Masihkah Ada Cinta โœ”๏ธ

By _aneesahlan

425K 13.2K 580

Beautiful Cover by DE BEAUTY GRAPHIC. ARIQ ILHAN, ketidakrelaan dirinya memperisterikan NAJWA NABILLA telah m... More

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
E P I L O G
๐ŸŒผ NEW STORY ๐ŸŒผ

19

7.6K 298 29
By _aneesahlan

"Bila kita melepaskan sesuatu, kita akan membuka ruang kepada perkara yang lebih baik untuk hadir dalam kehidupan kita."


"KENAPA tiba-tiba nak balik? Tak boleh tunggu pagi ke?"  soal Ayah sambil membantu mengangkat beg Najwa.

"Ada masalah dekat office Abang Ariq. Nak taknak Nabilla kena ikut baliklah. Sorry"  balas Najwa. Dia rasa berdosa kerana menipu orang tuanya. Maafkan Nabilla, ibu ayah.

"Tak apa lah. Nanti senang boleh balik lagi"  celah ibu pula. Ibu memeluk bahu Najwa erat. Dia tahu anaknya masih belum puas melepaskan rindu yang terbuku kerana ibu juga merasakan hal yang sama.  Tapi sudah tempat seorang isteri adalah di samping suaminya, diturutkan jua permintaan Ariq.

Kadang Najwa terfikir, benarkah keputusan yang dia pilih ini ? Adakah dia masih perlu bertahan demi cinta Ariq sedangkan sudah jelas cinta suaminya itu hanya untuk Alina?

"Dah janganlah buat muka sedih macam tu. Kalau susah-susah sangat, biar ibu dengan ayah yang pergi sana"  gurau ayah. Najwa tersenyum sebelum bersalam denngan ibu dan ayah. Ariq turut sama bersalaman.

Jam 10 malam, kereta mewah milik Ariq memecut memasuki lebuh raya.

Najwa hanya senyap. Dia ralit membuang pandangan ke luar tingkap. Sesekali dia menjeling Ariq. Jelas kelihatan kerisauan yang terbit di wajah Ariq. Najwa melepaskan keluhan berat sebelum matanya terpejam rapat.

"Terima kasih sebab tak beritahu hal sebenar dekat ibu dengan ayah"  tegur Ariq. Mata Najwa kembali terbuka mendengar ayat yang dilontarkan.

"Simpan sajalah ucapan terima kasih abang tu. Najwa rasa bertambah berdosa kalau Najwa terima ucapan terima kasih tu. Najwa tak sangka Najwa boleh menipu ibu dengan ayah pasal hal ni"  seraya itu Najwa gelak hambar. Gelak yang dibuat-buat terasa pedih menyapa telinga Ariq menusuk ke hatinya.

"Hm sorry"  balas Ariq perlahan.

"Najwa nak tidur"  ujar Najwa biasa. Dia bersandar dan mengiring ke arah tingkap.

"DOKTOR dan pindahkan pesakit dalam ward ICU. Pembedahan berjalan dengan lancar tetapi kami tidak berjaya menyelamatkan kandungannya"  terang jururawat yang bernama Aisya itu. Dia meminta diri setelah memberi laporan mengenai pesakit kepada Rudi.

Rudi duduk di kerusi panjang yang disediakan dan menyandarkan kepalanya.

Dia bingung bagaimana Alina boleh mengandung. Takkanlah Alina dan Ariq pernah tidur bersama? Seketika dia menggeleng laju.

"Tak, tak! Ariq bukan lelaki macam tu!"  omelnya sendiri. Diraup rambutnya ke belakang.

Dia meraba poket seluarnya untuk mencari telefon bimbitnya tapi tiada. Lantas dia menepuk dahi tanda baru teringat. Telefon bimbitnya tertinggal di dalam kereta.

Dia terlupa untuk menghubungi Nisa. Sudahlah dia berasa bersalah meninggalkan gadis itu sendirian, jadi dia berfikir ada baiknya jika dia menghubungi Nisa untuk memastikan dia selamat sampai ke rumah.

Laju kakinya menuju ke tempat memarkirkan kenderaan. Telefon bimbitnya dicapai.

Pandangannya teralih kepada satu beg bewarna pink yang elok terletak di tempat duduk penumpang. Ingatannya terus kepada Nisa.

"Kalau beg dia ada dekat sini, macam mana dia nak balik? "  soal Rudi sendirian.

Lantas dia terus menghidupkan enjin kereta dan memecut laju. Ingatannya terhadap Alina dilupakan begitu saja. Nisa Haura menjadi keutamaannya saat ini. Keselamatan gadis itu boleh tergugat.

Nombor Nisa pantas didial. Seketika, bunyi deringan lagu datang dari arah beg pink itu. Rudi menyelup beg dan mengeluarkan telefon bimbit milik Nisa.

"Sekali dengan handphone dia boleh tinggalkan macam tu je?!"  bebelnya sendiri. Memang lurus bendul betullah gadis itu!

Rudi semakin laju memecut. Jam dikerling menunjukkan angka 10.45 malam. Kerisauannya semakin bertambah.




NISA memandang langit. Dia berjalan di bawah sinaran bulan dan bintang. Sambil dia berjalan, sempat mulutnya bernyanyi lagu kegemarannya.

"Dah lama tak jalan jauh macam ni rasa penatlah pula"  omelnya sendiri. Dia berhenti berjalan dan mengurut pahanya perlahan. Gayanya persis seperti orang tua yang sering sakit lutut akibat berjalan lama.

"Bila nak sampai kalau macam ni!"  jerit Nisa. Dia kerling jam di tangan kirinya yang menunjukkan jam 10.40 malam.

Sebenarnya dia cuba mengurangkan kegelisahan di hatinya. Pelbagai adegan jenayah yang dia bayangkan boleh terjadi pada dirinya saat ini.

