Your Favourite NCT Ships ✅

By Wegokickback

28.8K 1.3K 580

Just NCT oneshot or two shot or three shot stories More

NoMin
WinKun
MarkHyuck
JohnTen
RenLe
HenYang
2Tae
LuWoo
HenYang
JaeDo
NoMin
JohnTen
HenYang
YuSol ft WinKun
JohnTen
LuWoo
2Tae
MarkHyuck
JiJun
RenLe
JaeDo
YuSol
JiJun
JiJun(sequel)
All Ships (Xmas Edition)
WinKun
LuWoo
WinKun (Kun birthday Edition)
WinKun pt2(birthday edition)
SungTaro
RenLe
JaeDo
HenYang
HenYang(Pt2)
WinKun
XiaoSung

Luwoo

544 27 31
By Wegokickback

Actually original idea dia aku nak buat fiction 'Let Me Love you' ni chaptered tapi aku malas. Hahaha.. Lagipun banyak lagi fiction aku yang chaptered tak habis lagi, so aku buat oneshot la Luwoo fiction ni. Harap memuaskan ya! Dan cover di atas tu untuk cover fiction Let Me love you tu.
Recommend song; Let Me Love you by WayV,talking to the moon by Bruno Mars, Pulang by Insomniacks dan She will be loved by Maroon 5












Warn! Switchgender and maybe ada sedikit kekerasan.

Let Me Love You

Jungwoo membuka matanya, dia memandang sekeliling. Semuanya putih, kepalanya rasa sakit. Dia cuba untuk duduk tetapi dia tidak mampu kerana masih lemah.

Jungwoo pun terbaring kembali di atas katil. Dia mendengus perlahan.

"Oh, kamu dah bangun. "Ucap seseorang yang sedari berada di sampingnya. Jungwoo mengerut dahi, lelaki itu memakai pakaian dokter. Matanya ternampak nametag lelaki itu.

Dr. LEE Taeyong.

"Kenapa aku boleh ada di sini? "Tanya Jungwoo. Taeyong sedang mencatat sesuatu pada sekeping kertas. "Kamu accident dua minggu lepas dan koma selama dua minggu. Hari ini kamu baru sedar. "Ucap Taeyong, dia meletakkan kertas kerjanya di atas meja kecil.

Jungwoo baru teringat, dia accident sebab kekasih dia nak langgar dia. Kekasihnya tidak menginginkan dirinya lagi setelah mendapat orang baru. Jungwoo berasa menyesal mengenali lelaki yang menjadi kekasih.

"Apa yang terjadi dengan Ryan? "Tanya Jungwoo. Taeyong menatapnya seketika sebelum menggeleng kepala. "Dia dimasukkan ke dalam penjara atas kesalahan cuba membunuh. "Ujar Taeyong.

Jungwoo hanya mengangguk kepala. "Cik Kim. "Jungwoo mendongak apabila Taeyong memanggil namanya. "Saya nak tanya, siapa nama cik? "Tanya Taeyong.

"Kim Jungwoo. "Taeyong mengangguk kepala sambil mencatat sesuatu dalam kertas kerjanya. "Cik Kim tahu sekarang tahun berapa? "

"2019." Taeyong hanya mengangguk kepala. Nampaknya Jungwoo tidak hilang ingatan, bukan apa. Bahagian kepalanya terhentak pada jalan raya pada kejadian itu. Darah keluar tidak henti dan Jungwoo bernasib baik kerana masih di beri peluang untuk hidup.

"Baiklah Cik Kim, Cik Kim rehat dulu ya. Saya minta diri. "Taeyong pun keluar dari bilik tersebut. Tinggalah Jungwoo sendirian di dalam bilik itu.

Jungwoo tidak menyangka yang Ryan mengkianatinya hanya dia mendapat orang baru. Kenapa Ryan sanggup buat dia begitu?

Semasa dia kecil, dia selalu membaca cerita dongeng terutamanya sleeping beauty. Dia selalu mempercayai cinta sejati tetapi semuanya berubah setelah orang tuanya bercerai.

Ibunya curang dan meninggalkan dia dan papanya. Mulai dari hari itu, Jungwoo tidak mempercayai cinta sejati. Baginya cinta sejati hanya muncul dalam kisah dongeng yang selalu dibaca semasa kecil.

"Oh sayang,kamu dah sedar rupanya. "Jungwoo memandang kr arah pintu, kelihatan seorang lelaki dalam lingkungan 40an datang medekatinya. Dia mendakap Jungwoo dengan erat. "Syukur kamu dah sedar, papa risau sangat dengan keadaan kamu beberapa hari ni. "Ujarnya, Himchan mengusap belakang anak gadisnya dengan lembut.

Jungwoo dengan perlahan membalas pelukan Himchan. "Dr. Lee ada cakap apa apa tak? "Tanya Himchan setelah dakapan mereka dileraikan.

"Dokter cakap Jungwoo ok, tak ada amnesia. "Ujar Jungwoo. Himchan tersenyum sambil mengusap rambut satu satunya anak gadisnya. Setelah dia bercerai dengan Tzuyu, dia tidak mempunyai niat untuk berkahwin lagi. Dia lebih rela menjaga Jungwoo sendirian.

Dia tidak perlukan Tzuyu lagi, hanya Jungwoo yang penting dalam hidupnya. Dia sangat menyayangi Jungwoo.

