Her Mistake His Regret

By Eunnie00

879K 43.6K 3.5K

◇◆◇◆ BOOK 2.2 ◆◇◆◇ malay story| COMPLETE Highest rank : #7 in romance, 24 July 18 #... More

B L U R B
1
2
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
preview
S2 | Prologue
※1※
※2※
※3※
※4※
※5※
※6※
7
8
※9※
※10※
※11※
※12※
13
※14※
※15※
※16※
※17※
※18※
※19※
※End※
Epilogue
◇DEMELISE◆
◇EUNNIE00◆
A SINGLE TRUTH
100K

3

16.2K 742 16
By Eunnie00



H  E  R
M  I  S  T  A  K  E





███████










Mata  dijatuhkan pada gelas yang kini diisikan wine oleh pekerja hotel . Lirikan dibawa kepada lelaki dihadapannya . Masin mulut , sebut sahaja manager terus CEO hotel ini yang memunculkan diri .


" have your drink miss — "


Elise menjungkit bahu , polos . Gelas dibawa ke bibir , merasai sedikit cairan mewah yang sentiasa menyapa deria rasanya .


" so , can we proceed dengan masalah yang — berlaku tadi ? " sopan dan penuh tata tertib usahawan muda ini .



Muda ke ?
Elise melirik lelaki itu atas bawah . Cuba mengagak umur mungkin — dari segi susuk tubuh dan wajah ...



Tersenyum kecil CEO itu apabila sedar lirikan nakal Elise , sudah terbiasa namun sikap wanita itu yang terang-terang check him out ,




" anyway cik Kimberlin , saya belum diperkenalkan secara formal . Saya Gaz , CEO hotel ini . "


Tangan Gaz yang tersua padanya disambut lambat-lambat . Supaya tidak ternampak seakan perempuan yang terhegeh-hegeh .



" well — you sendiri tahu nama I so , tak perlulah I nak introduce myself kan ? And , back to the main problem here " Elise sudah mulai membuka topik , cepat mula cepat habis kerana jarum jam sudah menunjukkan detik tengah malam .




" I pendekkan memandangkan dah lewat , ada masalah sikit dengan penginapan I kat hotel you ."



Gaz mengangguk , sedia maklum kerana sudah diberitahu oleh pekerjanya .
" tapi Cik Kimberlin , protokol hotel kami memang macam ni . Payment cik 50% hanya dapat tampung penginapan bilik hotel selama tempoh ini sahaja . Saya rasa cik lebih tahu kenapa kami tak dapat bantu — "


Elise mengeluh , geram memikirkan tindakan bapanya yang memblok semua kad kredit miliknya . Wang tunai pula hanya tinggal sisa sahaja . Tak akan cukup untuk sewa hotel lain !


Gaz melirik wajah Elise dalam sembunyi . Memerhati bagaimana wanita itu mengutil jemari sendiri dalam tak sedar . Gemuruh . Risau .



Ditilik jam di pergelangan tangan , lewat . " atau macam ni sahaja cik Kimberlin , saya benarkan cik stay sampai esok pagi memandangkan hari pun dah lewat dan ... " Ujar Gaz sambil matanya melirik pemakaian Elise yang jelas menceritakan pribadi wanita itu sendiri  , " — tapi hanya sampai esok pagi sahaja . Kemudian , you need to stay in other place "


Elise angkat muka , berbalas pandangan dengan lelaki itu . Cadangan itu ada baiknya juga . Sekurang-kurangnya malam ini tak perlu dia susah fikir mana mahu tidur .






























Langkah  diatur ke dalam ruangan lobi . Para pekerja yang melihat kehadirannya memberi tunduk hormat , sapaan formal .


Demerez membisu . Kosong wajahnya . Hanya kaki terus menapak ke arah lif . Sementara menunggu , telefon ditekup ke telinga sejurus membuat panggilan .



" — Luigo ada hantar stok tu ? " sejenak diam sebelum menyambung , " —— aku tak nak tahu . Kapal akan berlabuh malam ni , jangan sampai terlepas atau kau aku cari "



Tegas dan cukup menggerunkan suaranya , sebelum bunyi 'ting' kedengaram lantas daun pintu lif automatik terbuka .



