ᴏᴘᴘᴀ sᴀʀᴀɴɢʜᴀᴇ! | ᴛᴀᴇʜʏᴜɴɢ✔

By sueran_

154K 12.8K 551

❝ Aku tak pernah anggap kau sebagai adik angkat aku. ❞ More

Part 1- Stupid Namja.
Part 2- Prihatin.
Part 3- Dress
Part 4 - Serupa
Part 5- Haemi
Part 6 - Kemarahan.
Part 7 - Mimpi
Part 8 - Debaran.
Part 9 - Hairan.
Part 10 - Need U
Part 11 - Benci
Part 12 - Ego
Part 13 - Sakit
Part 14 - Demam
Part 15 - Devil Tae
Part 16- Rindu?
Part 17 - Angau
Part 18 - Jungkook.
Part 19 - Langgar
Part 20 - Risau
Part 21- Kecoh
Part 22 - Berubah?
Part 23- Sayang
Part 24 - Keliru
Part 25-Kawan
Part 26- Kali kedua.
Part 27-Hutang
Part 28- Merajuk.
Part 29 - Cemburu.
Part 30- Missed call
Part 31- Senyum sinis
Part 32- Jung Haemi
Part 33- Mesej Palsu
Part 34 - Chocolate.
Part 35 - First time.
Part 36 - Malu
Part 37 - Confession
Part 38 - Syarat
Part 39 - Move on.
Part 40 - Careless.
Part 41 - Him
Part 42 - Tegur
Part 43 - Kim
Part 44 - Find
Part 45 - Stay away
Part 46 - New home
Part 47 - Ikat
Part 48 - Meet Again
Part 50 - Sentuh
Part 51 - Tanda
Part 52 - Begging you
Part 53 - Promise
Part 54 - Irene
Teaser
Part 55 - Alive
Part 56- Bukan dia
Part 57 - Betrayal
Part 58 - Trapped
Part 59 - Rebirth
Part 60 - Hurt
Part 61 - Because
Part 62 - The Truth
Part 63 - Happen Ending
Part 64 - Hug
Epilogue
Sueran bebel
New Story Fanfic

Part 49 - Jealousy

1.8K 156 28
By sueran_


•••

" balik pukul berapa? "

" erm..tak pasti lagi."

" dengan siapa keluar? "

" dengan kawan lah."

" perempuan ke lelaki? "

" semua perempuan. Takde lelaki pun."

" jangan cuba tipu aku."

" taklah mana ada saya tipu. Dahlah saya nak matikan phone. Nanti saya call lagi.kata aku dan terus matikan panggilan telefon itu. Telefon aku terus letak atas meja. Satu keluhan berat aku lepaskan. Rimas.

" betul ke dia tu abang angkat kau? Tengok perangai macam boyfriend kau je. Abang aku pun tak caring sampai macam tu sekali. Buat hal sendiri adalah. " soal dia. Aku dah kusut kepala. Dia tanya pulak pasal Taehyung ni apa.

" tu namanya bukan caring tapi menyemak. Dia memang macam tu. Semua benda aku buat kena control."

" alah,kira okayla tu. Untung ada abang jenis macam tu. Aku ni ada abang macam tak serupa ada abang. "

" boleh kita mula study? Buat apa nak duduk diam lagi." aku terus tukar topik. Biarkan Ryeon tertanya sendiri.

" eh nantilah. Relaks dulu. Tutor kita tak sampai lagi ni."

" hah? Tutor? Siapa yang nak ajar kita? Bukan kita-kita je ke." tanya aku keliru.

" haa panjang umur dia. Tu hah tutor kita." balas Ryeon sambil matanya melihat kearah hadapan. Aku pula terus pandang tepi untuk melihat siapa yang akan ajar kami bertiga. Dia macam pernah selalu nampak, atau memang aku dah kenal.

" Jungkook? Senior kita? " tanya aku kepada Ryeon secara perlahan. Ryeon pula hanya mengangguk sahaja. Mata aku kini menghadap kearah Qyya. Dari tadi dia asyik mendiamkan diri. Aku dah mula rasa tak selesa.


•••

" kalau nak buat study group lagi panggil je saya. Apapun goodluck exam korang yang akan datang. " Jungkook memberitahu ramah. Yang dari tadi asyik bertanya soalan kepada dia hanyalah Ryeon. Tergedik-gedik duduk disebelah lelaki itu. Manakala aku dan Qyya hanya membuat hal sendiri.

Aku sendiri pun tak faham, Ryeon yang suruh aku jaga batas dengan lelaki itu tapi ini pula dia yang memanggil lelaki itu datang. Melihatkan Qyya pula membuatkan aku makin rasa bersalah. Dari tadi dia asyik termenung dan membuat hal dia sendiri. Kadang-kadang dia seperti ada masalah, tapi aku taknak menganggu dia. Mungkin dia perlu bersendiri.

" Eunah..kau balik naik apa nanti? " soal Ryeon.

" oppa aku nanti ambik. Takpelah kau gerak balik dulu."

" sure eh ni. Aku balik dulu tau. Bye Jungkook oppa.." sapa Ryeon buat kali terakhir sebelum dia beredar dari situ. Jungkook pula hanya membalas lambaian dari Ryeon. Tinggal hanya aku, Qyya dan Jungkook sahaja disitu.

" Eun.. aku pun nak balik dulu." tiba-tiba Qyya bersuara perlahan kearah aku.

" weh. Tunggulah sekejap. Oppa aku tak sampai lagi ni."

" Jungkook kan ada. Aku kena balik awal." ujar dia sambil memandang sekejap kearah Jungkook. Tetapi tidak lama, dia terus menghalakan pandangan kearah aku semula.

Aku dah rasa macam kena tinggal. Sorang-sorang nak balik. Kenapa mesti aku?

