She's Mine

By queenvasya

38.6K 3.1K 204

Kisah seekor musang yang boleh bertukar menjadi seorang lelaki. Lelaki yang berumur 17 tahun bernama yoon tae... More

Bermulanya Sumpahan
Membawa Pulang
Siapa kau ?
sekolah
shopping
soalan ?
Mimpi
Hari pertama sekolah
Jelouse ??
Pemilihan Pemain
Pantai
Mimpi Part 2
Pulau Puaka
Mana Yoon Tae?
Rindu
Rindu 2
Berkata Jujur
Maaf Tae
Di Rumah Hitori
Amusement Park
Kisah Silam
Hari Ahad
Hari Perlawanan
Janji Hediaki
Minta Tolong
Hasutan
Tertangkap
kemunculan?

sembunyi

1.1K 91 2
By queenvasya

Erik baru sahaja pulang dari luar negara. Erik masuk kedalam rumah dan menjenguk ke bilik yurika. " ehh yuri belom balik lagi rupanya."kata erik.

Erik terlupa mengabil beg laptopnya yang tertinggal di dalam kereta. Erik segera mencapai kunci kereta dan membuka pintu hadapan rumah.

Manakala tae dan yurika berdiri dihadapan pintu rumah. Mereka berasa sangad panik ketika pintu dibuka.

Erik menjengukkan kepalanya dan.. erik berkata, "ehh yuri.. dah balik.. abang baru je sampai. Yurika berasa hairan kerana abangnya tidak menanyakan tae. yurika melihat kearah tepinya dan melihat tae sudahpun tiada. Yurika berasa lega dan terus berkata "ohh hai abang.. abang nak kemana tu?" Erik hanya membalas dengan menunjukkan jarinya kearah keretanya.

Yurika masuk kedalam rumah dan mencampakkan beg sekolahnya kedalam bilik. Yurika segera berlari masuk kedalam bilik abangnya dan mengambil semua barang dan baju tae. Yurika menyorokkan semua barang itu kedalam almari bajunya.

Setelah selesai menyorokkan semuanya yurika keluar dari biliknya dan melihat abangnya yang sedang duduk di sofa. " macam mana kerja abang kat sana ? Ok ? " tanya yurika. Erik pun berkata "Semuanya ok je.. yuri... abang nak tanya ni.. ". Yurika melihat kearah abangnya dengan takut. Yurika takut abangnya tahu akan kehadiran tae. Hatinya berdegup kencang.

Erik : mana musang yuri ? Abang tak nampak pun.
Yuri : owhh mu.. musangg.. ade .. kat luar kot .. sebab yuri lupa tutup tingkap tadi.( berasa lega )
Erik : ehh dia tak lari ke ?
Yuri : tak.. dia dah biasa..jap ae .. yuri pergi cari dia.

Yuri pun keluar dan memanggil nama tae dengan perlahan " tae... taee... mana awak ni ?". Yurika berasa sangat hairan. " mana budak ni pergi ? Takkan la dia hilang macam tu je." Kata yurika..

Tiba-tiba .. tae muncul dengan keadaan kakinya bergayut pada dahan pokok dan kepalanya kebawah. Wajah tae begitu rapat dengan wajah yurika. Tae mucul secara tiba-tiba dan terus mencium hidung yurika dan berkata " kau cari aku ke yuriii.....".

Yurika terkejut dengan kehadiran tae yang dalam keadaan terbalik dan telah mencium hidung kecilnya. Yurika berkata dengan perlahan "woii asal kau cium aku lagi haa? Aku dah pesan kan.. aku bukan awek kau.. jadi kau tak boleh nak suke-suke hati buat macam tu... dan turun sekarang.. sat lagi kalau abang aku nampak macam mana...". Tae menjawab dengan selamba " tak nakk.... biar lah kalau abang kau nampak pun". Yurika berasa sangat marah dia menarik telinga tae dan berkata " turun kau.. dan tukar jadi musang sekarang..".
Tae terasa telinganya seperti ingin putus akibat ditarik yurika. Tae terus turun dan menurut kata-kata yurika.

Yurika terus mengangkat tae dan masuk kedalam Rumah. Yurika terus membawa tae masuk kedalam bilik dan menutup pintu.

Yurika dan abangnya erik pun berborak seperti biasa. Yurika memasakkan beberapa jenis makanan dan makan bersama abangnya. Manakala pula...

Tae yang berada didalam bilik yurika berasa sangat lapar dan hanya mampu membau makanan yang dimakan oleh mereka. " yurii... cepat laa masuk.. aku lapar..." tae merungut seorang diri dengan perlahan.

