The Reason WHY

By ObyNarra

18.5K 973 68

" Kau memang hebat.. Tapi jangan lupa, saya 10kali ganda lebih hebat dari kau.. !! " Imaginasi terkadang di l... More

Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
Part 5
Part 6
Part 7
Part 8
Part 9
Part 11
Part 12
Part 13
Good News
Part 14

Part 10

881 63 4
By ObyNarra

Warning !
There is a scene 18sx. Mau skip.. Terpulang. Apa apa akibat lepas baca this part saya tidak tanggung. Haha. Btw, enjoy ur reading guys.

Vello's pov

Kenapa dia cakap begitu tu ? Apa sebenarnya tujuan dia ? Berani betul dia pigi peluk begitu sama saya. Ingat saya ni tunggul tiada perasaan. Ini.. bertindak ikut suka hati dia saja ?

Terus tu... Dengan mudah dia katakan sanggup melakukan apa saja untuk buat saya kembali jatuh cinta sama dia.

Heloo ?!!

Kenapa baru sekarang ?

Kenapa tidak cakap begitu dari duluu lagi ??

Kalau dulu dia buat pengakuan begini sama saya, saya la yang paling gembira di dunia. Tapi itu dulu. Sekarang situasi suda jauh berbeza. It is too late. Too late Micca ! Kita bukan lagi budak budak remaja budak sekolah yang hanya tau hidup bebas. Bebas tanpa masalah. Bebas melakukan apa yang disukai. Kami bukan lagi remaja yang hanya tau enjoy. Yaa enjoy.

Bukan !!

Zaman suda berubah. Semua suda berubah.

Dia lupa ka siapa punca hubungan kami putus di tengah jalan dulu Or pura pura lupa ?! Bulls!t Micca.

Hati saya betul betul sakit bila macam macam perasaan yang sara rasai dalam jiwa saya saat ini. Sampaikan saya rasa macam susa saya mau bernafas. Sesak, sempit dada saya. I really wanna cry right now. Sangat. Tapi.. Tapi.. Saya tidak akan sekali kali tunjukkan kelemahan saya di hadapan Micca. Never ! Kalau dia anggap saya masi lemah lembut macam dulu, sorry. Itu Vello yang suda mati. Yang ada sekarang Vello yang kebal.

Panas betul suda mata saya. Betul betul tidak mau bekerjasama oh ni hati.

Kalau saya tidak berabis tahan memang laju suda tu airmata mengalir.

Ini semua salah Micca. Dia yang timbulkan memori lepas dalam pikiran saya. Kata kata dia tadi tu la yang jadi punca jiwa saya meroyan sekarang.

Kerana terlalu sibuk berperang sama perasaan sendiri, entah bila masa saya pergi duduk di kerusi. Sedar sedar saja, saya duduk berhadapan dengan Micca suda.

Apaini ?? Wait. Wait..

Ada botol wine. Ada candle. Ada bunga. And.. Kotak kecil. What was that ?

Berkerut dahi saya. Confused sekejap. Saya angkat muka tingu Micca.

Baru saya mau buka mulut mau tanya apakah maksud semua itu, datang satu pekerja lelaki menuju ke arah kami. Hey.. I know that guy. Saya tingu saja dia dari vawah ke atas.. Atas ke bawah. Sampai tu pekerja pun macam mau senyum dan tidak saja sama saya.

Dia tingu saya sekilas sambil tunduk. Saya senyum. Terus dia tunduk sama Micca pula. Micca tingu tu pekerja sekejap terus mata dia melekat di Hp suda balik.

Me ?.. Berabis saya pikir di mana saya pernah nampak dia. Tapi saya tidak ingat di mana. Hais! Last last saya diam saja.

Tu pelayan lelaki tadi pigi buka tu botol wine terus tuang di dalam gelas kami. Saya tingu saja pergerakkan dia sambil tu otak saya ligat berpikir di mana saya pernah berjumpa dengan dia dulu. Saya betul betul tidak ingat oh di mana. Malas betul saya.

Tidak lama tu, datang lagi satu pelayan perempuan.

Eh..ehh ??! I know her !

