Suami Yang Hilang

By NurulHuda760

22K 428 14

Dia di ancam agar kandungan itu di gugurkan . Dia enggan lalu melarikan diri dan bersembunyi . 3 tahun hidup... More

CHAPTER 1
CHAPTER 2
CHAPTER 3
CHAPTER 4
CHAPTER 6
CHAPTER 7
CHAPTER 8
CHAPTER 9
CHAPTER 10
CHAPTER 11
CHAPTER 12
CHAPTER 13
CHAPTER 14
CHAPTER 15
CHAPTER 16
CHAPTER 17
CHAPTER 18
CHAPTER 19
FINAL CHAPTER

CHAPTER 5

955 19 2
By NurulHuda760

LAMA aku menyentuh bibir sendiri , ciuman hangat dari Adam membuat jantungku berdebar kuat . Aku seperti menahan nafas , jemari yang menyentuh bibir ku pindah ke atas paha sendiri .

Suara radio yang perlahan itu menyapa pendengaran ku , setiap bait-bait lirik aku hayati lalu kembali menyentuh bibir sendiri

🎶Kini aku jatuh cinta pada pertemuan yang terindah.Telah membuat ku Dekat padamu🎶

Aku senyum sendiri seperti orang yang kehilangan akal sihatnya . Sempat aku menggeleng kepala laju lalu keluar dari bilik . Di anak tangga , wajah Adam menyapa pandangan ku yang baru keluar dari bilik . Kembali jantungku berdebar laju

Cepat-cepat aku lepaskan tombol pintu lalu sedarkan diri dari terus-terus terhanyut dibuai perasaan jatuh cinta ini . Aku memang dah gila , jatuh cinta pada abang angkat aku sendiri . Langkah kaki aku percepatkan , menuruni tangga agar tidak bertentang mata dengan Adam .

" Hoi perempuan "

Aku pusingkan kepala bila dia panggil aku . Tatapan tajam aku lemparkan , dia malah tersenyum sinis padaku

" Ayah tak balik lagi " Kata Adam , selamba . Aku berkerut kening , pelik

" So? "

Kataku sepatah . Adam senyum jahat lalu perlahan turun tangga , merapati aku . Kembali jantungku bekerja keras , dengan serta merta aku tersandar ke pagar tangga itu .

" Ada nyamuk dekat luar "

Kata Adam dan terus turun tangga , tak naik ke atas . Terbatuk aku di situ , ingatkan dia nak buat apa . Aku tengok dia ke ruang tamu , aku usap dada tanda lega . Aku pergi ke ruang dapur , mencari air putih untuk menghilangkan rasa dahaga .

" Apa kena lah dengan Adam tu . Pasal nyamuk pun nak dijadikan bahan bualan "

🎶Bagaikan langit di sore hari
Berwarna biru sebiru hatiku🎶

Setitis air putih tumpah ke dagu bila nada dering lantang itu mengejutkan aku yang tengah memikirkan tentang lelaki bengis itu . Gelas kaca itu aku letak di atas meja makan , menyeluk tangan ke dalam poket seluar .

" Emm? "

Bingung aku , bila panggilan itu tak bernama . Aku mengelap dagu dengan telapak tangan saja lalu ku jawab panggilan itu .

" Hello . Siapa ni? " Ujarku . Menarik kerusi meja makan , lalu melabuhkan punggung di situ .

" Hai . Ni saya lah , Syamie . Tak kenal ke? "

Aku yang tadinya bertongkat dagu di permukaan atas meja makan itu , langsung terkedu lalu dengan serta mertanya aku bingkas berdiri pantas

" Oh . Syamie . Ada apa call saya ? Mana awak dapat number saya? "

Langsung aku ketap bibir dan tepuk dahi sendiri bila aku terlepas cakap . Haduh! Boleh pula aku persoalkan mana dia dapat number aku! Aku dengar Syamie tergelak kecil . Lahai comelnya suara dia

" Saya dapat dari member awak , Asya . Awak ada kat rumah tak? "

Dan aku melopong di situ bila Syamie bertanya mengenai keberadaanku di saat ini . Adakah adakah ... Oh My God

" Haah .Saya dekat rumah .Kenapa Syamie? "

" Saya dekat luar rumah awak "

" Hah??? "

Ya Allah ... Betapa terkejutnya aku di situ dan tanpa sedarnya aku terjerit perlahan di dalam perbualan itu . Aku dengar Syamie gelak . Cepat-cepat aku meninggalkan ruang dapur dan menuju ke luar rumah .

Kehadiran Syamie yang mengejut itu , langsung membuatku lupa pada Adam yang sedang duduk santai di atas sofa sambil menonton televisyen . Dan ... Apabila aku tiba di muka pintu utama , wajah comel Syamie menyapa pandangan di malam itu . Dia sedang bersandar di kereta mewahnya sambil tersenyum padaku

" Hai Dania "

Aku tak dapat terkata , hanya senyum gembira mampu ku berikan . Kerana aku masih tak percaya , lelaki yang aku suka di dalam diam selama empat tahun itu akhirnya berdiri sendiri di hadapan ku .

