|√| Blind Fate - JJK

By idaekim-

19.4K 2.9K 1.3K

[idaekim's romance fantasy fanfiction] Completed (2020) Jeon Jungkook X Kim Junghee -takdir yang tidak diseda... More

prologue
s a t u
d u a
t i g a
e m p a t
l i m a
e n a m
t u j u h
l a p a n
s e m b i l a n
s e p u l u h
s e b e l a s
d u a b e l a s
t i g a b e l a s
e m p a t b e l a s
l i m a b e l a s
e n a m b e l a s
t u j u h b e l a s
l a p a n b e l a s
d u a p u l u h
epilogue

s e m b i l a n b e l a s

690 114 38
By idaekim-

Okay geng. Part ni sila baca dengan teliti dan fahmkan sebab part ni banyak penerangan yang menerangkan hampir kesemua benda dan rahsia tentang anak Jeon. Hehe. Enjoy😉

•••

"Kami tahu yang Tuan Jungkook sebenarnya datang dari masa hadapan. Dan, kami juga sedia maklum bahawa tuan puteri pernah menjejakkan kaki ke masa hadapan dan bertemu Tuan Jungkook di sana."

Terpempan Puteri Junghee mendengarkan kata-kata yang meluncur keluar dari mulut Hwang Tae itu.

Dayang istana Kim pula mula mengalihkan pandangan ke arah Puteri Junghee memandangkan dia tidak tahu apa-apa tentang perkara itu.

"A-apa maksud kamu bahawa kamu mengetahui perkara tersebut? Adakah ini satu bentuk gurauan?"

"Kami tak bergurau, tuan puteri. Biar kami cerita satu per satu macam mana kamu berlima boleh tahu tentang perkara tu."

-

23 tahun dahulu

Seorang bayi lelaki dan seorang bayi perempuan berjaya dilahirkan dengan berkongsi tarikh lahir yang sama.

"Apakah masa hadapan yang akan anak perempuan kami kecapi?" Soal raja Kim Namjoon kepada seorang dukung yang ditugaskan melihat masa hadapan anak perempuannya bersama pemaisuri Yoo Haesung.

Klek. Klek. Klek.

Bunyi alat yang digunakan untuk si dukun melakukan upacaranya berbunyi, mengisi ruangan kosonh di dalam bilik tempat sang puteri dilahirkan.

"Tanda lahir...tarikh lahir yang sama...erm."

Mata yang dipejamkan dibuka semula lalu dukun itu mula berbicara tentang apa yang dilihatkan ketika upacara dijalankan.

"Dia akan dijodohkan dengan seorang lelaki yang berkongsi tarikh lahir yang sama dengannya iaitu 1 September 1839."

Penerangan dukun itu didengar dengan teliti oleh sang raja dan pemaisuri.

"Ini. Ambil ini dan pakaikan buat puteri tuanku." Dukun itu menghulurkan seutas rantai kepada raja lalu tanpa berlengah, raja itu mengambil rantaibitu dan ditiliknya dengan dahi yajg berkerut.

"Rantai itu akan membantu tuanku mencari lelaki yang dijodohkan bersama puteri tuanku ini. Lengan kanannya telah terpahat dengan sebuah gabda lahir yang sama seperti buah rantai yang diberikan oleh patik."

Terang dukun itu lagi kepada sang raja. Raja itu memandang kembali ke arah rantai yang berada di tapak tangannya sebelum wajah puterinya dipandang.

"Apa maksud dengan buah rantai ini? Adakah ia memberi kebaikan buat puteri kami?" Soal raja itu kepada dukun tersebut.

Klek. Klek. Klek.

Sekali lagi, dukun itu memainkan alat upcaranya dengan mata yang tertutup rapat. Lama dia berdiam diri sebelum matanya dibuka luas secara mengejut.

"Kelahiran tanpa kematian. Itulah maksud kepada lbang buah rantai tersebut. Lambang yang menunjukkan satu keistimewaan kepada pemilik tanda tersebut di tubuhnya di mana pemilik tanda itu bakal hidup sampai bila-bila tanpa perlu menghadapi kematian."

"A-apakah maksud dikau? Wujudkah manusia yang mempunyai kuasa sebegitu?" Soal raja itu pelik.