Nikali saya yakin seratus peratus memang dia. Pekerja di resort hari tu. Yess.. Her !

Kenapa dia buli ada sini ? Terus jadi pelayan kami pula tu ?

Mula suda hati saya tidak tenang. Apa suda plan si Micca nie. Namun saya try kasi relaks diri saya. Belum sampai masa lagi mau kasi lepas tembakan. Sabar dulu. Sabar.

Saya silik Micca di depan. Malar sibuk sama tu HP saja. Apa punya kusai ! Saya sini depan depan dia, tapi buat tidak peduli saja. 

Tu pekerja pula dengan penuh sopan santun susun tu makanan di meja kami. Sepatah perkataan pun tiada durang cakap. Macam Robot saja. Mangkali begitu la rules durang kali. And now.. Wow, food depan mata. Tadi banyak ruang lagi di meja, sekarang full house!

Macam dinner untuk 5urang bah. Bersinar sinar terus mata saya tingu. Haha. Lupa dunia sekejap.

" Done ?? " bilang Micca tiba tiba.

Serius saja dia tingu tu pekerja. Terus angguk angguk saja durang.

" Kamu boleh pergi sekarang. " bilang Micca. Punya dingin nada dia.

Kayu betul oh. Kalaupun pekerja saja hormat la bah sikit ini tidak. Saya kasi pusing atas mata saya. Mentang mentang la kau bos sini aa. Bilang saya dalam hati.

Ohya.. Macam mana saya buli tau dia bos sini ??

Aduii ketara bah. Tuu hah !.... Yang dua urang pekerja tadi. Macam mana durang tiba tiba buli ada sini jadi pelayan kami. Kalau bukan sebab nie kusai duduk depan saya ?? Dulu sana jauh di resort durang kerja baitu. Tup tup.. jadi pelayan sini hotel pula. Kebetulan kaitu ?? Sorry. Nda saya percaya. Ini mesti di rancang dan saya mau tingu sejauh mana kepintaran Si Micca. Apa agenda dia seterusnya.

" Well.. Miss.Jane, and... Mm..mr ??.. Thank you.. " bilang saya mesra. Micca jenis yang tidak tau hargai kerja durang tapi bukan saya ok.

Nama tu pelayan lelaki saya lupa. Tidak suda saya ingat nama dia. Jane saya memang ingat. Abis dia la yang kasi kawan saya tu dulu. Even saya lari masa dalam jagaan dia tu hari.

Terus durang dua serentak tunduk sambil cakap..

" Ya Miss.. Selamat menjamu selera ! "

Terus durang pusing dan jalan serentak menuju ke pintu keluar dari tempat itu. Serentak ah. Macam berkawad pun ada sa tingu. Nda sangka pula saya begitu respon durang. Saya pula yang terpegun.

Hahahahhahaa.

Terketawa ba saya tingu respon durang. Lucu saya rasa.

Betul betul macam Robot yang suda kena set tu memory bah. Respon durang tu yang saya nda tahan tingu. Nda dapat suda saya kontrol kontrol ketawa saya nikali.

" Ehem ! "

Terus mati ketawa saya.

Saya tingu Micca di depan sambil gigit bibir bawah saya. Menahan tawa. Tajam betul tu renungan mata dia tingu saya. Macam ada something yang tidak kena.

Napa, dia nda suka ka saya beramah mesra sama tu pekerja tadi ?? Please la.

" Kenapa perlu cakap 'thank you' ?? Memang tugas durang bah tu. Mengada gada. " bilang Micca sambil minum tu Wine.  Saya pula nda terkata dengar tu cakap dia.

What ?!

Saya nda salah dengar bah kan..

Serius, memang tu gaya dia mau minta kena ketuk kepala. Nda masuk akal betul dia punya pendapat ni.

Nda saya layan tu komplen dia. Saya terus sambung ketawa saya yang tergendala tadi.😂 Terhibur betul hati saya bah. Bukan selalu saya ketawa bebas macam sekarang. Apa saya peduli. Saya bukan kayu macam kau Micca.

Micca tingu saya macam mau tembus kepala saya dia punya renungan.

