Last Hunter : Distopia

By mynameismas

25.9K 2.3K 2.6K

Kitab Mirria. Kitab itu kitab terkutuk dan sangat tabu .Dalam masa yang sama, kemunculan seorang pemuda membu... More

-1-
-2-
-3-
-4-
-5-
-6-
-7-
-8-
-9-
-10-
-11-
-12-
-13-
-14-
-15-
-16-
-17-
-18-
-19-
-20-
-21-
-22-
-23-
-25-
-26-
-27-
-28-
-29-
-30-
-31-
-32-
-33-
-34-
-35-
-36-
-37-
-38-
-39-
-40-
-41-
-42-
-43-
-44-
-45-
-46-
-47-
-48-
-49-
-50-
-51-
-52-
-53-
-54-
-55-
-56-
-57-
- 58 -
-59-
-60-
-61-
- 62 -
-EPILOG-
-EPISOD BONUS-
-TINTA SANG AUTHOR NAN ABSURD-
BAB BONUS - TRIBUTE TO THE READERS
BAB BONUS : TRIBUTE TO THE READERS
BAB BONUS:TRIBUTE TO THE READERS
BAB BONUS : TRIBUTE TO THE READERS
BAB BONUS-TRIBUTE TO THE READERS
BAB BONUS
BAB BONUS
BAB BONUS:TRIBUTE TO THE READERS
BAB BONUS : MODUS OPERANDI 1
BAB BONUS : MISI N
BAB BONUS
BAB BONUS : SAINGAN REIID

-24-

260 25 17
By mynameismas

Aiiden menjadi orang terakhir yang memasuki bilik kawalan utama itu menutup kembali daun pintu dengan senyap tetapi hanya Vixx yang menoleh dan pantas pemuda berbangsa Nymph itu mengisyaratkan sesuatu dengan kepalanya agar Aiiden tidak bertanya apa-apa.

Di hadapan panel komputer utama, Mark yang selalu terampil dengan riak wajah tenang dan lembut itu sudah tidak perduli tentang yang lain-lain kerana baginya kegagalan majlis sebentar tadi yang diakhiri dengan mereka terutamanya Eiiden menundukkan kepala hampir 90 darjah sebagai representasi permintaan maafnya kepada semua tetamu yang menatap pemuda tersebut bagaikan dia telah melakukan kesalahan nan tidak tertanggungkan itu adalah kesilapannya kerana gagal melindungi perisian tersebut daripada digodam oleh susuk tidak tahu diri itu.

Kot hitam yang menyarung tubuh Mark sudah tidak ada menyisakan hanya kemeja putih itupun sudah dibuka dua kancing paling atas dengan tali lehernya terjuntai tidak seimbang sementara lengan kemeja tersebut digulung sehingga ke paras siku. Jari-jemari kurusnya berlari pantas diantara kekunci digital di hadapannya sambil matanya tidak lepas-lepas daripada skrin besar yang terpampang di hadapan mereka ketika itu.

Eiiden juga tidak bersuara apa-apa kerana dia tahu apa sahaja yang dikatakannya ketika itu tidak akan membantu menyamankan hati sang sahabat. Dia sedar dan sangat pasti Mark menyalahkan dirinya sendiri di atas kejadian tersebut.Apa yang boleh dilakukan Eiiden hanyalah mencengkam bahu Mark dan dapat dirasakannya otot bahu pemuda itu kaku menandakan dia sangat tertekan tatkala itu.

Vixx hanya menggelengkan kepala apabila menyedari Aiiden sudah berdiri disebelahnya sambil melonggarkan tali leher yang bergantung di bawah dagunya. Usai membuka kancing baju kemeja yang melekap pada pergelangan tangannya, pemuda itu menarik lengan baju tersebut ke atas siku dan menyertai yang lain-lain berdiri menghadap panel skrin digital di hadapan mereka itu dengan menyilangkan tangan di hadapan dada.