" Awak terkejut ke sebab saya datang tiba-tiba? "

" Terkejut jugak lah "

Jawabku . Ada sengihan kecil ku di situ . Aku garu kepala , malu dan bahagia yang aku rasakan saat itu . Syamie tak lepas dari pandang aku , senyuman dia jua tak lekang dari bibir .

" Asya bagi number awak dekat saya dan dia jugak yang bagi saya alamat rumah awak . Katanya awak nak cakap sesuatu dengan saya , apa dia Nia? "

" Hah? "

Ya Allah . Kembali aku terkejut . Ingatkan Syamie datang sini sebab nak bagitau aku yang sesungguhnya dia tu sudah sedia tahu tentang perasaan aku terhadap dia . Dan sudah sedia tahu bahawa aku inginkan dia menjadi pasangan aku di malam majlis hari lahir ku nanti .

Rupa-rupanya ... Siap kau ASYA NURAIN!!!

///

Adam menjenguk ke luar tingkap , tegang raut wajahnya pandang Dania yang sedang berbual di luar rumah bersama dengan seorang lelaki . Langsir biru gelap itu di tutup kembali , Adam melabuhkan punggung di atas tilam empuk .

" Siapa nyamuk jantan tu? Boyfriend Dania ke? "

Adam mengetus sendiri di dalam bilik . Ketat memandang ke arah tingkap . Hendak mengangkat punggung kembali , tetapi telefon pintarnya langsung berbunyi

" Opah? "

Pelik Adam melihat pada nama yang tertera di skrin gagdetnya . Segera dia menjawab panggilan itu .

" Assalamualaikum Opah "

Ujar Adam , memberi salam di awal perbualan . Langsung menghempas badan ke atas tilam empuk dengan rasa geram terhadap Dania yang tiada habisnya .

" Walaikumsalam . Dah lama Ayie sampai Malaysia , tak jenguk pun Opah . Asal , papa marah Ayie ke datang sini? "

" Mana ada papa marah . Ayie yang malas jalan . Ada apa Opah? "

" Tanya Opah pulak ada apa . Opah nak jumpa Ayie esok "

" Kenapa? " Segera Adam bingkas duduk kembali

" Ayie perlu jelaskan tentang artikel siang tadi . Jelas tertulis di akhbar , Ayie curang dengan Wawa "

Adam menghela nafas yang sangat panjang , riak benci dipamerkan .

" Opah . Ayie dah cakap kan dari London lagi , Ayie nak putuskan hubungan dengan Wawa "

Datin Seri Baizura , gerangan si penghubungi itu langsung menjadi marah setelah mendengar nada kasar dari cucu lelaki tunggalnya , Adam Qushayyi .

" Tak ada hitam di atas putih yang mengatakan Ayie dan Wawa dah putus . Faham? Esok Opah nak Ayie datang ke sini , dan kalau boleh bawak perempuan tak guna tu sekali . Opah tunggu "

Langsung saja Datin Seri Baizura menutup panggilan itu . Wajah bengis dipamerkan lalu membaling telefon pintarnya ke atas lantai , dikutip oleh pengawal peribadi Datin Seri Baizura .

" Arghhhhhh "

Adam menjerit . Sakit hati dan benci pada keluarga sendiri . Gadget yang masih di tangan , Adam genggam kuat . Hendak dilemparkan ke dinding tetapi Adam tak sanggup .

Bunyi enjin kereta menyapa pendengaran Adam , segera dia berganjak cuba mengintai ke luar tingkap . Dia lihat lelaki itu sudah berlalu pergi meninggalkan perkarangan rumah mereka , Adam keluar bilik dan bergegas turun ke bawah

" Huh semangat! "

Ucap Dania , terkejut pabila terpandang Adam berdiri tiba-tiba di belakangnya pada saat dia hendak menutup pintu itu semula .

" Asal dengan kau ni? Dah macam Cik Ponti dengan wajah ketat . Nasib baik aku takde penyakit jantung , kalau tak! Mati mengeras aku di sini "

Kata Dania , riak muka marah turut dia pamerkan . Dania mahu berlalu pergi , tapi Adam menarik tangan nya . Langsung Adam lepas bila tiba di hadapan Dania

" Kau nak apa lagi? " Secara tak sengaja , Dania tertinggi suara

" Aku nak kau keluar dari rumah aku malam ni jugak!! "

Terkedu dia pabila mendengar kata-kata yang dituturkan Adam . Seringkali saja ayat itu dia dengari , tapi malam itu Dania rasakan seperti Adam betul-betul maksudkan kata-katanya .