Tiba tiba perut Jungwoo berkerongcong. Mereka saling berpandangan, setelah itu mereka ketawa. "Papa pergi beli makanan dulu ya. Jungwoo rehat dulu. "Ucap Himchan, Jungwoo tersenyum sambil mengangguk kepala.

Himchan pun keluar dari bilik tersebut. Jungwoo mendengus perlahan setelah papanya pergi. Dia cuba untuk memposisikan dirinya duduk, dia duduk menghadap tingkap yang ada dalam bilik.

Langit yang membiru, burung berterbangan. Sedang dia melihat keluar jendela, dia terdengar pintu biliknya dibuka. Mulanya dia ingat papanya tetapi tekaannya meleset apabila dia memusingkan badannya untuk menghadap orang tersebut.

Dia ialah dokter, seorang dokter yang tinggi dan berkulit sawo matang. Matanya bulat dan dia tersenyum memandang Jungwoo.

Jungwoo merasakan pipinya memerah apabila dia melihat senyuman dokter muda tu. Dia bukan Dokter Taeyong.

"Cik Jungwoo. "Jungwoo tersentak, dia beralih menatap dokter itu. "Hah? "Mata Jungwoo ternampak name tagnya.

WONG Yukhei

Jadi dia ialah dokter Wong. Desis hati Jungwoo.

"Cik Jungwoo comel la. "Puji Yukhei. Pipi Jungwoo semakin memerah, dia terdiam. Dia tidak boleh jatuh cinta pada pandang pertama. Dia takut perkara yang lepas terjadi lagi. Begitu la dia dan Ryan dulu, dia jatuh hati dengan Ryan pada pandang pertama.

"Cik Jungwoo suka termenung ek? Tak pe la, ni saya nak bagitau sesuatu kat Cik Jungwoo. "

"Apa dia? "Tanya Jungwoo. Yukhei mengambil kerusi yang berdekatan lalu duduk di samping katil Jungwoo. "Begini, tadi dokter Lee yang merawat kamu mendapat emergency call dari family dia mengatakan bahawa isteri dokter Lee sudah bersalin. Jadi, Dokter Lee bercuti. Selama dia bercuti, saya Dokter Wong akan merawat kamu. "Ucap Yukhei.

Jungwoo hanya mengangguk kepala. Patutlah dokter Yukhei tiba tiba masuk menjadi dokternya.

Sebenarnya dia lebih rapat dengan Dokter Taeyong, Jungwoo mempunyai penyakit asma. Setiap kali dia appointment, mesti dokter Taeyong yang merawatnya.

Tapi sekarang dokter Yukhei yang merawatnya. "Tak pernah pun Dokter Lee mention bahawa kamu suka berangan. "Ucapan Yukhei membuatkan Jungwoo tersentak.

"Maaf. "Guman Jungwoo perlahan. Yukhei tersenyum, dia mengangkat tangannya untuk mengusap rambut Jungwoo dengan lembut.

Tiba tiba pintu bilik terbuka, seorang jururawat masuk sambil membawa bekas makanan. "Nah, untuk cik Jungwoo. "Ucap jururawat itu.

Jungwoo menyambut bekalan makanan dan diletakkan di atas meja kecil. "Siapa bagi ni? "Tanya Jungwoo.

"Encik Kim Himchan, saya minta diri dulu. "Ucap jururawat itu lalu pergi. Jungwoo mengangguk kepala, matanya tertangkap satu sticky note di atas bekas makanan. Senyuman sayu ditayangkan apabila dia mengetahui papanya balik ke ofis kerana ada emergency.

Dia merasakan hatinya sedih, dia baru berancang nak menghabiskan masa dia dengan papanya. Tetapi apakah dayanya, papanya terpaksa balik ke ofis dahulu.

Tanpa dia sedar,air matanya mengalir pada pipi dan Yukhei perasan itu. Lantas dia menepuk bahu Jungwoo dengan lembut. Jungwoo mendongak dan tatapan mata dia dan Yukhei bertemu. "It's okay, aku ada di sini. "Ucap Yukhei. Jarinya mengesat air mata yang mengalir pada pipi Jungwoo.

"K-kenapa dokter tiba tiba guna 'aku' daripada 'saya'? "Tanya Jungwoo. Yukhei menggaru tengkuknya. "Aku tak biasa guna 'saya' dan 'kamu'. "Ujarnya.

"Oh. "

Hanya oh sahaja dia mampu jawab. Sejujurnya, dokter di depannya sungguh tampan. Jungwoo dapat merasakan yang dokter di depannya sudah berpunya.

Perut Jungwoo bernyanyi lagi, masing masing memandang perut Jungwoo. "Em.. Maaf. "Ujar Jungwoo sambil menundukkan kepalanya.

Yukhei terkekeh, dia mengambil bekas makanan dan membuka penutup. "Mari makan. "Ujar Yukhei, dia mengambil sudu dan menyuakan kepada Jungwoo.

"Dokter, saya boleh suap sendiri. "Ucap Jungwoo. Yukhei menggeleng kepala. "Kau masih lemah, sistem badan baru berfungsi dengan baik. Kau patut rehat, biar aku suapkan. "Ujar Yukhei, dia menyuapkan makanan kepada Jungwoo.

Jungwoo hanya menurut. Dia mengunyah makanan dengan perlahan. "Dan lagi satu, kalau hanya kita berdua sahaja. Tak perlu panggil aku dokter, panggil Yukhei dan gunakan 'aku' dan 'kau'ujar Yukhei, dia menyuapkan makanan kepada Jungwoo lagi.

