17🍒 - DIA LELAKI IDAMAN [COM...

By SuamikuCapang61

39.8K 3.3K 1.7K

Kisah klise yang dimana Oh Sehun si lelaki idaman menghulurkan tangan untuk menjadi 'suami palsu' buat si gad... More

ᴾᴿᴼᴸᴼᴳ
01
02
03
04
05
06
07
08
18
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33 (❗)
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
Note By Author 💕

19

781 91 19
By SuamikuCapang61

Bau ubat dan hospital bersatu dalam rongga hidungnya . Perlahan-lahan kelopak matanya dibuka . Putih . Dipandang kesemuannya putih berlaka.

"Mi Ran ?

Disentuh tangannya (Mi Ran) perlahan menyalurkan saluran haba buat gadis tersebut . Hatinya melonjak gembira apabila melihat insan yang terbaring lemah di atas katil kini sudah sedar.

"InJong" suara seraknya memanggil. Sayu sahaja matanya memandang manusia tersebut.

"Mi Ran syukurlah awak dah sedar." Tersenyum dia (InJeong) apabila melihat sahabat baiknya kini sudah sedar walau masih dalam keadaan lemah.

"InJeong aku dekat mana ?"

"Hospital. Kau berlaku pendarahan semalam" Jelas InJong. Jelas sekali riak risau terpancar diwajah gadis tersebut.

Pantas sahaja dia (Mi Ran) menyentuh perutnya,perasaan lega menghurung jiwanya . Masih berisi .

"Kau sayang budak tu Mi Ran ?"

Berkerut dahinya (Mi Ran) apabila mendengar soalan dari bibir InJeong . Tidak berkelip dia memandang wajah gadis tersebut . Di angguk kepalanya perlahan .

"Walau dia bukan anak Sehun ?"

Terkejut .

"Ma-"

"Macam mana aku tahu ?"

Perasaannya (Mi Ran) sudah bercampur baur. Baginya sekiranya si InJeong tahu ini bermakna si abangnya juga tahu hal sebenar. Otaknya mula berfikir adakah pengakhiran hidupnya sampai disini sahaja ? Adakah dia akan dibuang dari keluarganya sendiri. Nama Sehun bermain dilayar fikirannya. 

"Mi Ran, jujur dengan aku please ? Itu bukan anak SeHun kan.. itu anak LuHan kan" Lembut sekali bicaranya (InJeong) 

"Oppa.."

"Chanyeol dah tahu semua dah Mi Ran. LuHan sendiri yang cerita" 

"aHa . Ini bukan anak Sehun. Ini anak Luhan. Lelaki cina yang kau bawak balik tu. Tapi bukan sebab aku terlanjur  InJeong. Aku dirogol" Teresak-esak dia (Mi Ran) memberitahu perkara sebenar. Ditutup wajahnya dengan kedua tangan. Tidak mahu dia melihat wajah manusia yang sudah menjadi sebahagian dalam ahli keluarganya itu. Perasaan malu mula terbit. Dia (Mi Ran) sudah beri nama buruk dalam ahli keluarganya. 

"Kenapa tak bagi tahu oppa ?" Suara garau Chanyeol menyapa ruangan bilik tersebut. 

Dilihat wajah Chanyeol yang sudah berubah keruh. Lingkaran bawah matanya kelihatan sebam seperti dia baru lepas menagis ? Manusia yang panas barannya tidak dapat dikawal itu menagis ?. Dipeluk tubuh si adik dengan erat. 

"Kenapa tak kasi oppa hal sebenar ? Kalau kamu tahu kasi tahu benda sebenar kamu mesti bahagia sekarang.Kenapa Mi Ran ?" Dirasai bahunya (Mi Ran) basah . 

"Op-oppa..."

"Oppa tak kan marah orang yang oppa sayang . Oppa minta maaf" Dipandang wajah si adik. Dia (Chanyeol) seperti tidak kisah kalau si adik memandang wajahnya sudah memerah akibat menagis. 

"Oppa...oppa menagis ?" dikesat air mata di wajah si abang. Tersentuh hatinya apabila melihat si abang yang difikirnya panas baran sahaja itu menjatuhkan air mata dihadapannya. 

"Mendiang omma dengan appa amanah kan oppa jaga Mi Ran . Dan oppa gagal jaga kamu sayang." Ditunduk wajahnya , tangan milik Mi Ran dipegang kejap seperti dia tidak mahu melepaskan gadis tersebut. 

"Oppa...terima kasih" dipeluk tubuh si abang. Beruntung dia memiliki abang seperti Chanyeol. 

___________________________

"InJeong-ah" panggil Mi Ran apabila melihat gadis tersebut dari tadi mendiamkan diri. Selalunya ada sahaja dia (InJeong) berperang mulut dengan si abangnya . Tapi hari ini diam seperti orang asing .

"Hmmm"

"Kau ok ?"

"Ok"

"Kau sakit?" Disoal semula apabila melihat reaksi acuh tidak acuh yang ditunjukkan oleh InJeong pada ketika itu .

Dipandang si abang yang sedang mengupas buah epal buat dirinya . Berkerut dahi apabila melihat reaksi kedua manusia tersebut seperti melancarkan perang .

InJeong yang sedang bermain telefon sedikit tidak menangkat wajahnya semenjak si abang menerpa masuk membuat drama air mata. Si abang dari tadi mengupas buah. Entah berapa biji buah yang sudah dikupasnya. Awkward .

"InJeong." Panggilnya sekali lagi dalam nada lembut .

"Hmmm" matanya (InJeong) masih lagi memberi sepenuh perhatian pada telefonnya.

