[OG] BRA ° MYG

By syabunny

22.1K 3.1K 1.3K

[ on - going ] 》kau , aku dan wujudnya kita Start : 29 December 2019 End : --- More

00
01
02
03
04
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

05

1.1K 173 85
By syabunny

Yoongi ' s

" Aku nak kau bagitahu dia secepat yang mungkin , faham ? " seorang lelaki yang berada di hadapan aku mengangguk perlahan dan berlalu pergi . Fail yang berada di hadapan meja aku gapai . Segala gambar dan info tentang seseorang yang aku ingini sudah lengkap di dalam dokumen ini .

" Hm , Kim Hana bertaraf sederhana ? Interesting " aku menutup kemas fail yang telah aku buka dan simpan di dalam laci . Tidak lupa juga aku menguncinya . Bahaya sungguh kalau ada orang yang membuka fail itu .

Mahu pula Mama yang buka . Ha sudah ! Tidak dapat dibayangkan situasinya kelak .

" Min Yoongi , apa yang kau termenungkan ? Jarang sekali aku nak nampak kau termenung jauh macam tu " Yoonji yang entah sejak bila berdiri di depan pintu bilik aku mula menghampiri aku . Aku hanya menatap segala langkahnya .

" Aku rasa kau tak perlu tahu . By the way , apa masalah kau sampai nak masuk ke dalam bilik aku ni ? " Yoonji menayangkan muka menyampahnya . Dia fikir aku kesah akan wajahnya ? Aku menatap tajam wajahnya .

Tapi macam biasa tiada sebarang riak yang ditunjukkan oleh Yoonji . She just like me . Dingin dan mungkin tidak mempunyai perasaan terhadap sesuatu hal .

That's my girl !

" Nothing . Aku nak tengok keadaan kau je . Sound cliche but it's true , Min Yoongi . Kau tu , ada ambil kesah ke pasal aku ? " aku memandangnya dengan perasaan yang pelik . Adik aku ni demam ke ?

" Jap kenapa tiba - tiba kau cakap tentang hal ambil kesah atau tak ? Kau ni demam ke apa ? " Yoonji tersenyum sinis . Senyuman dia kali ini benar - benar menakutkan aku . Yoonji menghampiri aku sehingga aku dapat rasakan badannya menyentuhi dada bidang aku .

" Yoonji , are you okay ? " Rambut Yoonji secara tiba - tiba menjadi tidak terurus . Dia mendongakkan kepalanya .

" Sebab kau tak pernah ambil kesah tentang aku , Min Yoongi ! Kau bunuh aku sebab kau tak cintai aku . Aku sayang kau tapi kau ? Kau tak sayang aku langsung . I'm your babygirl right , Min Yoongi ! "

"No ! Kau ! "

" Min Yoongi ! "

" No "

" Min Yoongi ! "

" No ! No ! "


" Min Yoongi ! Bangun syaitan ! " aku terus bangun dan memegang pipi yang terasa sakit akibat Yoonji yang menampar pipi aku dengan kuat . Aku mimpi ke ? Aku memandang keadaan sekeliling . Aku masih berada di dalam bilik aku .

" Kau dah buang tabiat ke ? Menjerit panggil nama perempuan mana pun aku tak tahu . Dasar ! Dah bangun Mama panggil untuk sarapan " aku meraup kasar wajah aku . Mimpi itu seakan - akan betul . Berpeluh - peluh aku dibuatnya .

' Kau tak patut wujud dalam mimpi aku , Kim hyera '

no one ' s

" Yoongi , jangan lupa bawa kamu punya girlfriend . Jangan tiba - tiba kata kamu dengan dia dah tiada hubungan " hampir tersedak Yoongi akibat kata - kata pedas daripada Puan Min . Begitu juga Yoonji .

" Abang , sejak bila kau ada girlfriend ni ? Oh girlfriend abang yang abang menjerit pagi tadi eh ? " lantas Yoongi menggeleng laju .

" Bukan la budak ! Nama girlfriend aku simple je , tak macam kau . Nama boyfriend semua nak famous . Apa tu em Jeman ? Jimah ? Jeongguk ? Jengguk ? Tch , merepek ! " Yoonji menatap abangnya dengan tajam .

Hati Yoongi terasa puas apabila melihat Yoonji menghentak garfu dan sudunya . Makan sambil membuat muka akibat marah . Kini , pandangan Yoongi beralih ke Puan Min .

Puan Min pula memandang Yoongi . Menanti kata - kata yang akan dihamburkan oleh anak lelakinya yang satu itu . Yoongi menarik nafas dalam sebelum membuka mulut untuk berbicara dengan Puan Min .

Terasa berdebar seperti angkat nikah .

" Ma , Yoongi akan bawa dia malam ni . Dia akan dinner dengan kita . Mama boleh tanya dia macam - macam , okay ? " riak wajah Puan Min masih tidak berubah . Makanan di hadapannya juga tidak dijamah sama sekali .

" I can ask her anything , am i right ? "

" You will do that even i say no , Ma . I know you so well "

Yoonji yang berada di tengah - tengah antara Yoongi dan Puan Min mula berasa rimas akan ketegangan yang melanda situasi itu . Gelas dihadapannya diambil tidak lupa juga garfu . Diketuk perlahan gelas itu menggunakan garfu .

Tapi apa yang dilakukan Yoonji hanya sia - sia . Dua anak beranak itu masih saling bertatapan . Dia tidak mempunyai pilihan lain . Hanya cara ini sahaja .

" Makan ! Nanti rezeki hilang mula merungut . Fikir saling bertatapan mata tu boleh kenyang ke ?! Tak faham betul la dengan dua manusia ni ! " Yoonji yang baru sahaja mengetuk meja dengan kuat tadi kini benar - benar geram .

Tapi sekurang  - kurangnya rancangannya berjaya tapi -

" Kau pergi sekolah jalan kaki , bye ! "

" Yoonji , Mama tak akan sediakan bekal kamu . Do it by yourself  "

" Ma , Yoongi ! It ' s not fair ! "

Continue Reading

You'll Also Like

31.1K 2.6K 52
"You drive me crazy, Yara Alyssa. Most people say that the cure for falling in love is marriage. And now I'm in love. Do you want to be the cure for...
257K 8.3K 30
Kerana terlalu sakit hati dipermainkan dengan bekas kekasihnya, Daniel, Ayra nekad utk menggoda bapa Daniel, Dato Zakery. Namun, ia terperangkap d...
803K 32.5K 92
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
52.8K 5.2K 22
𝐔𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐌𝐢𝐥𝐢𝐤 𝐃𝐢𝐚 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 𝐕𝐨𝐥 𝟐 𝐍𝐮𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐑𝐚𝐮𝐝𝐡𝐚𝐡 | 𝐌𝐮𝐡𝐚𝐦𝐦𝐚𝐝 𝐙𝐚𝐲𝐫𝐚𝐧 "𝐓𝐚𝐤𝐡𝐭𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐞𝐫𝐮𝐧𝐠𝐠...