LUKE ARYANA

By ayinss

180K 7.4K 607

Bila kau sudah jadi milik aku, Selamanya kau tetap akan jadi milik aku. Luke Bryan Lee. Jejaka yang disegani... More

1
2
3
4
5
6
author note
7
8
kak ayinss note
9
10
11
Kak ayinss note
12
13
14
15
17
18

16

5K 224 16
By ayinss

Yana agak sedikit tergamam, begitu juga Luke.

PANG

Yana jerit terkejut bila terdengar bunyi tembakan dan dentuman secara serentak. Tiba tiba Malik masuk dengan wajah bengis dan berpeluh peluh.

"They're coming. Makin ramai."

Luke memandang pelik wajah Malik sebelum Aidan masuk kemudiannya. "Sorry, lupa nak bagitau. Aku bawak Malik ni nak jaga perempuan tu sementara kita otw nak ke sini."

Perlahan lahan dia mengangguk dan mengerling kearah yana yang sedang ketakutan lalu pistol dikeluarkan dari poketnya lantas dia melabuhkan punggung disebelah gadis itu.

"Dengar ni! Awak kena keluar dari sini. Sini bahaya. Apa apa jadi jangan pernah toleh belakang." Tangan yana dipegang lalu diletakkan pistol sementara yana yang memandang hanya terkedu. Pucat wajahnya memandang pistol tersebut.

Pistol mainan pernahlah dia pegang! Tembak orang cuma sakit je. Ni pistol asli! 50/50 nak hidup kalau kena "Berani gunakan benda ni. Tarik atas ni ke belakang dan acukan depan ni pada musuh. Ni peluru kalau peluru dalam ni habis. You need this."

PANG! PANG!

"Run Yana! Run!" Ditolak lembut bahu Yana agar dia cepat beredar dari sini.

Setelah beberapa minit dia melihat kelibat Yana sudah mula menghilang, bunyi tembakan juga tidak kedengaran. "Drag! Sini." Panggil aidan tegas sambil matanya memandang bengis kearah seorang lelaki yang terduduk sakit. "What!"

Dia dapat lihat seorang jejaka sekitar umur 30-an ini sedang menahan kesakitan sambil tangannya diikat menggunakan dawai besi. Luke duduk melutut dihadapan lelaki itu lantas kesan tembak pada bahunya ditekan kuat menyebabkan lelaki itu menjerit kesakitan yang teramat. Kemudian rambut lelaki itu digenggam kuat menyebabkan lelaki itu terdongak.

"Who send you here."

Lelaki itu tidak menjawab malah terus diludah wajah luke sambil dihiasi gelak sinis dari lelaki itu. "Do you i'm scared of you?" Bangga lelaki itu menjawab dihadapan luke. Luke sekadar senyum sinis sebelum kemeja t-shirtnya dikoyak maka tersarung baju kalis peluru didalamnya, cuma bahunya saja yang terkena tembakan dari lelaki sebelum itu tetapi tidak dihiraukan.

Apalah sangat kena bahu.

"So glad to see you happy after what you have done. Congrats!" Pisau yang tersarung dihadapan baju tersebut diambil lantas tanpa belas kasihan dikelar leher lelaki itu. Darah mula terpercik mengenai wajah Luke dan tubuhnya juga terkena.

Tidak bernyawa dan tidak bergerak.

"Send this to Stephan. This is a presents for him." Luke bangun dan terus menuju kebahagian dapur untuk membasuh wajahnya.

        Yana berlari. Dalam keadaan takut, kaki Yana tersadung pada satu lubang yang agak dalam. "Auch" seluar bahagian lutut mula basah dengan darah. Air mata mula mengalir akibat dari kesan sakit pada lututnya itu.

Klik!

Yana terkedu bila terasa lehernya diletakkan sesuatu yang tajam. Anak matanya digerakkan perlahan sebelum mulutnya ditekup dengan sapu tangan kecil yang diletakkan sedikit cecair.

"Shut your mouth Barbie doll." Bisik lelaki itu perlahan sebelum pandangan yana mula kabur perlahan lahan dan akhirnya jadi gelap. Ayat terakhir yang sempat dia dengar ialah.

Gantung.

        Luke menuju semula ke ruang tamu sebelum hidungnya terbau satu benda yang menyengat hidungnya. Matanya terpandang satu tempat yang terdapat ada asap tebal lalu dia pergi ke arah tersebut dan terlihat Aidan dan Malik sedang membakar mayat lelaki tadi. Dua dua terlihat tidak memakai baju.

Sangat seksi jika mata kaum hawa memandang tapi seksa aku melihat.

Dibiarkan saja mereka berdua membuat kerja, bahunya terasa perit ketika ini.

"Si naga bengis. Bahu kau macam mana?" Malik memanggil sambil sebelah matanya memegang kayu sederhana besar itu untuk menolak mayat tersebut manakala aidan sekarang memandang saja. Luke memandang bahunya yang ada kesan calar tapi pedih. "I'm okay." Lalu dia berlalu pergi. Mahu baring seketika menenangkan fikiran.

Sementara aidan menepuk bahu malik sebelum kening malik diangkat. "Kau sempoi je dekat mamat tu pahal?" Soal aidan. Buat macam memboi lak dia ni.

"Mak aku pesan, sesiapa pun dia.. tinggi mana pun darjat kita. Bila nampak orang kita tegur je."

"Mana mak kau sekarang?"

"Dalam kubur lah. Kenapa?"

"Kau ni kalau aku tolak kau mati sekali dengan mayat ni taulah nasib kau. Arwah lah setan. Cakap arwah pun susah ke bodoh." Gumam aidan geram sambil kepalanya digelengkan sebelum matanya terhenti pada satu arah. Tajam matanya melihat. Tidak berkedip.