Namun, Demerez pegun seketika . Matanya tajam meneliti wanita yang baru sahaja keluar dari perut lif itu , bersama luggage .

Elise yang masih dimakan kantuk sedaya upaya mencelikkan mata . Dia benar-benar perlukan tidur lagi namun — memikirkan agreement yang dah dibuat dengan pemilik hotel  itu semalam .


Luggage ditarik , dalam masa yang sama matanya terpandang lelaki yang kebetulan berada diluar lif itu .



Kaku . Seram sejuk tubuhnya saat bertembung mata dengan lelaki itu .
Demeres Black !

Automatik mata turun meneliti lelaki itu atas bawah . Ditahan debaran dijiwa yang berdetak gila . Apalagi, lelaki itu turut sama merenungnya .


Mahu longlai sahaja kedua lututnya , memikirkan dia lagi memakai high heel 7 inci tika ini , membuatkan Elise menegakkan postur tubuh .



Namun , tautan kening Elise bertaut apabila menyedari mata lelaki itu jatuh pada high heelnya . Senyum sinis lagikan 'dark' meniti di bibir itu . Menambahkan lagi debaran di dada wanita itu .



Apa yang tak kena dengan kasutnya ? Warna ? Jenama? Atau ketinggian ?
Persoalan bermain dibenak Elise dalam masa yang singkat .


Tanpa sedar , Demerez sudah meloloskan diri ke dalam lif . Wanita itu hanya tersedar dari lamunanya , apabila pintu lif itu sudah terkatup rapat .



" shit " sumpahnya bagai mantera . Tajam mata menjeling pintu lif itu , bersama rasa tidak puas hati Elise mengorak kembali langkahnya keluar dari hotel itu . Tak semena-mena dia dihumban keluar pula oleh security jika melengahkan waktu !









































Jemari  mengetuk permukaan meja kaca itu . Seakan menyentuh 'piano tiles' , cuma ini hanya halusi . Sesekali kerutan didahinya timbul, mata turut sama mengecil.



" you look distracted " teguran Gaz membuatkan dia tersenyum senget .


" a little bit . " balasan bersahajanya memancing perhatian Gaz . Tetapi lelaki itu lebih dari tahu untuk tidak mencampuri urusan pribadi Demerez selagi lelaki itu sendiri tak buka mulut .



" anyway , aku datang jumpa kau pasal investment dalam projek Tyler . "


Renungan Gaz berubah selaras dengan lirikan mata Demerez ,




" so , kau nak aku buat apa ? "



Senyuman sinis melebar diwajah Demerez , sebuah cek diletakkan diatas meja .




" guna cek ni untuk umpan that old man , dan agreement yang aku discuss dengan kau dua minggu lepas "


















































Dompet  ditutup kembali sejurus mengira wang tunai yang dimiliki . Sumpahnya meniti dibibir munggil itu sambil memejam rapat mata . Hela berat ditarik lepas , cuba mencari titik ketenangan meski gagal .



Luggage miliknya dilirik sekilas sebelum hela panjang dilepas lemah lalu kepala disandarkan ke kerusi kayu yang menjadi persinggahan sejak tadi .




Perut yang berkeriuk lapar membuatkan tubuh kembali tegak . TAjam matanya menikam tas tangannya sebelum senyuman sinis mekar diwajah .



Pantas dikeluarka segala harta yang sempat dicilok dari bilik hotelnya . Botol kaca jus buah-buahan dan bar coklat dikeluarkan dari tas tangan itu . Tersengih bangga dengan tindakan itu yang dikira ' terpaksa ' demi meneruskan hidup meski terang-terang pemilik hotel itu sudah berbaik hati membenarkan dia tinggal semalaman namun ——
Elise doesn't give a fuck .