Setelah tiba pukul 11. Apabila abangnya masuk tidur, Yurika pun masuk kedalam biliknya dan melihat tae sudah pun tiada. Yurika menutup pintunya dan memanggil nama tae dengan perlahan. Yurika menjenguk kebawah katilnya dan masih tidak menjumpai tae. Dengan tiba-tiba ada satu tangan dari belakangnya memegang pinggangnya dan mencekup mulutnya. " shhhhhhh.. diam aku la tae.. jangan jerit.". Rupa-rupanya ianya adalah tangan tae. Tae telah berubah menjadi manusia semula. Yurika yang dalam keadaan ketakutan berasa lega apabila melihat wajah tae. " kau ni.. terkejut aku.. kau pergi mana aku panggil tak jawab " tae yang dalam keadaan sedang memeluk yurika dari belakang berbisik ketelinga yurika "aku lapar la ngek.. kau sedap-sedap makan kat luar dan tinggal aku kat dalam ni sorang-sorang ae". Tae mengembungkan pipinya seolah sedang merajuk.

Yurika terus memasukkan buah cerry kedalam mulut tae " nah makan ni.. sorry k.. makanan yang aku masak tadi abang aku dah habiskan.. tinggal ni je kat dalam peti.." tae tersenyum dan hanya memakannya tanpa merungut apa-apa.

Setelah selesai makan yurika pun bangun dan baring diatas katilnya.
Tae pun tidur disebelahnya. Wajah yurika mula kemerahan seperti buah cerry tadi dan berkata "kau buat apa ni ?.. turun sekarang..". Tae hanya menggelengkan kepalanya dan membalas "kalau kau tak bagi aku tidur sini.. aku jerit..". yurika hanya menahan kesabarnya dan berkata "kalau kau buat apa-apa kat aku.. siap kau". Tae tertawa kecil dan bergerak lebih rapat sambil membalas " jangan risau.. bukan ada yang best pun kat kau..." usik tae. Yurika berasa malu dan menyelimutkan badannya hingga hanya menampakkan kepalanya sahaja. Mereka pun tidur dengan lena.

Pada keesokkan paginya.

Tae terbangun mendengar suara abang yurika yang berkata " yuri abang nak keluar pergi rumah mama ni.. kamu nak ikut tak. Yurika yang masih dialam mimpi tidak menjawab soalan abangnya. Dan erik terus pergi selepas memanggil yurika beberapa kali.

Tae tersenyum melihat wajah yurika yang sedang tidur sambil memeluknya. Perlahan-lahan tae mengangkat tangannya dan menjentik dahi yurika sambil bercakap " yuri bangun.. dah dah la kalau nak gode aku pun.. dah pagi ni..". Yurika yang masih dalam keadaan mamai membuka matanya dan terkejut melihat wajah tae yang berada dekat dihadapannya. Yurika menjerit dan mengundurkan badannya hingga jatuh dari katil. Yurika menggosok pinggulnya yang sakit. Yurika bangun dan membuat muka tidak puas hati 😑. Yurika perlahan-lahan membuka pintu biliknya dan menjengukkan kepalanya. " kau tengok ape haa.." tiba-tiba saja tae berbisik sambil turut menjengukan kepalanya keluar.

" tae.. ape kau buat ni masuk balik.. nanti abang aku nampak.." kata yurika dengan panik. Tae pun berkata "abang kau pergi rumah mama kau .. tadi dia panggil kau banyak kali tapi kau tak sedar sebab sedap sangat tidur peluk aku kan hehee." Usik tae lagi. Tanpa sempat yurika berkata apa-apa, tae menyambung " jom siap kita pergi mandi pantai.. macam mana keadaan pantai ae ? Aku selalu mandi kat sungai je.." tae membebel seorang diri . Yurika pula masuk kedalam bilik dan bersiap untuk ke pantai.

Setengah jam kemudian mereka telah pun siap dan bertolak. Yurika menghantar pesanan mesej kepada abangnya untuk menceritakan bahawa ia mahu pergi bercuti ke pantai dengan rakan-rakannya selama 2 hari 1 malam. Mereka berjalan ke perhentian bas dan menunggu rakan-rakan yang lain disitu.

.....................................................
Bersambung...

Episode seterusnya akan saya publish sebentar lagi.

Continue Reading

You'll Also Like

50.8K 5K 26
Qaleef Akhtar x Aireen Qaisara To be honest, cikbunga tak fikir lagi sinopsis dia. Tunggu separuh cerita baru cikbunga up sinopsis dia okay! Sekarang...
272K 13.3K 61
(Cerita pertama yang mengandungi banyak KESALAHAN) Tengku Ghibran Adrean X Haura Ameena Konflik tk berat,story jenis yang chill Tengku Ghibran Adrean...
918K 29.9K 62
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
609K 23.2K 53
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...