Crush || Seventeen Mingyu

By chxnnxx_

110K 10.6K 3K

"Aku tahu aku tak layak untuk menyukai dia. Dan dia adalah orang pertama dan terakhir yang aku suka." »Sevent... More

Prolog
1 - Mingyu
2 - Adikku
3 - Shopping
4 - Parti Hari Jadi
4 - Same Class
5 - Kawan?
6 - Buku
7 - Basikal
8 - Hospital
9 - Masalah
10 - Tteokbokki
11 - For You
12 - Festival
13 - I Can't Do It
14 - My Little Secret
15 - Yes Or No
16 - Wonwoo
17 - My Worse Day Ever
18 - Minji
19 - Coldness That Embraces Me
20 - The Truth Behind That Smiles
21 - What Is This Feeling?
22 - Don't Go
23 - The Hurtful Truth
24 - Let The Burden Out
25 - My Gloomy Day
26 - Let It Go~
27 - Camping
29 - The Pain That I Hide
30 - Unexpected Situation
31 - Something Strange
32 - Danger
33 - I shouldn't trust them
34 - What happened to her?
35 - Meeting her.
36 - The promise.
37 - I love you.
Special Chapter - Wonwoo X Arin
Special Chapter - Lisa X Hoshi

28 - Indescribable Feelings

2.3K 240 153
By chxnnxx_

Eunyoo pov.

"Noona, noona tengah buat apa tu?" Soal adik kesayanganku (lah sangat) yang berada di muka pintu bilikku.

"Buat bodoh." Jawabku sarkastik.

Dari ekor mataku, aku dapat melihat Seungkwan menggulingkan matanya. Aku tergelak kecil melihat reaksinya itu. "Takkanlah tak nampak, apa yang noona tengah buat sekarang ini kot."

Seungkwan mula menapak mendekatiku lalu duduk bercangkung di sebelahku. "Noona kemas2 baju ni nak pergi mana? Nak lari dari rumah ke?" Terselit bunyi kesedihann di sebalik pertanyaannya itu membuatkan aku mula geli hati.

"Kalau ya macam mana? Apa Seungkwan nak buat kalau noona lari dari rumah? Kan Seungkwan tak sayangkan noona." Aku sengaja untuk mengusiknya. Apa salahnya kan mengusik adik sendriri sekali-sekala.

Tanganku pula dipaut olehnya. "Noona ... betulke noona nak lari dari rumah disebabkan Seungkwan? Macam mana dengan Seungkwan nanti? Siapa yang akan masak untuk Seungkwan? Noona tak sayangkan adik noona yang seorang ni ke?"

Aku melirik ke arah wajah adikku yang betul2 berada di sebelahku. "Kalau adik sendiri dah tak sayang noona, buat apa noona nak sayang." Kataku acah2 merajuk.

Tiba2 sahaja badanku dipeluknya erat dan bunyi tangisan mula kedengaran. Dia memelukku dari belakang dengan membenamkan wajahnya ke belakangku. "Noona ... maafkanlah Seungkwan. Seungkwan sayang noona. Sebelum ini, Seungkwan cuma bergurau je. Janganlah ambil hati." Katanya dalam esak tangisnya.

Aku hendak menoleh ke arahnya. "Jangan toleh. Seungkwan tak nak noona tengok muka Seungkwan yang buruk ni." Katanya. Namun, aku menghiraukannya dan menoleh ke belakang untuk memandangnya.

Kedua bahunya ku pegang sambil wajah miliknya ku pandang. Menyesal pula aku mengusik dia tadi. Kesian pula aku tengok menangis teresak-esak sebegini. "Jangan risau, noona tak akan tinggalkan Seungkwan. Noona cuma nak pergi perkhemahan je."

"Jinjja?" Soalnya dengan kepala yang tertunduk.

Kepalanya ku usap lembut. "Jinjjayo. Jadi, jangan menangis. Noona tak suka tengok wajah Seungkwan menngis sebab ianya buruk sangat."

"Ish, noona ni. Sempat lagi nak usik Seungkwan."

Aku hanya tersenyum melihat Seungkwan yang terduduk di hadapanku ini.

Sekurang-kurangnya, aku masih ada Seungkwan.

