straight. nct dream

By jaeminluv

99K 11.2K 3.2K

❝ aku tak berminat dengan perempuan. ❞ apa agaknya yang bakal terjadi sekiranya anda tinggal bersama tujuh j... More

prologue°
one°
two°
three°
four°
five°
six°
seven°
eight°
nine°
ten°
eleven°
twelve°
thirteen°
fourteen°
fifteen°
sixteen°
seventeen°
eighteen°
nineteen°
twenty°
twenty one°
twenty two°
twenty three°
twenty four°
twenty five°
twenty six°
twenty seven°
twenty eight°
twenty nine°
thirty°
epilogue°
teaser; season 2
cast; season 1&2
하나 ❀
둘 ❀
셋 ❀
넷 ❀
다섯 ❀
여섯 ❀
여덟 ❀
아홉 ❀
열 ❀
열하나 ❀
열둘 ❀
열셋 ❀
열넷 ❀
열다섯 ❀
열여섯 ❀
열일곱 ❀
열여덟 ❀
열여덜 ❀
스물 (final) ❀
『special chapter』 ♡

일곱 ❀

1.2K 165 115
By jaeminluv


"aku nak pikat jaemin." haena tersedak jus tembikai sebaik sahaja mendengar kata-kata minhee. soeun yang asyik mengelamun turut mengerling minhee di sebelahnya.

"kau... serious?" minhee tidak membalas namun sebaliknya dia memerhati ke arah jaemin dan yejin yang baru sahaja keluar daripada koperasi sekolah sambil ketawa mesra.

haena turut memandang ke arah mereka. "btw, mana felix? dia dah tak rehat dengan korang lagi ke?" soal minhee, pelik. "oh, dia rehat dengan kawan dia."

"em korang, aku nak pergi kelas jap, aku tertinggal something." kata soeun lalu meninggalkan mereka berdua setelah minhee dan haena mengangguk serentak.

"kau ada idea cane aku nak pikat jaemin?" tanya minhee sebaik sahaja soeun pergi. haena berfikir seketika lalu menepuk tangannya. "opkos la ada! banyak pulak tu." haena memberikan minhee pandangan creepy seperti di bawah.

"um.... ok. so, apa dia?" minhee mengangkat salah satu keningnya. "kiss and make up!" minhee terbeliak. "bwo? aku tak gila sampai nak kiss anak orang do!"

haena ternganga. "opps sorry, maksud aku make up, haa make up." haena menggelengkan kepalanya. minhee memuncungkan bibirnya. "masalahnya.. aku tak reti make up la." luah minhee.

"tchー tak payah risau sangat. aku pro bab bab ni." kata haena dengan penuh bangga membuatkan minhee mencebik.

"btw, sejak dua menjak ni aku pelik sikit dengan soeun tu." minhee mengerutkan keningnya. "asal?"

"dia selalu tanya aku pasal nct dream, selalunya dia mana kisah pasal diaorang tuh." kata haena. minhee hanya terdiam lalu dia tiba-tiba bangun. "jom pergi kelas!" minhee menarik tangan haena dan menuju ke kelas mereka.

meanwhile,

jaemin dan yejin yang sedang duduk di bangku sebelah koperasi pula asyik berborak. "petang ni awak free ke yejin?" tanya jaemin, malu-malu. yejin disebelahnya pula tersengih sebelum membalas. "free je, kenapa?"

jaemin tidak membalas soalan yejin, malah matanya memerhati minhee yang sedang menarik tangan haena ke suatu tempat. yejin yang sedar akan hal itu turut memandang mereka berdua. "jaemin-ah?" yejin memanggilnya.

lantas jaemin tersentak lalu memandang yejin semula. "mian, awak cakap apa tadi?"

°˖✧◝ ◜✧˖°

minhee dan haena bersembunyi di tepi pintu kelas untuk melihat apa yang soeun lakukan dalam kelas. soeun sepertinya mengeluarkan sesuatu daripada begnya lalu berjalan ke arah locker yang terletak di belakang kelas.

minhee dan haena pantas bersembunyi semula apabila soeun memandang sekeliling, sebelum meletakkan sesuatu ke dalam salah satu locker.

"yah, locker siapa tu?" bisik haena. minhee menghiraukan soalan haena dan berlari pergi, sejauh yang mungkin. haena pula membuntuti langkah minhee.

"aku tak tahu, yang pasti kawasan locker tu bahagian member nct dream." kata minhee, pelik. haena mengecilkan matanya. "soeun ada crush kat mana mana member nct ke?" tanya haena dengan mata yang terbeliak.

"mungkin." balas minhee sepatah. "korang buat apa kat sini?" tetiba mereka disapa oleh felix yang kebetulan lalu di situ. "oh hi felix, takde apa." balas haena sambil tersengih.

"eh...hyunjin?" tanya aku. satu senyuman terukir pada bibirnya. "kau kenal dia ke minhee?" tanya felix, wajah minhee dan hyunjin dipandangan bersilih ganti. minhee mengangguk. "oh.. jadinya, ni lah kawan kau?" sampuk haena dan felix mengangguk.

loceng kemudiannya berbunyi.

"oklah bye, jumpa lagi nanti." ucap felix lalu mereka berdua terus berlalu pergi.

"weh... handsome la hyunjin tu." bisik haena ke telinga aku lalu tersengih-sengih. "aku tahu, tapi hati aku tetap mengatakan jaemin lagi handsome." haena mencebik. "makin jujur minah ni sekarang.." ucap haena perlahan.