" Puas suda ko ketawa sana ? Tuuu.. Lari suda garis lipstik ko ! Ohya, lagi satu. Saya bawa ko dinner sini. Tapi ko ada say THANK YOU ? Tiada pun ! Tapi sama tu pekerja tadi yang hanya...... "

Wow. Saya pikir suda abis tadi. Serius pula dia nie. Fine !

Dari tadi lagi saya tahan diri mau lepaskan tembakan. Jaga you Micca !

Belum abis ayat Micca suda saya pigi putung.

" Omaigaddd.. Seriously Micca ?? Helloo.. Mr. Clyster Micca Ronn.. Listen carefully. Tindakan saya tadi tu dikira adab okey. Saya cuma mau tunjukkan ada baiknya kita sebagai customer perlu berhemah juga sama pelayan. Tidak kira la kita bos ka, kuli ka.. Apalagi mau trip sumbung. Tau la ini tempat urang kaya kaya saja buli lepak. Even durang hanya pekerja di sini, jangan ingat durang tiada perasaan ok. Silap haribulan dompet durang lagi tebal dari kita oh. Jangan tingu luaran saja. " bilang saya.

Saya tidak suka betul kalau ada bos, ketua yang pandang rendah sama pekerja bawahan dia.

Macam nie urang satu. Kalau bukan durang aa, nda jalan bah bisnes hotel dia nie. Huh. Nama saja bos. Tapi babal tahap gaban tu perangai!

Laju saja tu ayat mengalir dari mulut saya. No tapis tapis.

Diam Micca dengar saya bercakap. Tiada dia balas. Good.

Saya ambil tu gelas yang separuh berisi Wine. Saya tius sampai abis. Saya sambung lagi ayat saya tadi.

" Tidak salah bah ucap " Thank you " untuk seseorang yang suda lakukan sesuatu untuk kita. Its a very simple words.. Tapi suda lebih dari cukup untuk menghargai seseorang. Lagipun tu ayat bukan buat kita miskin ka apa ka... Jauh sekali buat kita sedih. Saya belum pernah dengar lagi ada urang yang meraung kesedihan sebab kena cakap terima kasih. Apalagi rasa SAKIT HATI. Lain cerita la kalau yang tiba tiba MENGHILANG tanpa SEBAB. Itu memang mau kena sipak tu. Perkataan yang ngam sama jenis urang begitu.. Pengecut, Penakut, stupid, useless.. Everything yg related sama tu semua la ! Ada paham Mr. Clyster Micca Ronn ?? " sambung saya panjang lebar.

Saya tarik nafas. Terasa kering tekak saya. Nikali saya ambil botol minuman yang buli bikin pening @ mabuk. Haha. Terus saya tuang sampai penuh tu gelas. Lepas tu saya tiussssss sampai abis.

Saya perasan lain terus air muka Micca bila mendengar ayat terakhir saya. Dia terasa ?

Bagus !!

Memang itu tujuan saya cakap begitu. Sengaja.

Dia perhati saja saya pegang tu botol ajaib😂. Why ? Heran saya pandai minum ? Kan dunia suda berubah. Takkan saya nda buli berubah Micca ??

At the same time, saya dengar dia mendengus. Marah kali. Dia marah apa, saya nda tau and i really don't care at all.

" Are you done ?? Kalau iya, makan. Lapar betul perut saya dengar ko punya ceramah ! Macam tu Murai saja. Bising. " bilang Micca. Terus dia ambil sudu. Tiada suda dia tunggu saya ah.

Tu dia. Datang suda gaya dia yang bikin Darah Tinggi.

" Ohya.. Lupa pula saya cakap. Thank you !! sebab belanja saya dinner sini. " bilang saya dengan nada yang paling sinis.

Micca angkat muka dia sekejap tingu saya. Terus sambung makan balik.

Eiii sabilang. Menyampah betul saya sama tu perangai dia. Saya pula yang balik balik sakit hati nie. Pelik juga. Atauu.. Saya yang terlebih sensitif ni ?? Bila masa pula saya sensitif.

Sepanjang kami makan, kami berdua diam saja. Bunyi sudu saja yang kedengaran.

Ting !
Ting !
Ting !