"Sehun mana ?"

Terhenti kelakuannya (InJeong) apabila mendengar nama Sehun. Dipandang wajah Mi Ran yang sedang menunggu jawapan darinya. 

"InJeong? Kau dengar tak ni ?"

"Err..kau cakap apa ?"

"Berangan ! Mesti kau berangan tengah bahagia dengan Chanyeol oppa eikkk" Dipandang wajah Chanyeol yang sudah memerah. 

"Beb , aku lupa something . aku gerak dulu ya" Diambil begnya (InJeong) dan tiada ciuman laga-laga pipi seperti selalu antara dirinya dan Mi Ran, terus sahaja dia (InJeong) berlalu keluar. Lagi bertambah kerutan didahinya. Si abang dari tadi tidak habis mengupas buah. Jika dilihat keadaan buah tersebut amat menyedihkan.

"Park Chanyeol . explain now !"

_________________________________

"JongIn"

"Hmmm"

"Kau rasa Mi Ran maafkan aku tak ?"

"sini aku kongsi cerita dongeng" ditampar sofa sebelahnya menyuruh manusia tersebut duduk disebelahnya. Buku komik manga diletak ketepi. 

Seperti anak kecil sahaja lagaknya. Diikutkan sahaja arahan yang dilemparkan. 

"Ok. Pada suatu hari , ada seorang pemuda petani. Kehidupan dia agak susah. Sehinggalah dia berjumpa dengan seorang gadis yang cantik WOW IANYA LEBIH BOMM !"

Berkerut dahinya mendengar kisah yang disampaikan oleh lelaki berkulit sawo matang itu. Digagahkan juga dia mendengar. Perasaan 'selesa' terbit dijiwanya apabila bergaul dengan lelaki tersebut. 

"Entah rasukan jenis apa telah merasuk si petani tersebut hingga menyentuh gadis WOW IANNYA LEBIH BOMM itu. Dan 5 bulan mendiamkan diri dia tampil berjumpa dengan gadis tersebut."

"KAUU..."

"SHUHHH tak habis lagi. Maka dia datang berjumpa dengan gadis tersebut. Tapi malang gadis tersebut dengan lelaki lain . Dan petani itu membuat si lelaki yang mendamping gadis tersebut meninggalkannya. Si gadis tersebut dapat ketahui dan.."

"KIM JONGIN !"

"OMMAKKKKK" dipeluk tubuh lelaki disebelahnya. Tercugap-cungap dia apabila disergah sebergitu. 

"InJeong ! adab mana adab ?" 

"Betul apa yang aku dengar.."

"apa ?" dibetulkan bajunya yang menampakan perutnya sedikit. MALU !

"cerita tadi.."

"Betullah"

Diberikan renungan tajam buat lelaki yang menempek disebelah si abang. 

"KAUUU---"

"bukan dia . Tapi kekasih pujaan kau"

"Siapa ?"

"Park Chanyeol"

Waktu seakan-akan terhenti seketika apabila dia mendengar nama insan yang telah menghilangkan lelaki yang sudah banyak berkorban buat sahabatnya. 

"Di---dia"

"Dia tak kasi tahu kau ka ?"

Gelenggan kepala InJeong membuatkan JongIn berkerut seribu. Pelik ! kenapa Chanyeol memberitahu idea gilanya itu disetujui oleh si adiknya sendiri (InJeong). 

"ahhh sudahhh" dipicit pelipis kepalanya apabila melihat amukkan si adik yang tertiba sahaja muncul . Pintu wad dihempas kuat . Tahu sangat dia si adik sudah mengamuk. Di pandang insan disebelahnya.

"Kalau diorang bergaduh besar . Kau betulkan balik . Kau punya diorang bergaduh"

"Aku minta maaf Kai. Aku cuma.."

"Nak betulkan keadaan ?"

Anggukan kepalanya membuatkan JongIn mengeluh kecil. 

"Tapi bukan dengan macam cara ni. Ini kau dah libatkan hubungan orang lain."

"Aku suka dia JongIn. Aku sanggup buat apa sahaja untuk dia jadi milik aku" Bingkas sahaja dia bangun menuju ke muka pintu. 

"Luhan , Cinta tu tak boleh dipaksa. Dia lahir sendiri dalam hati"

-To Be Continue-

Auhtor Note : OK. Nanti saya akan kongsi something . Bye ! mohon anda memberi ulasan dengan baik tentang chapter kali ini. MUAHHH setempekkk

Continue Reading

You'll Also Like

18.8K 1K 72
"Kita akan hidup bersama sampai bila-bila kan?" ~Laura Alaia. "Nope baby. Masa kita ada terlalu singkat."~ Venus "Kau tahu kau kuat, Laura."~ Arissa...
7.6K 668 47
𝗜 𝗧𝗿𝗶𝗲𝗱 | 𝗘𝗷𝗲𝗻 𝗔𝗹𝗶 . . . Remake From:- 𝗘𝗷𝗲𝗻 𝗔𝗹𝗶 {𝗠𝗶𝘀𝗶:𝗠𝘂𝗮𝗸}(Unpublish) . . . "M..Mama?" . . . "Tetap kuat Ali...
144K 4.3K 55
A KING IS NOT COMPLETE WITHOUT HIS QUEEN *Hanya Rekaan Semata Mata* Percintaan yang tak diduga. Percintaan yang tak berwakilkan harta. Percintaan yan...
27.2K 1.6K 86
" I'm sorry sir I really sorry." Kata ayra sambil mengelap jacket hitam milik lelaki dihadapannya. " It's okay not your fault." kata Mateen sambil me...