Ibarat budak kecil, Jungwoo hanya mampu mengangguk kepala. Yukhei tersenyum kecil, dia tidak menyangka yang patient dia sangat comel. Nasiblah dia masih bujang, ada chan nak memikat dia.

"Dokter, ah.. Maksud aku. Yukhei. "Yukhei mengangkat kepala setelah dia selesai menutup bekas makanan. Bekas makanan diletakkan di sebelah katil Jungwoo.

"Ada apa? "

"Em.. Bila aku boleh discharge? "Tanya Jungwoo.

"Aik? Tak nak lama lama dengan Yukhei sini ke? Baru je berkenalan. "Ucap Yukhei sambil memanyunkan bibirnya. Pipi Jungwoo memerah. "Eh, tak tak.. Aku.. Aku.. "Jungwoo kehilangan kata kata dan itu membuatkan Yukhei terkekeh.

"Ala.. Comellah Jungwoo. "Yukhei memgusap rambut Jungwoo dengan lembut. "Belum pasti lagi, kalau Jungwoo dah boleh discharge. Aku akan bagitau ek. "Ucap Yukhei, senyuman masih lekat pada wajahnya.

Jungwoo tersenyum kecil.

~

Jungwoo sedang berjalan balik ke rumah, jalan yang dilaluinya sangat gelap. Nasibnya baik kerana bulan terang pada malam itu dan menyuluh jalan untuknya.

Sedang dia berjalan, dia terdengar sesuatu di dalam semak. Langkah terhenti, dia merasakan sesuatu yang buruk bakal berlaku dengan dirinya.

"Jungwoo sayang. "Peluh mula membasahi dahinya. Suara itu, dia kenal sangat suara itu.

Itu suara Ryan.

Dengan perlahan dia menoleh ke belakang. Kelihatan Ryan tersenyum mendekatinya. Jungwoo tidak dapat bergerak, kakinya seolah olah digam.

"Sayang sihat. "Ucap Ryan, dia sudah berada di depannya. Tangan diangkat untuk mengusap pipi Jungwoo dengan lembut. Jungwoo hendak mengeluarkan suaranya tetapi gagal.

Suaranya seolah olah tersekat di kerongkong. "Maaf kerana membuat sayang begini.. Tapi lebih bagus kalau sayang mati! "Mata Jungwoo membulat apabila sebilah pisau diangkat oleh Ryan.

Pisau tersebut ditusuk pada perut Jungwoo. Mata Jungwoo membulat, darah keluar dari mulutnya. Matanya menatap bahagian perutnya yang kena tusuk dengan pisau. Air matanya mengalir pada pipi.

Kedengaran Ryan ketawa seperti orang gila. Jungwoo rebah dan pandangan dia kabur. Dia melihat Ryan mencucuk badannya dengan pisau berkali kali sebelum dia menutup matanya.

Tiba tiba dia merasakan badannya digoncang dengan kuat. Lantas dia membuka mata. Orang pertama yang berada di depannya ialah Yukhei.

Riak risau pada wajah Yukhei menunjukkan dirinya sangat risau dengan Jungwoo. Peluh masih membasahi dahi Jungwoo.

"Peluh kau keluar banyak tadi, kau mimpi buruk ke? "Tanya Yukhei. Jungwoo cuba memposisikan dirinya duduk. Dia menatap Yukhei dengan perlahan dia mengangguk kepala. Jungwoo memeluk tubuhnya, air mata mula mengalir pada pipinya.

Dia takut.

Dia takut Ryan datang balik dan bunuh dia. Jungwoo menarik kakinya ke dada dan dipeluknya erat. Dia membenamkan wajahnya pada lutut. "A-aku takut. "Isak Jungwoo perlahan.

Yukhei terdiam, dia tertanya tanya. Apakah yang membuat Jungwoo takut?

"Aku takut dia kembali...."isak Jungwoo lagi. Yukhei mengangkat dagu Jungwoo agar Jungwoo menatapnya. Air mata dikesat oleh Yukhei dengan ibu jari. "Apa yang kau takut? "Tanya Yukhei.

"Ryan. "Yukhei mengerut dahi. 

"Dia ialah bekas kekasih aku, tapi dia jahat. Dia nak bunuh aku. Aku takut dia kembali kalau dia dah dikeluarkan dari penjara. "Ucap Jungwoo. Dia mengesat air matanya. Sungguh dia takut akan Ryan yang akan kembali untuk membunuhnya.

Yukhei tidak sanggup melihat Jungwoo menangis berterusan. Jadi dia mengambil keputusan untuk mendakap Jungwoo.

Gadis itu terdiam tetapi dia berasa selesa dalam dakapan Yukhei. "Dah jangan nangis lagi. Aku ada sini untuk jaga kau. "Ucapnya. Mendengar ucapan Yukhei membuatkan Jungwoo mendorong dadanya.

Itu menbuatkan Yukhei terkejut. "Kenapa? "Tanya Yukhei. Jungwoo menggeleng kepala dan kembali membaringkan dirinya. Dia membelakang Yukhei. Dia tidak mahu jatuh cinta lagi, cukuplah dia sudah disakiti sekali.

Yukhei hanya terdiam melihat Jungwoo. Dia merasakan hatinya terkoyak sikit, adakah Jungwoo menolak dirinya?

