuk beredar.

Nisa kembali duduk. Langsung tidak dipandang wajah Doktor Haqim.

"Perempuan yang serang awak malam tu nama dia Syakilla. Ya, dia tunang saya tapi dulu sebelum saya dapat tahu yang dia tu wanita murahan!"  terang Doktor Haqim.

"Wanita murahan?"  soal Nisa masih tidak mengerti.

"Dia nak bertunang dengan saya dan mempercepatkan tarikh perkahwinan kami semata-mata untuk menutup perbuatan tak senonoh dia tu!"   jelas Doktor Haqim lagi.

"Doktor ada bukti ke yang Syakilla tu perempuan macam tu? Doktor pernah nampak dengan mata kepala Doktor sendiri?"  soal Nisa lagi. Sengaja dijongketkan keningnya sebelah.

"Sekarang ni kenapa awak menyebelahi dia?"  ujar Doktor Haqim geram. Suaranya kian meninggi. Nisa seolah-olah memprovokasi dirinya.

"Entah. Saya cuma rasa Doktor tak tahu pun hal sebenar. Doktor cuma mereka cerita untuk mengurangkan rasa bersalah di hati doktor sebab tinggalkan dia demi saya"  ujar Nisa lalu dia bingkas bangun dan meninggalkan Doktor Haqim yang tergamam mendengar kata-kata Nisa.




NAJWA mengerling jam di dinding yang menunjukkan angka 10 malam. Daripada pagi tadi sehinggalah sekarang, tiada tanda-tanda suaminya akan pulang.

Risau sangat agaknya dengan keadaan Alina sehingga isteri di rumah diabaikan.

Drama korea kegemarannya langsung tidak menarik perhatiannya. Dia menyandarkan kepalanya di sofa. Matanya terpejam rapat. Entah bila masa dia terlelap.

Bunyi enjin kereta dimatikan, pintu utama di kuak Ariq. Pandangannya menangkap sesusuk tubuh yang sedang elok tidur dalam keadaan duduk hanya kepalanya yang disandarkan disofa.

Ariq duduk di sebelah Najwa yang sedang lena dibuai mimpi. Dipandang sekejap wajah isterinya yang sedang lena.

"Aku buntu. Aku keliru dengan perasaan aku sendiri. Tolong bagi aku masa perbetulkan semua ni. Kalau betul kau sayang aku, tolong jangan mengalah!"  luah Ariq perlahan. Dielus lembut pipi gebu milik Najwa.

Najwa yang merasakan ada sentuhan halus dipipinya lantas membuka matanya perlahan.

"Sorry Najwa tertidur dekat sini. Najwa masuk bilik dulu. Goodnight"  ujar Najwa lalu dia bangkit.

Ariq memegang kemas lengannya menyebabkan Najwa terduduk semula.

"Aku ada benda nak cakap"  ujar Ariq. Najwa hanya diam menunggu apa yang bakal Ariq sampaikan.

"Alina dah tahu pasal hubungan kita sebagai suami isteri"  sambung Ariq. Najwa hanya memandang sepi. Tiada riak terkejut diwajahnya. Orang dah lama beritahu si Alina tu tapi dia yang taknak percaya.

"Then?"  soal Najwa biasa.

"She is very mad. Aku memang dah boleh agak reaksi dia bila dapat tahu tapi aku tak sangka secepat ini dia dapat tahu"  tambah Ariq lagi.

"oh okay. Kalau dah tak ada apa-apa lagi, Najwa masuk bilik tidur dulu ya. Goodnight"  balas Najwa. Dia bingkas bangun dan menuju ke bilik tidurnya. Jelas kelihatan wajah tidak ambil peduli mengenai gadis itu.

"Aku takut dia apa-apakan kau, Najwa"  luahnya sambil memerhati langkah Najwa yang menapak ke tingkat atas.





"ABANG, janganlah buat adik macam ni! Abang lepaslah!"  jerit Syakilla apabila dia ditarik masuk ke dalam bilik abangnya. Tergamak seorang abang memperlakukan adiknya sebegitu semata-mata untuk melunaskan nafsu syaitannya.

"Kau bukannya adik betul aku. Kau kena ingat kalau tak mak ayah aku kutip kau, sekarang entah-entah kau dah jadi GRO. So apa salahnya kau bayar jasa mak ayah aku!"  balas lelaki itu sinis.

Terus tubuh Syakilla dijatuhkan ke atas katil. Laju dia membuka butang kemeja yang dia pakai. Dia menindih Syakilla yang meronta minta dilepaskan.

"Tolonglah jangan buat adik macam ni!" 

🌸B E R S A M B U N G🌸

Vote
&
Comment

🌹
"Sahabat", jarang kita jumpa.

"Pengkhianat", mungkin sebelah kita je.

Jadi, hati-hati :)

Continue Reading

You'll Also Like

59.2K 3.1K 54
π‘Ίπ’†π’ƒπ’†π’π’„π’Š - π‘©π’†π’π’„π’Š π‘΄π’‚π’π’‚π’Œπ’‚π’‰ π‘«π’Šπ’‚ π‘·π’‚π’…π’‚π’Œπ’–, π‘¨π’Œπ’– 𝑻𝒆𝒕𝒂𝒑 π‘΄π’†π’π’„π’Šπ’π’•π’‚π’Šπ’π’šπ’‚ Ammar Firhan Haqeem | Tengku Adira Sofia S...
431K 30.6K 65
Hidupnya tidak dilimpahi kemewahan dan harta, namun Erina Natasha bersyukur dengan apa yang dia ada. Dia gembira tinggal di Mahligai Zaaba, sebuah ru...
209K 13.4K 53
Tragedi kemalangan jalan raya telah menyebabkan ibubapanya terkorban, sekali gus mengubah hidupnya. Satu persatu masalah yang timbul membuatkan dia t...
511K 12.5K 47
Selepas kematian isterinya,Haris Adham menjadi seorang yang pemarah dan lelaki dingin..Sedingin salju.. Perkahwinan yang dipaksa oleh mama,Haris Adh...