Sesekali deheman Micca dan saya kedengaran.

Micca suda selesai makan. Tapi saya pula masih sibuk mengunyah makanan. Banyak ba. Makanan mahal lagi. Sayang bah nda berabis makan.

Macam tidak pernah makan makanan sedap saja saya bah. Padahal boss restoran and catering.

Micca menyandar di kerusi sambil berpeluk tubuh. Macho la kunun tu. Saya tau juga dia asyik tingu saya.

Tapi saya tidak peduli dia. Sampailah saya betul betul rasa full. Baru saya stop makan.

Saya tius lagi tu air ajaib segelas. Dan nikali.. Omg. Saya betul betul kekenyangan.

Thank you God !

Saya gusuk gusuk perut saya.

" Ko tidak rasa mau termuntah ka ? " tanya Micca tiba tiba sama saya. Saya bagi dia pandangan pelik.

" Excuse me ? "

" Ko tidak teringin mau muntah ? Begitu banyak ko telan.. " tambah Micca lagi. Ketara betul bunyi sindiran di situ, terus senyum sinis lagi.

Macam saya mau tarik saja tu mulut dia. Malas saya tingu tu senyuman sinis begitu.

" Ko sindir sa kaitu ? Saya punya suka la mau makan berapa banyak. Badan saya juga kan.. " bilang saya membalas. Saya kasi pusing mata saya. Tanda annoying.

" Bukan apa. I'm just curious, di mana kau simpan semua yang kau telan tadi. Badan kau bukan besar sangat pun.. " bilang Micca lagi.

" Whatever MR... " bilang saya sambil kasi naik atas mata saya. Malas saya mau bertekak sama dia. Yang penting perut saya kenyang, hati saya gembira. Cukup !

" Tapi saya kagum sama kau Vello. Maintain slim juga.. " bilang Micca lagi.

Aiii.. Tadi menyindir. Sekarang memuji. Dalam diam saya senyum.

" So, what now ? " tanya Micca sama saya.

Saya angkat kening tingu dia.

" Now what ?! " bingung bingung bah saya tanya dia balik.

Tebalik saja tu words. Ngam ka tidak saya cakap, peduli.

Adakah patut saya yang ditanya apa mau di buat seterusnya ?? Crazy.

Tanpa amaran Micca berdiri dari kerusi dia. Terus dia ambil tu kotak kecil. Saya tingu perlakuan dia. Micca buka tu kotak kecil tadi. Terus dia ambil tu Necklace dari dalam kotak. Omg! It's so beautiful.. Dia jalan pigi dekat saya. Saya mendongak tingu Micca yang kini berdiri di samping saya. Baru Micca tunduk mau kasi pakai tu rantai terus saya berdiri dari kerusi. Saya undur beberapa langkah. Berkerut dahi Micca tingu reaksi saya.

" Hey.. What's wrong ? Tiada apa apa laa.  Anggap saja ini sebagai hadiah dari saya.  " bilang Micca sambil cuba dekatkan diri dia.

Perlahan lahan saya geleng kepala.

" No. Saya tidak perlukan hadiah dari kau Micca dan saya tidak akan pernah untuk menerimanya. " bilang saya agak keras.

Suddenly hati saya marah betul sama dia. Saya pun tidak tau kenapa. Adakah air ajaib yang saya minum tadi kini mula bertindak balas ?? Aduiii.. Jangan saja saya buat benda bodoh suda. Patut la semacam saja kepala saya, berdenyut denyut.

" Why.. ?? " bilang Micca masih try memujuk.

Dia jalan pigi dekat saya. Automatik saya terundur pigi belakang.

" Why ?? Because i hate you. I hate you so much Micca !! " bilang saya teriak tepat di depan dia.

Inikali la.

Bergegar jari jemari saya kontrol emosi. Hati saya dipenuhi rasa marah, tapi pikiran saya pula lain. Pikiran logik saya cuba untuk tenangkan hati saya.