" em okaylah. Hati-hati tau." kata aku berat hati. Qyya terus bangun dari tempat duduknya dan mula meninggalkan aku dan Jungkook.

Dan ini buatkan aku rasa tak suka. Berduan-duaan dengan lelaki itu. Lepas sahaja Ryeon dan Qyya pergi, aku pun hendak pergi dari situ. Barang-barang aku terus dikemas ke dalam beg.

" awak dah nak balik ke? " Jungkook tiba-tiba menegur aku. Aku pula hanya mengangguk. Malas mahu keluarkan suara.

" awak balik naik apa? "

" naik kereta la. Takkanlah terbang kot? " jawab aku selamba tanpa memandang kearah dia. Selesai sahaja mengemas barang, aku terus keluar dari tempat itu. Meninggalkan dia yang masih terpingga-pingga.

" kenapa awak dingin dengan saya? Cuba cakap, saya buat salah apa sampai awak palau saya."

" eh. Awk tak buat apa-apa. Saya layan awak biasa je. Awak yang salah faham." balas aku sambil berjalan. Diikuti Jungkook dari belakang.

" awak macam cuba jauhkan diri dari saya.  Kalau awak nak reject saya pun, janganlah sampai tak hiraukan saya langsung. Kita boleh berkawan kan? " ucap dia sambil mencuba berjalan bersebelahan dengan aku.

" Jungkook, boleh tak awak tinggalkan saya seorang? Awak pergi lah balik sana." kata aku sambil terus berhenti sekejap. Melihat wajah lelaki itu.

" saya nak temankan awak, salah ke? "

" tak salah cuma saya rasa tak selesa.Baik awak balik dulu. Saya taknak orang yang kenal kita nanti pandang lain nanti." kata aku geram. Dia masih lagi seperti tadi, buat-buat tak faham. Masih juga mahu mengikut aku. Baru sahaja aku nak melangkah semula kehadapan, mata aku ternampak seseorang yang aku amat kenali. Dia dengan tenang sedang berdiri diantara ramai orang disitu. Baru aku sedar dengan siapa aku berjalan sekarang ni.

Satu lagi masalah yang akan datang. Cemburu buta.


•••


" saya nak pergi toilet sekejap." tiba-tiba sahaja gadis itu memberi alasan mahu ke tandas. Aku pula hanya diamkan diri. Kini yang tinggal hanya aku dengan budak yang bersama dengan Eunah tadi.

" aku rasa sebelum ni aku pernah nampak kau bukan? " tanya aku mula tegur dia.Dia nampak seperti buat-buat tak dengar bila aku tegur dia.

" ouh.. Kau kan yang selalu kacau Eunah waktu dulu? Tak sangka pula kau jadi oppa Eunah sekarang."  aku dah mula rasa panas telinga.

" aku bukan oppa dia. Aku boyfriend dia." terus laju ayat yang keluar dari mulut aku. Kelihatan budak lelaki yang agak muda beberapa tahun dengan aku itu seperti memandang kearah aku dengan riak wajah pelik.

" boyfriend? Hmm intresting. Abang suka dekat adik sendiri. " balas dia bersahaja sambil memandang ketempat lain.

" dia bukannya adik kandung aku."

" but dia still adik angkat kau." balas dia.

" woi budak. Kau muda lagi dari aku. Bercakap tu tolong formal sikit." aku menolak belakang kepala dia dengan tangan aku. Dia terus pandang tajam kearah aku.

" dengan kau? Maaflah aku pun tak ingin nak bercakap dengan tegur kau. Apapun, buat pengetahuan kau .. aku sukakan Eunah. Better kau carilah perempuan lain selain dari dia. Nampak pelik tahu, abang suka dekat adik sendiri. " ujar dia.

Aku dah ketap gigi aku sendiri. Sabar Taehyung, dia still budak lagi. Tak mimpi lagi. Tapi apasal dia ni nak dekat sama tinggi dengan aku ni?


Tak lama kemudian muncul keluar Eunah dari tandas. Dia masih terpinga-pinga kerana melihat aku dan budak lelaki itu masih setia menunggu di sini.

" erm.. Jungkook, awak tak balik lagi ke? " tanya dia. Baru aku tahu, nama budak ni Jungkook.

" belum, saya tunggu awak keluar." balas dia sambil tersenyum kearah Eunah. Aku pula yang perihati sudah panas hati bila Eunah balas senyuman dia.

" jom balik." pantas pergelangan tangan Eunah aku tarik. Meninggalkan Jungkook sendirian disitu.

'' boyfriend? Hmm intresting. Abang suka dekat adik sendiri ''

Masih lagi terngiang-ngiang suara budak itu di telinga aku. Pegangan tangan aku di pergelangan tangan Eunah aku semakin eratkan. Aku peduli apa. Kaitan kekeluargaan bukan penghalang bagi aku untuk bersama dengan Eunah.








•••

Oppa! Saranghae💓

Continue Reading

You'll Also Like

1.4M 104K 58
Arash Zayden, salah seorang anggota unit pasukan khas Polis Diraja Malaysia. Pulangnya ke tanah air tanpa sebarang niat untuk menaruh rasa pada sesia...
81.5K 395 18
kisah seorang ustazah sekolah agama terjebak ke pelacur
6.7K 490 47
YOU'RE MINE NOW! tpi adakah kita akan tetap bersama sampai akhir hayat? Aku minta maaf kalau aku dah kecewakan kau selama aku hilang ingatan. Aku ha...
278K 39K 43
"Mana ada tempat lagi dah." "Tu, kat lantai tu kan ada?" Kisah hidup Raehee yang penuh dengan ceria. Dia adelah seorang yang peramah dan brutal. Tapi...