Between 2 Love(✔Completed)

By Choco_Lyn

1.1M 42.1K 457

@Between 2 Love@Novel ke-3 @Romantik @Wattpads @2018 Dalam kisah aku, ada dua benda yang paling bermakna. Per... More

BAB 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
BAB 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
BAB 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
BAB 42
BAB 43
BAB 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Epilog
Special Edition:'Between 2 Love'

PROLOG

52.9K 1.1K 29
By Choco_Lyn

Dalam kehidupan ini, pasti banyak benda yang buatkan kau rasa gembira, kau rasa sedih dan juga kau rasa marah. Itulah lumrah hidup manusia. Lain orang, lain kisah hidupnya.

Kisah hidup aku sama seperti orang lain. Aku mempunyai keluarga, impian dan juga cita-cita. Namun, mungkin kisah persahabatan aku agak berbeza dengan yang lain. Kenapa? Sebab, aku mempunyai kawan baik yang paling-paling baik di dunia! Yeah, biarlah aku nak mengaku pun kan?

Nama dia Puteri Engku Aryara binti Dato' Sri Engku Mokhtar. Persahabatan kami ibarat persahabatan dua darjat. Dia orang berada manakala aku pula adalah kerabat biasa-biasa saja. Tapi, Yara tak pernah menilai aku pada level harta yang aku miliki.

Aku menghayun langkah laju menuju ke kelas. Perasaanku sudah cemas semacam. Tolonglah aku, Ya Allah. Untuk kali ini aku mohon agar aku terlepas daripada mereka berlima!

"Lara!!"

Terus pergelangan tanganku ditarik kasar lalu tubuhku dihempaskan ke dinding. Aku merintih sakit. Mata aku takut-takut menghadap wajah Kak Pa yang sudah menyinis padaku.

"Kau nak lari mana hah, budak?" jerkahnya seperti mengugutku.

Aku menelan liur. "Er.. er.. Sa-saya nak masuk kelas, kak." ujarku dalam nada takut-takut.

"Kenapa cepat sangat nak ke kelasnya? Waktu rehat pun belum habiskan?"celah Kak La pula sudah berpeluk tubuh. Sukalah dia kerana dapat mengenakan aku.

Siapalah yang tak kenal mereka berlima ni? Kumpulan gadis-gadis cantik paling kejam di Sekolah Menengah Kebangsaan Ayer Cetek. Dianggotai oleh kakak-kakak senior tingkatan 5 Puyu iaitu Kak Pa (Ketua), Kak La(Penolong), Kak Da (Naib Penolong), Kak Ea(Bendahari) dan Kak Aa(Junior).

Sebut sahaja kumpulan 'PEDAL CANTIKZ',pasti ramai yang kecut perut. Sudah berapa ramai yang jadi mangsa mereka. Si tapau paling digeruni sekaligus kejam di sekolah menengah ini.

"Mengelak ke, sayang?"giliran Kak Aa pula yang bersuara. Mukanya nampak baik tapi jangan cepat tertipu. Bak kata pepatah jalanan, muka baik hati bangkai.

Cepat-cepat aku gelengkan kepala. "Bukan kak. Sa-saya tertinggal bu-buku dalam kelas." bohongku memandang wajah Kak Aa.

"Argh, aku tak kisahlah apa kau nak buat pun. Yang penting, mana duit kau? Duit?" terus Kak Pa mencelah. Dia sudah mencengkam wajahku menghadapnya.

"Tak ada, kak. Duit yang semalam saya bagi akak itulah duit belanja saya untuk seminggu ni." dalihku dengan wajah resah.

Tak semena-mena tawa Kak Da meletus. Dia merapatiku. Kocek baju kurungku dirabanya. "Tebal semacam aje poket kau ni. Kau nak kelentong kitorang ke, Lara?" sinis dia mengejekku.

Aku terus menutup kocek baju kurungku. Tangan Kak Da yang memegang kocekku, aku tepis kasar.

"Jangan sentuh duit ni kak. Ini duit untuk saya bayar buku Matematik."rayuku pada Kak Pa.

"Sejak bila kau dah pandai bohong pada kitorang ni? Kisah apa aku kalau kau nak bayar buku sekalipun. Kau nampak aku kisah ke?" balas Kak Pa menolak wajahku kasar.

"Kalau banyak cakap pun tak guna, ambil aje terus. Tak payah nak berkompromi sangat dengan budak ni." tingkah kak La pula sambil berpeluk tubuh.

Terus Kak Pa memandang wajah kak Ea dan Kak Aa silih berganti. "Jalankan tugas korang." arahnya.
"Kak, ini duit saya kak. Untuk hari ni aje kak, tolong.." rayuku apabila tangan Kak Ea sudah mengunci kedua-dua tanganku.