Bukan inikah situasi yang kau selalu impikan ? Situasi di mana kamu berdua duduk semeja, makan bersama, menikmati suasana romantik.. ?? Kau mahu hapuskan impian yang sekian lama bertapa di jiwa kau ka, Vello ?? Just let it be. Don't be so selfish to yourself. Kau juga yang cakap kan. Menghargai seseorang itu satu sikap yang mulia. So, takkan kau sendiri tidak boleh lakukan hal yang sama untuk diri sendiri ?? Think Vello. Think !!.. Jangan jadi babal.

Zurpp !! Macam kena tikam hati saya.

Selfish ? Betul ka saya selfish ??

Sedang saya dalam dilema, Micca cuba menggapai tangan kanan saya.

" Jangan ! Jangan dekat.. Saya.. Sayaa.. "

What happen ?? Kenapa suda saya nie.. Perlahan lahan emosi saya stabil. Masih marah tapi tidak macam tadi.

" Heyy.. What's wrong with you, Vello ? " tanya Micca.

Melalui air muka dia jelas kelihatan dia risau dan heran melihat reaksi saya yang sekejap marah sekejap bingung. Saya jarakkan kedudukan kami. Kini saya menyandar di dinding. Kira kira 5meter dari Micca.

Saya pun tidak tau kenapa saya berkelakuan agak pelik. Yang saya pasti, saya marah. Ya marah. Saya kecewa. Hati saya sakit.

Semua nie disebabkan dia. Micca. Gaddd..

Dengan semua perasaan itu, saya tidak mampu untuk mengatakan sesuatu. Lidah saya kelu.

Perlahan lahan Micca berjalan ke arah saya. Saya tingu saja dia. Tadi saya mengelak dari didekati Micca. Tapi kenapa sekarang nie, saya rasa sebaliknya ? Sedar sedar saja Micca kini berdiri betul betul di depan saya suda.

Micca angkat tangan pigi dagu saya. Terus dia angkat dagu saya supaya saya tingu muka dia.

Mentang mentang kau tinggi.

Jadi sekarang, mata kami saling memandang antara satu sama lain. Lembut saja pandangan mata Micca. Dia renung mata saya dalam dalam. Macam dia mau menyelam sampai lubuk hati saya saja saya rasa.

Selam laa.. Pandang la mata saya dalam dalam. Kau tingu sendiri akibat dari perbuatan kau dulu. Tingu betapa teruk luka yang kau bagi saya.

Terus saya rasa tu tangan dia pigi usap pipi saya.

Saya pejam mata saya.

Sepatutnya saya tepis tu tangan dia yang mengatal pigi sentuh kulit saya tapi apa yang terjadi sebaliknya pula.

Saya kasi biar. Malah palng menakutkan saya suka. Saya nikmati setiap sentuhan jari Micca.

Now. Tangan kiri dia dengan kemas memeluk pinggang saya.

Saya masih macam tu patung. Diam.

" Sedalam itu ka kebencian yang terpendam dalam hati kau ? Sedalam itu ka dendam kau sama saya ? Kau marah saya buat begini ?? " bilang Micca tanya saya. Tu pandangan dia tidak berganjak dari mata saya.

Dia buli baca isi hati saya kaini ??

Ya. Saya sangat benci kau. Dendam kesumat saya tersimpan rapi dalam hati saya.

Tapi satu hal yang sangat menyedihkan bagi diri saya.

I still love you.

Walaupun suda bertahun luka di hati saya ni berdarah akibat perbuatan kau, tapi saya memang bodoh kerana masih menyimpan rasa cinta untuk kau, Micca.

Saya rasa hati saya sangat bercelaru. Saya macam tidak buli berfikir dengan betul.

Terus saya nekad. Saya nekad melawan kehendak hati saya. Ambik keputusan berani mati. Ambik keputusan yang mungkin akan saya kesali.

Apa yang terjadi ??

I kissed him !!

Bukan dia yang kiss saya duluan. Tapi saya. OMG ! Vello ? Hahaha. Ketawa histeria suda pikiran nakal saya. Bergabung sama devil hati saya laini.

Shit. But surprisingly.. Saya suka gabungan nie dua. Si pikiran nakal dan si Devil hati. Nikali biar la saya jadi jahat.