" Adam . Apa salah yang aku dah buat kat kau ni , sampai kau sanggup halau aku? "

Ucap Dania , air mata yang lama tersimpan
itu kembali menitis lagi di pipi . Sedih Dania dengan sikap Adam yang seringkali berubah tak tentu arah . Sekejap manis sekejap tawar , sekejap tawa sekejap duka

" Sebab aku benci kau! "

" Apa yang membuatkan kau begitu bencikan aku? Silap apa yang aku dah buat? "

" Sebab kau hanya hancurkan keluarga aku . Kehadiran kau sebagai anak angkat di dalam rumah ini telah memecah belahkan keluarga aku . Seharusnya aku dan mama balik ke sini semula bila papa dan mama aku setuju untuk bersama semula , tapi di sebabkan kehadiran kau di dalam rumah ini buatkan mama aku begitu benci dengan kau . Termasuk lah bencikan papa aku "

Air mata Adam tiba-tiba mengalir di pipi . Semakin deras juga air mata Dania yang mengalir keluar , sedih dan terluka hatinya . Tak sangka , selama ini kehadirannya di dalam rumah itu telah menyebabkan hubungan ini retak . Dania kecewa

" Aku sayangkan ayah Adam . Dan aku dah takde siapa-siapa lagi di dunia ini selain dari ayah . Mana aku nak pergi kalau kau halau aku saat ini "

" Itu bukan hal aku Dania . Just go and jangan pernah muncul lagi di rumah ini . Kembalikan apa yang telah kau rebut dari aku , kembalikan semuanya "

" Apa yang aku dah rebut dari kau? Apa yang aku dah rampas! "

Dania mula naik berang . Tangisannya mula bersuara kuat , Dato Qabeel sangat terperanjat melihat keadaan di rumah itu sebaik tiba di muka pintu .

" Adam , Dania . Kenapa korang ni? "

Langsung Adam berpaling , menghapus air mata sendiri . Dato Qabeel menghampiri Dania lalu di peluknya gadis itu . Adam bertambah benci bila Dato Qabeel terlebih dahulu menghampiri Dania

" Dania , ada apa? Adam , kenapa korang berdua bertengkar? " Soal Dato Qabeel , pandangan silih berganti .

" I want to call daddy as before "

Kata Adam , mengejutkan Dato Qabeel .
Dania turut mengangkat pandangan melihat dia .

" Adam " Kata Dato Qabeel , sepatah . Cuba mendekati Adam

" I am your only child and you are my father . The girl is not your son , but why do you love her more than me? "

Kata Adam , kembali dia menangis di situ . Air mata Dania perlahan mengering sendiri . Sekilas dia pandang wajah Dato Qabeel , ada sebak mula menapak di dalam mata ayah angkatnya itu .

" Papa always love you Adam . Mengapa Adam berfikir begitu? Papa dah jelaskan segalanya dengan Adam , papa temui Dania sebatang kara di tepi jalan . Papa sayangkan Dania kerana telah lama papa merawat dia , sejak dia berusia tiga tahun Adam . Tak kan selama itu kasih sayang papa tak terlahir untuk dia? Jangan macam ni Adam "

Sedih nada Dato Qabeel dia perdengarkan . Kembali Dania menangis , tetapi Adam semakin terlihat marah dan benci pada Dania . Dadanya berombak , mahu saja dia terkam Dania seperti singa jantan yang lapar

" Rupanya Adam panggil papa bukan ayah . Takpe lah . Biar aku panggil ayah dan biarkan dia panggil papa asalkan lelaki itu puas . Tapi , berhak ke aku? " Keluh Dania di dalam hati

" Macam mana dengan mama? Sanggup papa lukakan hati mama dan memilih perempuan ni "

" Adam Qushayyi!! "

" No!! Adam bencikan Dania dan Adam bencikan perempuan ni "

Langsung Adam berlari naik ke atas setelah berbalas nada suara tinggi dengan Dato Qabeel . Terurut Dato Qabeel dada sendiri di situ , Dania langsung menggapai tangannya membantu dia

" Ayah "

" Ayah tak apa-apa . Dania masuk rehat ya , ayah letih "

Sejak dari malam itu , Dania dan Adam tidak bertegur sapa . Tidak lagi Adam peduli jika Dania memasang radio dengan suara kuat hingga sampai ke rumah jiran dari hujung ke hujung . Tiada lagi suara 'Hoi Hoi' yang Dania dengar dari mulut Adam . Semua hanya suram dan sepi .

Tinggal lah Dania menangis sendiri , Adam memencilkan diri .

Continue Reading

You'll Also Like

2.1K 188 27
NJ. Ini Kisah Kita. Macam mana kita bermula? Bermula dari dua kehidupan yang berbeza, tapi dipertemukan dalam satu perkenalan kecil dan kisah 'kita...
1.3M 30.8K 46
When young Diovanna is framed for something she didn't do and is sent off to a "boarding school" she feels abandoned and betrayed. But one thing was...
2.1M 126K 44
"You all must have heard that a ray of light is definitely visible in the darkness which takes us towards light. But what if instead of light the dev...
12K 180 12
You already know whats up !! !! i dont own the movie i dont own the characters and i wont be writing smut/lemon in cause your 17