Rayuanku yang berkali-kali itu langsung tak menjentik belas dalam hati kak Pa. Dia sekadar menyaksikan teman-temannya bertungkus lumus mahu mendapatkan kocekku.

Ketika kak Aa mahu mencapai kocek baju kurungku, terus aku mengelak. Tanganku aku cuba untuk lepaskan. Tak semena-mena tubuh Kak Ea, tertolak ke belakang saat aku melepaskan tanganku. Bahu kak Aa pula aku tolak kasar sehingga dia jatuh terduduk di atas lantai.

Tergamam Kak Pa dibuatnya bila melihat aku mengerjakana teman-teman seangkatannya. Aku juga turut terkejut dengan apa yang aku lakukan pada mereka berdua. Berura-ura aku mahu pergi pamtas kak Pa menarik tudungku sehingga aku tertarik ke belakang.

"Tak guna! Kau fikir kau siapa boleh cederakan kawan aku? Dasar perempuan tak guna!"herdiknya lalu mencampak tubuhku menyembah bumi.

Aku tersungkur ke lantai. Sikuku yang sedikit pedih buatkan aku rasa mahu menangis.

"Pa, apa kau buat ni? Kita cuma nak tapau duit dia.. bukan bunuh dia!"sergah Kak Da yang terkejut melihat tindakan drastik temannya itu.

Kak Pa mendengus geram. "Kalau dengan cara baik pun tak boleh, jangan larang aku guna cara kasar." ugutnya sambil matanya menikam tajam ke anak mataku.

Telan liur aku dibuatnya. Aku sudah menyeret tubuhku ke belakang perlahan apabila langkah Kak Pa menghampiri. Dia sudah tersenyum sinis.

"Padan muka kau! Kali ini, aku habiskan kau!" suaranya sudah nyaring.

Aku sudah gelengkan kepala sambil berkali-kali aku merayu untuk dia maafkan aku. Namun, kak Pa langsung tak pedulikan rayuanku. Gelagatnya seperti orang yang sudah kerasukan.

"Paqirah!"

Aku dan mereka berlima sama-sama menoleh ke arah Cikgu El a.k.a cikgu Disiplin paling garang di sekolah ini. Dia sudah melibas-libas tangannya dengan rotan sambil ekor matanya merenung satu persatu wajah 'PEDAL CANTIKZ'.

Kesemua mereka sudah menikus kecuali Kak Pa. Matanya terus menikam tajam ke arah seorang gadis berbaju pengawas yang berdiri di sebelah cikgu El. Wajah gadis itu tampak biasa, tidak langsung tergugat cuak.

"Kamu tapau orang lagi ke?" lantang suara wanita berusia 45 tahun itu bertanya.

Kecut perut aku bila terdengar suara cikgu El yang lantangnya itu ibarat guruh di langit. Aku lihat Kak La sudah menyiku-nyiku tangan kak Da. Takut ler tu?!.

"Cakap?!"gertak cikgu El bengis.

"T-t-tak, cikgu!" bohong Kak La sudah terketar-ketar.

Mana tak terketarnya, cikgu El tu dahlah mak sedaranya. Ha, harap aje mak sedara cikgu disiplin.. anak sedaranya perangai macam hareemm..

"Ini dah amalan kali terakhir saya berikan pada kamu berlima. Saya nak.. kamu berlima ikut saya ke bilik disiplin sekarang juga!"arah Cikgu El merenung garang wajah Kak La dan Kak Pa.

"Apa salah kami cikgu?" Kak Pa masih mahu membela diri.

"Kamu boleh tanya lagi apa salah kamu? Tu, kamu nak buat apa dengan budak Lara tu? Tak ke tapau gitu?"gertak cikgu El kini beralih memandangku yang masih terduduk di atas lantai.

Tak semena-mena Kak Pa mengalihkan pandangan ke arahku. Dia mengetap bibir kerana marah.

"Siap kau lepas ni."bisiknya dalam nada mengugut.

Tergamam aku bila dengar ugutannya itu. Aku sudah telan liur memandangnya.

"Ha, ha... tercegat apa lagi tu? Nak cikgu kira sampai tiga, baru kamu semua nak gerak? Macam tu?" celah cikgu El apabila melihat ahli kumpulan 'PEDAL CANTIKZ' langsung tak berganjak.

Mereka terus gelengkan kepala. Namun, masih tak bergerak.

"Sa.."belum sempat cikgu El mahu habiskan satu.

Cepat-cepat mereka berlima lintang pukang ke bilik disiplin. Aku yang melihat gelagat mereka sekadar tertawa kecil. Baru tahu beza langit dengan bumi.