---

Pagi di mana aku akan ke tapak perkhemahan pun tiba. Aku bersiap-siap untuk ke sekolah kerana takut akan ditinggalkan oleh bas yang akan membawa kami ke tapak perkhemahan itu. Segala barang2 yang penting aku periksa satu-persatu agar tiada satu pun yang tertinggal.

"Noona, noona dah nak pergi ke?" Soal Seungkwan yang sepertinya baru sahaja bangun dari tidur nyenyaknya.

"Awalnya kamu bangun? Masih pukul 6 pagi ni." Kataku.

Seungkwan tersengih ke arahku. "Seungkwan nak tengok noona buat kali terkahir sebelum noona pergi perkhemahan tu."

"Jji ... sejak bila pula kamu ni tiba2 jadi baik." Barang2 yang sudahku kemaskan tadi dibawa bersamaku menuju ke pintu rumah.

Seungkwan yang berada disebelahku dipeluk sebelum aku memakai kasut milikku.

"Annyeonghigaseyo noona." Ucap Seungkwan kepadaku.

"Nae. Jaga diri kamu." Pesanku sebelum aku melangkah menuju ke sekolahku.

---

Kami mula menaiki bas yang akan menghantar kami ke tapak perkhemahan. Memandangkan Arin tak mengikuti perkhemahan ini, aku tak tahu nak duduk dengan siapa.

"Lisa!! Saya nak duduk dengan awak!! Mingyu, kau pergi duduk tempat lain kay?" Jerit Hoshi yang berada di belakangku sebelum dia berlari ke arah Lisa yang sudahpun berdiri di sebelah tempat duduknya yang dipilihnya bersama Mingyu.

Mingyu membuat muka menyampah ke arah Hoshi. Dan Hoshi tersenyum puas melihat wajah milik Mingyu itu kemudiannya mengambil tempat duduk di sebelah Lisa.

Mulut Mingyu mula terkumat-kamit. Dia sedang menyumpah Hoshi agaknya. Ketika itu, matanya bertemu dengan mataku membuatkan aku terkaku tidak tahu berbuat apa2 dan pantas mengalihkan pandanganku ke arah yang lain.

"Eun, mari duduk dengan saya?" Soalnya memandangku dengan wajah yang berharap agar aku setuju.

Kalaulah kau tak ada hati kat Arin, dah lama aku menikmati saat ini. Tapi, tak.

Oleh kerana aku mengambil masa yang agak lama untuk menjawab pertanyaan dia, dia terus menarik aku ke tempat duduk yang masih lagi kosong di hadapanku dan menyuruhku duduk di sebelah tingkap.

Sekarang, aku terperangkap dengan si Mingyu ni.

"Kenapa awak macam mengelak daripada saya Eun?" Soal Mingyu ketika aku asyik memandang ke luar tingkap. Mana taknya, aku nak elak pandang muka Mingyu tu.

Aku terkilan dengan soalannya. Sebab, apa yang dia katakan itu benar sama sekali. Aku memang mengelak daripadanya.

"Mana ada." Jawabku sepatah tanpa memandangnya.

"Tapi, dari cara awak bercakap dengan saya, awak sepertinya tak nak melayan saya. Seolah-olah awak marahkan saya."

Aku mula memandang ke arahnya dan mata kami bertemu buat seketika. "Saya tak marahkan awak atau sesiapa. Saya marahkan diri saya."

"Kenapa?"

Aku menggeleng, tidak mahu menjawab pertanyaannya itu. Kalau aku jawab pun, apa yang aku dapat? Macamlah ianya boleh mengubah apa2.

---

Mingyu pov.

Sejak kebelakangan ini, Eunyoo nampak berbeza daripada Eunyoo yang aku kenal sebelum ini. Dia seolah-olah menjadi orang yang dingin. Bukan sahaja terhadap aku, tetapi terhadap Arin juga.

Aku tahu sebab Arin pernah ceritakan kepada aku.

Perjalanan untuk ke tapak perkhemahan itu memakan masa yang agak lama memandangkan tempat tersebut terletak agak jauh dari bandar. Aku sendiri juga sudah mulai bosan.

Aku nak bercakap dengan Eun, dia sepertinya tidak mahu bercakap buat masa sekarang.