Sedang bergembira menikmati hasil curi , mungkin karma kembali menjejaknya apabila tiba-tiba sekumpulan budak pengemis mengeruminya .
Dirinya tidak diapa-apakan namun luggage dan tas tangan miliknya direbut mereka membuatkan Elise menjerit .


Kebetulan nasib malang terlalu gemar bertempek dengannya sejak bapanya cari pasal ,  tiada orang lain disekitar mereka .



Entah bagaimana , dalam Elise merebut kembali tas tangan, tubuhnya ditolak kasar oleh pencuri cilik itu .



Hanya mampu melihat luggage serta tas tangannya dibawa lari bagai iklan yang datang dan pergi sekelip mata .


Elise masih dalam posisi bersimpuh ditanah yang kotor . Berdebu . Decitan sinisnya terlepas juga dari bibir ,



" fucking hell !! " amuknya , melontar sepenuhnya suara .








































Mata  terhala hanya pada sketsa dihadapan kereta  . Biasan cahaya dari keretanya memancar terus ke arah sekumpulan manusia diyakni orang upahan lagi sedang menguruskan pembelot perniagaannya . Tidak terjejas meski jelas nyawa pembelot-pembelot itu sudah bagai dihujung tanduk apabila dibelasah oleh orang -orangnya .



Ketukan di cermin tingkap membuatkan Demerez menjeling sinis . Buton ditekan , automatik cermin diturunkan .




" boss — ada masalah "


" speak " tegas arahan Demerez jelas tidak gemar dengan pernyataan anak buahnya itu .



" rasanya boss kena keluar tengok sendiri —— " ujaran anak buahnya menerima jelingan maut Demerez . Dengan kasar , daun pintu Demeres bukak kasar sebelum dirinya keluar dari perut kereta .



Toleh sahaja dia ke belakang , mata terus menikam susuk tubuh wanita itu . Wanita sama yang ditemui di club juga di hadapan lif tadi pagi .



Yang berbeza , kedua lengan wanita itu kini dicengkam oleh anak buahnya .
Dalam kata lain , berkemungkinan besar wanita itu berada di sekitar lokasi ini dan —— menyaksikan segalanya .




Dalam kesamaran malam , anak mata Demerez menilik wanita itu dan terhenti pada tangan yang jelas memegang sepasang high heel ——
Refleks, matanya jatuh pada kedua kaki wanita itu yang barefoot .




Demerez tersenyum sinis . Mengorak langkah menghampiri wanita itu yang jelas sedang bergelut bagi meloloskan diri daripada cengkaman anak buahnya .




" tak sangka dalam hutan macam ni boleh terserempak dengan cinderella ? " sinis dan separuh berbisik pada wanita itu membuatkan tubuh itu pegun .



Sama ada kerana kata-katanya atau —— kerana sedar siapa dirinya ?



Yang pasti , senyuman megah terlakar sinis diwajah Demerez Black .



"  It must be my luck , I caught a cinderella — " matanya menilik jam dipergelangan tangan , bersahaja bersama dark chuckle , " — and its even past midnight  "


















tbc
Vote and comment

Continue Reading

You'll Also Like

380K 23.4K 64
𝐍𝐮𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐑𝐚𝐮𝐝𝐡𝐚𝐡 | 𝐌𝐮𝐡𝐚𝐦𝐦𝐚𝐝 𝐙𝐚𝐲𝐫𝐚𝐧 Percaya? Percayakah dia pada namanya cinta. Setelah cinta yang bertahun-tahun lamanya dip...
166K 10K 60
Kata orang, perempuan masuk bidang ketenteraan adalah manusia paling gila dan berani mati. Dianggap bersifat lemah dan semestinya tingkah laku femini...
43.5K 4.2K 5
Kehidupan Amsyar Dizhwar dan Haura Mikayla semakin penuh dengan kemanisan selepas hadirnya cahaya mata pertama, Emir Raees. Namun bagi Haura, masih a...
259K 11.1K 47
Setelah 24 tahun hidup menggalas gelaran sebagai seorang duda, Raz tidak pernah terfikir untuk jatuh cinta lagi, apatah lagi berkahwin. Tetapi lain p...