Setelah cikgu El beredar bersama kumpulan 'PEDAL CANTIKZ', pengawas tersebut segera menghampiriku. Sebingkis senyuman dia berikan kepada aku.

Ketika berura-ura dia menghulurkan tangan mahu membantuku, segera aku tepis lembut. Aku bangun dengan sendirinya.

Bukan aku tak kenal siapa pengawas ni. Dia adalah bakal penolong pengawas untuk tahun depan, Puteri Engku Aryara binti Dato' Sri Engku Mokhtar. Dialah gadis yang sangat berkaliber sekaligus mempunyai nilai akademik yang paling baik di Sekolah Menengah Ayer Cetek. Berbeza betul dengan aku yang hanya orang biasa-biasa saja.

"Terima kasih."ucapku acuh tak acuh.

Dia sekadar meleret senyum tipis. "Awak tak apa-apa kan, Lara?" soalnya dalam nada risau.

Aku sekadar berkerut dahi memandangnya. "Tak de."

Dia diam saja sambil matanya peratikan saja aku. Tak semena-mena matanya buntang. Lenganku dicapainya lalu dibeleknya. Terkejut aku melihat tindakannya itu. Over~~

"Siku awak luka ni! Sakit tak?!"  kerisauan dia melihat lengan bajuku yang sudah merah terkena darah.

Terus aku menarik sikuku semula. Wajahnya aku pandang marah. "Luka sikit aje pun. Jangan lah over sangat. Huh!!" gertakku.

Yara tu kawan sekelas aku tapi disebabkan aku ni jenis introvert sikit jadi aku tak pernah bertegur sapa dengan dia. Aku lebih suka bergaul dengan Wani dan Qurin aje. Geng-geng budak popular itu, aku tak masuk campur. Tak berkenan.

"Kenapa Lara macam tak suka saya? Apa salah saya sampai awak tak suka saya macam ni? Saya ada sakitkan hati awak ke?" soal Yara dengan wajah kesal.

Aku buat muka menyampah. "Yes. Aku memang tak sukakan kau pun. Kau tu over sangat." herdik ku.

"Tapi, saya nak kawan dengan awak. Sejak tingkatan dua lagi, saya nak jadi kawan awak, Lara." ujarnya.

Kata-katanya kali ini buat aku tergamam. Tak semena-mena aku menoleh ke arahnya dengan kening terangkat sebelah. Betul ke?

Yara menggariskan senyuman nya. "Jom, saya belanja awak makan."

"Tak pelah. Aku baru aje lepas makan."

Yara sekadar gelengkan kepala. "Lara tipu kan? Awak tak makan sejak pagi tadi. Betul tak?" tebaknya.

Aku mengetap bibir. Terus aku mengalihkan pandanganku ke tempat lain. Omai.. kelentong sudah..

"Jomlah, saya belanja awak." ujarnya lalu menarik aku menurutinya.

"Tak apa. Saya taknak."

"Lara, jangan malu dengan saya. Macam nilah.. awak anggap aje 'Di mana ada Lara, di situ ada Yara'. Okey?" tutur Yara dengan senyuman tersemat di bibir.

Beberapa kali gadis itu memaksa aku untuk menurutinya. Akhirnya, aku mengalah. Hmm.. dah rezeki. Nak buat macam mana kan?

Yurp, permulaan kisah persahabatan yang kurang baik tapi itulah detik permulaan kisah persahabatan yang menyulam kenangan manis antara aku dan Yara.
                    ..................
Bab 1 will being updated in January of 2018

Stay tuned😁

Continue Reading

You'll Also Like

293K 10.9K 80
1𝓼𝓽 𝓼𝓽𝓸𝓻𝔂 𝓫𝔂 𝓯𝓵𝓸𝓵𝓮𝓼𝔂𝓪 𝐀𝐋𝐄𝐄𝐒𝐀 𝐙𝐔𝐋𝐀𝐈𝐊𝐇𝐀 Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
339K 14K 26
[Status: Completed ] Tak tahu macam mana boleh dia terlalu suatu lorong sunyi membuatkan dia terlibat menjadi saksi satu kes perbuatan kejam. Hidupny...
157K 13.7K 130
Syed Taufiq Cazran. Umpama siluman serigala suatu ketika dahulu. Panahan matanya mampu melumpuhkan musuh-musuhnya. Bahkan keluarganya sendiri gerun a...
1.1M 48.1K 67
Syafirah Amanina dan Syafiq Ikhwan yang kali pertama berjumpa di sebuah shopping mall. tetapi ada sahaja Syafiq tidak berpuas hati tanpa sebab dengan...