Yukhei mendengus perlahan, dia bangkit dari tempat duduknya dan melangkah keluar dari bilik. Setelah Yukhei pergi, Jungwoo memposisikan dirinya duduk. Tangannya mengengam selimut. "I'm sorry Yukhei. "Bisiknya dan air mata mula mengalir lagi.

Akhirnya dia tertidur kerana letih menangis.

~

Jungwoo membuka matanya, dia ternampak seorang jururawat sedang mencatat sesuatu pada kertas kerjanya. Merasa diperhatikan, dia menoleh ke arah Jungwoo. Dia tersenyum memandang Jungwoo. "Sudah ok? "Tanyanya.

Dia mendekati komposi vena yang tersangkut pada penyangkut komposi vena. Jungwoo memposisikan dirinya duduk.

"Ok.. Sikit je. "Ucap Jungwoo, dia membalas senyuman jururawat itu. Matanya tertangkap name tag jururawat itu.

Bae Irene

Irene tertawa kecil, dia menukarkan komposi vena Jungwoo kepada yang baru. Komposi vena tadi sudah habis air.

"Kamu menangis ke semalam? "Tanya Irene tanpa memandangnya. Jungwoo hairan, macam mana dia tahu? Adakah Yukhei yang bagitau?

"Sebab komposi vena kamu ada darah, kalau kamu menangis, komposi vena kamu akan ada darah. "Ucap Irene. Dia tersenyum memandang Jungwoo.

Jungwoo hanya mengangguk kepala. Nampaknya tekaan dia meleset. "Kepala kamu sudah ok? "Tanya Irene lagi.

"Emm.. Cuma sakit sedikit sahaja. "Ucap Jungwoo. Irene mengangguk kepala dan mencatat sesuatu dalam kertas kerjanya. "Pukul 12 nanti makan ubat kamu ya. "Ujar Irene.

Jungwoo mengerut dahi. "Kenapa makan ubat? "

"Well, menurut dokter Yukhei. Penyakit amnesia kamu akan muncul bila bila masa, jadi untuk mengelakkan ini terjadi, dokter memberi ubat kepada kamu. "Ucap Irene.

"Tapi dokter Lee cakap aku tak ada amnesia. "Ucap Jungwoo. Irene hanya mengangkat bahu. "Saya hanya mengikut arahan Jungwoo, saya minta diri dulu. "Ucap Irene lalu keluar.

Jungwoo terdiam, kenapa Yukhei memberi ubat amnesia kepadanya? Sedangkan dia tidak mempunyai amnesia. Apakah alasan Yukhei?

~

"Oi! "Yukhei tersentak apabila Hendery menepuk meja kerjanya. Hendery duduk di atas mejanya sambil melipat tangan pada dadanya.

"Kau buat apa dalam ofis aku? "Tanya Yukhei. Hendery memutar bola matanya. Dia menyerah sekeping kertas kepada Yukhei. "Ni kertas kerja kau. Kau kenapa termenung jauh semasa kerja? "Tanya Hendery.

Yukhei memicit batang hidungnya. Dia menatap dokter Hendery. "Kenal Kim Jungwoo? "Tanya Yukhei.

Hendery mengerut dahi tetapi dia mengangguk kepala. "Kenapa dengan dia? "Tanya Hendery lagi.

"Dia lupa aku. "

"Maksud kau? "

"Dia hilang ingatan. Dia tidak ingat aku siapa. Dokter Lee cakap dia tidak hilang ingatan tetapi bila dia jumpa aku, dia tidak kenal aku. Aku kaji lagi la dia, dan aku betul. Dia mengalami amnesia. 15% memori dia hilang dan semestinya memori dia bersama aku sudah hilang. "Ucap Yukhei.

"Kenapa ayat kau seperti kau pernah menjadi boyfriend dia sedangkan kau hanya teman rapat dia sahaja. "Ujar Hendery sambil menahan ketawanya.

Yukhei memutar bola matanya. "Diamlah, aku tau aku kalah sebab Ryan yang dapatkan hati dia dulu. Tapi sekarang Ryan yang sakitkan dia. "Ujar Yukhei, dia bangkit dari kerusinya dan menuju beranda.

Hendery mengikutnya dari belakang. Yukhei mengeluarkan sebatang rokok dan dinyalakannya api. "Nak? "Hendery hanya menatap batang rokok yang dipegang oleh Yukhei.

Dia menggeleng perlahan. "Ehleh, takut bini la tu. "Ucap Yukhei dan menghembuskan asap pada wajah Hendery.

"Aku berhenti merokok sebab Yangyang bawa anak aku. "Ucap Hendery. Yukhei beralih memandangnya. "Serius? Congrats kawan. "Ucap Yukhei.

Hendery hanya tersenyum, dia baru mengetahui Yangyang mengandung minggu lepas dan bayi dalam kandungan berusia 3 minggu. Hendery tidak sabar untuk melihat cahaya mata yang pertama lahir ke dunia.

Yukhei menatap jam tangannya, tiba masanya untuk memeriksa keadaan Jungwoo. Dia memadamkan rokoknya dan meminta diri untuk keluar.

~

"Hi Jungwoo. "Yukhei memdekati Jungwoo yang sedang merenung keluar jendela. Kelihatan hujan turun dengan lebat. Matanya memandang titisan hujan yang membasahi bumi.

Mendengar suara kerusi ditarik, dia pun menoleh ke arah Yukhei. "Sudah makan ubat? "Tanya Yukhei. Jungwoo menggeleng kepala.