Baru sahaja aku hendak meletakkan earphone ku ke telinga, satu beban terasa di bahuku menyebabkan perbuatan aku tadi terhenti. Aku memandang ke sebelahku dan mendapati bahawa kepala Eunyoo berada di bahuku.

Dia sedang tidur dengan nyenyak sekali.

Entah kenapa aku tiba2 rasa nak tenung wajah milik Eunyoo ni lama sedikit seolah-olah ada sesuatu yang menarik perhatianku terhadapnya.

Tatkala aku asyik memandang wajahnya, dia tiba2 tersenyum.

Adakah dia tidur atau tidak?

"Eun?" Panggilku seraya tanganku dilambai-lambaikan di hadapan wajahnya. Namun, dia kekal begitu, masih diulit mimpi indah.

Tanpa ku sedar, aku tersenyum. Earphone yang aku pegang tadi diletakkan di telingaku dan earphone yang satu lagi aku letakkan di telinga milik Eun. Biarlah dia tidur dengan nyenyak tanpa diganggu oleh bunyi bising.

Beberapa minit kemudian, mataku mula menjadi berat dan akhirnya aku akur dengan mataku, dan menutupnya memandangkan aku sudah mengantuk sangat.

---

"Mingyu, bangun. Kita dah sampai." Satu suara menyapa pendengaranku. Pandanganku yang tadinya gelap menjadi cerah sebaik sahaja aku membuka mataku.

Aku memandang ke sebelahku, di mana Eunyoo sedang memandangku.

"Kita dah sampai ke?" Soalku.

Eunyoo mengangguk perlahan dan tangannya menghulurkan aku sesuatu, iaitu earphone yang aku selitkan di telinganya tadi. "Gomawo." Ucapnya.

Aku perasan yang wajahnya nampak kemerah-merahan.

"Eo." Earphone tersebut aku sambut dan diletakkan ke dalam beg milikku. Beg yang disandang di belakangku, aku betulkan sebelum berdiri.

"Jom kita turun." Ajakku.

Eunyoo yang juga baru sahaja mengemaskan barang2nya mengangguk dan juga berdiri sepertiku. Namun, dia asyik memandang ke arah lantai, kalau tak pun dia memandang ke tempat lain.

Tapi, kenapa?

=====

Hai ...

Memandangkan ini merupakan last update saya sebelum hiatus, saya nak tanya ni ...

Setakat ini ... ok tak cerita ni? Hahaha. Saja nak tanya.

Mana tahu, cerita ni semakin lama semakin bosan. Bolehlah saya upgrade sedikit. Ahahaha.

Ucapan trakhit drpd saya sebelum hiatus : thanks for reading my book, dear my favourite readers ... u r the best readers I have!! Jjang!! Thumbs up to u!! And, wish me luck for spm. For the one who r having the year end exam, gud luck too!! Do yr best so u can get good results. Of u want to go to Korea, u must study hard bcs u need a lot of money to go there. Hahaha. Kata2 semangat tu.

Saya sedih sbb SEVENTEEN comeback betul2 masa spm nak mula ... kejam. Ahaha. Tak apa, lepas exam, saya layan betul2 nanti. Ahahaha. Bak kata cikgu, 7 hari 7 malam tak tidur. XD

Ok, thats all from me! Bye!!

Continue Reading

You'll Also Like

795 91 9
Hud Qays Zayyan, seorang tentera Malaysia bertemu dengan seorang gadis bernama Ummul Eisya gadis biasa yang tinggal di Lorong Haji Taib. Awalnya Hud...
3K 220 27
" bawa ara sekali ye ! " minta mingyu sambil senyum ceria . wonwoo hanya menggeleng kepala sahaja , entah apa yang dia suka pada adik kembarnya tu .
42.9K 2.4K 46
Selepas kejadian Galaxy Cosmos, Bbb dan kawan2 nya diberi misi baru. Tetapi, semasa menjalankan misi Bbb tiba2 hilang selepas suatu kejadian tak didu...
144K 14.3K 44
" if you don't love me anymore , just let me go " lai guanlin ft. bae jinhee also known as " My Annoying Girl S2 " [ 🖇 ] START : 171220 [ 🖇 ] END :...