Ko biar betik?

"Wujud. Hanya seorang sahaja di muka bumi ini yang mempunyai keistimewaan sebegini. Hmph-"

Mata sang dukun mula terpejam kembali apabila dia seperti mendapat satu aura negatif yang dia tidak dapat kesan dari manakah ia datang.

"K-kenapa? Ada perkara lagi yang melibatkan puteri kami?"

"Kuasa yang dimiliki tiada siapa yang berani melawannya. Tiada siapa yang mampu menumpaskannya. Dan, tiada siapa yang mampu memberhentikannya."

Ujar dukun itu, masih memejamkan matanya rapat, sambil tangannya masih membunyikan alat upacaranya itu.

"Adakah dikau maksudkan bahawa lelaki itu berbahaya buat puteri kami?" Soal sang raja kepada sang dukun.

Namun, entah kenapa, sang dukun tiba-tiba menjerit lalu kepalanya terdongak dan tubuhnya yang sedang selasa duduk bersila mula terangkat ke udara.

Raja yang sedang berdiri di belakang dukun itu mula jatuh terduduk di sebelah isterinya yang sedang mendukung bayi mereka itu.

"A-apa yang sedang berlaku ni?"

ZASS!

Kepala dukun itu terus terpenggal bagaikan ada seseorang memenggal kepalanya namun tidak dapat meteka kesan siapakah yang melakukan perkara tersebut.

"Jangan pisahkan anak kau dengan aku. Jika tidak, akan aku lakukan segalanya di muka bumi ini demi memiliki anak kau."

Saat suara itu bergema di dalam bilik itu lalu terus tubuh dukun itu terjelopok jatuh ke lantai dan kepala dukun itu bergolek sehingga mengenai kaki milik raja dengan matanya yang terbeliak dengan mulutnya yang ternganga luas.

What is happening just now?

-

"Anne!" Menitis satu per satu air mata jantan lelaki yang baru sahaja dikurniakan seorang cahaya mata lelaki itu setelah isterinya menghembuskan nafas terakhir ketika melahirkan anak lelaki mereka itu.

"Kenapa dia perlu tinggalkan aku? Oh Tuhan. Aku tidak mampu hidup tanpanya." Ujar lelaki itu meraung kesedihan.

Tangisannya pula digabungkan dengan tangisan bayi yang baru sahaja selamat dilahirkan itu.

"Janganlah kamu bersedih kerna Tuhan telah mengurniakan anak istimewa kepada kamu sebagai ganti." Seseorang mula bersuara dari belakang si bapa itu membuatkan si bapa terus mengalihkan pandangamnya bagi memandang gerangan yang berada di luar rumahnya itu.

Ya, isterinya melahirkan anak di rumah mereka kerana tidak sempat untuk memanggil tabib yang mampu menguruskan perempuan yang ingin melahirkan anak.

"A-apa maksud nenek yang anak ini istimewa?" Soal lelaki itu bagaikan tidak kisah nenek itu berada di dalam kawasan perumahannya.

"Dia telah dikurniakan satu kuasa mengawal kematian. Di mana dia tidak akan menempuh ajal malah mampu membunuh sesiapa sahaja yang dia mahukan."

"A-apa yang nenek katakan ini? Jangan buat lawak nek. Saya takda masa nak layan lawak nenek." Jawab lelaki lagi, tidak percaya. Terus ditatap wajah anaknya yang masih mennagis itu sayu.

Sedih kerana anak itu bakal membesar tanpa kasih sayang seorang ibu.

"Ikut kau jika kau mahu percaya ataupun tidak. Tapi, ingat. Kau jangan sesekali biarkan anak kau dalam kemarahan. Jika tidak, dirinya bukanlah dirinya yang sebenar."

Baru sahaja lelaki itu mahu memandang si nenek misteri itu, terus matanya terbuntang apabila lengan kanan anaknya mula memgeluarkan aura kehitaman.

Tetus dia memandang ke arah tempat berdiri nenek itu tadi dan kini, nenek itu sudah ghaib tanpa dapat lelaki itu jejaki ke manakah hilangnya si nenek misteri itu.