"Kenapa tak makan? "Tanya Yukhei.

"Sepatutnya aku yang tanya dokter, kenapa dokter bagi aku makan ubat amnesia? "Ujar Jungwoo. Yukhei hanya terdiam, dia rasa nak menangis apabila Jungwoo berkata demikian. Seolah olah ayat itu kedengaran seperti, 'aku kenal kau ke? '

"Seingat aku, dokter Lee cakap aku tidak ada amnesia tetapi bila kau merawat aku, kau cakap aku ada amnesia. Dokter ingat aku ni tikus makmal ke? Suka hati sahaja nak bagi ubat. "Ujar Jungwoo. Yukhei bangkit dari kerusi dan menatap Jungwoo lurus. Itu membuatkan Jungwoo terdiam memandang Yukhei.

"Aku bagi kau ubat tu sebab kau lupa siapa aku. "Ujar Yukhei. Jungwoo mengerut dahi. "A-apa maksud kau? "Tanya Jungwoo. Yukhei betul betul merasakan hatinya sakit sekarang apabila Jungwoo berkata demikian.

Dia tidak bermaksud nak jadikan Jungwoo sebagai tikus makmal, dia cuma nak Jungwoo ingat dia siapa. "Kau kenal aku? "Tanya Yukhei.

"Dokter Yukhei? "Yukhei tertawa palsu, air mata mula bertakung pada kelopak matanya. Dia betul betul tidak menyangka yang Jungwoo betul betul tidak kenalnya. "Aku Wong Yukhei, yang kau selalu panggil Lucas dulu. Kita satu universiti dulu. Teman rapat kau bila kau dalam kesusahan. Orang yang paling benci Ryan bila kau bersama Ryan. Kau lupa aku siapa sebab tu aku bagi kau ubat amnesia supaya kau ingat aku balik. "Ucap Yukhei. Suaranya kedengaran sedikit bergetar tetapi dia cuba berlagak tiada apa apa yang berlaku.

Jungwoo terdiam, sekarang baru dia tahu kenapa Yukhei bagi dia ubat amnesia. "Sekarang kau faham kenapa aku bagi kau ubat tu. "Ucap Yukhei, Jungwoo mendongak. Dia mengangguk kepala perlahan.

Yukhei duduk di atas kerusi yang berhampiran dengan katil Jungwoo. "Sekarang makan la ubat tu supaya kau ingat aku siapa. "Tangan Yukhei mengusap rambut Jungwoo dengan lembut.

Tak hairan Jungwoo dejavu semasa lelaki itu mengusap rambutnya dengan lembut. Jungwoo mengangguk perlahan, dia mengambil ubat yang ada di atas meja lalu dimakannya. Segelas air suam diberi Yukhei kepada Jungwoo untuk diminum.

"Sekarang kau rehat la. "Ucap Yukhei, dia membaringkan Jungwoo di atas katil. Senyuman manis ditayangkan kepada Jungwoo. Yukhei berjalan keluar dari bilik Jungwoo. Lega hatinya dapat menjelaskan semuanya kepada Jungwoo.

Dua minggu berada di hospital, akhirnya Jungwoo discharge. Semasa Jungwoo sedang mengemas barangnya, Irene memanggilnya.

"Ada apa? "Tanya Jungwoo.

"Dokter Wong nak jumpa dengan kamu, di ofis dia. "Ucap Irene.

"Oh, nanti aku jumpa dia. "

"Tapi dia nak sekarang, saya boleh iring kamu ke sana. "Ujar Irene. Jungwoo tersenyum dan mengikut Irene dari belakang. Setelah sampai depan pintu ofis Dokter Wong, Irene meminta diri untuk pergi. Jungwoo hanya mengangguk kepala.

Jungwoo menolak daun pintu dan masuk ke dalam. Di dalam ofis, dia ternampak Yukhei sedang duduk di atas kerusi malas sambil membelakangnya.

"Congrats sebab kau dapat discharge. "Ujarnya, Jungwoo tersenyum.

"Terima kasih, terima kasih untuk kau juga sebab dah jaga aku dengan baik. Oh, papa kata nak kau join makan malam kat rumah nanti, tanda terima kasih sebab dah jaga anaknya di hospital. "Ucap Jungwoo.

"Oh, dia selalu macam tu ke pada dokter Lee? "Tanya Yukhei, dia memutarkan kerusi malasnya untuk menghadap Jungwoo.

"Emm.. Tak pernah, kau orang pertama. "Ucap Jungwoo. Yukhei hanya mengangguk kepala. "Kalau tak ada apa apa lagi, aku minta diri dulu. "Jungwoo membungkukkan badannya terlebih dahulu sebelum keluar.

"Tunggu. "Langkah Jungwoo terhenti, semasa dia hendak berbalik untuk berhadapan dengan Yukhei, Yukhei memeluknya dari belakang.

Itu membuatkan Jungwoo terkejut. Dia merasakan jantungnya berdegup dengan kencang. "Em.. Y-Yukhei. "

"Sh.. Aku tahu kau suka aku juga. Biarkan kita begini lebih lama. "Ucap Yukhei, Jungwoo memutarkan badannya dan mendorong dada Yukhei. Yukhei terkejut dengan kelakuan Jungwoo.

"I-ini salah. "Ucap Jungwoo, dia memegang bahagian dadanya. Lebih tepat pada bahagian jantungnya. Jantung bodoh, tolonglah jangan buat aku begini, desis hatinya.

