Nota Cinta Untuk Cinta

By ItsNitaSophian

5.4K 798 451

DUA orang bloggers, Ella dan Toni adalah sepasang BFF. Kehidupan mereka di Maine, Amerika Syarikat sangat sta... More

NCBC
01: Mount Desert Island
02: Gadis Salisbury Cove
03: Sekeping Hati Lampau
04: Rahsia Takdir Pertemuan
05: Pertemuan Tidak Dipinta
#SELINGAN 🎈🎈🎈
06: Jejaka Restoran McAllan
07: Kisah Gadis Bertopi
08: Panggilan Sekeping Kad
09: Jejaka Tak Dikenali
10: Jangan Lari Lagi
#CRSONE2018 🎈🎈🎈
11: Wanita Seorang Lagi
12: Mesej Daripada Stranger
13: Jodoh Dengan Kopi
14: Sabar dan Bijak
#SELINGAN 🎈🎈🎈
16: Kontrak Buat Ella
17: Mengintai Rahsia Xander
18: Mama dan Papa
19: Hati yang Dijaga
20: Nota dari Cinta
#SELINGAN 🎈🎈🎈
21: Paranoia

15: Heaven atau Hell

107 18 7
By ItsNitaSophian

"A strong, successful man is not the victim of his environment. He creates favorable conditions. His own inherent force and energy compel things to turn out as he desires."—Orison Swett Marden

——🍁——


Ella kembali ke kondo bersendirian bersama sampul yang mengandungi kontrak yang perlu dibaca dan ditandatanganinya. Kontrak kerja itu adalah perkara kedua yang difikirkannya kerana saat ini perbualan bersama Trent tadi memenuhi ruang fikiran dan perasaannya. Ella merasakan seperti hatinya dicengkam kuat. Keluar saja dari lif, anak matanya melirik ke arah pintu kondo Xander. Adakah ini suatu bala buat dirinya? Malas hendak berfikir, dia segera memasuki kondo.

"Hei Ella! Assalamualaikum. Lamanya tak jumpa!" jerit Toni yang duduk di atas sofa sambil melunjurkan kaki ke atas meja. Mood Ella kembali ceria melihat Toni. Sampul dan beg tangannya dilemparkan ke atas meja dan dia segera melompat ke sisi Toni.

"Rindunya!" jerit Ella seraya memeluk ketat tubuh Toni. "Bila sampai?"

"Baru aje." Kepala Ella ditolak dari bahunya. "Kau dari mana ni?"

Ella mengeluh lalu menyandar ke sofa. Dia menceritakan semula apa yang telah berlaku sepanjang ketiadaan Toni. Kecuali tentang Ezekiel dan juga tentang perbualannya dengan Trent tadi.

"Wow! Baru dua hari satu malam aku tinggalkan kau. Dah banyak macam tu masalah yang kau dapat?" Toni menurunkan kakinya lalu duduk menghadap Ella yang memejamkan matanya. "Faris tak ada contact kau lagi?" Ella geleng. "Trent kat mana sekarang?"

"Dia kata nak ambil angin sekejap," keluh Ella perlahan. "Mungkin dia pergi jalan-jalan cari pemandangan artistik. Macam kau tak kenal dia. Suka sangat tangkap gambar."

"Sama macam kau."

"Tapi gambar dia lebih lawa. Penuh nilai artistik. Aku tak pandai sangat bab edit-mengedit ni. Dia lebih pro."

Toni angguk. "Itu aje yang boleh dibanggakan tentang Trent Careem. Bakat dia tu satu dalam sejuta. Gambar tahi pun dia boleh edit dan tambah nilai artistik. Mana nak cari."

Mereka kemudiannya mengekek bersama.

"Cakap pasal tahi ni." Toni kembali fokus pada Ella. "Aku teringatkan Xander."

"Muka dia tak adalah macam tahi sangat. Mulut dan perangai tu aje yang ada ketahiannya sikit."

Toni keluarkan telefonnya. "Tak kisahlah. Aku nak tahu pula muka dia macam mana. Kalau dia ni developer, mesti ada company profile dalam google kan? Apa nama company dia?"