(omg sorry gais HAHAH dedua handsome k. itu cuma pendapat minhee lol😂)

°˖✧◝ ◜✧˖°

aku dan haena duduk di tempat masing-masing sebaik sahaja masuk ke dalam kelas. tak lama kemudian, yejin dan nct dream turut masuk ke dalam kelas.

panas pulak hati aku tengok muka perempuan tu, haih. dahla duk tersenyum tiap kali nampak aku.

tetiba aku terdengar satu perbualan di belakang. "oh jeno, kau dapat lollipop lagi la hahaha." suara renjun yang agak kuat itu membuatkan hampir satu kelas mendengar kata-katanya itu.

ramai memandang renjun di belakang termasuklah aku. "oops haha, sorry terkuat pulak suara." kata renjun.

jadinya... crush soeun ialah jeno? dan ayat renjun tu macam bukan first time jeno dapat lollipop?

haena disebelah aku pula dah pandang-pandang aku dengan pandangan yang hanya aku sorang je faham. dan tiba-tiba..

"minhee." aku kenal sangat suara tu. tanpa membuang masa, aku menoleh belakang aku. "apa?" jaemin tidak membalas, tetapi memberi aku sticky note yang berwarna purple.

aku menggulingkan mata dan hanya merembat sticky note tersebut daripada tangannya. setelah pusing ke hadapan semula, aku menyorokkan sticky note tersebut di bawah meja sambil membacanya.

"jumpa aku kat depan bilik persalinan lelaki lepas balik nanti (๑•̀ㅂ •́)و ✧."

apa pulak kali ni? pasal yejin lagi ke? aku mengeluh lalu menyimpan sticky note itu ke dalam poket blazer aku.

balik itu, aku berjumpa dengan jaemin di hadapan bilik persalinan lelaki seperti yang dia suruh. "um ada apa?" tanya aku.

"aku dan dia nak keluar petang ni." aku hanya mempamerkan muka tenang kepadanya. laju gila diaorang berdua ni. dah official ke siak? "korang berdua nak date eh? kau dengan dia dah official ke?" tanya aku. dalam masa yang sama aku berdebar menunggu jawapannya.

tolonglah belum.... aku menghela nafas lega apabila jaemin menggelengkan kepalanya. "um date ke? hangout maybe? dan belum lagi official." aku mengangguk-angguk.

"so... apa kena mengena dengan aku?" tanya aku lagi. "boleh tak kau teman aku petang ni?" pinta jaemin yang separuh merayu itu sambil memuncungkan bibirnya.

omg i kennot ")

"jap, kau nak suruh aku jadi orang ketiga ke camne duh?" aku mengerutkan kening. "takdela... orang kata kalau lelaki dan perempuan keluar berdua nanti kat tengah tengah tu ada..."

"ada setan? tch- HAHAH." aku memotong kata-kata jaemin lalu ketawa berdekah-dekah. riak jaemin yang serious mematikan tawa aku. "erm k fine."

terus jaemin tersenyum riang. "aku dah agak kau mesti tolong aku! gomawo chingu." jaemin memberikan wink kepada aku.

um chingu.

°˖✧◝ ◜✧˖°

3:43 pm

balik tadi, aku terus cerita kat haena serta merta pasal jaemin yang suruh aku teman dia petang ni. aku pula sedang menunggu kedatangan haena untuk make up aku. ceh macam kita pulak yang nak pergi dating ek.

ding dong.

tudia dah sampai. aku malas nak turun ke bawah dan sebaliknya hanya menunggu di dalam bilik aku. beberapa minit kemudian, haena menonjolkan batang hidungnya di dalam bilik aku bersama satu beg kecil di tangannya.

"yo... kau dah ready? dah cuci muka?" tanya haena sebaik sahaja masuk ke dalam bilik aku. aku hanya mengangguk.

"weh buat simple-simple je, jangan over sangat. nanti kang kantoi pula aku nak goda dia." kata aku.

2 jam kemudiannya.

aku memandang wajah aku di hadapan cermin. aku tersenyum, berpuas hati dengan hasilnya. selepas itu, aku menukar pakaian aku seperti gambar di bawah. simple je an.


°˖✧◝ ◜✧˖°

jaemin mesej aku suruh pergi sungai han dan aku tiba di sungai han. daripada jauh, aku ternampak kelibat jaemin yang sedang duduk di salah satu bangku.

aku duduk di sebelahnya. jaemin yang terkejut dengan kehadiran aku terus memandang aku, lama.

apahal lama benar dia pandang aku. aku menelan air liur lalu memandangnya sambil mengerutkan kening. "kenapa?"

make up aku over sangat ke?

"kau nampak cantik, lebih cantik daripada sebelum ni."

°˖✧◝ tbc ◜✧˖°

Continue Reading

You'll Also Like

2.9M 127K 84
➥ Mafia/Gang au ➥ "I could shoot you dead right here- don't try it."
584K 30K 23
↳ ❝ [ ILLUSION ] ❞ ━ yandere hazbin hotel x fem! reader ━ yandere helluva boss x fem! reader ┕ 𝐈𝐧 𝐰𝐡𝐢𝐜𝐡, a powerful d...
589K 28.1K 53
Taehyung is appointed as a personal slave of Jungkook the true blood alpha prince of blue moon kingdom. Taehyung is an omega and the former prince...