"Apa yang salah? Hah.. Bagitau aku. "Ucap Yukhei, dia medekati Jungwoo dan itu membuatkan Jungwoo takut. Dia berundur ke belakang sehingga belakangnya tersandar pada pintu.

Yukhei meletakkan kedua dua lengannya berada di samping Jungwoo. Dia memerangkap Jungwoo di antara dinding. "Aku.. Kau.. "Jungwoo kehilangan kata kata. Yukhei mendekatkan wajahnya dengan wajah Jungwoo dan meninggalkan beberapa cm di antara muka mereka.

"Bahkan kau tidak dapat menjawab. Ia tidak salah sebab kau ialah perempuan dan aku ialah lelaki. "Ucap Yukhei, dia mengangkat dagu Jungwoo. Sebelah tangannya mengunci pintu supaya tiada siapa yang masuk pada masa itu.

"Kau tahu, semasa kau bersama si psycho Ryan, aku kecewa sangat sangat. Sebab apa? Sebab aku sayang kau lebih dari teman rapat. Aku ingin memiliki kau, namun apa dayaku kerana kau sudah dimiliki. "Ucap Yukhei, jarinya mengusap bibir Jungwoo dengan lembut.

"Lepas aku tahu yang Ryan nak bunuh kau, aku berasa sangat marah dan kau patut bersyukur kerana aku yang bawa kau ke hospital dan juga report kegiatan kotor Ryan pada pihak polis. "Ucap Yukhei lagi. Tatapan mata mereka bertemu.

"K-kau buat semua ini s-sebab sayangkan aku? "Tanya Jungwoo. Yukhei tersenyum pahit, dengan perlahan dia mengangguk kepala. Jungwoo memegang kedua dua pipi Yukhei. "Thanks for everything. "Ucap Jungwoo.

Dengan perlahan, Yukhei mendekatkan wajahnya dengan wajah Jungwoo. Dia nak mencium bibir Jungwoo tetapi Jungwoo menahan bibirnya. "Kenapa? "Tanya Yukhei.

Jungwoo menggeleng kepala, dia membuka pintu dan keluar. Meninggalkan Yukhei yang terkaku.

~

Ding dong~

"Sayang, buka pintu tu. "Ucap Himchan dari dapur. Jungwoo berjalan ke arah pintu utama untuk membuka pintu.

"Cari s-"

"Hi. "Sapa lelaki itu. Dia tersenyum memandang Jungwoo. Dia ialah Wong Yukhei. "Kau buat apa kat sini? "Tanya Jungwoo.

"Aik? Bukankah papa kau yang ajak aku makan malam kat sini. "Ucap Yukhei, senyuman masih lekat pada wajahnya. Jungwoo baru teringat yang dia mengajak Yukhei datang ke rumahnya.

"Oh, masuklah dokter Wong. Makanan dah siap, mari makan. "Ucap Himchan, Yukhei tersenyum memandang Himchan. Dia pun masuk ke dalam, dia sempat mengedipkan matanya pada Jungwoo.

Dan itu membuatkan Jungwoo berasa geram dan blushing dalam masa yang sama. Suasana makan malam sungguh meriah, Himchan rancak berbual dengan Yukhei.

Jungwoo yang duduk menghadap Himchan dan Yukhei hanya terdiam. Setelah selesai makan, dia pun membawa pinggan mangkuk yang hendak dicuci di dapur.

"Biar aku tolong kau. "Ucap Yukhei setelah Himchan pergi ke ruang tamu. Jungwoo hanya mengangguk kepala.

Jungwoo mula mencuci semua pinggan mangkuk yang dipakai tadi. Yukhei pula menolongnya mengelap pinggan. Jungwoo tidak meminta pertolongan, Yukhei sendiri yang volunteer.

"Kau marah? "Tanya Yukhei apabila dia selesai mengelap pinggan. Jungwoo mengerut dahi. "Maksud kau? "Tanya Jungwoo.

"Pasal pagi tadi, aku hampir kiss kau. Kau marah? "Jungwoo mendengus perlahan. "Sepatutnya aku yang marah pada diri sendiri. "

"Kenapa? "Tanya Yukhei, Jungwoo mendongak. Tatapan mata mereka bertemu. "Aku takut nak jatuh cinta lagi. Aku trauma dengan semua tu setelah Ryan cederakan aku. "Ucap Jungwoo, air matanya mula menuruni pipinya. Yukhei mengesat air mata tersebut, dia memegang kedua dua pipi Jungwoo.

"Ryan memang psycho but you deserve to love. "Ujar Yukhei. Tangannya menyelitkan rambut Jungwoo yang terjuntai pada telinga. "Cinta aku dan Ryan berbeza. Aku berjanji akan jaga kau. "Jungwoo mendorong dada Yukhei.

"Kenapa ni? "Tanya Yukhei. Jungwoo menggeleng kepala. "Ryan pernah bagitau aku macam tu dulu. Dia berjanji nak jaga aku tetapi kenapa dia sanggup cederakan aku? "

Yukhei terdiam, Jungwoo betul betul trauma dengan apa yang terjadi. "Jungwoo. "Dia memegang bahu Jungwoo, si empunya nama mendongak. "Aku takkan buat perkara yang sama seperti Ryan buat. Percayalah. "Ucap Yukhei, dengan perlahan dia memeluk Jungwoo.

