The Gumusservi ✓

By cherrinie

13.5K 1K 25

✿ *✧-3rd peonylimette land-✧*✿ Also known as WHITE MOONLIGHT . ++ ARVY Dendam dalam selimut. Dia teka... More

◈ Profile + Data ◈
◈ 00 ◈
◈ 01 ◈
◈ 02 ◈
◈ 03 ◈
◈ 04 ◈
◈ 05 ◈
◈ 06 ◈
◈ 07 ◈
◈ 08 ◈
◈ 09 ◈
◈ 10 ◈
◈ 11 ◈
◈ 12 ◈
◈ 13 ◈
◈ Characters I ◈
◈ Characters II ◈
◈ 14 ◈
◈ 15 ◈
◈ 16 ◈
◈ 17 ◈
◈ 18 ◈
◈ 19 ◈
◈ 20 ◈
◈ 21 ◈
◈ 22 ◈
◈ 23 ◈
◈ 24 ◈
◈ 25 ◈
◈ 26 ◈
◈ 27 ◈
◈ 28 ◈
◈ 29 ◈
◈ 30 ◈
◈ 31 ◈
◈ 32 ◈
◈ 33 ◈
◈ 34 ◈
◈ 35 ◈
◈ 36 ◈
◈ 37 ◈
◈ 38 ◈
◈ 39 ◈
◈ 40 ◈
◈ 41 ◈
◈ 42 ◈
◈ 43 ◈
◈ 44 ◈
◈ 45 ◈
◈ 47 ◈
◈ 48 ◈
◈ 49 ◈
◈ 50 ◈
◈ peony's ◈

◈ 46 ◈

202 15 0
By cherrinie

Rumah

"MALIQ!"

Badan Malique terus diburu oleh kelima-lima ekor beruk lalu disambut dengan hingus meleleh disebabkan rasa risau yang melampau.

Malique seperti biasa. Membisu dan tiada reaksi. Pelukan rakan-rakannya tidak diendahkan. Penjelasan Aathif tadi memberikan impak yang besar.

"A-A-Apa?"

Malique menggeleng kepala berkali-kali. Mustahil! Tak cukup wang berjuta yang Arvynne berikan, dia mahu melarikan diri pula?

"Sekarang ni Maliq, berita tentang papa kau lari sebab syarikat dia dijatuhkan, dan diburu oleh para penagih hutang. Dia pun berhutang dengan bank."

"A-A-Apa yang kau cakap ni? Papa aku banyak duit. Semua hasil pemberian Arvy." Malique menidakkan penjelasan tersebut. Dia tak percaya! Peristiwa yang mengganggu fikirannya benar-benar berlaku.

"Dia berjudi Maliq. Judi. Dia pun guna duit dia untuk permainan bertaruh. Tak cukup dengan tu, dia ada bil bayaran yang belum berbayar. 20 juta dollar. Dia muflis. Dan dia larikan diri. Dan sekarang ni, kau mangsanya."

Malique cuba membaca air muka Aathif. Sakit. Perangai ayahnya sekarang membahayakan dirinya. Menghilang selepas menghabiskan 4 juta dollar.

"Jap, macam mana dia boleh berhutang dengan bank? Dalam akaun bank dia, cuma 4 juta dollar dimasukkan. Mana datangnya 16 juta tu?" Malique menyoal.

"Aku tak tau, Maliq. Khabar dia langsung tak wujud. Mungkin dia ada telefon kau, tapi kau tak angkat. Mungkin dia bersembunyi daripada diorang." Aathif meraup wajahnya dengan kasar.

"J-J-J-Jadi, aku mangsa?" Soal Malique, menginginkan kebenaran.

"Yeay. Penagih hutang tau dia ada anak lelaki di Malaysia. Dan sekarang, kau diburu Maliq. Dan kami semua sudah naik gila sebab risaukan kau. Aku fikir—hiks, hiks—kau kena tangkap dengan diorang. Babi—mati-mati aku risau dengan kau. Hiks." Aathif mengelap air matanya yang jatuh. Dia memukul lengan berisi Malique, geram.