Jika Aiiden, Vixx dan Eiiden mengapit Mark yang menekan kekunci digital dengan wajah kelat, Rein pula bercekak pinggang di hadapan skrin besar di belakang N dengan Ken sedang duduk di atas kerusi juga sibuk memutarkan semula rakaman kamera litar tertutup untuk sepanjang tempoh 48 jam sebelum majlis pelancaran tersebut bagi mencari bukti dalang yang merosakkan rancangan mereka selama bertahun-tahun itu.

Jengkel Ken usah dikata lagi. Wajahnya yang selalu tenang dengan nuansa ulat buku azali itu berkerut seribu sehingga keningnya bercantum di tengah dahi. Jika dapat ditangkap sahaja dalang tidak tahu diri itu, tidak teragak-agak Ken untuk melayangkan penumbuk sekali dua. Biar berdarah juga dia tidak perduli.

Namun sama seperti Eiiden, walau betapa jengkel pun Ken dia tidak mahu berkata yang tidak-tidak demi menjaga hati Mark kerana tampak sekali pemuda itulah yang paling terpukul dengan kejadian tersebut walaupun mereka bertujuh menyatakan kepercayaan penuh seratus peratus terhadapnya.Kerana bagaimana mungkin sahabat mereka itu melakukan hal tersebut kepada usaha bertahun-tahun tersebut? Mustahil malah sangat-sangat mustahil Mark akan melakukan hal begitu kepada saudara-saudaranya sendiri!

" Alamat protokol internet
10.1.1.150 !"

Mark melonjak sambil mengenggam penumbuknya dengan rahang kaku seperti senduk apabila sederet angka muncul di permukaan skrin besar di hadapan mereka ketika itu dan dalam masa yang sama satu tanda berupa titik merah berkelip-kelip di sudut kiri menandakan koordinat tempat di mana penggodam tersebut berada sudah berjaya dikesan.

Tanpa berkata apa-apa, Mark menyambar kunci kereta disertai oleh Eiiden dan juga Ryu kerana bimbang pemuda Alfa Evas itu hilang pertimbangan waras buat seketika. Jika sahaja mereka tidak mempercayai Mark sepenuhnya, pasti sukar untuk menolak rasa wasangka yang terbit kerana jelas sekali sistem tersebut telah ditembusi oleh virus yang sangat menyerupai virus rekaan Mark malahan telah ditambahbaik beberapa kali.

Persoalannya adalah, siapa dalang kurang tatasusila tersebut kerana mereka bertujuh tahu Mark adalah pencipta virus penggodam itu dan amat jarang digunakan jika bukan disebabkan hal kecemasan.

" Ken.. "

Vixx menyambar bahu pemuda berkaca mata itu yang juga tergesa-gesa berdiri untuk menyusul Mark, Eiiden dan Ryu yang sudah lesap di sebalik tautan pintu. Merasakan bahunya ditahan, leher pemuda bangsa Athos itu tertoleh.

" Tiga hari lepas, Ara ada ke mana-mana? "

Mata cokelat muda Ken mengerjap bingung disebalik kanta kaca matanya.

" Tak ada rasanya. " Sahut Aiiden.

" Pasti? "

" Pasti kerana sepanjang pagi aku dan N dengan Ara di lapang sasar."

Aiiden sempat musykil kerana tiba-tiba sahaja nama Ara disebutkan sedangkan gadis tersebut diketahui mereka sudah dihantarkan pulang ke Rumah Agam oleh Zeeo dan Cik Nara juga baru mengatakan Ara sedang berehat di biliknya melalui perbualan telefonnya dengan Eiiden beberapa minit sudah.

" Di lapang sasar. " Mata Vixx menyiratkan sesuatu " Bagaimana prestasi dia? "

" Bersih seperti biasa. Malah dia juga mengalahkan N beberapa saat lebih pantas untuk memasang semula senapang automatik M-16."

Mendengarnya Vixx mengurut dahi. Rasa tidak senangnya semakin membuak-buak.

" Tanpa berubah menjadi ....?"

" Vixx! " Suara Ken mengeras seketika
" Apa kaitan Ara dengan semua ni? "

" Semua orang tahu yang aku ada balik menjenguk Abba dan Umma dua hari lepas bukan?"