Jungwoo terkaku, sejujurnya dia suka dengan Yukhei tetapi dia takut untuk jatuh cinta lagi. Mungkinkah dia patut memberi Yukhei peluang untuk mencintainya.

~

Jungwoo menemani Yukhei ke keratanya. Lelaki itu beralih menghadap Jungwoo. "Jadi... "Dia menggaru tengkuknya.

"Jadi apa? "Tanya Jungwoo. Yukhei meluruskan bibirnya dan berdehem. "What are we? Still teman rapat? "Tanya Yukhei. Jungwoo menggeleng kepala sambil terkekeh kecil.

"Suka hati kau nak panggil kita ni apa. Janji jangan sakitkan hati aku. "Ucap Jungwoo. Mata Yukhei membulat, apa yang dia dengar tu adalah betul ataupun dia sedang bermimpi? "Kau serius? "

"Tak nak ke? Tak pe la. "Ujar Jungwoo dan mula melangkah pergi. Langkah Jungwoo terhenti apabila Yukhei memegang lengannya. Lelaki itu memusingkan Jungwoo agar menghadapnya.

Yukhei memeluk Jungwoo dengan erat, dia masih tidak percaya yang Jungwoo berkata demikian. Jungwoo tersenyum sambil membalas dakapan Yukhei. "Aku janji takkan lukakan hati kau seperti Ryan buat. "Ujarnya.

"Janji. "Ujar Jungwoo, pelukan mereka dilerai. "Goodnight kiss? "Yukhei menunding jarinya pada pipi kanan.

"Aih.. Baru je couple dah mengada nak kiss. "Ujar Jungwoo, Yukhei terkekeh dan Jungwoo mencium pipi Yukhei juga.

Yukhei tersenyum dan menggosok rambut Jungwoo dengan lembut. Dia pun masuk ke dalam kereta lalu dipandu pergi.

~

Sudah sebulan mereka couple dan hubungan mereka masih bagus. Jungwoo pindah ke apartment Yukhei.

"Sayang masak apa tu? "Tanya Yukhei, dia hanya memakai boxer sahaja dan menggosok matanya. Dia tercium bau yang wangi di dapur.

Jungwoo tersenyum memandang Yukhei, dia sedang, menggoreng telur dadar untuk breakfast mereka. "Makanan. "Ucap Jungwoo ringkas.

"Taulah makanan, masak apa? "Yukhei memeluk Jungwoo dari belakang, dia membenamkan wajahnya pada bahu Jungwoo. "Eh, ada mata kan. Mestilah tau apa yang aku masak. Lepaslah. "Ucap Jungwoo, dia meletakkan telur dadar di ataa pinggan.

Yukhei menggeleng kepalanya. Pelukan pada perut Jungwoo semakin erat. Jungwoo meletakkan telur dadar di atas kaunter dan beralih menghadap Yukhei.

"Y-ehmm! "Bibir Jungwoo dicium oleh Yukhei apabila Jungwoo hendak mengeluarkan suaranya. Yukhei meleraikan ciuman mereka.

"Owh! "Satu pukulan pada bahu diberi oleh Jungwoo. "Padan muka! "Yukhei tertawa kecil, dia menarik pinggang Jungwoo dan mencium Jungwoo lagi.

Jungwoo cuba menghindari ciuman itu tetapi gagal kerana Yukhei memberikan ciuman yang bertubi tubi pada wajahnya. "Ah~Y-yukhei jangan. "Desah Jungwoo apabila tangan Yukhei masukkan ke dalam bajunya.

"Kau sangat comel, geram aku tengok. "Ucap Yukhei, dia beralih mencium leher Jungwoo dan meninggalkan hickey pada lehernya.

"Ah~not there.. "Jungwoo mengeliat tidak nyaman apabila tangan Yukhei mula mengusap payudaranya.

(Ehem, did i mention m rated on the top story? If no then SURPRISE MOTHERFUCKER!)

Seolah olah pekak, Yukhei mengigit daun telinga Jungwoo. Tangannya active memicit dan memutar payudara Jungwoo.

Setelah puas,dia mengangkat tubut Jungwoo dan membawa Jungwoo masuk ke dalam bilik mereka.

Yukhei meletakkan tubuh Jungwoo di atas katil. Dia menindih tubuh Jungwoo. "You know what,you look tasty that the breakfast you made."ucap Yukhei. Pipi Jungwoo memerah, dia menutup wajahnya dengan tangannya.

Yukhei menarik tangan Jungwoo agar tidak menutup wajahnya. "Kenapa nak sembunyikan wajah sayang yang cantik tu. "Ucap Yukhei, dia menanggalkan butang baju Jungwoo dan membuatkan Jungwoo topless.

Jungwoo mengigit bawah bibirnya dan itu membuatkan Yukhei mencium bibirnya. "Akh! "Ciuman mereka terlepas apabila Jungwoo merasakan jari Yukhei berada di dalam vaginanya.

"Sayang dah basah. "Ucap Yukhei, bibir Jungwoo bergetar. Dia tidak pernah rasa begini sebelum ini.

Menyakitkan!

Air matanya mula mengalir dan itu membuatkan Yukhei tidak sampai hati untuk meneruskan kegiatan mereka. Dia pun mengeluarkan jarinya dari vagina Jungwoo.

Itu membuatkan Jungwoo hairan. Yukhei bangkit dan hendak beranjak tetapi langkah terhenti apabila Jungwoo memegang lengannya.