Malique tersentak. Badan Aathif dipeluk. Dia cuba menenangkan jiwa jejaka itu. Jika jiwa kental seperti Aathif boleh menangis begitu, tak mudah keempat-empat rakannya turut meratap kepadanya.

"Terima kasih."

Aathif menolak badan Malique, kemudian menarik hingus. Pelik.

"Aku bersyukur ada kawan yang masih ada dengan aku. Keadaan macam ni, korang masih risaukan aku." Malique tersenyum hambar namun ikhlas. Tubir matanya mulai berair namum sempat disekat.

"Aku nak balik rumah."

"MALIQ! BODOH, AKU FIKIR KAU DAH MATI SEBAB KENA JUAL DI PASAR GELAP THAILAND!" Jacinto sudah merengek seperti bayi kecil. Terkecil hati namun senang melihat jejaka itu masih wujud di hadapannya.

"Kau okey tak?" Harrell memandang anggota badan Malique, memastikan agar jejaka itu tiada sebarang kecederaan sepanjang dia berada di situ.

Jejaka itu sekadar mengangguk. Harrell bila risau, riak wajah dia tak boleh ditafsir lagi. Sekadar beberapa kata normal namun penuh dengan pelbagai soalan berkait. Cuma, dia tak tahu macam mana untuk terus bertanya keadaan Malique.

"3 hari aku jumpa pakcik ramal untuk pastikan yang kau masih hidup ke tak. RM150 aku habiskan untuk kau, tau tak?! Hiks, hiks,hiks." Fuadzi memukul belakang Malique. Air matanya disapu menggunakan lengan baju.

Steven sekadar memeluk jejaka itu. Tiada sebarang soalan mahupun kata cacian risau yang diberikan. Dia memeluk erat bagaikan tiada lagi hari esok.

"Aku okey. Korang boleh lepaskan aku."

Masih tidak berganjak.

"Korang nak aku mati ke?"

Beberapa langkah mereka berganjak jauh dari Malique. Risau juga jika mereka memeluk terlalu kuat sehingga jejaka tersebut sesak nafas.

🌙 White Moonlight 🌙

"Kau sure ke nak serahkan bangunan hospital arwah abang kau pada aku?" Aathif seolah-olah tidak percaya. Dia tidak tahu mahu memberi reaksi apa selepas Malique memberi sepenuhnya bangunan tersebut kepada jejaka melayu itu.

"Sesuai lah tu dengan kau Aathif. Kau kan suka bidanh kedoktoran." Fuadzi menepuk-nepuk belakang Aathif tanda tahniah.

"Tapi aku belum seTERROR arwah abang kau."

Malique tersenyum.

"Kau kan selalu tolong abang aku di sini. Tak mustahil pekerja hospital tu setuju jadikan kau pengarah." Malique memberi cadangannya.

"Yelah, tapi aku ni belum lagi dapat diploma untuk kedoktoran. Apatah lagi PhD. Gila ke?" Aathif menggeleng-geleng kepalanya.

"Tak apalah. Kau minta tolong abang kau gantikan tempat kau dulu. Dia kan baru je habis master kedoktoran. Apa salahnya?" Harrell memberikan cadangan bernasnya.

"A'aah, sementara kau belajar, abang kau boleh tolong jagakan. Kau pun ada kuasa sama ada nak biarkan abang kau bekerja sebagai doktor pakar di situ. Terpulang di tangan kau." Steven tersenyum bangga. Rakannya yang seorang itu, sudah lama mengimpikan sebuah bangunan hospital.

Dan impiannya menjadi kenyataan!

"Kalau kau tolak, tak ada chance lagi nak patah balik." Fuadzi seolah-olah mencabar. Kening kanannya dijungkit sambil tersenyum sinis.

Aathif memandang Malique yang kekal senyum berharap. Air liurnya ditelan pasrah. Tawaran Malique diterima dengan hati gemuruh.

"Good boy. Kan bagus kalau kau terus terima je tawaran tu." Harrell memeluk tubuh sambil menyandarkan badannya di sofa L.