-

Kembali ke tahun 1862

"J-jadi, saya tercampak ke tahun 2020 hanya kerana Jungkook yang membawa saya ke sana?" Soal Puteri Junghee, masih tidak percaya dengan apa yang didengarinya daripaa mulut lelaki bernama Hwang Tae itu.

"Ya. Disebabkan tuanku raja, pernah cuba membunuh Tuan Jungkook, dan seperti yang tuan puteri sedia maklum, Tuan Jungkook tidak boleh mati. Jadi, raja dan pemaisuri sebenarnya dibunuh oleh kami atas arahan Tuan Jungkook sebelum Tuan Jungkook mula menghilangkan diri bersama jasad mereka.

Disebabkan itu, jasad raja dan pemaisuri tidak dijumpai malah Tuan Jungkook tercampak ke tahun 1997 sebagai bayi lelaki keluarga Jeon yang dilahirkan semula disebabkan perundingan yang Tuan Jungkook persetujui bersama ketua syaitan tentang penghapusan jasad raja dan pemaisuri itu."

Hwang Tae menyuruh kawannya di sebelah pula bersambung setelah dia sudah penat berkata-kata. Jadi, cerita pun disambung oleh si rakan sebelah.

Khusyuk Puteri Junghee dan dayang istana Kim mendengar cerita yang tersangatlah luar biasa dan sukar untuk diterima logik akal tentang perihal sebenar Jeon Jungkook.

"Ketika itu, lelaki yang merupakan ayah kepada Tuan Jungkook di zaman tersebut sudah sedia maklum tentang kelahiran semula Tuan Jungkook dan jadi, dia menjaga Tuan Jungkook sehinggalah masa yang ditunggu-tunggu berlaku iaitu, pertemuan bersama jodoh semula.

Disebabkan ith juga, tuan puteri boleh tercampak ke tahun 2020 kerana persetujuan yang dibuat oleh Tuan Jungkook adalah hapuskan jasad raja dan pemaisuri, lahirkannya semula di zaman seterusnya, temukan kembali dia bersama jodohnya dan dia tidak akan menghalang lagi jika syaitan itu ingin mengawal tubuhnya ketika perasaan marah menguasai diri."

Panjang lebar penerangan mereka entang perigal sebenar Jeon Jungkook itu. Agak memeningkan namun Puteri Junghee cuba juga untuk menghadam satu per satu isi yang telah disampaikan oleh mereka.

"Tetapi, jika Jungkook tidak akan menempuh ajal, macam mana dia boleh pengsan sehingga tidak wmnyedarkan diri seperti orang yang sudah mahu mati?"

Puteri Junghee memandang ke arah wajah pucat milik Jungkook itu, tertanya-tanya.

"Sebab, dia sudah tiada lagi kuasa untuk terus hidup itu. Masanya sebagai manusia biasa yang menunggu maut menjemput dari dunia telah kembali berjalan seperti kita."

•••

Ya Allah! Apa lagi benda pelik yang aku sumbat masuk dalam cerita ni. Otak aku makin lama makin biul😭

Ko cekik jelah aque ni ha nyahhh.

Dahlah. Tunggulah korang next updatw yang tak taulah bila Idae nak update sebab Idae ni kaki buat sesurprisss😂

Continue Reading

You'll Also Like

3.4K 763 32
Kim Junkyu salah tentang anggapan semua hubungan yang dinamakan cinta pasti berakhir bahagia. Kerana temukah kebahagiaan dalam perpisahan?
21.9K 205 10
⚠️tentacles ⚠️yaoi ⚠️heat ⚠️18+ ⚠️mpreg ⚠️omegaverse kinda random :3 but enjoy!! •All characters are not mine •Semua character daripada Monsta Studio
24K 1.6K 47
[complete] "aku cabar kau pergi kahwin dengan dia. Kalau dia jatuh cinta. Kau tinggal kan dia atau lagi tepat.... Cerai" - ?? 190719 230520 © heysoft...
132K 12.2K 130
"Kim Sonsaengnim." sebut saja nama ini di Sekolah Tinggi Perempuan Seoul , berbaris yang menanti kedatangannya. Memiliki wajah yang kacak dan baik. B...