Sudahlah berjalan sendirian, pada waktu tengah malam dengan keadaan jalan raya yang lenggang menjadikan dia berfikir yang bukan-bukan. Ditambah dengan kepenatan berkerja menyebabkan dia melepaskan keluhan berat.

Tiba-tiba ada kereta yang membunyikan hon kepada Nisa. Nisa tidak menoleh langsung lantas dia melajukan langkahnya.  Dengan tidak semena-mena sebuah kereta berhenti di hadapan Nisa. Nisa telan air liur. Kelihatan seorang lelaki dalam keadaan mabuk keluar dari perut kereta mewah itu.

"Kau nak pergi mana?! Aku dah cakap kau tak boleh lari daripada aku!"  jerit lelaki itu. Dia berjalan terhuyung-hayang sambil menuju ke arah Nisa.

Nisa berundur beberapa langkah sebelum berlari tanpa arah tuju. Ya Allah kau selamatkanlah aku!

Walaupun dalam keadaan mabuk, lelaki itu laju mengejar Nisa dari belakang. Sesekali Nisa menoleh melihat lelaki mabuk itu.

"Janganlah kejar saya! Encik salah orang ni!!!"  laung Nisa sambil berlari.

Nisa menyeberangi jalan yang kelihatan lenggang itu. Nyaris-nyaris nyawanya melayang apabila terdapat satu kereta mewah yang lewat kawasan situ. Mujur sempat pemandu kereta itu memberhentikan kenderaannya.

Nisa termanggu sambil tangannya masih menutup muka. Apabila merasakan tiada apa yang berlaku pada dirinya, dia membuka mata perlahan-lahan.

"Awak!"  jerit Nisa. Dia berasa lega melihat susuk tubuh yang dikenalinya, Rudi Rayqal.  Dia segera menyembunyikan dirinya yang kecil di belakang Rudi yang tinggi apabila melihat lelaki mabuk itu masih mengejarnya.

"Hoi, itu bini aku! Pulangkan balik!"  bentak lelaki mabuk itu.

"Saya rasa Encik salah orang. Dia isteri saya."  balas Rudi bersahaja. Laju Nisa mendongak memandang Rudi dari arah belakang. Bila masa aku jadi isteri kau?!

"Oh ya ke? Aku salah orang lah ni. Sorry sorry "  balas lelaki mabuk itu pula. Dia kemudian berlalu pergi. Nisa mengintai dari celah lengan Rudi melihat ke arah lelaki mabuk yang sudah pergi itu.

Dia menjarakkan dirinya dan menghembus nafas lega. Rudi berpusing menghadap Nisa seraya memandang Nisa tajam. Nisa terkebil-kebil memandang Rudi. Marah ke risau tu?

"Kenapa awak tinggalkan beg dan handphone awak macam tu je? Nasib saya jumpa awak, kalau tak, tak tahulah apa jadi dekat awak tahu tak?!"  ujar Rudi dengan suaranya yang keras. Dipandang tepat wajah Nisa yang tunduk bila dimarah. Nisa bermain dengan jari-jemarinya sendiri.

"Sorry"  balas Nisa perlahan hampir tidak didengari. Dia pun tidak tahu mengapa dia meminta maaf.

"Masuk. Saya hantar awak balik"  arah Rudi tegas. Laju Nisa menyelusup ke dalam kereta. Bibir dicebikkan. Pandangannya masih tertancap pada jari jemarinya.

"Seatbelt, sayang!"  sengaja dileretkan sayang itu apabila melihat Nisa yang diam tidak berkutik. Nisa telan air liur sebelum memakai seatbelt.







"ABANG nak pergi tengok Alina ke? Tak boleh tunggu esok?"  Najwa memegang kemas lengan suaminya. Usai semua beg dikeluarkan, jam menunjukkan angka 4 pagi.

"Sorry. Alina need me."  balas Ariq seraya merungkaikan pautan tangan Najwa yang memegang kemas lengannya.

Kereta yang dipandu Ariq laju memasuki jalan raya.

Najwa menutup pintu dan bersandar di balik pintu. Dia terduduk lemah. Dirinya terasa lemah begitu juga dengan hatinya.

Airmatanya mengalir perlahan. Dia tidak menyangka dia akan menangis lagi kerana sikap Ariq. Lelaki itu memberinya sejuta persoalan yang tidak dapat dirungkaikan.

"Mengapa engkau memberiku peluang untuk meraih cintamu sedangkan engkau masih mencintai dia?!"  bentak Najwa marah. Dia menangis sekuat-kuatnya sambil memeluk lututnya.



🌸B E R S A M B U N G🌸



Vote
&
Comment




🌈

"Kalau betul kau cinta, tolong jangan mendua. Takut nanti ada yang menderita."


























Continue Reading

You'll Also Like

209K 13.4K 53
Tragedi kemalangan jalan raya telah menyebabkan ibubapanya terkorban, sekali gus mengubah hidupnya. Satu persatu masalah yang timbul membuatkan dia t...
329K 20K 60
HUD AIDAN, siapa sangka di sebalik keceriaannya, dia pernah hidup umpama orang yang menunggu hukuman mati. Namun, ketika dia sedar akan khilafnya, di...
77.1K 4.1K 55
2.0 โ’ Military Series || Sad Romance Raja Jibran Qayyim- seorang tentera berpangkat Leftenan, seperti biasa dingin, beku, dan kasar sudah sebati deng...
22.1K 1.4K 53
Spin off She's The One. Status : Complete ๐˜‰๐˜–๐˜–๐˜’ | 2 Syed Rayyan Hakim | Tuan Damia Arissa Kim Syed Rayyan Hakim - Seorang lelaki yang bekerjaya...