Malique kekal tersenyum. Dia memerhati wajah rakan-rakannya yang mula memulih daripada kemerahan di wajah.

"Eh, jom tengok netflix. Aku ada nampak The Divine Fury tadi." Jacinto cepat-cepat mengambil remote control televisyen di atas meja kopi.

"Eii, sudah-sudahlah sokong bangsa sendiri. Aku dah bosan tengok movie korea je. Aku nak tengok 6 Underground. Fullstop." Steven mencebik tanda menyampah.

"Taknak. Aku nak tengok The Devine Fury. Seo-joon aku tengah tunggu tu!" Remote control televisyen dipeluk ketat.

"Siapa nak tengok 6 Underground, rise your hand." Steven dengan spontan mendapat empat undian sementara tiada satu pun undian untuk Jacinto.

Dan iu bermakna—

"Hish, yelah yelah. Nah, telan remote tu." Remote control tersebut dicampak kearah Steven dengan muka monyok. Tak adil, dia baru sahaja mahu melihat artis kacak tersebut, namun tiada satu pun yang sama level teruja dengannya.

Malique tergelak kecil. Dia terhibur melihat rakan-rakannya yang masih bersemangat untuk menceriakan dirinya. Namun di dalam kotak fikiran jejaka tersebut, dia sudah mulai merancang sesuatu.

'Perlu ke aku buat?'

Esoknya

12:45 PM

Daisy Cafe

Malique memerhati kedua-dua manusia di hadapannya. Matanya tajam menikam dua pasang mata tersebut. Tiada lagi perkataan ditindas dalam fikirannya kepada dua manusia tersebut.

"Arishya—"

"Ya?"

Cepat sahaja Arishya menjawab. Gerun dan perasaan bersyukur bercampur aduk. Tak tahu mahu memberi reaksi apa selepas mendapat panggilan daripada Malique tadi pagi.

"—Maliq nak batalkan pertunangan tu."

Arishya bagai terhempap batu yang tajam. Dia mahu membantah keras memandangkan beberapa minggu lagi, dia dan jejaka idamannya itu bakal menjadi suami isteri.

"Tapi, Arishya tak na—"

"Aku tak minta kebenaran kau. AKU.NAK.KAU.PUTUSKAN.PERTUNANGAN. Mudah. Aku tak nak ada apa-apa hubungan dengan korang berdua selepas apa yang berlaku dengan family aku. Cukuplah apa yang kau buat selama ni Arishya. Aku tak tahan."

Malique dengan mendadak menukar nama panggilannya menjadi lebih kasar membuatkan Arishya ingin menangis. Tak pernah Malique membahasakan dirinya sebagai 'aku' kepada dirinya.

"Hiks. Okey, Aris batalkan pertunangan kita. Kalau itu yang terbaik untuk Maliq, Arishya terima." Arishy mengekat air matanya yang gugur tanpa sengaja. Jika boleh, dia tak mahu Malique melihat keadaan memalukannya.

Mata Malique dilirik kearah Daniel pula.

"Dan kau Daniel—"

TBC

--------

Happy New Year ❤
Its 2020
And
My
Horrorable
Year 🙍

By the way,
Wish
Me
Luck
For
Pt3
This
Year
Okey !

Fighting ❤❤ !

--------

Continue Reading

You'll Also Like

13.9K 48 3
kisah ni menceritakan tentang kehidupan janda dan anak perempuan nya yang tinggal di kg
237 73 33
Faranisa Aleeya Seorang gadis dingin yang baru tamat pengajiannya di dalam bidang kepolisan kerana minatnya untuk menjadi polis dan mengikut jejak ar...
207 81 16
{LOVE STORY OF VINDARA} -Kisah cinta abadi- Pertemuan awal yang sudah ditakdirkan untuk mereka dan kini mereka bersama harus mengh...
4.2K 129 12
Cinta atau obses? "Apa kurangnya aku untuk kau?" - Joo Hwan "Kau hanya kawan." - Seohyun Apabila cinta yang hanya bertepuk sebelah tangan bertukar m...