Kakinya diatur kedepan. Dibalik pokok tinggi didalam hutan ini, matanya dapat mengenal pasti siapa wanita yang tergantung tubuhnya itu secara terbalik.

"The fuck man!!?" Jerit aidan membuatkan Malik terkejut. "Pahal?"

Tangan dilambakkan kearah Malik untuk datang kearahnya. "What happen? what are looking at?" Soal malik pelik. Pelik melihat aidan memandang kearah hutan seberang. Tidak berkedip pulak sebelum jaringan ditunjukkan kearah sana.

"Kau nampak tak benda yang aku nampak tu?"

"Tak." Ujar malik sambil matanya memandang sekeliling sebelum kepalanya ditampar laju lantas kepala dipegang. "Tu. Buta ke setan!!"

Malik menajamkan mata melihat. Namun benda pertama yang diam lihat adalah seorang wanita yang digantung secara terbalik.

Jap.

"Tu bukan?"

     Luke berbaring diatas tilam. Sekeping gambar bersaiz kecil ditenung sebelum dia menghela nafas panjang. Baru saja mata mahu dipejam buat seketika, namanya diseru kembali oleh lelaki bernama Malik.

"I think you must to see this. Unbeliveable(?)"

"Kenapa?" Jawab luke malas. "Your girl in dangerous. You must to see this, come" ditinggalkan Luke disitu.

        "Kenapa" Luke menyoal. "Tu kau nampak siapa yang tergantung tu?" Gumam aidan akhirnya sambil bibirnya dimuncungkan kearah sana sementara Luke mengecilkan matanya untuk melihat apa yang dikatakan oleh Aidan.

"Tu semua budak budak Stephan sebab aku nampak siuw dekat situ tengah duduk. Dia nak jadikan perempuan tu sebagai umpan untuk kita pergi sana." Jawab malik serius sambil bersilang tangan. "Kalau kita nak ke sana pun, kita tak ada senjata sangat pun melainkan.."

Aidan memandang ranting ranting tersebut. "Yes, kau kena gunakan kuasa alam untuk jadikan benda ni alatan kau." Tutur luke tegas. Pistol diambil dari baju sutnya sebelum dilepaskan kearah salah sorang orang Stephan. Tepat mengenai kepala.

"Headshoot. Amazing man!" Tubuh belakang Luke ditepuk Malik tanda gembira melihat sebelum satu das tembakan dibalas oleh orang seberang. Namun syukur masing masing sempat tunduk.

Aidan mula mara kehadapan dan pisau lipat miliknya dilempar tepat mengenai jantung lagi seorang dari mereka sebelum Luke juga mara kedepan.

Belum sempat Malik mahu bangun, Luke menahan. "Kau tunggu sini. Aku sure mesti ada yang akan ke sini."

"Hold this. Pisau ni memang tajam, sekali toreh boleh putus urat." Ujar Luke lalu diberikan pada malik sebilah pisau tajam. Malik sekadar mengangguk saja.

Luke kemudian terus mara kedepan sebelum satu das tembakan dilepaskan olehnya sebelum dia bersembunyi dibelakang pokok besar.

"Hey buddy" siuw mengacukan pisau di leher luke. Senyuman sinis diberikan pada luke sebelum lengan siuw pantas dipegang sebelum sedas dilepaskan pada jantung siuw.

Namun tanpa disedari, ada pisau yang dilemparkan kearahnya namun syukur dia sempat mengelak dan sekali lagi luke bersembunyi di balik pokok bersama dengan pisau yang tadi. Dia memerhatikan gerak geri seseorang dari atas. Pisau tadi dihalakan kearah atas, mencari sasaran yang tepat sebelum dilemparkan semula tepat mengenai kepala.

Setelah semua selesai dan Malik juga sudah kesini.

"Luke! Muka dia dah lain tu." Jerit Malik. Luke segera kearah mereka. "Kau buat."

Aidan mengangguk saja sementara Luke berada dibawah bersedia untuk menyambut Yana.

"Now!"

Pantas pisau dilemparkan pada ranting tersebut dengan diikuti beberapa das tembakan sehingga Yana jatuh dan disambut oleh Luke.

"Makin lama kita duduk sini, tak tau apa pula yang datang." Ujar Malik mengah.

"Dah. Jom blah, tunggu dalam kereta je. Jangan risau nanti kita cari awek kita buat macam tu." Ujar aidan berbaur gurauan.

Hye guyss..heheh sorry lambat update.. bab kali ni tak tau best tak sebab ini ikut otak kak ayinss je AHAHAHA.. bab ni panjang sikit jeee kita buat huhuhu

P/s: kalau ada yang typo tu mohon betulkan yeee.. mwahh

Continue Reading

You'll Also Like

374K 14.7K 76
Satu kebetulan yang berlaku pada satu malam hingga menjadi peristiwa hitam bagi Humaira. Peristiwa hitam yang terpaksa menyatukan dua insan yang tida...
73.2K 9K 24
4th story 🤍 Haris Wafi - Perwatakannya jauh panggang daripada api dengan maksud namanya. Pelindung yang setia? Tidak. Itu bukan dia. Nak melindungi...
41.7K 1.7K 73
Berdamai dengan takdir. Sebaris ayat itu ringkas, bukan? Namun, Nurdarya tidak mengerti. Kenapa orang sekelilingnya seringkali berpesan sebegitu kepa...
54.9K 3.6K 41
Ian Fayyaz 🤍 Nyla Yazmin Hanya satu kesilapan yang besar dia lakukan dalam hidupnya yang mengubah keseluruhan hidupnya selama dua tahun. Hilang semu...