Saya berpaut pada leher Micca. Saya tarik muka dia dekat. Saya radu lips dia. Mula mula Micca no respond. Maybe dia terkejut dengan tindakan saya. 

Tapi kann.. Selang dua tiga minit, saya rasa pelukan dia semakin ketat. Makin rapat tubuh kami. And.. He kissed me back !

Our kiss mula dengan rentak perlahan. Saya nda peduli suda apa pandangan Micca sama saya. Itu nanti nanti la saya pikir. Apa yang ada di kepala utak dn hati saya sekarang. Hanyya satu.

I want him !!

Micca tolak badan saya di wall. Kini badan saya kemas dihimpit tubuh Micca. Semakin lama our kissed became roughly. Desahan nafas kami berselang seli kedengaran. Ciuman Micca beralih di leher. Kemudian beralih ke bahu saya. Lurah dada. Lucky dia baju yang saya pakai ni ngam ngam yang terdedah bahagian bahu. Mudah la kerja si Micca. Haha.

Wait. Kami masi di tempat terbuka. Bila bila masa urang masuk. Saya cuba kasi ingat dia.

" Mic..ccaa.. Ss..stop ! "

" Don't speak. "

Tidak dia peduli saya.

Kini, tangan Micca naik pigi paha saya suda. Terangkat suda kaki kanan saya.

" Aa..ahhh...  "

Pandai betul dia buat saya high.

Saya terrr-on suda saya. Bergegar suda badan saya ni.

Takkan baru kiss saya kalah suda ?

Saya cuba tulak badan Micca tapi punya berat. Saya takut tiba tiba ada urang meluru masuk di sini. Tapi kuat betul pelukan tangan dia di pinggang saya. Baru saya mau say something sana suda lips Micca melakat balik di lips saya.

Betul betul dia tidak mau bagi saya peluang bercakap.

Punya campin lidah dia menyusup masuk di mulut saya. Manari nari lidah dia meneroka. Me ?? Takkan mau akun kalah. Saya lawan bah. Dia bagi pisau saya bagi parang. Dia bagi pedang saya bagi samurai.

" Ohh babe.. You' re feel so good... Aaaa..hhh "

Meroyan suda Micca. Ambik kau.  Saya gusuk tangan saya di bahagian depan zip seluar dia. Ada kawan terbangun. Oh yeah !

Makin ganas tangan dia merayap. Sana sini suda jari jemari dia menyusup. Saya ? Heaven. Saya tenggelam sama sentuhan dia.

Terus saya tersentak saat Micca masukkan tangan dia di  bahagian depan intim saya. Terus kami berpandangan. Saya kaku. Tapi jari Micca perlahan lahan menyusup mencari lubuk. Bila suda jumpa, sana la jari jemari dia bekerja.

" Aaaaaahhhh.... Fcuk !! " balik balik keluar suara devil dari mulut saya.

Ini baru jari. Belum lagi yang lain. Gila !

Bikin malu jak tapi apa buli buat. Nda buli tahan suda tu suara mau keluar.

" You' re so wet babe.. "

Silaka. Memang la ba basah santut kalau kau suda ceroboh lubuk saya. Budu.

Dalam keadaan kami begitu, saya masih sempat bepikir. Betul ka ini apa yang saya mau ?? Ini ka yang saya mau ??
,

,
,
,
,
,
,
,
,
To be continued.

Sorry for the late updated guys. Enjoy ur reading. Hehe. Any typing errow. Its My bad. Sorry ya..

Feel free to vote likes and comments.

Love you all..
🌸
ObyNarra

Continue Reading

You'll Also Like

135K 6.1K 52
Season 1 Chef Di Hati Leftenan (Dizhwar Jazib) Dia...Mera Jeevan Leftenan Dizhwar Jazib & Veera Khawla Disclaimer: All right reserved...
20.8K 1.9K 24
Orang kata, perempuan yang masuk bidang ketenteraan adalah manusia paling gila dan berani mati. Dianggap bersifat lemah dan semestinya tingkah laku f...
885K 35.8K 98
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
46.1K 3.1K 56
"You drive me crazy, Yara Alyssa. Most people say that the cure for falling in love is marriage. And now I'm in love. Do you want to be the cure for...