Aiiden menatap Ken yang kebetulan menoleh ke arahnya juga dan serentak pula mereka memandang Vixx semula lalu mengangguk sekata.

" Kita perlu pastikan hal ini sebelum beritahu Eiiden dan yang lain-lain. " Vixx mendengus tidak senang.

" Apa hal sebenarnya yang berlaku? " Aiiden mencerunkan matanya.

" Kalau Ara ada dengan Aiiden juga N di lapang sasar, siapa pula yang ada di rumah Abba dan Umma dan bertanyakan tentang Kitab Mirria? "

+ + +

Pemuda dalam pertengahan usia 30-an itu bingkas bangun apabila melihat tiga orang pemuda berpakaian kemas berlari-lari anak dengan dahi berpeluh menuju ke arahnya setelah keluar daripada perut sebuah kenderaan dengan sangat tergesa-gesa.

" Boleh saya bantu? "

" Kami ingin tahu berapa ramai pengunjung yang menginap di sini sejak beberapa hari lepas"

Mark mengatakan kata-kata tersebut hanya dalam satu nafas membuatkan penjaga kaunter penyambut tetamu itu membulatkan matanya.

" Ttappii... "

" Adik kami diculik dan kami dapat tahu dia disembunyikan di sini! "

Ryu menajamkan pandangan matanya dan tanpa ragu sedikitpun mencekak kolar baju pemuda tersebut membuatkan dia memucat hampir serta-merta.

" Sehingga kini hanya ada seorang pemuda. " Lelaki itu menyambar sebuah fail yang mendaftarkan nama para pengunjung yang menginap di motel murah tersebut. " Yang lain sudah mendaftar keluar. "

" Kami perlu segera menemuinya! " Mark mengeraskan rahang dan mengeluarkan suara geraman di sebalik gigi yang diketap.

" Seorang pemuda mendaftarkan nama sebagai Reiid. "

Separuh gagap pemuda itu memutar skrin komputer menghadap ke arah Eiiden yang mencerunkan penglihatan dengan kepala saling berdesakan dengan kepala Ryu serta Mark. Walau siapa sekalipun nama yang didaftarkan mereka tidak perduli kerana mungkin sahaja nama tersebut dipalsukan namun catatan pada baris dan lajur terakhir log pendaftaran masuk tersebut sukses membuatkan pandangan mata Eiiden menggelap seketika manakala Mark hampir tumbang ke belakang.

Pembayaran untuk kos penginapan tersebut dicaj atas sekeping kad kredit dan nama yang tertera diruangan butir pemilik kad tersebut jelas bertulis dengan huruf besar.

LUNA ARABELLA!

+ + +

Mengendus bau yang semakin hampir didalam dingin cuaca mendung lewat petang itu, Andra sekadar tersenyum. Meraih beg hitam dan pedang berbalutnya lantas menyandangnya ke belakang. Dia kenal bau-bau khusus tersebut. Bau Alfa Lycan, Alfa Evas dan juga bau khas bangsa Athos.

" Kalau kalian sudah terbiasa dengan kegilaan Ara, harapnya kalian mampu pula menangani kegilaan aku.. "

Begitu katanya lantas menghilangkan diri begitu sahaja diiringi dengan bunyi berdetus seperti bunyi cemeti dihayun ke lantai tepat beberapa saat sebelum pintu bilik tersebut ditolak kasar dari luar memperlihatkan wajah merah padam Mark dan wajah pucat Eiiden serta Ryu.

+ + +

Continue Reading

You'll Also Like

120K 812 8
duniaku yg penuh dgn dugaan
4.6K 644 39
Noctu Aviary, terbahagi kepada empat kota utama. Kota Flightwest, Kota Northwing, Kota Aveast dan Kota Feasouther. Penghuninya bukan biasa-biasa, mer...
490K 1.2K 17
Mula mula
119K 6.8K 24
Baca je..tak larat nk tulis...asyik hilang... -_-|| Sorry klau cerita ni tak best... Klau xnk baca pun tak pe...(--〆) FF-2