Ella tidak pernah terfikir langsung hendak mencari tahu tentang Xander dalam laman sesawang. "Kau ni pergi ke mana-mana saja mesti jadi polis kan? Alang-alang kau taip aje nama dia, Tengku Alexander Amin bin Tan Sri Tengku Ramzie. Senang sikit kerja kau."

Toni gigih menaip satu persatu nama Xander. Ella memperbetulkan ejaannya beberapa kali.

"Hah!" jerit Toni sesaat kemudian. "Rasanya kau dah termasuk dalam lubang jamban Ella." Ella tendang paha Toni yang tersengih sumbing. "Kawan aku ajar perkataan tu. Dia kata penduduk dekat kampung di tepi laut tu lubang jamban dia special sikit. Berak terus 'plop' jatuh dalam air laut."

Ella tidak dapat menahan tawanya. "Cuba berhenti cakap pasal tahi dan yang sewaktu dengannya boleh tak?" Nafasnya diatur semula. "Apa kaitan aku dengan lubang jamban ni?"

"Kau sedar tak betapa sempurnanya makhluk ciptaan Tuhan ni?" Toni masih khusyuk membelek wajah Xander.

"Hensem lagi Trent dari dia," gumam Ella. Toni yang sempat menangkap kata-katanya hampir termuntah hijau ke atas karpet. "Aku tak tahan dengan perangai kaki perempuan dia aje Toni. Kau berilah sepuluh Xander pada aku, aku tetap tak nak selagi perangai dia macam tu."

"Aku setuju dengan tu. Dia ni orang kayalah Ella. Sebab tu lah perempuan dia keliling pinggang." Anak mata Toni bergerak ke kiri dan kanan membaca artikel berita tentang Xander. "Boleh tahan banyak gosip pasal dia ni. Orang berjayalah katakan."

"Yakah?" Ella tayang riak tidak percaya. "Patutlah dia ada bodyguard, si Amir tu."

Toni tekup matanya dan tunjuk paparan telefonnya ke Ella. "Mata aku tercemar! Dia perempuan pencuri tu kan?"

Ella menggendeng ke arah telefon Toni. Gambar Katrina berpelukan dengan Xander di sebuah acara karpet merah membuatkan asid perutnya naik ke tekak. "Haah. Dialah tu," gumamnya sebelum baring semula di hujung sofa. Dia tidak ingin mengambil tahu tentang mereka berdua langsung.

Toni menarik kembali telefonnya dan menekan-nekan skrin telefonnya untuk kembali ke skrin utama. "Sila meninggal. Nak sangat aku baca Surah Yaasin untuk perempuan tu. Dia fikir dia siapa nak lantik diri sendiri jadi assistant Xander?"

"Dia bakal tunang Xander kot." Ella mengherotkan bibirnya. Dia tak kemaruk sangat hendak jadi pembantu Xander. Tapi agak menyakitkan hati apabila Katrina sesuka hati saja mengambil jawatan tu. Buat malu dia saja datang ke temuduga itu. "Kau ni pandai juga ke baca Yaasin?"

"Tak seberapa pandai. Dari situ kau boleh nampak kegigihan aku untuk baca Yaasin untuk dia." Toni letak telefon ke atas meja. "Jadi kau nak buat apa dengan tawaran istimewa dia tu?"

"Sebenarnya ...." Ella mencapai sampul yang diberikan Xander. "Selain daripada masa, dia juga berikan aku ni."

"Kontrak ke?" Toni merembat sampul itu dari tangan Ella.

Ella angguk. "Mungkin aku dapat buat keputusan tepat lepas baca benda tu."

"Ada duit ke dalam ni sampai dia gam guna gam kasut?" Toni berdiri dan mencari gunting di dapur. "Kau pernah baca tak buku Fifty Shades of Grey tu?"

"Tak," balas Ella yang merenung siling. "Kenapa, kau pernah ke?"

"Aku pun tak pernah." Ella mendengus, menyampah. Toni kembali duduk di sisinya sambil memegang sebilah anak pisau. "Tapi aku pernah baca kontrak yang si Anna kena suruh sain dan ... kau tahulah apa maksud aku."

Ella jeling wajah Toni yang melirik nakal ke arahnya. "Buku tu pasal BDSM kan?"

