[OG] BRA ° MYG

By syabunny

22.1K 3.1K 1.3K

[ on - going ] 》kau , aku dan wujudnya kita Start : 29 December 2019 End : --- More

00
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
16
17
18
19
20

15

747 108 50
By syabunny

Yoongi menatap lama telefon bimbit miliknya . Aplikasi whatsapp yang dibuka hanya ditatap lama . Nombor Hana yang telah disimpan hanya ditatap lama .

' Nak call ke tak eh ? Nak chat ke taknak ? '

Lama dia memikirkan hal itu . Dirinya sendiri ragu - ragu untuk menelefon gadis itu apatah lagi hendak chat bersama . Tiba - tiba satu pemberitahuan masuk ke dalam telefon Yoongi . Membulat mata Yoongi apabila mengetahui Hana yang memulakan chat mereka .

Lega sedikit hati Yoongi melihat Hana menghantar mesej kepadanya . Bukan apa , senang untuknya agar tidak runsing memikirkan hal mahu call atau chat gadis itu .

______________________________________

Hana hahahanat

Yoongi , aku setuju nak kahwin dengan kau .

aku nak kau jumpa aku esok . Dekat tempat biasa . Pastikan kau selamat menutupi wajah kau yang tak berapa nak siap tu .

Aku tahu mesti kau dah jumpa abang aku kan ? That's why aku suruh kau tutup muka kau tu .

Nanti abang aku tahu pula aku keluar dengan kau .

______________________________________

Yoongi berdecit sedikit setelah membaca perkataan abang yang tertera . Fikirannya mula melayang di saat dia bertemu dengan abang Hana buat pertama kalinya . Situasi itu tidak sama sekali akan dipadam dalam ingatannya . Malah itulah bukti kukuhnya yang akan digunakan suatu hari nanti .

" Perempuan ni macam tahu - tahu je aku nak jumpa dia . Eh nak pula dia kahwin dengan aku . Muka tak berapa siap ? Tch ! Muka tak berapa siap ni juga lah yang dia sudi kahwin "

Bebel Yoongi seorang diri . Mesej yang diterima hanya dilihat sahaja . Yoongi terus menutup aplikasi whatsapp dan membaringkan dirinya di katil empuk miliknya . Memang sengaja dia lakukan hal itu kepada Hana . Tidak membalas mesej gadis itu malah hanya membacanya .

Mendapat tanda biru tanpa dibalas semestinya sakit hati bukan ?

Itulah yang ingin dilakukan Yoongi . Biar Hana sakit hati akan tindakannya . Yoongi tersengih sendiri apabila terkenang tindakannya . Geli hatinya apabila terbayang wajah Hana yang semestinya sedang marah dan memaki seorang diri akibat mendapat bluetick darinya .

Terus termati senyuman dan tawa Yoongi apabila tersedar ke alam realiti . Dia sendiri pelik akan dirinya .

' Aku ni dah kepada sengih sebab Hana ? Senyum seorang diri pula tu ? No and no . Aku tak akan suka perempuan lembik tu . Dasar ! '

•  •  •  •  •

Hana's

Aku menghantar mesej kepada Yoongi . Berdebar juga hati ni . Tangan dengan perlahan mengurut dada dengan lembut . Jantung terasa berdegup kecang seperti larian kuda .

" Eh ? Aku ni baru je chat dengan lelaki durjana tu tapi kenapa jantung ni berdegup laju macam aku baru je lepas confess dekat crush ? " terkebil - kebil mata aku memikirkan hal itu . Tak akan aku suka lelaki yang perasaan macam dia ?

' Ah ! Tak mungkin ! "

Aku menafikan segala gerak hati aku . Aku menggapai telefon aku dan menekan aplikasi whatsapp . Pelik juga aku . Aku rasa aku dah chat Yoongi lebih dari sepuluh minit .

Yoongi ni membaca ke mengeja ? Kenapa tak balas mesej aku ?

Aku membuka chat kami . Nafas aku naik turun tatkala melihat tanda doubletick berwarna biru . Sah lelaki durjana itu hanya membacanya dan tidak mahu membalas mesejnya .

" Dasar lelaki tiada perasaan ! Penat je aku buang ego aku nak chat kau . Kau bagi aku seen je ? Tak guna ! Aku doakan kau kekal pendek ! Kekal muka tak siap kau tu ergh ! "

Aku mengambil bantal lalu mengigitnya . Tahap geram gila . Hampir sahaja terkoyak sarung bantal aku itu . Setelah puas mengigit , kini bantal aku menjadi masa aku melepaskan geram . Habis tiada rupa bantal aku tatkala aku menumbuk bantal itu berkali - kali dengan kuat.