"Kenapa berhenti? "Tanya Jungwoo, dia menutup tubuhnya dengan selimut. Yukhei tersenyum memandang Jungwoo, tangannya mengusap rambut Jungwoo dengan lembut.

"Yakin sayang nak teruskan? Kalau dah start jangan minta berhenti ya. "Ucap Yukhei. Jungwoo mengangguk kepala. "Aku ok, please. "Pipi Jungwoo memerah apabila dia berkata demikian, itu membuatkan Yukhei terkekeh dan mulalah kegiatan mereka.

~

"Apa hajat kau datang sini? "Tanya Hendery, dia sedang menggendong bayinya perempuannya, Hendra.

Yukhei tersenyum kekok memandang Hendery. Setelah dia couple dengan Jungwoo, dia jarang jumpa dengan Hendery.

Entah dia tidak tahu berapa bulan sudah dia tidak jumpa Hendery. Dah besar dah anak pertama Yangyang dan Hendery.

Mungkin berumur beberapa bulan. Entahlah.

"Aku... Nak melamar Jungwoo. "Ujar Yukhei. Hendery mengerut dahinya, dia meletakkan Hendra di atas katil bayi. "Then, lamar la. "Ujar Hendery, dia duduk menghadap Yukhei.

"Ya memang aku nak lamar dia tapi bagaimana?!? "Ujar Yukhei dan suara dia membuatkan Hendra terkejut. Dia pun menangis, Hendery mendengus perlahan dan mengangkat Hendra.

"Kau diam sini dulu, aku bawa dia kat Yangyang. Bising je kerja. "Ucap Hendery dan pergi. Setelah beberapa minit, akhirnya Hendery kembali.

"Kau nak lamar dia kan. "Yukhei mengangguk kepalanya. "Baiklah, aku bagi kau idea. "

"Apa dia? "

~

Jungwoo membuka pintu dan dia terkejut apabila Yukhei berdiri di depannya. "A-apa yang sayang buat ni? "Tanya Jungwoo.

Yukhei membawa Jungwoo masuk ke dalam. Dia memegang kedua dua tangan Jungwoo. "Aku nak bagitau sesuatu. "Ucap Yukhei. Jungwoo mengerut dahi.

"Apa dia? "

"Kita putus. "Mendengar kata kata itu membuatkan Jungwoo terkaku. Hatinya rasa sakit, adakah Yukhei menjadi seperti Ryan juga? Dia tidak sanggup untuk hadapi ini untuk kedua kali.

"K-kenapa? "Tanya Jungwoo, air matanya mula bertakung.

"Aku dah muak dengan status kita ni. "Ucap Yukhei, tatapan matanya serius memandang Jungwoo. Air mata Jungwoo mula mengalir, dia tidak percaya dengan apa yang Yukhei katakan.

"Habis kenapa kau nakkan aku dulu? "

"Dengar dulu cakap aku. "

"APA LAGI YANG KAU NAK CAKAP NI? KAU DAH MUAK DENGAN AKU KAN! "

"AKU TAK NAK KAU JADI KEKASIH AKU, AKU MUAK! AKU NAK KAU JADI ISTERI AKU YANG SAH! "mendengar kata kata itu membuatkan Jungwoo terkaku,Yukhei tersenyum memandang Jungwoo. Dia melutut depan Jungwoo.

"K-kau buat apa ni? "Tanya Jungwoo. Yukhei mengeluarkan kotak kecil dari poket seluarnya. Dibukanya kotak itu dan muncul sebentuk cincin warna perak di dalam.

Dia memegang tangan Jungwoo, tatapan matanya menatap Jungwoo. "Will you marry me? "Tanya Yukhei. Jungwoo mrngangguk kepalanya dan tersenyum. Air mata berterusan mengalir.

Yukhei menyarungkan sebentuk cincin perak pada jari manis Jungwoo. Kelihatan namanya tertulis pada cincin tersebut.

Huang Jungwoo.

Jungwoo mengerut dahinya, kenapa 'Huang' dan bukannya ' Wong'?

"Sebab chinese name aku Huang Xuxi dan Cantonese name aku ialah Wong Yukhei. Jadi aku guna Huang. "Ujar Yukhei, dia berdiri menghadap Jungwoo.

Jungwoo tersenyum dan memeluk Yukhei. Lelaki itu membalas dakapannya.

"You deserve to be love"- Wong Yukhei

End. 

Continue Reading

You'll Also Like

825 60 20
Cerita ini bermula apabila Puan Na jatuh sakit. Kanser yang dihidapinya menyebabkan tempoh masanya untuk hidup didunia ini menjadi singkat. Dia mempu...
49K 4.9K 91
NCT group NCT U, NCT 127,NCT dream,WAYV & NCT 2020 GAIS NCT 2020 WILL DO A COMEBACK OHOK! Author syorkan...baca part befday renjun terus...yg 3 part...
109K 3.3K 20
Special Edition Faizul x Hafiz Hafiz Zafrin lari dari Zafrin Family sebab taknak uruskan syarikat family hey!aku masih 19 tahun kot!aku nk happy2 t...
4.7K 487 42
𝗜 𝗧𝗿𝗶𝗲𝗱 | 𝗘𝗷𝗲𝗻 𝗔𝗹𝗶 . . . Remake From:- 𝗘𝗷𝗲𝗻 𝗔𝗹𝗶 {𝗠𝗶𝘀𝗶:𝗠𝘂𝗮𝗸}(Unpublish) . . . "M..Mama?" . . . "Tetap kuat Ali...