Toni jongket kening beberapa kali sambil tersenyum nakal. Tangannya kembali memotong bahagian atas sampul dengan berhati-hati. Sambil memotong sambil dia menggumam, "Dalam kontrak tu, ada kontrak yang mengikat di antara Dominant dan Submissive. Sangat terperinci kontrak tu. Apa yang boleh dan apa yang tak boleh dilakukan oleh Anna. Dan apa yang berlaku setelah kontrak tu tamat. Kalau kau tak faham apa benda BDSM tu, kau baca aje kontrak dia tu. Gerenti faham. Aku baca kontrak tu pun sebab aku tulis entri tentang BDSM dalam blog aku. Nak buka mata wanita-wanita kat luar sana yang tak tahu dalam dunia ni ada lelaki atau perempuan yang dapat kepuasan seks dengan melakukan BDSM."

"Kau nak ke sain kontrak macam tu kalau dapat lelaki macam Mr. Grey tu?"

"Nah uh ... soalan tu untuk kau jawab sendiri." Toni mengeluarkan isi sampul. Ella menegakkan tubuhnya. Lebih kurang sepuluh keping kertas bersaiz A4 dipegang oleh Toni. "Wow ... menariknya kertas-kertas ni." Toni menyandarkan belakangnya bertentangan Ella. Senyum nakal terukir di bibir. "Kau nak baca sendiri atau aku bacakan untuk kau?"

"Kau dah kenapa berlagak saspen bagai?" Ella jadi bingung kontrak itu miliknya atau milik Toni. "Kau baca ajelah. Buang air liur aku aje baca kontrak skema macam tu." Tubuhnya disandarkan semula. Dalam hatinya dia mula berasa teruja dan gemuruh pada masa yang sama. Macam tak pernah sain kontrak aje kau ni Ella.

Toni senyum suka lalu menegakkan tubuhnya. Muka hadapan dibaca sekilas. Senyumannya pudar lalu dahinya mula berkerut. "Oh, no ... Ella."

"K-kenapa?" Ella tergagap. "Kau jangan berlakon Toni. Aku tampar kang."

Toni tidak peduli dengan ugutan Ella. Matanya masih membaca penuh konsentrasi kontrak yang dipegangnya. Lembaran demi lembaran dibaca dengan riak serius dan sedikit keliru. Ella menelan air liurnya. Dia mahu membaca sendiri kontrak itu, tetapi reaksi Toni membuatkannya kecut perut.

"Toni ... kau dah boleh menang Anugerah Oscar. Tapi aku tak beli lakonan kau ni."

Toni membaca lembaran terakhir dengan mulut yang ternganga. Mata yang membuntang perlahan-lahan naik ke wajah Ella. Tangannya menekup mulut yang ternganga.

"Apa?"

Toni meletakkan tangannya ke dada. "Ingat tak apa aku cakap pasal kontrak BDSM tu?"

"No way!" jerit Ella terkejut. Matanya terbuntang sebesar mata Toni.

"Yes way!" Toni membelek sekali lagi kontrak itu. "Kontrak ni akan jadi heaven atau hell buat kau bergantung pada penerimaan kau sendiri. Oh, no. Kau memang dah terjatuh dalam lubang jamban Ella." Kepalanya digelengkan.

"Maksud kau?"

Toni menghulurkan kontrak itu kepada Ella. "Kau kena kahwin dengan Xander."

——🍁——

Whoops! Apa sebenarnya isi kontrak tu? I is curious too.

Continue Reading

You'll Also Like

Kau Takdir Aku (OG) By myaz

Mystery / Thriller

4.2K 141 3
Tengku Qays Lucca Bergvall- Seorang lelaki yang dingin membuat orang gerun dengannya dan dia mempunyai rupa paras yang boleh membuatkan wanita tergod...
397K 34.5K 56
Series 1 Keseronokkan jalan cerita tidak bergantung pada nilai pembacanya, tetapi pada si penulisnya. Dia bukan sesiapa, Dia tiada agama, Dia dahagak...
1.1M 59.1K 57
#1st series of His Secret Status ; [ COMPLETE ] Pertemuaan antara Zaskia Melania dengan seorang jejaka di lorong madrid bagaikan dejá vu. Setiap kali...
248K 7.9K 65
Tengku Aryana Sofea dan Tengku Ria Emelea adalah sahabat baik dari kecil lagi begitu juga dengan kedua ibu bapa mereka..tetapi..kehidupan Tengku Arya...