Setelah puas , aku membaringkan diri aku . Nafas berat yang terasa tidak menghalang aku untuk menyumpah serana Yoongi .

' Dasar kaki bantut ! Kau tunggu kau esok , memang kena dengan aku , durjana "

No one's

Hana menanti Yoongi dengan setia . Bunyi loceng yang dihasilkan oleh pintu cafe itu menarik minat mata Hana untuk memandangnya . Jelas kelihatan Yoongi segak berpakaian putih dikenakan pula dengan seluar jeans yang koyak sedikit pada lutut .

Sesungguhnya Yoongi dan gaya tidak boleh dipisahkan .

Baru sahaja Yoongi melabuhkan punggungnya , Hana sudah terlebih dahulu membuat serangan lidah . Sememangnya itu adat bagi mereka . Bertemu sahaja mesti ada pekara yang digaduhkan .

" Aku fikir kau ni miskin sangat sampai pakai seluar jeans pun dah koyak . Kalau kau tiada duit bagitahu aku . Nanti aku pinjamkan . Setakat seluar jeans halah small matter dude . Atau kau nak aku buatkan ? Maklum la aku kan pereka terkenal " ucap Hana panjang lebar sambil menyisip sedikit air yang dipesannya tadi .

" Biarlah tak cantik jangan bodoh sangat . Kau ni muka dah la tak cantik bodoh pula tu . Setakat pereka pakaian dalam tch , apa la sangat ! Oh lupa kau mana tahu bab gaya kan ? Yang kau tahu mereka pakaian dalam " balas Yoongi . Pandangan dingin dilemparkan ke gadis itu .

Yoongi tersenyum menang tatkala melihat Hana sedaya upaya menahan amarahnya . Hana pula hanya mencerlung tajam wajah Yoongi . Tidak sama sekali membalas ataupun menghamburkan kata - kata .

Melihat Hana mendiamkan diri , Yoongi memulakan perbualan di antara mereka agar suasana tidak menjadi berapa kekok .

" Ada apa kau nak jumpa aku ? Nak ugut tentang family aku , macam mana abang kau ugut aku ? " Hana yang mendengar terus mengerutkan dahinya . Tidak pula dia tahu abangnya , Yeohyun pernah mengugut lelaki ini .

" Kenapa ? Kau takut , Min Yoongi ? Aku pun tak hamak dengan keluarga kau " senyuman sinis dipamerkan . Yoongi yang mula berang akibat isu keluarganya dibangkitkan memandang Hana dengan tajam . Tapi gadis itu tidak sedikit pun berasa gentar akan pandangan tajam yang dihadiahkan untuknya .

" Aku nak jumpa dengan kau sebab aku nak tahu tentang perkembangan hal perkahwinan kita " tersedak Yoongi apabila mendengar ucapan yang dihamburkan oleh gadis di hadapannya . Air diteguk dengan laju . Kemudian wajah Hana ditatap .

" Kau ni dah kenapa terburu - buru sangat . Aku tahu la aku ini kacak . Tapi kau tak perlu risau , aku tak akan dikebas oleh mana - mana perempuan lah . Jadi , sila bertenang " Hana menggulingkan anak matanya mendengar kata pujian Yoongi itu .

' Tak sedar diri punya lelaki ! Muka tak siap ada hati kata kacak euw '

" Aku tak main - main Min Yoongi ! Tell me bila kau nak aku jadi isteri kau . "

" Kau kenapa nak tahu ? "

" Sebab lagi cepat kau kahwin dengan aku , lagi cepat kau tahu siapa dalang di balik kematian abang kau . Aku pula akan dapat yang aku nak "

' Ini Hana ke ? Kenapa dia berubah secara tiba - tiba ? Apa maksud dia sebenarnya '

Continue Reading

You'll Also Like

345K 17.5K 61
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...
54.8K 5.3K 22
𝐔𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐌𝐢𝐥𝐢𝐤 𝐃𝐢𝐚 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 𝐕𝐨𝐥 𝟐 𝐍𝐮𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐑𝐚𝐮𝐝𝐡𝐚𝐡 | 𝐌𝐮𝐡𝐚𝐦𝐦𝐚𝐝 𝐙𝐚𝐲𝐫𝐚𝐧 "𝐓𝐚𝐤𝐡𝐭𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐞𝐫𝐮𝐧𝐠𝐠...
228K 15.1K 40
[ ON- GOING] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawab yang dipikul asbab mengap...
1.5M 47.6K 66
Afiq Khairul X Ain Solehah. Mereka berdua diibaratkan seperti kucing dan tikus. Sejak kecil sehingga meningkat dewasa, mereka berdua tidak pernah '...